/spanien/barcelona/forum/23525.aspx/spanien/barcelona/forum/23525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tamminho
2007-02-01 15:55
tror ej C.Ronaldo kommer,ni kan fortsätta drömma
Barcelona zicko10
2007-02-01 15:51
Ravo

ska eto'o tränna med laget idag vad kul och höra va*???????????? ska också messi komma tillbaka imorgon kan han spela matchen mellan ossasuna vs barca va???? eller kommer han tillbaka till spelet som vanligt va

tacksam svara
Barcelona christian__89
2007-02-01 13:55
kolla länken;) Cristiano Ronaldo säger att han hellre vill till Barcelona o hans närmaste kompisar säger att om han ska lämna man unt e det för barca, o ett plus e att Deco spelar i BarcA FÖR Cristiano säger att Deco e som en storebrossa till han, o Cristianos agent har bra relation med Laporta. ( för mig gör de inget var han går vi har redAN Messi på den postionen:)
Barcelona Rambla
2007-02-01 11:48
Äsch, tro inte på allt vad Sport skriver. Det är det vanliga kriget mot Real Madrid som AS och de alltid håller på med. C. Ronaldo lär gå till de som vill ha honom och betalar mest.

Kul med marängernas nya sponsor. :D
Barcelona Alesito
2007-02-01 10:42
C.Ronaldo vill endast till barca... ;).. hoppas vi gör allt för att värva honom!!
Barcelona Ravo
2007-02-01 08:59
Grabbar jag ger er två J*VLIT bra nyheter!!! Eto'o börjar träna med laget igen och Messi kommer imorgon, på fredag!! :D

Edit men Eto'o börjar träna med laget idag.
Barcelona Evička
2007-02-01 01:02
Rambla
Det var ju ungefär så jag menade.

Bona nit.
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:52
Ämne: Rambla/Ja du har väl....
Kan inte annat än hålla med. Man vill ju se mer av Olmo, Marc Valiente, Marc Crosas och Jeffren bara för att nämna några. I sådana här matcher hade det varit perfekt att lufta några canteranos, men Rijkaard vill tydligen annat.

Bona nit nu!
Barcelona tarrak
2007-02-01 00:49
Rambla/Ja du har väl rätt (som vanligt). Det är bara så irriterande att se en spelare som Ronaldinho springa (nåja) omkring på en plan, när man märker att han saknar inspiration. Det hade kännts bättre om han fått lite välbehövlig vila inför viktigare matcher.
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:44
Ämne: Rambla
De kan ju in....
Man kan tycka det ja, men som sagt många är väldigt unga och de går igenom en svår tid i Segunda B den här säsongen, där de kämpar om att klara kontrakt som det ser ut nu.
Barcelona Evička
2007-02-01 00:42
Rambla
De kan ju inte spela regelmässigt i A-laget, men ett eller annat inhopp t ex i CdR vore väl inte helt fel.
Barcelona Duda
2007-02-01 00:38
tarrak:
Håller med. Man borde endast spela med spelare som får lite speltid i ligan, cupen är bara i vägen för viktigare spel som CL och ligan tycker jag. Aja, det är trots allt Rijkaard som är boss och inte jag :).
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:32
tarrak:

Kan tyckas så att Rijkaard inte låter talangerna spela. Det man dock ska komma ihåg, så spelar de inte i reservlagsserier som i England. I Spanien så spelar ju tex Real Madrid Castilla i Segundan och Barça B i Segunda B. Det är tuffa serier och man möter tuffa lag med många hårdföra spelare. I år så har ju Barça B många nya unga talanger och de har det riktigt tufft just nu. Tror faktiskt inte de är "up for the challange" om man uttrycker det så. De har fullt sjå med sitt så att säga. Unga och orutinerade, man sliter ut dem om de får hoppa mella A och B-trupp.
Barcelona tarrak
2007-02-01 00:20
Den här förlusten rör mig inte i ryggen. Även om man alltid vill att Barça ska vinna så känns CdR mest som ett problem. Det enda som stör mig är att Rijkaard verkar tycka att det är bättre att omotiverade stjärnor får spela än våra unga löften.
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:13
El Capitán:

Under matchens gång och precis vid slutsignalen var jag riktigt besviken. Nu med lite distans så känns det som om den här förlusten kan kvitta. Hade varit mycket värre om detta var i ligan. Det kändes som om spelarna nästan tog det som en träningsmatch. Efter 0-1, var fanns slutspurten? Den existerade ju inte alls. Trots det skulle det inte förvåna mig om vi kör över dem med 3-0 i returen. Zaragoza är ett erkännt skickligt cuplag, de satsar hårt på den för det är det enda de har chans och vinna varje säsong.

I morgon har det här gått över. Grattis till Zaragoza, även om de inte spelade speciellt bra eller vackert så hade de bättre vilja.
Barcelona Zamboza
2007-02-01 00:10
Zaragoza ville mer och visade att dem verkligen vill vinna cupen. Vi gör en dålig match och förlorar hemma för första gången denna säsong och första gången vi går mållösa på hemmaplan. Det vittnar hur usla vi var idag. Ronaldinho måste tappat en 8-9 bollar. Ibland gör han det svårt för sig när han ska dribbla en gång extra istället för att släppa bollen. Hans leende har varit borta hela säsongen. Jag tycker att han förtjänar bänken, men Rijkaard har inte vågat eftersom vi redan har Etoo och Messi borta, samtidigt som våran backup med Giuly och Ezquerro håller dåligt klass. Tycker vi nu ska satsa på ligan och cl. Låt avbytarna spela av returen om en månad tillsammans med några b-lagsspelare.
Barcelona Evička
2007-02-01 00:10
Atlético, det var för ganska precis ett år sedan vill jag minnas. Länge sedan.
Barcelona Criff
2007-02-01 00:07
Alltså första halvlek ägde vårt mittfält, men där finns inget att spela upp bollen på sen. Saviola är alldeles för stillastående och Ronnie är ut form. Så jag tror alla tröttnar sen på att försöka för inget händer så dem gör omöjliga saker och tappar boll. Vi behöver Eto o Messi NU! hehe :)
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:06
tarrak:

Senast var förra säsongen mot Atlético. Detta är cupen så det känns inte lika illa, även om det känns surt med säsongens första förlust på Camp Nou.
Barcelona El Capitán
2007-02-01 00:06
Blir så förbannad på vissa spelare så det inte är sant!

För det första förstår jag mig inte på Rijkaards byten. Jag säger inte att jag kan bättre, men att byta ut Xavi som lirat helt okej istället för en helt osynlig Saviola fattar jag inte. Giuly var bra för att få in lite lite speed i anfallet. Men bytet med Zambrotta kändes också helt fel. Han var ju typ den enda som visade vilja i första halvlek och spelade riktigt bra för den delen.

För det andra frågar jag mig var kreativiteten finns hos spelarna. Har de inte bankat in det i huvudet att för att göra mål måste man frammåt.
Jag vet att saknaden av Messi och Eto'o påverkar något enormt men ändå. Lite mer vilja bör laget visa!

Deco var ju bedrövlig. Han är så nonchalant i spelet så det bara skriker om honom. Han ger sig på en klack-spark utanför eget straffområde under press!? Vad händer? Och Marquez, det går bättre än innan men han känns hhur osäker som helst.

Bah! Finns inga ord för hur besviken man känner sig!
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:05
KeLLeFeNi:

Om man har rätt inställning så kan man köra över Zaragoza. I ärlighetens namn är de ganska så medlemåttiga. Kolla bara när Barça ökar bolltempot så hänger de inte med, annars försvar de sig bra på mitten. När Barça istället 90% av matchen ägnar sig åt gåfotboll så är det ingen konst för Zaragoza att täppa igen på mitten och ägna sig åt grisspel. Trots detta, när Eto'o och Messi är tillbaka så hoppas jag faktiskt att vi åker ut ur cupen. Den känns inget vidare viktig. Full fokus på ligan och CL enligt mig.
Barcelona tarrak
2007-02-01 00:03
Matchens behållning var att groundskeeper Willie från the Simpsons kommenterade matchen på streamen jag såg. Han var väldigt förtjust i Guily:)

Någon som kommer ihåg när Barça förlorade på Camp Nou senast?
Barcelona KeLLeFeNi
2007-02-01 00:02
Det är nog ingen omöjlig uppgift att slå Zaragoza på deras hemmaplan, till returen så har vi ju Messi och Etoo tillbaka...Sen så tycker jag inte man ska satsa så mkt på cupen, bättre att vila A. spelarna och låta de yngre få chansen.

Någon som vet hur man ändrar "Tippa Nästa Match" har tippat fel :S
Barcelona Rambla
2007-02-01 00:01
Inget att klaga över domaren. Snarare taskig inställning hos 8 av 11 Barçaspelare + en coach. Rijkaard byter ut planens bäste spelare mot en medelmåtta som Gio. Hoppas det var för att spara honom inför helgens ligamatch, är det av någon annan anledning så är det tjänstefel.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-01 00:00
Jag förstår inte bytet med Zambrotta och Gio?

Första tanken som poppar upp är att spara honom,men varför inte ställa över de övriga om han inte vill satsa fullt ut?
Jag menar Zambro och Ronaldinho kompletterade varann yppterligt och så byter man ut bäste spelaren för ikväll.
Konstiga beslut av mister Rijkaard vid bytet och valen av spelare.

Zaragoza försvar var bra som vanligt vårt anfalls spel grymt minus!

Inte en omöjlighet att vinna i returen men jävligt svårt.

Ronaldinho som alla andra brassar som deltagit i vm vad har hänt med alla dessa brassar helt under isen!

Vi var inte tillräckligt bra helt enkelt.

Godnatt systrar och bröder.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-31 23:59
Hur var dommaren?
Barcelona Fara0nen
2007-01-31 23:58
så vart det över :/
Barca måste vakna nu...skulle va härligt om vi kunde behålla ligaguldet och sluta som CL-mästare iår oxå!
Barcelona Rambla
2007-01-31 23:58
Bedrövlig insats idag. Hade det på känn nästan. Om de tror att man kan slå Zaragoza med gåfotboll får man nog tänka om. Tack och lov så är cupen över för den här gången. Ställ upp med några canteranos i returen. Nu allt fokus på liga och CL.
Barcelona livoz
2007-01-31 23:57
nää nu är matchen slut :(
Barcelona @lle
2007-01-31 23:56
de va illla !! =(
Annons: