/spanien/barcelona/forum/23512.aspx/spanien/barcelona/forum/23512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-13 16:07
Madridmedierna kommer att älska att välja rubrik till morgondagens upplaga.
Saliven rinner väl i Kviborgs mungipor medan han vässar pennan med darrande, spinkiga kontoristfingrar.
Barcelona Smogen
2007-02-13 16:03
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=232900

För oss som inte hajar spanska. Det känns ju sådär att Eto'o går ut och säger att det pågår ett krig i klubben mellan två läger och verkar allämnt förbannad. Ju förr Rijkaard snackar med Eto'o och Laporta desto bättre. Den sistnämnda verkar nämligen stå på Etos sida.

http://svt.se/svttext/web/pages/307.html

Hmm...undras om vi kommer få se en massa vitröjade människor här nu?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 15:54
Eto'o verkar nu ha grävt ett djupare hål in i allt detta. Nu finns det helt plötsligt två olika läger utav det jag förståt i Barcas trupp., där den ena är på presidentens sida och den andra på "dem andras" sida(?). Vet inte helt hur jag ska tolka det, men glad med utalanderna om hans anledning till att avstå spel mot Racing, verkar han inte vara.

Aja, bara lite intressant att läsa nu, inget jag oraor mig för, även om mmedia kommer att blossa upp detta, väldigt stort. Nu kommer vi annars ha något att disskutera annat än Ronaldo :)
Barcelona barca dani
2007-02-13 15:46
läste lite på mundodeportivo o sport att etoo är riktigt arg över att någon har spridit ut att han inte ville spela, han säger att de som påstår det ska säga det direkt till honom själv. alltså så menar han att han ville spela.

jag läste också att ronaldinho hade gått ut och sagt att det var dålig utav han att inte vilja spela så nu är etoo också väldigt arg på han.

2007-02-13 15:43
Man kan tycka vad man vill om Etóo. Men alla vet att han är lite excentrisk och hetlevrad.
Tycker att Rijkaard fâr ta pâ sig en del genom att vara sâ opsykologisk att han hänger ut Etóo. Han kunde sagt att i.o.m Belletis skada bytte han in Oleguer istället och punkt. Sedan ta ett face to face med Etóo och rätta till det.
Nu har Etóo gjort ett uttalande som det är svârt att backa ifrân för det är sâ pass vasst formulerat.
Jag har beskrivit Etóos personlighet längre ned och för en som alltid varit "lojal lagspelare" är det svârt att förstâ en individualist som Etóo. (Eller Zlatan, Stoichkov och Maradona) men man mâste ha plats för dem för de gör ofta skillnaden och kan avgöra genom att INTE vara som alla andra.
Tycker att Rijkaard alltid verkat klara detta galant men detta var ett misstag.
Barcelona Forza_Barca7
2007-02-13 15:34
Ronaldinho börjar hitta tillbaka till sin goda form som han hade under åren 04/05 och 05/06. Och då såg det ut så här ! (Länktips)

VISCA BARCA
2007-02-13 15:27
Kompletterar:
Han sade ocksâ (Etóo) att det var ett krig i klubben som inte är hans, mellan tvâ personer och jag fâr ta smällarna...
I princip fâr Rijkaard, Ronaldinho och Rosell skit.
2007-02-13 15:20
Ämne: Tycker att folk har ....
Jag tror att Reijkaard skulle ha pratat med Etóo innan han gick ut och sade att Etóo inte ville spela..... Nu har Etóo hällt en del bensin pâ brasan och verkar ordentligt förbannad..
Det löser sig säkert men det är alltid bättre undvika att tvätta smutskläderna offentligt.
Etóo sade att det kommer frân en dâlig person som sagt att han inte ville spela, i en presskonferens.
Ronaldinhos uttalande fâr sig ocksâ en känga.....
Onödigt just nu.
Barcelona r.10
2007-02-13 15:19
Rambla

Vet du senaste nytt angående eto'o babblet? :D

Står en massa på sport.es o ELD.es.. ;) men fattar nada :D
Barcelona II Barça II
2007-02-13 14:56
Tycker att folk har överdrivit Eto’os vägran att spela i söndags. Kanske kände han att det var onödigt att hoppa in när det var 10min kvar då matchen redan var avgjort? Hur som helst, han är snart tillbaka i startelvan och då kommer han att ösa in mål återigen.

(Notera tunneln på fjollan Guti)
2007-02-13 14:38
Ämne: Sóm més que un club.....
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo:
Det scenariot har jag inget emot... Spännade blir det.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-13 14:37
real i hjärtat

Heheheh hejar man på det laget du gör så är det normalt att man är bitter och spottar ut sig idiotiska inlägg!

Du är enbart här för att pajkasta så vad är poängen lixom?

Barcelona Smogen
2007-02-13 14:37
Ämne: Vad du tycker om ....
real i hjärtat:

Det du försöker säga är alltså att du tycker att världens bästa spelare betyder mycket för sitt lag? Medan andra spelare,till exempel,Cannavaro inte betyder särskilt mycket för sitt lag?
Real Madrid real i hjärtat
2007-02-13 14:30
Vad du tycker om Barcelona utan Ronaldinho, kan du hålla för dig själv. Finns det inget konstruktivt att säga, så dra dig någon annanstans.

/Redaktionen

Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-13 14:07
Sóm més que un club.
Men det behöver inte alltid vara en nackdel att börja på hemmaplan, spelar vi till ex 0-0, och sedan lyckas trycka in 0-1 borta, så kommer Liverpool få det j*vligt svårt och göra 2 mål, och när de sedan försöker göra det kontrar vi sönder de.
Visca el barca.
Barcelona Rambla
2007-02-13 13:41
Smogen:

Jag anser inte heller att så stora "ingrepp" behöver göras. En defensiv mittfältare av klass och en ytterback. Det borde räcka.

Det jag menade med att ledningen redan jobbar för hög tryck med att komponera nästa års trupp, vilket de alltid gör tidigt under våren, har inget med Cruyffs krönika att göra.
Barcelona Smogen
2007-02-13 13:27
Ämne: Smogen:

Jo jag ha....
Håller med om att en storhetsperiod väldigt sällan varar längre än 3-5 år. Men för mig har Barca haft en bra period i två år. Dvs. dom borde kunna klara minst ett år till med bara ett fåtal ändringar. Tror att det enda som behövs för nästa år ,förutom Dos Santos, är Diogo eller en annan stor, riktigt bra ytterback.

Men visst, Deco och Marquez t.ex. har ju sett lite slappa ut då och då, men tror ändå att, åtminstone, Deco är aldeles för bra för att bytas. Men visst, kan överleva att se byten på ytterbackar, utom Zambrotta, innerbackar, utom Puyol och på pivote platsen. Även om kanske Marquez kan göra en vettig comeback på den platsen.

Men du skriver att ledningen vill ha så lite uppmärksamhet som möjligt på att man vill rensa i truppen. Varför i hela friden går i så fall Cruyff ut i en krönika och skriver om det. Han har ju ett visst inflytande på Laporta, enligt ryktet. Det är ju raka motsatsen till att ha lite uppmärksamhet. Verkar snarare som att Cruyff själv vill detta, och försöker sätta lite press?
Barcelona Christian_17
2007-02-13 13:22
Bojans två mål från helgen;) kolla länken
Barcelona Rambla
2007-02-13 12:57
Smogen:

Jo jag har läst artikeln. Om du tänker efter, hur länge varar en storhetsperiod normalt sett? Titta på Milans och Real Madrids bara för att nämna några klubbar. Ofta 3-5 års dominans sen fick även de en svacka. Ofta har de ju självklart kommit tillbaka efter något år eller två, men ingen klubb dominerar 7-10 år i sträck i alla fall.

Om vi nu är ärliga. Visst har maskineriet hackat betänkligt den här säsongen? Ok, vi kan skylla på skadorna men det är inte hela sanningen. Vissa spelare har helt enkelt presterat allt för dåligt, enligt mig ska tilläggas.

Att säsongen långt ifrån är slut är oviktigt. Arbetet med att forma nästa säsongs trupp är i gång sedan länge, det kan du vara säker på. Självklart vill ledningen ha så lite uppmärksamhet som möjligt om detta men media snappar alltid upp sånt här.
Barcelona Smogen
2007-02-13 12:51
Ämne: Smogen:

Storm i e....
Rambla:

Fast är det verkligen ett storm i ett vattenglas om man innan säsongen är slut börjar prata om att renovera dagens Barcelona?
För mig är det ganska intressant att veta vilka det är som i så fall anses vara "mätta" och som bör bytas ut. Pratar vi bara om de äldre? Typ Gio, Sylvhinho, Ezquerro, Marquez, Edmilson eller är det dags för nya stjärnspelare (cracks) i laget också?

Plus att om man börjar prata om att spelarna blir ädlre och bör bytas ut mot nya hungriga innan någon "storhetstid" är slut känns ganska konstigt. Tycker Barca är mitt uppe i en storhetstid nu.

MEN, säger Cruyff bara att "någon gång kommer även denna storhetstid ta slut" så är det absolut ett storm i ett vattenglas och inte alls jämförbart med att "till sommaren är det dags att renovera i dagens Barca för att få in nya hungrigare spelare."

jag har ju inte läst artikeln, så jag vet ju inte riktigt, det kanske du har gjort?
Barcelona Rambla
2007-02-13 12:35
Haha, det räcker att Eto'o tjurar efter en match för att han ska placeras i Juventus till nästa säsong. Tidningar vill mena på att så fort minst tjafs i en klubb uppdagas, så sätter klubbledningar igång (i detta fall Juventus) att genast försöka värva spelaren till sin klubb. Vad är det som säger att Eto'o ens skulle tänka tanken att gå till Juventus? Jo det är särkert troligt att Samu väljer att gå till Juve, som inte ens får spela CL nästa säsong. För att inte tala om den fantastiskt offensiva fotboll de står för. :D
Barcelona Ravo
2007-02-13 12:26
vilken match? Om du menar el clasico så är det den 11. Du har även en spelschema åt vänster
Barcelona DINHO_10
2007-02-13 11:35
spelas real-matchen 10 el 11 mars?
Real Madrid LiiL Ronaldo
2007-02-13 10:56
naj
Barcelona Rambla
2007-02-13 10:56
Smogen:

Storm i ett vattenglas, precis som med Eto'o i helgen. Det Cruyff vill poängtera är att varje cykel har ett slut, precis som Dream-Team efter att ha haft sin storhetsperiod under ca 4 år, så är det dags att renovera dagens Barcelona. Ingenting konstigt med det som jag ser det. Naturens lag, spelare blir äldre, vissa blir mätta osv.

Förstora inte upp allting. :)
Barcelona Smogen
2007-02-13 10:40
Ämne: enligt www.marca.com....Jag antar att det Marca skriver om är det som Cruyff skrev i en debattartikel för någon dag sedan. Kolla länktipset!

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=232316

Saken är att vad jag förstår säger han egentligen ingenting om VILKA spelare som bör lämna i sommar, bara att man behöver "städa" en del och byta ut en del spelare. Det är bara spekulationer om vilka det rör sig om altså. Och jag hoppas verkligen inte det handlar om REM för då gör man det största misstaget under Laportas ledarskap. Förhoppningsvis pratar man om en ny vänsterback (Diogo) och en ny pivote, och kanske en ny mittback.
Men det är ju inte omöjligt att man funderar på att byta ut Ronaldinho till C.Ronaldo. Ronnie sägs ju ha haft lite personliga problem den senaste tiden, han har utav okänd anledning fortfarande inte skrivit på ett längre kontrakt som det tydligen var planerat att han skulle och vill kanske pröva lyckan någon annanstans. Nya utmaningar etc.

Cruyff lär ju tydligen ha ett visst inflytande i vad som händer i Barca och det känns ju lite oroligt just nu. Vilket också kan vara en av anledningarna till att man jagar C.Ronaldo. Man flyttar tidningsspekulationerna om vilka som ska lämna Barca till vilka som ska komma istället. Blir kanske lugnare i truppen då.

sen känns det ju extremt oproffsigt och korkat av Cruyff att gå ut och skriva en sådan här artikel just nu. Jag har haft svårt för honom de senaste 8 åren, och lär fortsätta ha svårt för honom ett tag till.

Ps. har inte läst hela artikeln, utan bara det som står i Goal. dom är ju ganska kända för att vinkla sina historier rätt hårt för att ge det en del extra krydda så någon som läst hela krönikan kanske kan uttala sig???
S. Dali
2007-02-13 10:21
Liverpool-matchen kommer att bli en riktig rysare. Får verkligen att vi har en pivote som är i toppform, vilket känns som om vi saknar just nu.
Sen känns det lite tråkigt att vara tvungen att bänka en av Xavi, Deco och Iniesta, då dem spelar riktigt bra nu alla tre.
S. Dali
2007-02-13 10:17
Alesito/

Ok såg nu vad du menade.
Sorry!
Barcelona Blaugrana_1899
2007-02-13 10:10
Jag försvarar inte alls Eto´s agerande på något sätt men han borde kommit in istället för Guily mot Iniesta så att Saviola kunde flyttas ut till vänster och därefter ersättas på vänsterkanten av Messi, nu fick Messi spela centralt istället.
Rijkaard säger att varje minut är viktig och det stämmer, men när la ligas och kanske världens bästa forward måste matchtränas så tycker jag ett par minuter är för lite. Bara min åsikt.
Barcelona Alesito
2007-02-13 10:09
enligt www.marca.com ( har ingen länktips då ja ej kan öppna sidan) så kommer antingen ronaldinho lr eto'o lämna barca.. nått me cruyff att göra...

sen att robinho vill lämna real oxå
Annons: