/spanien/barcelona/forum/23524.aspx/spanien/barcelona/forum/23524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-02-02 21:44
Dani:

Nej, jag själv har inte sett Barça B spela eller Juvenil och Cadete heller för övrigt. Den informationen kommer från folk som finns nere i Barcelona och följer ungdomarna av intresse. :)

Juvenil är U18. Cadete är U16. Sen så finns det ju Juvenil A/B, Cadete A/B, Infantil A/B osv. Jag vet inte om det är skillnad på ålder där också, troligtvis är det så. Barça B spelar lördag/söndag precis som A-laget.

Mini Estadi ligger just i anslutning till Camp Nou, rätt över gatan faktiskt. Den är en miniatyr-kopia av Camp Nou. :D
Barcelona Dani
2007-02-02 21:39
Rambla,

Du har alltså sett Barça B spela flera gånger?

Matcherna spelas på Miniestadi, om jag förstått rätt. Ligger arenan nära träningsanläggningen? När brukar laget spela, kan det ha hemmamatch samma helg som förstalaget? Hade varit riktigt skoj att se nån match om man någon gång tar tag i att ordna en resa...

En fråga till, kan någon klargöra det här med juvenil och cadete - motsvarar det juniorlag respektive pojklag?

Någon frågade om Efrain Juarez - han verkar spela i Barça enligt länken i länktips.
Barcelona Rambla
2007-02-02 21:34
Deco-_-FCB:

Du behöver inte be om ursäkt för att du ställer frågor, det är helt okej. Jag svarar i den mån jag kan och på det jag kan svara på. Allt annar är bara gissningar.

Giovani Dos Santos, om han kommer att lämna är svårt att svara på. Personligen hoppas jag ju självklart inte det, och tror heller inte att han lämnar på ett tag. Nu är vinterfönstret stängt så nu kan han ändå inte lämna. Jag tror att Giovani är lite less på att harva i Barça B, när stora klubbar redan har visat intresse för honom. Lyon lovade tom speltid för honom. Nu har tydligen Txiki lovat honom speltid under våren. Så tills sommaren är han åtminstone kvar. Låt oss hoppas att han blir var ännu längre än så.
Barcelona Deco-_-FCB
2007-02-02 21:22
Rambla

Förlot att jaf ställer så många frågor men asså e jätte intresserad tror du att givani dos santos lämnar??:D
Tacksam för svar
Barcelona Rambla
2007-02-02 20:53
Deco-_-FCB:

Terron är som sagt en stor talang och kan bli hur stor som helst. Han är riktigt bra i defensiven men till skillnad mot Puyol även bra på att sköta uppspelen, även om inte Puyi är dålig på det.

Chelsea och andra PL-klubbar har redan varit och rykt i honom. Det som oroar lite är att han har samma svin till agent som Cesc och Fran Merida. Så säker kan man ju aldrig vara. Vi får hoppas att ledningen tar tag i det och ger honom ett bra kontrakt när han fyllt 16.
Barcelona T#11
2007-02-02 20:51
tröttnar på tjatat om att ronaldinho är urform.
jag menar han är ju alltid inblandad i nästan alla mål
Barcelona Evička
2007-02-02 20:29
Ämne: Ganska roligt att m....
Visst är det...och ju mer man ser, ju mer väntar man på Eto'o och Messi. Men snart så.... :)
Barcelona el diablo
2007-02-02 20:25
Ganska roligt att man kan börja se Barca-tv just nu på viasatsport 2. 17.45- 20.45 På fredagar mellan 17.45- 20.45 på viasat sport 2 är det bara barca som gäller. Bra jobbat viasat!
Barcelona Myrran
2007-02-02 20:19
Messishow
Skulle gärna snacka rykten och värvningar men, börjar det inte bli lite jobbigt med allt tjat om Cristano Ronaldo och Saviola? Tycker det har varit topic för detta forum under en längre tid nu...
Barcelona Deco-_-FCB
2007-02-02 20:08
Rambla
Tror du att våran terron kommer lämna oss för någon pl-klubb
våre roligt om han stannade

Tacksam för svar
Barcelona Messishow
2007-02-02 19:55
jag menar inte att vi inte ska snacka om åra canteraner men att vi inte ska snacka så mycket om andra unga spelare och istället köra med det vi har snacka gärna om våra canteraner men begränsat det är dom som ska bli framtiden men de e inte dem vårat hjärta slår för just nu men klart man blir glad att om nåra år kommer bojan , marc crosas , gio dos santos och många fler. Så snacka om värvningar och så också och rykten
Barcelona Rambla
2007-02-02 19:05
Lugna ner er, Saviola kommer aldrig gå till Real Madrid. Så dum är han inte. Älskad av fansen i Barcelona som han är. Bara för att han sagt att ett bud från Madrid måste man ta på fullaste allvar, annars vore det respektlöst. Det är inte samma sak som att säga att han kan tänka sig spela där, även om marängerna försöker få det att låta så. :D
Barcelona Rambla
2007-02-02 19:03
Ämne: Vem är den största b....
Bästa målvakten sägs vara Alex Sanchez, spelar i Cadet A (samma som Gai nyss blev uppflyttad från).

Terron är största försvarstalangen, en riktig supertalang. Jagas redan av PL-klubbar.
Barcelona BARÇAAA
2007-02-02 18:56
På min första Barca tröja står det Saviola. Men om han flyttar till real madrid så kommer jag att bränna den. Och jag kommer att hata honom resten av livet.FORÇA BARÇA!
Barcelona Myrran
2007-02-02 18:54
Ämne: Ämne: Kan vi ....
Ja, det är ju det som är skrämmande. Han jag nämde blir 17 i år och ja, är inte i närheten av Gai...
Barcelona Myrran
2007-02-02 18:53
Ämne: Ämne: Ronaldi....
Jepp jag bor i Trollhättan... Haha har en long lost kontakt i Skövde :P
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-02-02 18:46
Vem är den största back/målvaktstalangen i klubben?
Skulle man kunna få lite fakta?
Barcelona Rambla
2007-02-02 18:40
Ämne: Kan vi inte bara säg....
Heh, Gai är 15 år men numera uppflyttad till Juvenil B och spelar mot 17-18-åringar.
2007-02-02 18:40
Ämne: Ronaldinho och Deco ....
Myrran/ Bor du i Trollhättan? Jag bor i Skövde :)
Barcelona Myrran
2007-02-02 18:37
Kan vi inte bara säga att alla junior lag i Barca är talang lag? Tycker det kryllar av talanger i hela Barcelona, det är helt sjukt. Kollar Gai(?) Asulin på några klipp och tänker sedan på den största talangen här i Trollhättan, han är med i landslag för sin ålder etc. och han är ju inte i närheten av Asulin... Lite skrämmande faktiskt...
Barcelona Rambla
2007-02-02 18:16
1. Bojan
2. Dos Santos
3. Thiago
4. Terron
5. Iago Falque

Så skulle man kunna ranka talangerna, men allt är ju fråga om tycke och smak. Denna rankning från person som faktiskt sett alla spela mer än 1 gång.
2007-02-02 18:09
Gai, Krkic & Dos Santos är väl de 3 "stora" hoppen. Men vem kommer sen?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-02 18:07
Grabbar jag tror att ni gått miste om den största talangen utav de alla. Cristian Ceballos. Jag har sett videoklipp på honom trixandes med Ronaldinho, där Roanldinho tappat hakan i marken av förvåning och förtjusning. Tro mig Ronaldinho såg väldigt förundrad över vad den där lilla killen kunde.

Han spelar någonstans i de mindre rangen. Typ juvenil eller Cadete.

En fråga. Är det inte så att Iniesta betraktades och kanske fortfarande gör som den största talangen canteran någonsin producerat?

Nu i efterhand kan man verkligen säga att framtidprognoserna hade rätt. Han har verkligen levt upp till de lovorden :)
Barcelona Rambla
2007-02-02 18:06
Gai spelar vänsterytt. ja, han påminner mycket om Messi. Lika avig, trixig och oförutsägbar.
2007-02-02 17:33
Ämne: Messishow//
Och på ....Så grymmt :)

Spelar Gai typ Vänster yttermitt?

Men finns det ingen mer hemsida där man kan få reda på lite fakta om grabbarna!
Barcelona Rambla
2007-02-02 17:28
Ämne: Messishow//
Och på ....
Skulle nog kunna tänka mig Gai Assulin där också. Svårt att få med alla i en startelva bara. :)
Barcelona Juaníto
2007-02-02 17:26
Messishow//
Och på vilket sätt är Cristiano Ronaldo (lär dig stava hans namn) mer aktuell än spelare som vi har i canteran? Väx upp och lär dig konsten att stänga av capslock. Herrejösses vilket troll.

Mitt cantera-dreamteam för framtiden:

Dos Santos/Jeffren - Bojan/Pacheco - Messi/Calvo

Iago - Crosas/Valiente - Alcantara

Terron - Botia - Blanschart - Blasco

Masip

The factory never closes, baby!
Barcelona Rambla
2007-02-02 17:12
En annan som är en av canterans största mittfältstalanger, en brasse som heter Thiago Alcántara, är 15 år och spelar för cadete A.

Spelstil som påminner om både Deco och Zidane. Nu påstår jag inte att han kommer att bli någon ny Zidane på något vis, det är bara så man ska förstå spelstilen. Han är alltså väldigt bra både offensivt och defensivt. Precis som Giovani Dos Santos så har han en yngre bror i canteran, Rafael Alcántara. Ännu mer gemensamt med GdS är att även Thiago har en fd fotbollsspelande far.
Barcelona Rambla
2007-02-02 17:07
Här är en mittfältare som får väldigt mycket lovord. Iago Falque, han spelar i Juvenil A, det lag Bojan egentligen skulle spelat i.
2007-02-02 17:06
Ämne: Ämne: + jag s....tack så mkt :)

Men vet du (Rambla) vem Efraín Juárez Valdez spelar eller har han spelat i Barca?
Annons: