/spanien/barcelona/forum/2351.aspx/spanien/barcelona/forum/2351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
12/6/2015 04:38
Denna höst har vi haft extremt tuff spelschema gällande fördel av hemma och bortaplan. Det är stor skillnad på lag som Valencia , Sevilla , Bilbao med flera när det kommer om vi möter de på Nou Camp eller borta.

Denna höst har vi alltså haft följande bortamatcher. Bilbao , Atl.Madrid ,Celta Vigo Sevilla , Real Madrid och nu Valencia.

Alla dessa bortamatcher finns det en stor risk att tappa poäng i varje säsong och oftast de matcherna som avgör ligan.

Vi har klarat av ett tufft schema i ligan denna höst , och har majoriteten stormatcher hemma efter årsskiftet. Tycker folk borde lugna ner sig lite , tycker vi spelade bra idag. Kunde lika gärna tagit med oss 3 poäng , men ibland är fotboll inte logisk.
Barcelonismo
12/6/2015 03:53
@Barcelonistas:
Finns ingen riktigt anledningen att jämföra ett kryss mot ett erkänt starkt hemmalag som Valencia med att bli diskad från Copa del Rey efter att man använde en spelare som var avstängd. Vi ligger dessutom 4 poäng före Real Madrid. Glömde jag förresten säga att Guti är den spelaren som har blivit bänkad flest gånger genom tiderna i La Liga? :) Spanjoren är inte direkt den skarpaste kniven i lådan om man får säga så...
Barcelona Lion24
12/6/2015 03:53
Gabriel skrev ett fantastiskt inlägg för nåra dar sen om hur bortskämda vi Barca fans är. Innan Valencia matchen så hade vi tappat poäng i två matcher, om någon här inne trodde att vi skulle vinna resterande 36 så råder jag den personen att följa Djokovic eller någon annan. Det är extremt svårt för en tränare att möta ett lag som precis har bytt tränare för man vet inte hur det nya laget kommer ställa upp. Om den tidigare tränaren använde presspel, kommer den nya tränaren ändra på det och försvara lågt istället? Det är såna här saker som är så svåra att lista ut, man vet inte hur motståndaren kommer spela.

Sen så spelar ''reserverna'' alltid upp sig när dom får chansen när de ordinarie spelarna är borta. Finns det något bättre tillfälle att få en chans och möta FC Barcelona på sin egen hemmaborg och den nya tränaren sitter uppe i läktaren och tittar? Det här är fotboll på högsta nivån, inga barnlekar. Vi kommer tappa poäng framöver också. Det viktiga när man tappar poäng är att se hur spelet såg ut. Enligt mig så såg spelet helt OK ut, inte samma klass som mot Madrid men ok/bra. Vi hade trots allt flera målchanser och Valencia hade i stort sett ingenting och komma med. Bad luck, det är så det fungerar ibland i fotboll. Våran bästa spelare är inte i matchform och jag lovar att det inte tar några enstaka matcher att komma i matchform. Jag vill se Messi i sin bästa matchform runt februari, inte när han precis kommit tillbaka från en allvarligt knäskada. Tålamod, ödmjukhet, tillit till våra spelare och våra tränare. Förbered er på poängtapp för dom kommer att komma.
Barcelonismo
12/6/2015 03:32
Barcelonistas

Att Messi har gjort en mindre bra match under gårdagen är väldigt svårt att argumentera emot, men det fanns spelare som minst lika dåliga eller var tom. sämre. Anledningen att jag säger att din kritik mot Messi är orättvist, grundar sig helt enkelt att du vill framställa argentinaren som syndabock och bära hundhuvudet för att vi tappade två poäng.

Neymar och Suárez, två spelare som enligt mig varrit fantastiska under hela hösten, lyckades själva missa flera målchanser. Är dom dåliga anser du?

Du säger att Messi inte pressade eller sprang, men är det verkligen värt att han riskerar slå upp sin skada ytterligare en gång tycker du?

Messi var en av få spelare som kan lämna matchen med huvudet högt, killen var godkänt i jämförelse med andra.
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 02:49
Barcelonismo - jag orättvis mot Messi? Lugn nu du får det och låta som jag utfört ett mord elr nått. Detta är första gången jag är kritisk mot Messi jag har alltid försvarat han jag gjorde det även när vi hade Tata som tränare. Men just idag så gjorde han en helt urusel match. Onödiga bolltapp, dåliga skott ( som han alltid gör mål på när han är i form) sprang väldigt lite, pressade inget, var inte så delaktig i spelet som vi är Vana att se honom. Dock så är det förståligt då han inte är i form just nu. Angående Rakitic så håller jag med dig. Killen är fullkomligt värdelös han har inget att göra på ett Barca mittfält.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
12/6/2015 02:31
Alltså vad är det med folk som trakasserar Rakitic hela tiden?

Han gjorde ju bra jobb genom hela matchen. Han jobba hårt som alla andra dessutom gjorde han Messi's jobb på hela högerkanten när det gällde pressa och det defensiva jobbet.

Sen förstår jag inte heller ni som skyller på Masken.
Valencia fick två chanser och de gjorde ett mål.
Det är snarare vår offensiv som svek . 250 chanser och ett mål.
Snälla, snälla sluta försöka hitta oskyldiga offerlamm hela tiden. Snart kommer ni skylla på Puyol, Xavi, Henry och Marques också.

Som sagt ta poängtappen som män och gå vidare

Kolla själva på highlightsen igen. Om inte det hjälper och ni har missat matchen

Här kolla på matchen igen http://www.fullmatchesandshows.com/

Barcelona LeoMessi
12/6/2015 02:22
Jag har en känsla av att Barcelona inte vill köpa en klassback som bänkar mascherano. För dom vet att han aldrig kommer att peta Busquets på mittfältet. Förra säsongen så spelade bartra hur bra som helst och han räddade oss flera gånger, speciellt mot PSG. Han gjorde definitivt inte bort sig, iaf inte mer än någon annan. I mina ögon så förtjänade han att starta före mascherano och Mathieu. Men problemet är att Masch är alldeles för etablerad och ett för stort namn för att sitta på bänken. Det är lättare att förklara bänkandet av bartra. Jag är en av dom som tycker att när bartra väl får regelbunden speltid så är han väldigt bra! Men många får för sig att han är "valpig" så fort han begår minsta misstag. I mina ögon så är Pique mer benägna att begå misstag. Men just nu måste hans självförtroende vara lågt. Det var väldigt ofta man hörde kommentatorerna säga att bartra presterade bäst i backlinjen när han väl fick spela och jag håller med dom.
Barcelona Liunil Masse
12/6/2015 01:48
Barcelonistas Mathieu är en hundra gånger bättre mittback än vad Mascherano är. Hade Mathieu spelat istället för Mascherano så hade vi gått från Mestalla med tre nya poäng bärjade.
Barcelonismo
12/6/2015 01:47
@Barcelonistas:

Du är mycket orättvis mot Messi.

Messi låg nämligen bakom vårt enda mål mot Valencia. Visserligen nådde han inte upp till sin standard, men åtminstone skapade han väldigt många chanser åt oss och Barcelona hade säkert kunnat få med sig en övertygande vinst. Att argentinaren inte sprang intensivt beror väl på att han inte vill slå upp sin skada igen.

Det fanns andra spelare som var betydligt sämre än Messi, men frågan är inte om Ivan Rakitic tar priset som planens sämste spelare med råge?

Kroaten kunde inte göra något konstruktivt med bollen även om hans liv hängde på det, hans enda avtryck från gårdagen var att halvhjärtat avlossa några skott som inte var särskilt farliga...

Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 01:35
Benitez? Vad ska han göra? Some say att han fortfarande antecknar efter 0-4 förlusten haha.
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 01:31
Real möter Villarreal bästa match och där kmr man tappa poäng. finns inget i benitez som är imponerande. Absolut inget. Atletico ligger bara 2 poäng efter men vi har dom på Camp Nou samt att vi har bättre inbördes.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
12/6/2015 01:22
Jag kan ta alla dessa missade chanser.
Jag kan ta att vi kunde vinna med 3- eller 4-0 men att vi fick ta med oss en poäng.

Det jag inte kan släppa är att Messi gick, gick, gick, och gick hela matchen medan hans lagkompisar slet, slet, slet ch slet under varje sek i hela matchen.

Alla vi vet att han behöver hitta formen och det tar sin lilla tid att få upp konditionen och komma ifatt lagets tempo. Det jag förväntar mig av Messi är att om han känner i kroppen att han inte kan ge 90 min 100% i en svår borta match mot Valencia. Då borde Messi ge laget det han har i sig och bli utbytt när han inte orkar jobba lika hårt.

Det är inte så att vi möte Villanovense. Barca möte Valencia.

Nu kan inte ens njuta av att Chelsea förlorade idag.
Får byta ihop och ta smällen.

Det kommer inte bli sista poängtappen i den här säsongen.
Bara gilla läget...
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 01:20
Lord Marlboro är dålig 80% av matcherna som han spelar. Han hade en one hit wonder match mot Real. Lord Bendtner gjorde mål mot Peps Barcelona 2010 i kvartsfinalen. Gör det lord till en bra spelare då elr?
Barcelona Fuerza
12/6/2015 01:10
@Barcelonistas:

Ett misstag säger du? Gjorde Mathieu några misstag på Bernabeu? Glöm ALDRIG att Mathieu inte ens är i närheten av den speltid Mascherano är. Glöm inte heller att Mascherano varit i den här klubben några år nu.
Man ska vara stabil i 90 minuter. Inte 80 minuter. Mascherano är inte berömd för att vara stabil i överlag. Jag vet inte vart du har fått det ifrån. Vi håller nog inte med varandra på den punkten. Mascherano är en svag länk i mina ögon. Mycket svagare än Mathieu.
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 00:40
Guti är igång igen... "Congratulations Barca for this point," Guti tweeted with a stream. Seriöst Guti är den sista som ska snacka han är ett skämt i fotboll världen. Hans smeknamnet är Maricon.
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 00:33
Fuerza - Masken var dock rätt så stabil matchen igenom. Du kan inte säga så bara för 1 misstag. Killen var klockren i 80minuter en gång är ingen gång liksom. Med Marlboro på plan hade vi gjort 3-4 misstag på planen garanterat.
Barcelona Barcelonistas
12/6/2015 00:31
Första gången jag gör detta. Jag har aldrig risigare kritiserat denna utomjording men idag tycker jag att han var under all kritik. Jag kan acceptera att man inte är i form och då går vissa saker segt som tex farten, skotten, passningarna fysiken osv. Men va fan sysslade Messi med? Går på planen!? Inte nog med det så går alla bollar till Messi den spelaren som just nu är i sämst form. Skjut för helvete själva. Som missade målchanserna + Messis prestation. Var kvällens minus.
Barcelona Fuerza
12/6/2015 00:30
@Liunil Masse:

Mascherano har varit ett störande moment ett bra tag nu. Visst gör han uppoffrande insatser ibland men det beror främst på att han skitit ned situationen sekunder innan och därmed reparerat sitt misstag. Han var en nödlösning vid vissa tillfällen under Pep men nu har vi Vermaelen, Mathieu och Bartra. Macherano ska bara in på Busquets position när Busi får en känning eller börjar känna sig trött.

Det finns inte en enda försvarare som är 174cm och spelar mittback med bravur. Varför ska vår klubb envisas så jävla mycket med att det ändå kanske fungerar? För två säsonger sedan analyserade jag samtliga ordinarie mittbackar bland de sista 16 lagen i CL-turneringen. Det var bara ett lag som hade en mittback under 180cm. Gissa laget!

Det blir så sjukt fel när Mascherano huserar med Pique. Är det ingen som ser mönstret? Blir så uppgiven och less. De ska aldrig tillåtas spela mittbackspar igen. Aldrig någonsin.
Barcelona Liunil Masse
12/6/2015 00:05
Kan inte släppa Mascheranos försvarsspel vid Valencias kvittering. Vad i helvete sysslar han med?! Kan man bli mer yr på plan? Nä nu får det räcka, ge Vermaelen en ärlig chans Lucho, det får vara nog med mittfältaren som mittback.
Barcelona Barcelonistas
12/5/2015 23:46
Enkos - ta det lugnt med brajen kompis. Såg du hur många chanser vi skapade? Ibland vill Böll jävlen inte in. Minns du Chelsea 2012? Vi kunde inte göra mål på våra chanser.
Barcelona Barca4life98
12/5/2015 23:45
Alla har dåliga dagar ibland. Bollen ville inte in idag helt enkelt. Det händer ibland. Nu glömmer vi det här för vi spelar fantastiskt bra just nu! Vi har haft allt emot oss den här hösten men vi leder ändå ligan!
Barcelona Dûssel
12/5/2015 23:43
@enkos:

Du kanske ska ta ur tummen ur röven?
Spelar man i högsta i ligan i LA liga så är man inget B lag. Även om barca är bättre så var det inte något lag ifrån island vi mötte. Ta och var lite jävla ödmjuk istället. Pajas.
Barcelona Dûssel
12/5/2015 23:38
@enkos:

Hade LE vilja stängt matchen så hade han fått kritik för det också.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
12/5/2015 23:34
Hade jag inte sett matchen själv skulle jag trott vi förlorat på ett förnedrande sätt efter allt jag läst här inne. Det finns endast en sak att kritisera idag, enligt mig iallafall, och det är skärpan i avsluten. Valencia skapar 2 lägen, lyckas göra mål på 1. Vi skapar 6 solklara gör mål på 1. Att släppa till 2 lägen är en bra insats defensivt, och att skapa 6 solklara läger är en bra insats offensivt. Så skärpen var dålig idag, annars en bra genomförd match.
Barcelona Barcelonistas
12/5/2015 23:21
Hur kan ni vara oroliga? Vi kunde haft 0-3 första 45. Otur hade vi idag.
Barcelona LegendenN10
12/5/2015 23:21
Vi har precis förnedrat real och Roma. Ni får visa lite respekt mot spelarna och laget! ett kryss borta mot valencia än okej. Hellre 1-1 borta mot Valencia och 0-4 förnedring mot real än tvärtom. Vi leder ligan fortfarande och har nästan inga svåra borta matcher kvar. Det ser bra ut trots kvällens poängtapp. Nu blickar vi framåt :)
Barcelona 1899
12/5/2015 23:03
Den där bollen från Bakkali… Tänk er bara… Marc eller Thomas hade bara nickat bort den… Jérémy ska vi inte ens prata om efter MONSTERMATCHEN mot Real. Han avgjorde derbyt defensivt. Frustrationen övergår i besvikelse… man blir så ledsen när så dumma beslut som man tagit flera gg och blivit straffade för tas igen och man spelar men den pajasen som mittback… usch.
Barcelonismo
12/5/2015 23:01
neymar JR

Utveckla gärna, vad exakt har kroaten "gjort det han ska"?
Barcelona neymar JR
12/5/2015 22:59
Barcelinsmo Först och främst ska vi ha samma krav på rakitic och Messi? Då kan vi lika gärna lägga ner verksamheten Rakitic har gjorde det han har gjort sen har kommit, täcka upp för Messi!
Barcelonismo
12/5/2015 22:58
neymar JR

Vad tycker du om Rakitics insats?

Han gjorde ingenting nämligen....
Annons: