/spanien/barcelona/forum/23529.aspx/spanien/barcelona/forum/23529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sürer
2007-01-26 10:27
med all respekt åt Giuly så måste jag ändå säga att han håller inte i Barca. Han gör inget rätt ute på plan. Det är en enorm skillnad på när messi spelar då anfaller vi bara från högersidan. Men vi får inte glömma att Giuly gjorde det enda målet mot milan i semin förra året och det var han som tog oss till final. Men nu är det dags att sälja honom till sommaren.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-01-26 10:09
nu har tänkt på det ett bra tag så nu frågar jag er, vilka lag i Spanien ingår i Katalonien, Valencia, Getafe, Zaragoza, villareal, Nastic, Mallorca, Espanyol och Barcelona har alla kataloniens färger på captensbindeln. är Katalonien så stort till ytan att den täcker alla de lagen och kanske fler?
Tacksam för korrekt svar:D
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-26 07:37
Grabbar ni kommer inte tro det här:
Jag fyller ochså år idag, det kan jag svara på.
Barcelona r.Hyder
2007-01-25 23:59
Grattis Xavi!
Barcelona Koeman_4
2007-01-25 23:47
Ämne: KOlla länktipset..:P....
Barcelona "Clues"...
Barcelona Barca#1
2007-01-25 21:57
Grattis XAVI!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-25 20:32
Vissa klagar på hur laget spelar, och visst kan man göra det, Men ett lag som vunnit Chl och 2 liga titlar de 2 senaste åren kan inte tända till i varje match, de har börjat bli lite mätta nu.
Till ex Ronaldinho världens bästa spelare 2 år irad, och dessutom vunnit vm, han känner nog sig lite mätt nu.
De kommer tända till när Chl matcherna kommer men sen tror jag inte jag vi får se det spelet vi presterat de 2 senaste åren kanske ibland men inte som förr.
Eller vad tror ni.
Visca el barca.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-25 20:26
Grattis Xavi.
Barcelona tarrak
2007-01-25 20:24
Rambla/ Tackar, plåster på såren:)

Grattis Xavi, även om jag gärna sett att du blev yngre istället!
Real Madrid Fahed - Gottsunda
2007-01-25 20:20
Xaviv och Robinho fyller år idag :)
Barcelona Rambla
2007-01-25 20:16
Något vi nästan har glömt idag.
Xavi fyller 27 år.

¡Feliz cumpleaños! Xavi
Barcelona Rambla
2007-01-25 20:02
El Capitán:

Kudos till ett bra inlägg. Tänk om alla kunde se lika klarsynt på saker och ting. Håller med om det mesta, speciellt det om Guily. Han har verkligen inte presterat bättre än Guddy på långa vägar och då har han ändå varit här i över 2 säsonger nu.

tarrak:

Ledsen att jag bidrar med att sänka humöret. Men det ser lite halvtaskigt ut i dessa dager. Det positiva är väl att det bara kan bli bättre. För att muntra upp dig lite. Den önskade hitlåten i länktips.

Eto'ooooo Eto'oooo, comment tu tapelle?
Helt underbar ju. :D
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-25 19:50
La rambla har rätt, jag har också läst det på Sport. Jag är dock inte säker om de menar att han ska starta eller bara hoppa in (tror dock på det senare).

Det här ryktet om att Eto´o ska kunna spela mot Celta i helgen vekar inte vara något mer än falskt hopp spridet från Sport och alla spanska tidningar, även om lite klagomål kan skickas till fcbarcelona.com då även de spridit de i vissa artiklar.

Jag hade längtat så till matchen i helgen mot Celta, nu verkar all den lycka bara vara bortblåst.

Det positiva dock är att Messi tränar som en galning, han ligger enligt rapporter några steg före Eto´o. Han och Juanjo Brau har tagit fram ett specialutformat program för Messi nere i Rosario, som de kämpat som galningar på.

Det andra positiva är att Messi och Eto´o kommer att "debutera" i samma match, den mot Racing. Snacka om att Barca kommer att total gasa i den matchen, jag förväntar mig nästan inget mindre än massaker med den hungern alla våra spelare kommer att känna och visa.

Visca el Barca!
Barcelona Saviola #22
2007-01-25 19:48
KOlla länktipset..:P

NICE
Barcelona Evička
2007-01-25 19:17
Will
Efter att ha kollat på bilderna tycker jag nog det ser ganska blandat ut. Speglar nog verkligheten bland fotbollssupporters, alla är inte män mellan 20 och 25 ;)
Barcelona Smogen
2007-01-25 19:03
Vad är det för snack om att Eto'o skulle vara borta lika länge som Messi? Det snackas ju om att Eto'o är tillbaka på bänken redan på söndag. Även om jag tror Rijkaard väntar en match till. Men man vet inte, han kanske får komma in de sista 5 minutrarna.
Barcelona Will
2007-01-25 18:56
Verkar som att det är rätt så hög medelålder i Penyan(utifrån olika bilder på hemsidan), någon som har koll på det?

Inte för att det skulle vara något negativt, jag är bara nyfiken.
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:56
Rambla/Har du inga roligare nyheter att komma med, så kan du hålla de för dig själv:(

För att gottgöra mitt förstörda humör så kan du väl vara snäll och lägga upp länken till Eto'o-låten som varit uppe tidigare?
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:45
Shaban/Du har all info på länken. Tänk på att du måste vara medlem i penyan, men det kostar bara 100 kr.
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:44
Jag har under åren haft väldigt stora förhoppningar på Motta. Har hela tiden gått och hoppats på att han ska få en längre skadefri period för att kunna nå upp till sin potential. Den här säsongen har han varit en stor besvikelse ,om inte den största. Nu vill jag absolut inte att han ska säljas eller något liknande, men skärper han sig inte måste man nog se sig om efter alternativ, för som han spelat den här säsongen håller han inte på den här nivån.
Barcelona El Capitán
2007-01-25 18:09
Rivaldinho9//

Ville verkligen inte gå in på det här snacket men somliga förstår helt enkelt inte...
Nu har vi en spelare som heter Eidur (Smari) Gudjohnsen som har i princip under hela sin fotbollskarriär lirat i premier league under "engelsk fotboll". Han kom nu i somras och har fått lira striker när hans orginalposition i England var som släpande forward/offensiv mittfältare. Han har lyckats klämma in drygt 10 mål och har relativt bra anpassat sig till den spanska fotbollen. Han har fått enorm kritik och och blivit åtagen ett ansvar som han egentligen inte alls ska ha fått. Folk vill gärna kritisera nykomlingar (kanske också för att han kommer från Chelsea) och jag tycker att allt som allt har Guddy lyckats tillföra laget mer än t.ex Giuly den här säsongen.

Sedan vad som gäller Saviola så satsar jag hellre på Guddy eftersom El Conejo känns som ett ganska stort frågetecken för mig. Jag tror inte att Saviola, som bara är 25 skulle vilja fortsätta som reserv i Barca när Eto'o kommer tillbaka. Han skulle lätt kunna platsa i en startelva i något annat lag och om jag ska vara ärlig så tror jag att han kommer ta sitt pick pack till sommaren.

Jag tror att Guddy är rätt så bestämd vad som gäller hans framtid. Han har gjort ett helt okej jobb i laget hitills och jag tror att han kan acceptera att inte vara ordinarie. Eftersom efterfrågan på Guddy inte är särskilt stor också så tror jag att han nöjer sig med att bli roterad när Eto'o kommer tillbaka. Han är 28 nu och jag tvivlar på att någon större klubb än Barca kommer köpa honom i framtiden och erbjuda en ordinarieplats.

Om vi går över till de övriga spelarna i laget så tycker jag att Xavi har blivit underskattad i laget. Många ser hellre Deco och Iniesta i mitten. Jag håller med om att Iniesta har varit helt suverän, men Xavi spelar inte alls sämre enligt mig. Hans passar når nästan alltid fram och han är väldigt kvick i sitt spelsinne och bollkontroll. Tycker att Iniesta och Xavi har presterat bättre än Deco i ligan men jag vet ändå att Deco är oerhört viktig. Även om han slarvar en hel del så lyckas han ändå sätta upp tempot i Barca och styra upp laget i offensiven.

Hursomhelst, jag hoppas att ni inte tappar bort er i inlägget men det finns så mycket att säga.

Rivaldinho9, jag håller dock med dig angående Motta. Han kan bara bli bättre och han passar bra i pivoteplatsen. Edmilson tror jag har nått sin peak som sagt och han är ju inte allt för ung heller =)
Och vem älskar inte Mottas vänsterbössa!?

Aja, SOM-HI TOTS BARCA!
Villarreal Roger
2007-01-25 18:02
Alla som är medlemmar på Svenskafans.com måste gå med i denna liga som heter ståplatsligan! Vi är för tillfälligt 25 lag men jag hoppas på 5 till innan säsongen ska starta!

Kom igen och häng på! Ni ångrar er ej!

ID 4775
Barcelona Rambla
2007-01-25 17:05
Det känns som om Rijkaard sätter lite väl stor tilltro till den här truppen. Nu är Belletti borta 10 dagar, Thuram steg av efter uppvärmningen igår och Zambrotta fick vila eftersom han nyligen har varit borta i flera veckor och säkert har någon överansträngd muskel. Nu är Marquez avstängd mot Celta efter att ha fått sin 5:e varning. Eto'o och Messi är inte tillbaka förän tidigast runt 10 februari inför matchen mot Racing Santander.

Kanske borde Txiki och Rijkaard tänkt över någon värvning nu i januari trots allt? Det ser i alla fall just nu inget vidare ut.
Barcelona Shaban
2007-01-25 17:03
tarrak..

Jag är också sugen på att åka ner. Hur mycket kostar det att åka med penyans? Var kan man säga till osv?

Jag brukar inte skriva här så ofta..jag läser för det mesta .. vad ni snackar om osv haha :D

Barcelona barçaroffe
2007-01-25 15:49
Det har ordnar sej! Real och Sevilla ar ocksa inne i en svacka. Och snart ar Etoo och Messi tilllbaka! Och Ronaldinho hittar tillbaka till formen igen!
Barcelona tarrak
2007-01-25 15:41
Är det någon härifrån som ska med på svenska penyans resa till matchen mot Mallorca? Eller kanske någon som åkt med dem tidigare? Funderar på att hänga med då det verkar som ett roligare alternativ än att åka ensam eller med någon av mina hopplöst fotbollsointresserade vänner.
Barcelona jocke4
2007-01-25 13:54
Rivaldinho9

Hur skulle Riquelme kunna spela i barca om han intens får spela i villareal för att han är för dålig... Han har redan floppat i barca en gång
Barcelona Tompa
2007-01-25 13:01
Återigen en svag insats av Barca, måste ändå medges. OK, delar av andra halvlek var bra men som helhet var absolut det inte godkännt. Uppryckning krävs nu!

Mångs spelare var dåliga igår. Visst, man kan inte kräva underverk av Dinho varje match me det han visade igår var på tok för dåligt. Bäste spelaren - Deco, utan tvekan. Har aldrig förstått varför så pass många dissar honom. Som jag ser det är Deco en av lagets abslout mest värdefulla spelare. Positivt är ändå att vi leder serien.
Spanien guddytoshoes
2007-01-25 11:37
Ganska besynerligt(ifall de är ett försvårt ord så märkligt) att du citerar Betis fansens matchrapport, med andra ord så faller du pladask för en subjektiv värdering av motståndarfansen utan att ha sett matchen.

har haft nöjet att se de par senaste matcher / bor för närvarande i köpenhamn och där visar dom alltid fotboll.

Och för mig är det ett under att Guddy får så j-a mycket skit / han var enligt min "subjektiva" mening absolut inte sämre än tex. saviola och bättre än Guily /dock på olika positioner.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-25 11:07
Haha, Efter Arsenals match så skrevs en Match Rapoort. Mannen som skrev Matchrapoortet( Stavning) skrev:
Flamini gjorde tre minuter och betygsätts inte, men jag gillar alltid hans polisonger..
Ehh är det där ett bögraport?
Annons: