/spanien/barcelona/forum/23513.aspx/spanien/barcelona/forum/23513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-02-11 14:03
King_raul:

Nu får du väl ändå ge dig? Även en blind hade kunnat konstatera att det där knappast var en analys. Utan ett konstaterande att även riktigt bra målvakter kan göra oförklarliga tabbar. Känn det inte så att du tvunget måste försvara precis allt som skrivs här inne om madridspelare. Tvångsbeteende någon? :)
Barcelona Smogen
2007-02-11 13:32
Ursäkta "Barca-fan", men tror du har fel. Antagligen kommer bara Ronaldinho att starta. Sen är det nog ganska öppet.
Messi har tydligen varit extremt vass och pigg på träning så det talar ju för att han kan komma in ganska snart. Men det som talar emot är ju att detta är hans första match sen skadan.

Etoó spelade ju några minuter redan förra matchen vilket talar för att han kommer in tidigt. Men å andra sidan har han varit borta väldigt länge plus att Etoós skada är lite besvärligare än Messis. Det kan behövas en försiktigare start för honom.

Det jag vill säga är alltså....den som lever får se....och att om ni tar er lite lite ork och tid kan ni läsa om detta i forumet, typ en sida bort.
Barcelona Barça-fan
2007-02-11 13:20
Ämne: den här dagen har ja....
Förmodligen startar Ronaldinho och Eto'o. Messi får nog börja på bänken, men jag tippar på att han kommer in sista tio eller något sånt.
Barcelona FCB :)
2007-02-11 13:01
den här dagen har jag väntat på läääääänge ! åhh kan knappt bärga mig tills kl 19.00 ...
nån som vet om alla 3 ska starta eller?
REM
Barcelona Der Afro
2007-02-11 12:32
Vilket jubel Messi och Eto kommer få ikväll. Ska bli underbart att skåda! :)
Barcelona Etooooo
2007-02-11 12:06
Barca kommer ta liverpool! Etoo messi dinho ojojoj
Barcelona Etooooo
2007-02-11 11:40
Nån som kan översätta. Cristiano Ronaldo: “Por mi cabeza sólo pasa mejorar”
Barcelona Smogen
2007-02-11 11:34
Ämne: VAfn får inte giovan....Ang. Dos Santos. Om du skulle ta dig tid att läsa lite inlägg tidigare om DS så skulle du veta varför.

Men här får du förklaringen igen...

1. Han har inget EU pass vilket gör att när han väl spelat för Barca A så kan han inte spela för Barca B under resten av säsongen. Man vill altså ge honom så mycket matchträning som möjligt innan han flyttas upp till A-laget där han annars skulle riskera att bli sittandes på läktaren så fort som Messi och Etoó är tillbaka. Dvs. nu.

2. Det skulle antagligen vara lite väl mycket press att sätta på DS. Komma från Barca B till A-laget för att bli en frälsare direkt. Det är nog inget en kille i hans ålder behöver.

3. Han kommer förhoppningsvis få ett EU pass inom en månad eller två. Då lär han få spela och göra som Messi fick när han flyttades upp. Dvs. göra en del inhopp i slutet av matcherna under den sista tiden av säsongen. För att sen nästa säsong vara med och verkligen slåss om en plats i laget.

Man kanske skulle ha en direktlänk där man förklarar varför han inte spelar? så slapp folk komma hit och vara upprörda över det.
Barcelona Smogen
2007-02-11 11:27
Gött spelschema Barca har fram till El Clasico nu. Man kan ju tänka på att t.ex. Liverpool är lediga fram till matchen mot Barca. 11 dagar som dom bara kan förbereda sig inför matchen. Känns som att Barcas säsong avgörs helt den närmaste månaden. Vi får verkligen hoppas att det är skadefritt och att spelarna hittar storformen mot Racing inför de här matcherna.

Valencia B 18/2

Liverpool H 21/2

Athletic Bilbao H 25/2

Zaragoza B 28/2 (cupen)

Sevilla B 3/3

Liverpool B 6/3

Real Madrid H 11/3

Barcelona Alenoinho
2007-02-11 11:24
VAfn får inte giovanni dos santos spela för??
förstår mig inte på rijkard när messi var skaddad kunde han skicka upp dos santos i a lags truppen llr?

Det var därför han nästan stack till Lyon :S
Real Madrid King_raul
2007-02-11 03:09
Rambla,
Namn: Rambla Barcelona » Svara på inlägg » Har tippat BAR-RAC 3-0
Sänt: 2007-02-10 20:11:35
..och där var det bevisat att även San Casillas kan göra misstag. Ute och hänger tvätt på ett inlägg som kommentatorn så slående beskrev det. :D

1-0 till la Real.

Sen blev det inte mer av din analys.
:)

Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-11 02:51
Efter att ha läst Inför rapporten till imorgon skulle jag vilja säga att det är lite optimistisk att Rijkaard skulle starta med Etoó imorgon efter debut i 8 min för 1 vecka sedan?

Man vet dock aldrig men min gissning faller på iaf. 45 min för Lejonet.
90 min för Gaucho som vanligt gör att vi förhoppningsvis får avlsuta matchen med REM, annars kallat El tridento magico.

Vad tror ni cules?

=)
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-02-10 21:05
Tycker synd om Racing eftersom det är dom som får maka på R-E-M´s Comeback!:D
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-02-10 21:02
Yess:
Messi,Ronaldinho Och Eto´o är med i Truppen imon:
The 18 players in the squad for the game against Racing Santander are:

Valdés
Jorquera
Puyol
Giuly
Edmilson
Xavi
Gio
Saviola
Eto'o
Oleguer
Deco
Iniesta
Zambrotta
Belletti
Marquez
Motta
Messi
Ronaldinho
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-10 20:53
Real Madrids bästa match denna säsong var just El Clasico. De spelade på hemmaplan och Gudjohnsen brände en chans som min farmor inte ens kunde förstå. Real spelade på kontringar och gjorde 2 mål på dessa. Sedan fick Barca sämsta tänkbara öppning vilket verkligen satte press på laget.
Denna gång är det andra förutsättningar.

Barcelona Saviola #22
2007-02-10 20:34
Hoppas inte saviola lämmnar kolla på länken
Barcelona Ghazza
2007-02-10 20:20
Nu tar vi det lilla lugna. Ni har aldrig hört talas om ironi?

Edit: Sitter och kollar på Madrid.. Att vi kunde förlora mot detta laget i El Clasico är väldigt konstigt. De spelar ju som yra höns. Nåväl, jag är nöjd.
Barcelona Rambla
2007-02-10 20:11
..och där var det bevisat att även San Casillas kan göra misstag. Ute och hänger tvätt på ett inlägg som kommentatorn så slående beskrev det. :D

1-0 till la Real.
Barcelona Rambla
2007-02-10 19:55
Saviolas mål mot Frankrike. Lägg märke till att det även är han som klackar fram bollen till Zanetti som sen slår in passningen till Crespo som skjuter. Saviola lägger in returen.
Luís Garcia
2007-02-10 19:20
Ämne: Kan någon vara så sn....
du menar väl Saviola.
Barcelona 19
2007-02-10 19:09
Kan någon vara så snäll och ta upp Messis mål mot Frankrike, hittar inte den.
Barcelona Ghazza
2007-02-10 18:54
Ämne: Ämne: Ojdå, G....
Hoppas bara att dem är fit for fight tills matchen mot Liverpool. Inte bara för spelet som kommer höjas ett par snäpp, utan också för moralen som kommer höjas enormt. Det ser ljust ut för framtiden!
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-10 18:44
Ämne: Ojdå, Gudy inte ens ....
Ghazza:
Ingen fara, I en intervju har Rijkaard nu sagt att varken Messi eller Etoó kommer att spela frân start. Helt klart tror jag att de kommer att fâ minuter. Jätten Zigic och även Munitis kommer inte att spela för Racing. Detta borde göra det enklare för backlinjen men de lär gâ för att nâ 0-0 sâ vi behöver kvalitéerna frân Messi och Etóo för att dyrka upp dem. Tyvärr Lár det dröja ngn mând innan man kan förvänta sig stordâd.....
Barcelona Etooooo
2007-02-10 18:44
Ja själv tror etoo och messi får spela 20 minuter? vad tror ni?
Barcelona Ghazza
2007-02-10 18:32
Ojdå, Gudy inte ens med i truppen.. Vilket lär innebära att någon av Eto'o eller Messi startar? För guds skull Rijkaard, gör inget dumt nu. Spela dem bara om de är 100-procentiga. Följdskador vore en mardröm.

Men truppen ser onekligen stark ut! Hoppas på bättre spel imorgon. Visca!
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-10 18:31
Nån som skulle vilja gissa på hur mycket messi respektive etoó får spela imorgon?
Barcelona Leva Barca
2007-02-10 18:17
Hej !

Vill bara säga , att man e glad för messi nu e han tillbacka :)
Barcelona Barca#1
2007-02-10 17:26

Goalkeepers: Valdés, Jorquera

Defenders: Belletti, Oleguer, Puyol, Marquez, Gio, Zambrotta

Midfielders: Edmilson, Motta, Xavi, Deco, Iniesta

Forwards: Giuly, Messi, Saviola, Etóo, Ronaldinho.

Truppen mor racing:D Guddy borta:O
Real Madrid King_raul
2007-02-10 16:26
Rambla,
Nej jag tvivlar inte på att hans hjärta bankar som culé OCH los blancos. Men han är ju ingen puyol direkt som troligtvis kommer bygga sitt hus vid södra entrén på nou camp ;)
Han har "sprungit runt" ganska mkt, Schuster alltså.
Jo trist bara att forum inte kräver någon form av quality-check för att få ett konto.
Nästan som ett presidentval hos oss dvs :)

Barcelona Rambla
2007-02-10 16:10
Ämne: Rambla,

"Nam....
Ja, jag nämnde hans culéhjärta och står fast vid det. Tivlar du på att han har något sådant? Annars, ja låt oss avsluta diskussionen.

Som sagt, jag har bägge halvlekarna och Gago var rätt anonym i första halvlek. Det var Cambiasso, Gonzalez och Zanetti för hela slanten på mittfältet. Ska bli intressant att se den andra halvleken som sagt.

Avstår att ens kommentera det sista. Samma skräp och korn i bägge forumen, och det vet du med. :D
Annons: