/spanien/barcelona/forum/23515.aspx/spanien/barcelona/forum/23515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-27 16:37
Holländaren

Har du någon koll på Drenthe?, var inne i feeynoords forum och tydligen blev han vald deras bästa spelare.

Mästrar han ytterbacks pos samt mittfält?
Tack på förhand

Tack för allt Gio.

JC Bogevik

Eftersom du kan sia framtiden kan du sia fram nåt mer?

Real Madrid JC Bogevik
2007-06-27 16:36
Pojkar, Drenthe kommer nog inte till barca...

Var nöjda med henry och spara lite spelare till andra lag också!
Barcelona ___BaRcA___
2007-06-27 16:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Ok. Det låter bra angående om chivu. Men tror du själv Chivu kommer till barca och när tror du? Kanske svår fråga
Puyiii
2007-06-27 16:18
Tråkigt att Gio lämnar. Absolut en av mina favoriter bland ytterbackarna. Nu måste Barca ledningen köpa Abidal som kommer kunna täcka upp rätt så bra. För att Sylvinho duger inte.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 16:13
Ämne: Ämne: r.10 & ....Ja vi ligger bra till. Roma vill sälja till Barca om de inte kan behålla honom själva. Inter har försökt övertala Chivu att välja dem. Roma har varit irriterade för att de kontaktar spelaren först och inte klubben, något Barca har fått beröm för att de gjorde. Romas sportdirektör är just nu i Barcelona och förhandlar. Txiki har sagt att Chivu får gärna höra av sig till Rijkaard om han vill få reda på vilka planer mister har, för att få en försäkran att han verkligen är önskvärd även av tränaren.

Men men, osvuret är bäst. Allt kan hända!
Barcelona Holländaren
2007-06-27 16:10
Åhhh, jag kommer att sakna min favorit-Gio. Hoppas Barca åtminstone fick någon förköpsrätt på Drenthe eller så i utbyte. Det hade varit nice.
Barcelona ___BaRcA___
2007-06-27 16:03
Ämne: r.10 & Myrran:

So....
Hej Rambla har en fråga? Tror du Barca får loss Chivu? Ligger vi bra till?
2007-06-27 16:00
r.10 & Myrran:

Som sagt, medias spekulation på lönen. Så länge inte klubben säger något kan man ifrågasätta de uppgifterna.

Jag har för mig att Dinho har ca €8M/år och Samu ligger på ca €6.5M/år.

Sen så har alla spelare bonusar när det gäller segrar, titlar utanför de fasta lönerna.
Barcelona r.10
2007-06-27 15:55
Rambla (Anims Puyi)

Tror du det kan bli så att de andra spelarna i Barca, Eto'o Ronnie mf kräver högre lön med?

Du har ingen aning vad ronnie och messis löner är på ?

tack för svaret ;)
Barcelona Myrran
2007-06-27 15:55
Rambla

Bara en tanke men de där €192,500 kan ju vara Henrys lön inkluderat med alla bonusar som han kan få? Bara en tanke som slog mig, behöver ju inte vara på något sett sann.
2007-06-27 15:54
Kapten11:

Jag håller med. Inte bara när han själv vill. Detta är något som han och de flesta spelare i truppen har fått kritik för av klubbledningen med Laporta i spetsen. Känner han inte så, är det lika bra att han väljer att gå. Han måste visa hunger och inställning hela säsongen. Precis som även Ronaldinho måste göra.
2007-06-27 15:52
r.10

Enligt Sky Sports så är Henry just nu bäst betald i Barcelona. Hans veckolön ligger på €192,500 enligt Sky. Detta är något som Barcelona inte någonstans har bekräftat, så jag väljer att vara lite skeptisk till de uppgifterna. Nog har han en hög lön, kanske tom den högsta i klubben, men den summan låter lite väl hög.
Barcelona T#11
2007-06-27 15:51
Jag tror att det är dags för Deco att gå. Vi behöver hungriga spelare, deco har gjort sitt, han har vunnit allt man kan vinna nästan.
Barcelona Kapten11
2007-06-27 15:46
Ämne: Självklart tänker in....
När passar det honom att vara sugen då?

Det håller inte att han ger järnet när han har lust, vi behöver en vinnarskalle i alla lägen, och inte ibland.

Jag tycker att han visade prov på bra inställning i slutet av säsongen, men räcker det?
Barcelona rebin_R10
2007-06-27 15:44
aa men bara för att barca inte har presterat så bra behöver man inte släppa deco
Delarocha
2007-06-27 15:41
rebin_r10. Den här säsongen har han varit långt ifrån bäst.
Barcelona rebin_R10
2007-06-27 15:39
varför ska man släppa deco han e bäst
Barcelona r.10
2007-06-27 15:39
Rambla

Vet du vad Henry Lön är i Barca?

Undrara om han tjärnar mer en ex Eto'o Puyol o Ronnie i Barca?
2007-06-27 15:36
Självklart tänker inte någon i Barcas ledning på att Cesc är något slags prio när man har mittfältare som Xavi, Iniesta och Deco i truppen. Det vore vansinne. Jag påstår inte att någon av dem är bättre eller sämre än Cesc men de tre är fundamentala för Barcelonas mittfältsspel och har varit det sen Rijkaards säsong nr 2. Nu finns det visserligen rykten om att Deco kanske lämnar i sommar. Då måste man ha en ersättare. Denna ersättare lär knappast bli Cesc, då man redan har 2 spelare i Xavi och Iniesta med likvärdig spelstil.

Snarare kan ryktet om Elano bero på att kanske Deco lämnar. Elano är en bra spelare. Även han har både kreativa och defensiva egenskaper som säkert skulle passa Barcas spel.

Själv hoppas jag verkligen Deco stannar. En hungrig och sugen Deco har få övermän i världen på den positionen om ens någon. Folk som inte är culés begriper inte det!
Barcelona LoOoVe_BARCA_!!!
2007-06-27 15:36
Ämne: Looove_Barca, skojar....
Sorry min engelska är inte så bra:( Ska han komma?
Barcelona rebin_R10
2007-06-27 15:33
kan man få tips hur nästa säsongs startelva skulle se ut
Delarocha
2007-06-27 15:32
Looove_Barca, skojar du med mig?... Läs igenom de senaste dagars inlägg eller gå in på nån sida och läs... Det är nog inte så svårt att hitta.

Rebin_r10. Samma som i år men med Yaya Toure, Henry och kanske Chivu.
Barcelona LoOoVe_BARCA_!!!
2007-06-27 15:31
Ämne: Ämne: nee, ty....
Hej Har en fråga till dig. Tror du barca köper Chivu?
Tacksam för svar!
Delarocha
2007-06-27 15:31
M79, och förhoppningsvis en bra vänsterback. Jag ser gärna hellre att nån relativt ung kommer in istället för Abidal... Abidal är väl 28 år? Barcelona saknar riktigt unga backar som kan utvecklas.
Barcelona M79
2007-06-27 15:27
Rambla (Anims Puyi)//
Eng media är nästa lika illa som AS, Marca. Rent logisk finns de heller ingen anledning att Barca lägger pengar på Cesc, inte så länge Xavi spelar för Barca och han kommer nog lämna/sluta om ca 7år då Cesc kontrakt går ut....

Tycker Barca ska lägga ett ordentligt bud på Chivu, kan bli riktigt bra där bak då.
2007-06-27 15:12
Fattar inte var ifrån vissa personer har fått att Barcelona skulle vara ute efter Cesc. Det finns inga som helst uttalanden om detta, så det är lika bra ni lägger ner de tankarna på en gång. Det var en engelsk tidning där en skribent, Martin Lipton som för övrigt är Tottenham-supporter, spekulerade hej vilt i att nästa spelare som ska lämna Arsenal skulle vara Cesc. Brittisk press älskar att hålla på så här, speciellt nu när Arsenal säljer sin viktigaste spelare. Då tar vilda spekulationer fart med en gång om att nu kommer europeiska klubbar köpa upp alla deras viktiga spelare. Vilken smörja!

Glöm Cesc de närmaste åren, han har 7 år kvar på ett 8-årskontrakt. Han själv har uttalat sig om att han en dag vill tillbaka till Spanien och då till Barcelona för att spela i la liga, men knappast denna säsong.
Barcelona Çhabinho
2007-06-27 15:07
Zamii Puyol Chivu Abidal
Barcelona Puyol5
2007-06-27 14:59
Touré är tänkt som pivote. Det har barcelona gått ut och sagt själva. Och man får väl anta att dem talar sanning i det!
Barcelona Klint
2007-06-27 14:56
Ämne: Kolla mitt länktips,....
Hmm Elano! Han har ju lyckats bra i det brasilianska landslagets under Dungas ledning. Det kanske är något att tänka på, men högsta prioritet har fortfarande backlinjen.
Delarocha
2007-06-27 14:55
Är Fabregas ens nära Barcelona? Vi behöver inte ens honom

Jag föredrar att mittfältet ser ut som följer om vi ska spela 3 manna mittfält:
Toure Xavi Ronaldinho
Xavi är för mig helt given på mitten, sen kan Iniesta och Deco variera med Ronaldinho och Toure och Ronaldinho kan även flyttas upp i anfallet när det behövs. Men vet fortfarande inte om Toure är tänkt att ta pivoten? Håller han defensivt för detta?

Flexbi(?), gillar din beskrivning av Eto'o och Henry, de verkar vara mer eller mindre exakt likadana spelare=D
Annons: