/spanien/barcelona/forum/23523.aspx/spanien/barcelona/forum/23523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcèloonia
2007-02-24 23:18
Haha...totalt röten dommare på ren "göteborska". De skulle solklart va 2-0 i första halvlek, desseutom rött kort på Guti eller?
Barcelona Franken
2007-02-24 23:14
Roligt sagt. "tur att de har cannavaro där bak" Jag menar på att det är tur för Real att han INTE är där fram!
Barcelona Ghazza
2007-02-24 23:12
Fyfan vilken domare i Madrid-derbyt. Det är ju pinsamt. Solklart rött på Guti... Annars spelar ju Atleti ut Real fullständigt. Maktskifte i huvudstaden måntro?
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-24 23:08
Nån mer som tycker att Cassano ser ut som en äldre version av Messi?
Sano
2007-02-24 23:04
Dida är INTE klar för Barca!
Han väntas få ett nytt kontrakt av AC Milan.
Barcelona Evička
2007-02-24 23:01
Rambla
ja,man borde inte bry sig. Fast det är ju lite omtänksamt att tänka på våra bekymmer när man har så många egna som marängsen har. ;)
Real Madrid Puerta Del Sol
2007-02-24 23:01
Det är paus, visste att ni skulle snacka om Real här inne verkar som ni gillar dom. Och du vet vad jag emnar , jag menar Etoo mot Racing man såg tydligt att han ville spela. Men när det blev lite tid kvar så satte han sig igen.

Barcelona Rambla
2007-02-24 22:58
Ämne: Shit vad ni snackar ....
Har du verkligen tid att spionera här när ditt lag spelar match? :-)~

Ville inte Eto'o spela mot Liverpool? Vet du något som inte vi vet eller yrar du bara? Har du någonsin opererat menisken? Har du en aning om hur lång tid det tar att bygga upp muskulaturen i benet igen?

Hm, varför svarar jag egenligen? Glöm det här inlägget.
Real Madrid Puerta Del Sol
2007-02-24 22:55
Shit vad ni snackar om Real, ända man läser här är Real,Real,Real och Real. Snacka om Liverpool matchen eller varför inte om att Etoo inte vill spela. Eto bråkar med Thuram. Jaa där har ni endel och snacka om.
Barcelona Ghazza
2007-02-24 22:39
Efter att Gago har drivit bollen förbi två Atleti spelare så kom dagens kommentar:
"Bra av Gago som kom ända dit."

Fotnot, han kom inte över halva plan ;)
Barcelona Valdés
2007-02-24 22:34
Kul att det är så många här på forumet som snackat med Frank, Txiki och Joan om avsikterna bakom värvningen av Gudjohnsen. Ge mig gärna deras nummer så skall jag bekräfta om man verkligen varit så korkade att man betalat 15 miljoner euro för en spelare som endast skall spela 10 minuter lite då och då.....

Själva definitionen av en god ersättare måste väl vara att man när som helst - för kortare eller längre tid - på ett tillfredsställande sätt kan fylla ut platsen för den som man ersätter.

Inför den här säsongen talade Joan, som vanligt, i stora ordalag om att det skulle bli den mest segerrika i klubbens historia. Antalet tävlingsmatcher kunde bli över 60 och därför behövdes fullgoda ersättare.... Ledningen kan omöjligt ha räknat med att REM skulle ha spelat samtliga dessa matcher utan det skulle ha krävts mycket av alternerande/roterande även utan skadorna på Messi och Eto´o.

Säsongen är ännu inte avslutad men hittills kan man väl se att såväl Saviola som Gudjohnsen fungerat mycket dåligt och de har mycket kvar att bevisa mot bättre motstånd i viktiga matcher framöver.
Barcelona Franken
2007-02-24 22:31
Säga va man vill om Torres, snabb är han då!
Més Que Un Club!
2007-02-24 22:21
Är det sant att Dida är klar för Barca? Shit vilket impulsköp isåfall, bara för att han spelade "dåligt" mot Liverpool :S

Kolla här: http://www.channel4.com/sport/football_italia/feb24f.html
Barcelona Rambla
2007-02-24 22:20
Kamelen:

Det måste vara århundratets stöld. Bollen tar i stolpen och studsar ut i banan. Solklart mål!

Fy fan vilken intensitet från Atléti och hela Vicente Calderon. Det är ju så man rycks med själv. :D
Barcelona Kamelen
2007-02-24 22:19
Det är ju feldömt av domaren. 2-0 målet är mål. Det är väl så att om två spelare är bakom hela 'backlinjen' så får dem passa hur dem vill utan att det blir offside?
Barcelona Franken
2007-02-24 22:18
Åh, vilken underbar dommare, fint 2-0 mål annars... men det kommer nog snart!
Barcelona Kamelen
2007-02-24 22:16
Hur många mål gör Fernando "barnet" Torres mot Real?

Noll, som vanligt

Ett självmål

Två självmål

Får öppet mål, igen, men gör inte mål, som vanligt

Naiva Madridredaktionen strikes again!
Barcelona Franken
2007-02-24 22:14
Go Torres!
Barcelona El Capitán
2007-02-24 21:59
Nja, var det inte snarare Messi som råkade trampa på Zapaters fot? Ser iaf ut så när man kollar på videon.

http://youtube.com/watch?v=2ngzX3FBSO4

Naturligtvis ska våra "ungdomar" få göra inhopp då och då när det passar. Men det var bara i Messis fall jag tänkte. Jag skulle gissa att hans skellett i benet har just lättare för sig att spricka eftersom det inte är färdigutvecklat.

Aja, nu börjar Madrid derbyt!
Barcelona Rambla
2007-02-24 21:33
Ämne: Ämne: Personl....Det är en viss skillnad att vara titular och spela 90 min match efter match. Det är en helt annan sak att vara med i truppen för att se och lära av de mer erfarna och göra lite inhopp och spela CdR-matcher.

När det gäller Messi så är "skellett-skadan" som du kallar den ett resultat av Zapater som stämplar honom på foten och ett ben bryts. Har inte något med ålder eller bräcklighet att göra.

Annars har du helt klart en poäng. Det är nog därför Rijkaard är så mån om att skynda långsamt med Giovani, ja även Txiki vad det verkar.
Barcelona El Capitán
2007-02-24 21:31
Ämne: Personligen anser ja....
Angående unga talanger och att ta upp dem till A-truppen. Lika mycket som jag skulle vilja se t.ex Dos Santos och Valiente i A-laget så tvekar jag ändå ganska mycket på grund av deras åldrar.

Jag är inte riktigt 100% om vad jag säger nu men jag har ändå en liten tanke om det. Skadorna!
Jag tycker hellre att de ska stanna i B-lagen ända tills de är 100% färdigvuxna. Kroppen växer ju ända tills man blir 20 eller något sånt har jag hört.

Kolla bara på Messi, man blir ändå lite orolig för vårt lilla trolls framtid. De två stora skadorna han har haft har varit "interna". Förra årets stora skada kom efter att några ligament brast om jag inte har fel och den sista han hade kom efter att skelettet sprack i foten.

Blir inte förvånad om Messi blir riktigt utsliten redan i 25 års ålder. En kille som får slåss riktigt hårt med 28 åringar när han själv bara är 17/18 år kommer bli utsliten.

Aja, som sagt, jag kan ha helt fel, men jag tror ändå att det kan ligga lite sanning bakom det hela.
Barcelona Rambla
2007-02-24 21:30
Ämne: myrran :
http://www....Det finns en anledning till att det finns ett fält som heter "Länktips:".

Posta länkar där tack, annars brukar sidornas layout förstöras.
Barcelona Rambla
2007-02-24 21:29
Härligt, Barça B vinner igen. Hoppas det har lossnat nu och att de lämnar bottenträsket. Denna gång mot Levante B, 2-1. Ännu en gång är Bojan målskytt. :D

Victor Vasquez gjorde det andra målet.
Barcelona Miftari
2007-02-24 21:28
myrran :
http://www.svenskafans.com/spanien/bilbao/artikel.asp?id=155122
Barcelona Myrran
2007-02-24 21:22
Miftari
Något sånt står det ju inte i deras rapport? Står bara resutlaten från senaste matcherna ju. Men upplys mig vart det står om det är med för då har jag börjat bli blind.
Barcelona Miftari
2007-02-24 21:15
har ni lässt den raporten som athletic bilbao redaktionen skrev ( kan liverpool så kan vi ) NEJ NEJ vinner dom oxå så vet man inte vad man tar sig till
Barcelona Myrran
2007-02-24 21:15
Ghazza
Tror verkligen det finns plats för två såpass stora talanger i truppen. Om jag får komprimissa och gå emot va jag själv har sagt för bara minuter sen så kan det ju se ut så här nästa säsong på anfall sidan. Ronaldinho - Backup dos Santos, Eto'o - Backup Guddy och Bojan Krkic, Messi - Backup Guily/ny anfallare. Då Bojan kan gå mellan A och B i mitt tycke.

Rambla
Ungefär vad jag menade.
Barcelona Rambla
2007-02-24 21:14
Ghazza:

Du är inte ensam, jag svär också åt honom. Fast jag svär även åt Ronaldinho, Marquez, Motta och Edmilson och Guily för att nämna några. :D

Guddy kan inte på egen hand dominera, åtminstone inte lyfta hela laget när det spelar skit. Han är precis som många andra beroende av att det flyter på. Då menar jag passningstempo, att hela laget ligger i press så fort man blir av med bollen osv. Det är när hela laget har "flow" spelare som Guddy märks bättre. Tålamod är ordet, hela laget måste bli bättre först. Det kanske är så illa att vi måste vänta tills nästa säsong innan vi kommer igång som de två senaste åren.

Myrran:

Du hade nog inte klagat på Guddy om han varit inhoppare när vi leder matcher med 2-0 och bara ska spela av matchen. Det är en viss skillnad. :)
Barcelona Myrran
2007-02-24 21:12
Rambla
Det har du faktiskt rätt i kan inte ta dig från dig det. Och det kan ju vara som du sa att jag har tröttnat på Guddy pga Eto'os frånvaro. Och som Ghazza sa så är det Guddy som kan ge lite tyngd framåt. Får se om jag ändrar min åsikt om Guddy när Eto'o är tillbaka. Och JA Rambla jag kommer ihåg hur Eto'o var då han var den som gjorde att jag fastna för Barca, fick syn på han först i Mallorca...
Barcelona Criff
2007-02-24 21:10
Alla pratar om vem som ska stanna o hit o dit, skit i det. Eto ska aldrig mer bli skadad, prata så istället :P haha
Annons: