/spanien/barcelona/forum/23517.aspx/spanien/barcelona/forum/23517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-02-07 18:14
Rambla
Tack att du påpeka det, har inte läst Sport ännu ska göra det nån gång sen. Trovärdigheten höjdes ett antal snäpp tack vare dig iaf...
Barcelona H.C Xavier
2007-02-07 18:06
Rambla//

Jasså du, du valde att gå på min linje vad gäller Quaresma i alla fall ;)
Barcelona Rambla
2007-02-07 18:04
King_raul:
Håller med fullt ut. Jag kan inte påstå att jag med säkerhet vet hur C.Ronaldos resonerar och vilken karaktär han har. Något säger mig dock att han ena dagen kan tänkas säga att han varit culé hela sitt liv för att redan nästa dag säga sig ha varit madridista sen han fick modersmjölken. Han känns liksom inte så där pålitlig. Som du var inne på, han kan hamna var som helst när det gäller Barça eller Real M eller så kan han likväl hamna i Italien och tex Inter. Troligast är nog att han stannar kvar i Man U någon säsong till. Hoppas på det senare jag.

Myrran:
Det står även i dagens Sport, där Cruyff citeras efter en intervju. Så nog stämmer det att han sagt något sådant.
Barcelona Smogen
2007-02-07 16:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Civello...

håller helt klart med dig om vem som bör värvas. Tror Diogo har potential att passa perfekt i Barca, men har kanske sett lite för lite av honom.
Spinbad
2007-02-07 16:39
Om någon hade frågat mig om jag ville ha C. Ronaldo i Barcelona för ett år sedan hade jag bara skrattat. Visst, en talangfull spelare med vissa extrema spetsegenskaper men ändå en ganska ineffektiv spelare och verkligen inte en lagspelare. Det var min uppfattning om honom innan den här säsongen.

I år har han däremot varit löjligt bra, han har enligt mig och många andra varit bäst i PL och kanske rent av bäst i världen sista halvåret(jag tycker han överglänst Ronaldinho sista månaderna). Jag tycker också han har mognat som spelare och han har klarat hatkampanjen, som riktats mot honom på engelska arenor efter hans beteende i EM, utomordentligt bra. Han är 21 år och redan en superstjärna. Han skulle definitivt passa in i Barcelona med sin teknik och snabbhet.

Jag är tveksam till att Barcelona lyckas köpa honom, Man u kommer hålla stenhårt i honom och Ferguson skulle garanterat se det som ett personligt misslyckande om han försvinner från United redan i sommar. Sen är han kanske inte det som Barcelona egentligen behöver men det har ju alltid funnits ambitioner hos Barcelona att köpa in offensiva cracks oavsett övriga behov. Även om en hyperoffensiv dribblande mittfälare kanske inte är det Barcelona behöver köpa så tror jag ändå att en ev. värvning av C. Ronaldo kommer att anses lyckad i efterhand eftersom det är en väldigt duktig spelare det handlar om.
Barcelona Myrran
2007-02-07 16:25
Då var det till 80% klart med en ny offensiv värvning av Barca i sommar.
Cruyff säger att Palacio har Barca kvaliter, och som många nog vet så när Cruyff talar så lyssnar Laporta.
Men men jag läste det ju på Goal.com så ta det ned någon nypa salt.
Real Madrid King_raul
2007-02-07 16:20
Rambla,
Jo nog vet vi mkt lite om C.Ronaldos framtid, helt poänglöst att sia om. Jag menar länken till ett C.Ronaldo-spel är ju gjort av en C.Ronaldo antagonist som troligen älskar han i Man U just nu.
Så visst kan vinden vända många vändor till ;)

Barcelona Myrran
2007-02-07 16:18
Som mes que un club

Två klockrena kommentarer i rad, hur fixa du det? :D
Barcelona Rambla
2007-02-07 16:15
King_raul:
Utan att vi ska dra ut på den här diskussionen så att det blir en lång och smärtsam följetong. Av alla de dokumentärer ooh annat jag läst så framstår det ganska så klart att Schuster är culé långt in i själen. Därmed inte sagt att han skulle tacka nej till ett tränaruppdrag i Real Madrid, långt där ifrån. Det nappar han säkert på.

Vad det gäller C.Ronaldo anser jag att vi ej behöver honom, men min åsikt väger nog inte så tungt för herrarna Txiki, Laporta och Rijkaard (om han nu blir kvar). Vem vet vad för planer de har när det gäller spelsystem och spelare till nästa säsong. Vad media spekulerar i är en sak, vad de personerna har för planer är kanske en helt annan sak. Time will tell.

Om C.Ronaldo är girig eller inte har jag ingen vetskap om. Det jag vet är att han ser Deco som en storebror, och tom du måste erkänna att han hade varit som klippt och skuren i Barcas offensiva spelsystem med stort bollinnehav, till skillnad mot Madrids spelsätt numer. Sen så vet ju inte vilka som han kommer att få konkurrera med, eftersom vi heller inte har en aning om vilka som lämnar. Det är inte säkert att ens Deco blir kvar. Allt kan hända.
Real Madrid King_raul
2007-02-07 16:07
Sóm més que un club,
om du inte tar allt så bokstavligt talat så kanske du kan vidga vyerna och förstå att jag menar generellt. Lika dåligt som det var att sälja Makalele för Real Madrid, lika dumt skulle det vara för Man U att mixtra med ett självspelande piano.
Men som jag sa, vad C.Ronaldo vill få ut av fotbollen får tiden utvisa.

Barcelona Sóm més que un club
2007-02-07 16:00
Ämne: Rambla,
Säger bara ....
"själv hade jag stannat i ett vinnande lag som Man U"
Intressant att en Merengue skulle föredra att spela in Manchester U.........
Real Madrid King_raul
2007-02-07 15:59
Sóm més que un club,
lustigkurre, Trots Ronaldos gastronomiska intresse har grabben ändå fått in några fullträffar (och lobbar) genom sina år. Dessutom har nog en eller två asiater köpt en vit Ronaldo-tröja.
Så rånat oss? nja, du får nog gå en ekonomi-kurs med Florentino Perez.

Real Madrid King_raul
2007-02-07 15:57
Rambla,
Säger bara att hans 80tal hos er inte skulle göra han till en culé, Han har trots allt härjat runt i Madrid i totalt 9år nu inkl som spelare & tränare.
Sen det mest intressanta är egentligen C.Ronaldo,
Allt avgörs väl i vilka frågor som är viktiga för honom själv, vem konkurrerar han med i Barca?
Om han är pengakåt som sin idol (Figo) så vet vi vart han hamnar.
Vi vet inte vad för karaktär C.Ronaldo har, det återstår att se, själv hade jag stannat i ett vinnande lag som Man U men vad killen gör lär tiden utvisa.
2007-02-07 15:48
Ämne: Rambla,
Jo och käre....King_Raul,
Jo just de tvâ spelarna har ju visat sig vara spelare med stort hjärta överhuvudtaget. Var spelar F*go nu? I ngt oljeemirat.. Hoppas att hans mâl i livet kan förverkligas där...
Ronaldo... Efter att ha ätit sig fet och fin för er räkning lämnar han er för en sjättedel av ni betalat.. En som rânar Madrid pâ 40M€ är snudd pâ Culé i min bok..
Barcelona Etooooo
2007-02-07 15:39
Ronaldo kom till oss!!
Barcelona Rambla
2007-02-07 15:37
King_raul:

Eh? Vad har Ronaldo, som bara var i Barcelona en säsong med det här att göra? Figo, är en girig liten skit det vet alla. Money talks, inget annat för honom.

Men visst, du har nog rätt. Schuster är nog mest madridista som alla andra enligt er filosofi. Trots sin enda säsong i Real Madrid. Eh eller ja det kanske tom var hela två säsonger trots allt. :D
Barcelona Daninho_7
2007-02-07 15:28
jag hoppas personligen att han går till barca, hans spelstil skulle passa in bra.

jag hoppas verkligen att Barcelona lägger ett bud :) Har vart en jävla massa flirtande i spansk press mellan ronaldo och barcelona om man nu får uttrycka sig så. det är iaf inte alls avlägset för fem öre, som vissa tror.
Barcelona Etooooo
2007-02-07 15:26
Ämne: Mja tror att många h....
Fan va gött! Då kanske de håller på och förhandlar snart? eller nu vem vet:P
Barcelona Daninho_7
2007-02-07 15:24
http://www.sport.es/vivo/recursos/fotos/foto_199628_CAS.jpg

:)
Barcelona Daninho_7
2007-02-07 15:23
Mja tror att många här snackar i nattmössan gällandes Cristiano Ronaldo.

Sure, det är en oviss övergång men med tanke på att Ronaldo själv sade senast igår på presskonferens innan Portugals match mot Brasilien att "min framtid i Manchester är oviss" plus att Barcelonas Sportchef (Txiki) såg matchen på plats i Portugal tillsammans med Cristiano Ronaldo's agent (för er som inte visste det) så.

Det är helt klart på gång.
Real Madrid King_raul
2007-02-07 15:20
Rambla,
Jo och käre Schuster måste ju ha äkta culéhjärta efter att ha nästan besökt varju husknut i Madrid efter sin tid i Real Madrid, Atletico Madrid och Getafe?
Lika stort hjärta som Figo & Ronaldo kanske?

Barcelona Etooooo
2007-02-07 15:04
Så ronaldo kommer inte komma till oss? ja tror han gör en henry
2007-02-07 14:52
Sâg att de sâlt Liverpool till ngn dollar amerikan, tragiskt.
Sâg att i PL tar man betalt mellan 5-10 000 SEK av ungarna för att vara maskot. Det börjar till slut att lukta lite. Var i USA och tittade pâ NHL och det var skrämmande genomkommersialiserat i pausen fick valfri idiot som köpt en lott âka framför publiken pâ zambonin I den andra pausen var det valfri ännu större idiot som betalat 1 000 USD. Ibland känns det nästan o.k. att kasta in föremâl.
Publiken engerade sig bara när jumbotronen skrek ut ”make some noice” eller när det luktade slagsmâl. De var i princip där för att de blivit bjudna som företagsjippo och för att äta lite sopor. Totalt okunnig publik. Man fâr lite ângest av att tänka sig fotbollen gâ en liknande väg.

Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-07 14:52
Holländaren

Telling it how it is :D

Så länge vi har trion längst fram så finns det ingen chans att vi inhandlar nån spelare vid Ronaldos kaliber.
Barcelona Holländaren
2007-02-07 14:50
Ämne: Ja är säker att rona....
Jag vill inte ha en spelare alla buar ut.

Det finns många bra och anledningar till varför han buas ut.

Ber till den ickeexisterande Gud att vi slipper Cristiano Ronaldo. Lyckligtvis lär så också bli fallet, Barcelona lägger knappast ut 500-600 miljoner på en spelare. Bara att glömma och det borde ni mardrömmare också göra.

Barcelona Rambla
2007-02-07 14:37
Berndt Schuster, 8 säsonger i Barcelona och räknas till en av klubbens största cracks genom tiderna. Det har säkerligen satt sina spår hos den gode Schuster och där bankar garanterat ett stort culéhjärta i honom. :D
Barcelona Kamelen
2007-02-07 13:56
King_raul

Givetvis har våran ledning inga egna idéer. För självfallet är ju allt som AS skriver 100% sant.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-07 13:53
Etooooo

Var inte så säker på det, så som vi spelar så måste vi sälja nån utav mästar trion för att få plats med ronaldo.

Fortfarande 100% säker?

Jag gissar att Ronaldo gör en "Henry" få fram ett fet kontrakt från klubben!
Real Madrid King_raul
2007-02-07 13:41
Först C.Ronaldo och nu Schuster, inga egna idéer? :)

Barcelona Etooooo
2007-02-07 12:50
Ja är säker att ronaldo kommer till oss. För han orkar inte med att alla lag buar åt han.
Annons: