/spanien/barcelona/forum/23507.aspx/spanien/barcelona/forum/23507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-06 22:26
Holländaren

När Rijkaard kom till Barca körd han 4-2-3-1 och det var först när Davids kom under januari fönstret som han gick över till 4-3-3 och alla vet ju hur det gick :D
Barcelona Holländaren
2007-02-06 22:16
Ämne: Holländaren

Bara ....
"Bara för att ett lag spelar offensiv behöver det inte betyda att tränaren tänker offensivt.."

Mjo, 99 fall av 100. Undantagen är några brassetränare som varit sugna på defensiv fotboll men som körts över av spelarna.

Var har du hört att Rijkaard ville ändra på Barcelonas 4-3-3? Det låter rätt märkligt att han skulle vilja göra ett systemskifte (av annat än möjligen balansskäl) när han som holländare spelat 4-3-3 i majoriteten av sin karriär, och dessutom använde sig av ett väldigt offensivt 4-3-3 med Holland i EM 2000 (för övrigt tidernas bästa EM).

Men visst, kalla du Rijkaard defensiv. Har du några argument för det? Ser du Barcelona som ett defensivt spelande lag? Såg du Sparta som ett defensivt spelande lag? Såg du Holland som ett defensivt spelande lag?
Barcelona H.C Xavier
2007-02-06 22:02
Ämne: H.C Xavier
Och vem ....
Nu är det så att han är en proffesionel fotbollspelare och tjänar säkert någon miljon i veckan. Jag hade gärna bytt jobb med Ronaldo, tjäna den lönen och leva på någonting jag älskar att göra. En j***a gnällspik enligt mig
Barcelona Jontteee
2007-02-06 21:57
Holländaren

Bara för att ett lag spelar offensiv behöver det inte betyda att tränaren tänker offensivt..

Du vet att Barca har typ alltid kört 4-3-3 offensivt, när rijkaard kom ville han ändra på det, men styrelsen sa nej till honom..

Han fick jobba med den offensiva materialet som han hade..
Barcelona 19
2007-02-06 21:47
Ska Eto'o , Messi och Ronaldinho spela mot Racing?
Barcelona Evička
2007-02-06 21:46
Jo, det har man. När Valdés blev utvisslad på Camp Nou i flera veckor förra säsongen sa han att det kändes kanske inte bra, men publiken har rätt att visa vad de tycker och som spelare måste man kunna ta det. Lite annan inställning.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-06 21:44
Heheh när det gäller goal så brukar det ju stämma eller? :D:D
Barcelona Myrran
2007-02-06 21:40
Evicka
Jo, sant där. Men jag tror faktiskt han tog åt sig dessa buord och försökte visa att han är nåt. Och det har man väl märkt hur det har gått?
Barcelona Evička
2007-02-06 20:46
Myrran
Nej, ingen gillar nog att bli utbuad eller utvisslad, men det finns olika sätt att hantera det. Att anklaga sin publik vinner han inte på.
Barcelona Myrran
2007-02-06 20:29
Alla dessa shejker. Nu vill han som köpte Figo hjälpa sin vän Laporta att köpa C.Ronaldo för Barcas räkning. Sägs kunna lägga upp 45-50 millar för Barca... Sant eller bara ett rykte vem vet...
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-06 19:58
kung Messi ;)
Barcelona Holländaren
2007-02-06 19:51
Själv kan jag tänka mig offensiva värvningar förutsatt att någon lämnar. Det krävs dock att den nye spelaren passar bra in i gruppen.
Cristiano Ronaldo skulle inte göra det.

Som ersättare för en av de eventuellt flyktande offensiva spelarna (som eventuellt kan vara fyra till antalet om Eidur, Saviola, Giuly och Ezquerro mot förmodan alla skulle lämna) kan man ha Dos Santos, precis som Xavier skrev.
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:50
H.C Xavier
Och vem gillar att stora folk massor buar åt en? Måste vara en konstig prick isf.
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:48
Leo_Messi19
Jag har letat runt över tv tider för CL så att fingarna blöder (det lät bra iaf) och hittar inget... Vi får nog va glada pojkar/flickor och vänta, sorligt nog.
Barcelona H.C Xavier
2007-02-06 19:45
Rambla//

Det är mycket möjligt att han är en gnällspik, och ärlighetens namn vill jag inte se en offensiv värving alls, speciellt inte när vi har talanger som Dos Santos i b-laget som vi får hoppas gör debut inom en snar framtid.
Min poäng var att eftersom ledningen verkar vara så heta på att värva offensivt så finns det bättre och billigare alternativ. Desutom har han ju knappast den status som Ronaldo har just nu och med det menar jag att Quaresma knappast kan kräva speltid. Hade vi värva Ronaldo hade han krävt speltid.

Förresten så gillar inte Ronaldo när folk buar åt honom, dumma publik. Se länktips
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:42
Kolla nyss på spelschemat framöver. Vi måste verkligen göra bra ifrån oss mot Liverpool på hemmaplan.
1. Det blir svårt att vinna mot dem på Anfield.
2. Liverpool borta går den 6 mars, den 3 mars möter vi Sevilla. Och inte nog med det så är det El Classico den 11 mars.
Barcelona Evička
2007-02-06 19:40
Ämne: Evicka
Jo iofs, men....
Dra iväg ett mail till viasat och fråga annars! Om nån vet så är det väl de. :)
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-06 19:34
Evicka
Jo iofs, men jag hörde Strömblad säga nån match att dem visar united 20/2, och om någon kanske sett om dem visar barca 21/2 =)
Barcelona Evička
2007-02-06 19:32
Leo_Messi19
Jag tror att det är svårt att få reda på redan. TV-tablån brukar komma lite närmare match.

tarrak
jösses, du är verkligen inte rädd för skärselden
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-06 19:30
Vet att jag frågat detta förr, men är det nån som har någon aning om Barca - Liverpool går på tv6? Kan man kolla det någonstans?
Barcelona tarrak
2007-02-06 19:29
Jag undrar hur upprörd vår vän King_Raul över stängningen av deras forum. Han var ju här och gnällde i flera månader efter att vårat forum varit stängt i några timmar. Han gick t o m så långt att han skrev att det var typiskt en klubb från en stad där det fanns så mycket kommunister. Jag ska vara den bättre mannen och inte skriva att det här går i linje med marängernas politiska ideoligier, vad jag tänker är en annan sak;)
Barcelona Holländaren
2007-02-06 19:22
Ämne: Marängerna öppnar no....
Inte så säker på det. Jag hatar Kviborg. Han är helt genomusel på att tänka och inte särskilt bra på att skriva heller. Mer irriterande än Bee Gees, typ.
Barcelona Evička
2007-02-06 19:21
Myrran

Typ ;)
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:20
Evicka
Så alltså så länge Capello är vid rodet...
Barcelona Evička
2007-02-06 19:19
Marängerna öppnar nog inte forumet förrän vinden vänder, så det lär dröja.

Holländaren
Jag tror att du och Kviborg skulle komplettera varann finfint ;)
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:17
tarrak
Du får väl göra en ny användare o bli maräng fan med den o fråga eller skicka PM till en moderator...
Barcelona Holländaren
2007-02-06 19:13
Ämne: varför tror många hä....
Tror det har någonting att göra med lagets offensiva spelsystem att göra. Faktumet att man dominerar nästan alla matcherna och normalt gör fruktansvärt mycket mål och skapar väldigt många chanser kan också ha med saken att göra.
Barcelona tarrak
2007-02-06 19:13
Hehe! Det hade nog varit bättre om det varit Rambla, jag är inte alltid så tillförlitlig. Så sent som igår påstod jag att Ezquerros kontrakt går ut i sommar vilket ledde till att jag var tvungen att Opus Dei-bestraffa mig en hel kväll:(

Någon som vet när marängerna tänker öppna upp sitt forum?
Barcelona Holländaren
2007-02-06 19:12
Ämne: Holländaren och Kvib....
Vilken hurtig kombo. En kommunist och en kapitalist.
Barcelona Myrran
2007-02-06 19:04
Oj sorry jag tog en dubbel...
Annons: