/spanien/barcelona/forum/23530.aspx/spanien/barcelona/forum/23530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2007-02-04 21:54
Vad tänker Rijkaard på när han sätter in turisten Ezquerro, när vi har en så bra spelare som Iniesta. Rijkaard kan inte hålla på och syssla med välgörenhet i en sådan viktig match. Byte redan i halvlek är ett måste. Zambrotta, Xavi och Valdez har varit rätt bra. Edmilson och Marquez skiftar positioner en hel del under matchens gång.
Barcelona Holländaren
2007-02-04 21:53
Tycker ändå Ezquerro varit med betydligt mer i spelet än Saviola. Eller tycker och tycker, Ezquerro har haft 19 bollkontakter och Saviola sju. Lär vara den förstnämnde som rör sig mest också.
Barcelona Dani
Det här var en trevlig första halvlek, två lag som vill spela boll (jämför med handbollsförsvaren vi möter på Camp Nou)! Rätt hygglig domare dessutom, även om han är småpetig..

Valdés gjorde en riktigt fin räddning när Edmilson gick bort sig i markeringen på hörna.

Fler bollars som vid målet på Giuly - i mitt tycke felaktigt bortdömt... Denna typ av match passar honom.

Men matchens höjdpunkt så här långt är definitivt Puyols brytning i slutet av halvleken; 110% satsning i straffområdet - och så klockrent på bollen! Stavas v-ä-r-l-d-s-k-l-a-s-s!!!
Eusebio
Smogen//

Är du tankad?

För övrigt så var Osasuna klart bättre i första. Däremot var Giulys mål helt klart inte offside, och det är synd att en jävla stins på sidlinjen ska vifta bort en regelrätt ledning.. Inför andra krävs det att framförallt Xavi och Deco hittar fram med stickare till våra anfallare i fart, inte stillastående som i första. En annan sak som kan förbättras är hur högt vi trycker upp laget. Väljer Puyol och Marquez att ställa laget femton-tjugo meter ner i anfallet så får framförallt Saviola ytor bakom Osasunas backlinje, och våra grandiosa passningsspelare kan sticka in ett par mackor..
Barcelona Myrran
Ämne: Myrran

Han menar ....
Jo jag fattar det, men han har faktiskt skött sig bra tycker jag. Har ju inte tappat mer än va Dinho brukar göra nu för tiden...
Barcelona Smogen
2007-02-04 21:52
Ämne: Myrran

Han menar ....
Kamelen o Myrran

Det är exakt det jag menar.
Men Rijkaard kanske har en tanke där, byter nog snart in superinhopparen Iniesta. Han brukar alltid vara grym, men extra så när han får komma in mot lite tröttare backar.
Barcelona Relay*
Tål inte Inter och reals forum inhemsk kritik från besvikna fans?
Barcelona Rambla
Ok, jag brukar inte dissa spelare i parti och minut, men jag anser att Ezquerro är allt än Barça-material. Han tappar för mycket boll, är allt för vek i närkamper och det ser ut som om han ger upp allt för lätt. Jag vet, innan någon påpekar det, även Deco kan uppträda så där men även när Deco är dålig offensivt så bidrar han mycket med sitt defensiva spel med press och understöd. Ledsen, men det är så jag känner när det gäller Ezquerro. Jag antar att Saviola behöver vila, annars tycker jag att Guddy som är starkare i kroppen än Santi hade varit att föredra i den här "tuffa" matchen.

Otrolig dålig nivå domaren har. Barça får knappt peta på deras spelare innan deras tränare och publik skriker sig hesa efter frisspark medans vi blir nersparkade.
Barcelona Myrran
2007-02-04 21:51
Kamelen
Målet var rätt dömt, därför att Saviola ligger 2-3 m offside när bollen slås och sedan tar 3-4 steg i bollriktingen. Om han inte skulle gjort det så skulle det varit mål...
Barcelona Kamelen
2007-02-04 21:50
Myrran

Han menar nog att Ezquerro är med men ändå inte. I spelet vill säga.
Barcelona Holländaren
Jaha halvtid.
Dålig första halvlek, det saknas något och jag tror att det heter offensiva klasspelare. Ingen av spelarna i anfallstrion är särskilt bra på att spela Barcelonas fotboll egentligen. Det är ett fyrtorn och två kontringsspelare. På mittfälter slår Xavi alla passningar rätt alltid, men vinner han en enda boll? Deco springer och jobbar men blir lite ensam.

Zambrotta är ok på kanten men jag saknar Gios inlägg. Gio eller Zambrotta som pivote vore intressant.

Oleguer är bra som alltid vilket man inte kan säga om Marquez och Puyol som idag står för en hel del taffliga uppspel.
Barcelona Kamelen
Det är väl som det är. Ganska surt att få ett bortdömt mål som var korrekt utfört. Domare i spanien vettu.
Tycker nog ändå att det är rätt av Real Madrid redaktionen att stänga då den unga delen av deras medlemmar på SF har en tendens att skämma ut sig ordentligt.
Barcelona Myrran
2007-02-04 21:49
Smogen
Huh? Vem är det ute på vänsterkanten då? Eto'o?!
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká
2007-02-04 21:47
Tjena killar hur står det till här då?

Vi börjar med att jag hoppas ni vinner ligan före Real "Cash" Madrid...det där är ett riktigt soplag...
Jag menar jag satsade pengar på dem så går dem och torskar på hemmaplan.

Nu har dem väl 7 förluster i ligan?
Aja hoppas ni vinner ikväll lycka till!

Förresten det är inte bara Real Madrid som stänger sitt forum när det går dåligt för dem
Det gör Inter oxå...kan förstår båda lagen är losers...vinner aldrig något är skuggan av AC Milan och Real är i FC Barcelona's skugga.

Lycka till!

Forza AC Milan 17 ligatitlar och 6 UEFA Champions Leauge titlar.
Barcelona Smogen
2007-02-04 21:47
Tycker det är lite konstigt beteende när man släpper en laguppställning där man tar ut Ezquerro och sen har man ändå inte med honom på planen. Varför gör man så?.....
Barcelona jocke4
2007-02-04 21:45
Ämne: Vart kan man se matc....
http://www.myp2p.eu/Matches/Match4.htm
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-04 21:42
Zambrotta övertygar mer och mer, match efter match. Ett anfallsspel med Ronaldinho och Zambro på vänsterkanten och Etóo som spjutspets. Messi tillbaka snart också. Ska bli kul o köra över Liverpool och övriga lag i La Liga/CL.

Man kan ju iaf. hoppas =)
Barcelona L Kubala
2007-02-04 21:38
Vart kan man se matchen på webben?
Barcelona barca__elve
2007-02-04 21:37
tycker inte Ezquerro e så bra så lång tappar boll slår till inlägg där ingen spelare finns, borde tagit in Iniesta istället mycket bättre än Ezquerro vad jag tycker, och valdes har börjat mkt bra, vi måste göra nått åt Milosevic han vinner nästan varje nickduell i straffåmrådet...
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-04 21:36
Satans vad duktig Milosovic(stavning?) är en sån spelare skulle man haft ibland att bara motta bollar på så sköter han resten.
Barcelona Holländaren
2007-02-04 21:30
Rambla:
Där såg du varför Ezquerro spelar; för att ge ett mer varierat anfallsspel.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-04 21:30
Ofattbart hur Osasuna kunde få frispark nyss. Ingen speciell situation i sig men så billigt. Ezquerro rörde ju knapp spelaren. Hade det inte blivit frispark hade det blivit ett bra läge.

Absolut märkbart hur låg nivå domaren har ibland. Pojkfotbolls-nivå?

Samu i 2a halvlek!
Real Madrid r9ronaldo_4_ever
2007-02-04 21:25
Din kompis har fel och du har rätt
Barcelona barca__elve
2007-02-04 21:22
det e så att jag och min kompis snackar här om Eto´o och jag säger att han har spelat innan för R.Madrid som sedan gick till Mallorca och sen tll Barca,men han säger också att han har spelat innan för barca men jag säger nej, men han tror inte mig fortfarade, så det enda svaret vi kan få är från er, kan nån lite mer om Eto´o och hans hitoria mkt tacksam för svar...:D:D:D,
Rep.
2007-02-04 21:16
haha "här saknar barcelona etoo, visst kan saviola nicka men han är ingen som kan gå upp och vinna mot de här stora mittbackarna" ja etoo har ju alltid varit ett riktigt fyrtorn ;)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-04 21:16
Moget att stänga av sitt forum. Liksom ingen gör det på hela svenskafans. Det visar bara hur de skäms och det ska dem göra verkligen !
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-04 21:09
Rambla

var inte så negativt inställd och döm inte spelare innan matchen har startat det finns en anledning till att han får chansen från start du om någon brukar begripa det. Upp med läppen tror Santi sätter dit minst en balja ikväll :)
Barcelona Relay*
2007-02-04 21:03
Jag såg att Real hade stängt sitt forum och jag kan ju förstå dom efter fiaskot mot Levante. Dom antog möjligtvis med viss räta att folk från andra forum skulle välla in för att dissa dom efter förlusten. Själv satt jag mest och funderade på hur Capello skulle försöka förklara spelet.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-04 21:01
Skrattar åt allt vad Real Madrid står för. Så pinsamt hahahaha. Ojj vad tyst det är i deras forum.
Fansen på Bernabeu buade och viftade hem sitt lag. Snacka om att stödja sitt lag och inte ha hjärta för klubben.
Försöker filma till sig straffar och Levante hade en riktig målchans men domaren blåste FELAKTIGT offside i slutet av första halvlek.

FORCA BARCA !!!
Eusebio
2007-02-04 21:00
Rambla//

Jag är nästan beredd att hålla med dig, men det känns väldigt fel att erkänna att man kan svälja 1 eller till och med 0 poäng. Fast fan, jag tror vi tar det ikväll. Osasuna har bara hållt nollan 2 gånger hemma den här säsongen, och jag tror inte att de fixar det idag. Något som däremot är oroväckande är att de snittar två mål per match framåt (9 matcher/18 mål), så Valdes får vara på tårna idag!
Annons: