/spanien/barcelona/forum/23506.aspx/spanien/barcelona/forum/23506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-02-13 22:28
Ni som säger sälj Eto´o! Har inte ni fattat hur viktig Eto´o är för oss? Vad har hänt dom sista 4 månaderna? Vi behöver vårt Lejon!

M.V.H Love Barca y Catalonia
ps. Ni får gärna kritisera det jag säger!
Barcelona Rambla
2007-02-13 22:27
Ämne: Rambla,
Sorry här v....
Har sett den, men tack ändå. Jag håller med, det är aldrig bra att vara så frikostig med sina känslor inför journalister. Fattar inte vad han tänkte på. Han måste ha surnat till ordentligt. Samtidigt så förstår jag honom, även om det inte är försvarbart, om det nu stämmer att han inte alls vägrade att spela och att han fick ont i sitt knä under uppvärmningen. Den Samu som jag har lärt känna är just en person som blir väldigt upprörd om han beskylls för något som inte är sant. Jäkla vilket humör han verkar ha.
Real Madrid King_raul
2007-02-13 22:24

Barcelona Rambla
2007-02-13 22:15
Ämne: här är direktlänk ti....Tycker att han har skött snacket på plan ganska så skapligt de två senaste säsongerna. Eller vad tycker du? Det känner publiken på Bernabeu till vid det här laget om inte annat. Att göra +25 mål per säsong är lagom hyfsat. Sen att han låter munnen glappa och känslor styra emellanåt är smällar man får ta. :D
Real Madrid King_raul
2007-02-13 22:09
---
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 22:03
Cristiano Ronaldo..#7/

Mannen att du tycker om C.Ronaldo finns det inget tvivel om , men säg inte att C.Roando är en bättre ersättare till Eto'o , Conaldo har aldrig gjort mer en 20 mål på en säsong. I både Man U och Sporting, hur fan är han då bättre än en spelare som gör 25-30 mål VARJE säsong? Om det är artister du letar efter så har vi Ronaldinho. Vi behöver även en som kan sätta in alla assister i mål. Ronaldo kan inte göra det pågrund av att han inte rör sig som en nr 9:a.

Och aldrig i mitt liv att Eto'o inte är bland de 5 viktigaste i laget. Han är bland de tre viktigaste. Ronnie, Puyol och ETOO. Sälja skulle ingen på detta forum villja drömma om. Och Laporta komme inte att göra det, med tanke på att det var han som hämta hit honom-.

Sälja Eto'o skulle vara en surrealistisk mardröm!
Barcelona Jontteee
2007-02-13 21:42
kan nån ge mig länken om Dinhos uttalande.. ??
Barcelona 19
2007-02-13 21:42
Cristiano Ronaldo..#7

Tror inte direkt att man köper Ronaldo om Eto'o går. Vilket jag inte vill, vill ha Eto'o minst 1-2 år till.
Cristiano Ronaldo..#7
2007-02-13 21:38
Etoo hit och Etoo dit, inget snack han är en stjärna men jag har aldrig rankat honom som too 4, 5 i vårat Barca.Jag anser att Dinho, Iniesta, Xavi; Puyol, Deco; Messi är viktigare. Till sommaren vore C.Ronaldo rena drömmen att få hit, måste medge att han har varit sanslöst bra, klart bäst i världen fast vems plats ska han ta, krånglar det med Etoo så har vi C.Ronaldo som en bättre ersättare. Vilken trio: Dinho..Messi..Ronaldo, får gåshud redan nu och det bästa är att dem kan rotera runt.
Barcelona Rubén
2007-02-13 21:06
Visst, visst Eto'o var klantig (igen?)...men någon mer som stör sig på överdriften när man läser om etoo på bloggen om spansk fotboll - Etoo snackar?...Att han vägrat stämmer väl men sen har ju rijkaard gått ut och sagt att han förstår samu som de tar tid för att värma upp i och med han knäskada... men men jag e ingen expert på spanska men vad som kan läsas i medierna (Sport, Marca o.s.v. även barcas hemsida) så har han riktat kritik men han som skriver bloggen får det ju att låta som när cassano o capello bråkade...'

Nu kanske jag bara e trött och tycker inte om faktumet att det är strul i klubben men jag retar mig på sånt..:)..
Barcelona Jay-z
2007-02-13 20:28
Alltså Etoo's utalanden inför pressen va minst sagt onödigt. Men som jag ser på saken så borde Rejkard inte kommentera Etoo's uppförande i helgen för pressen. Han borde ha snackat med Eto'o privat så jag kan förstå VF Eto'o reagera på det sättet han gjorde.
Barcelona A.Iniesta
2007-02-13 20:24
Här uppdateras diverse barca nyheter, för er som är interesserade.
Barcelona 19
2007-02-13 20:19
Här står det att Rijkaard och Txiki ska bestämma sig vad dom ska göra med Eto'o, imorgon.
Hoppas att allt blir bra.
Barcelona r.10
2007-02-13 20:12
Samuel Eto'o has discussed his refusal to play against Racing and said "I always serve my team mates" before reminding listeners that he only thinks "about the group and scoring goals ".

At an event held in Vilafranca del Penedés, Samuel Eto'o has offered part of his point of view on his refusal to come on for the last few minutes against Racing. The Cameroonian has said that "I will recover well and once again score a lot of goals, which is all that interests myself and my colleagues". He also said that "if the club asks me to, I will give explanations", in relation to his decision not to play at the Camp Nou.

In the midst of war

Samuel Eto'o said he feels like "I am in the middle of a war between two people", although he did not specify who he was referring to. "And I am the one who gets all the stick". Continuing his references to one of these people, he said "when he was my boss, he never said hello to me. And now he is in the background criticising me. That's a bad person ".

Always there

He added that "a bad person is also he who appears in a press conference and says Samuel Eto'o refused to play. What they need to say is that Samuel Eto'o has always trained with his team mates, even injured and having taken knocks."

An internal issue

He finished off by saying that "I always serve my team-mates and can go into the changing room with my head held high. I only care about what is said in the changing rooms. What happens outside is for you", in reference to the journalists. As a final thought he said "to find out what happened, you'll have to ask Rijkaard".

Översatt till ENG!
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 20:09
Aimarinho:Titta till höger!
Barcelona r.10
2007-02-13 20:09
Är FCB spelarna lediga idag eller?..

Ingen annan som har kommenterat händelsen av spelarna??
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-13 19:56
Fan vad jag känner oro och ångest över framtiden... Man får hoppas att läget inte är så allvarligt som det verkar men Eto'o såg verkligen arg ut på presskonferansen idag.

PS.
Man kan se videoklipp från uttalandet på marca.es
Länktips: www.marca.es
Valencia Aimarinho
2007-02-13 19:51
Jag länkade bilden där nere. Den är inte bra men någon av er borde komma ihåg det. Det blev en himla karusell av det hela. Jag är ledsen att jag inte hittar någon artikel eller tydlig bild men jag kommer verkligen ihåg det. Hursomhelst spelar det inte så stor roll, alla vet vi att Laporta har hjärtat i Katalonien och det respekterar jag.

Nu är bilden i länktipset igen.
Barcelona tarrak
2007-02-13 19:49
Grattis till Rafa! Jag förmodar att det blir ett riktigt tårtkalas med fiskdamm och allt då de flesta inom klubben verkar bete sig som barnungar för tillfället.
Barcelona tarrak
2007-02-13 19:46
Aimarinho/Vart menar du att att man kan se det på ditt länktips. Jag har aldrig hört tala om något sådant och när jag gick igenom samtliga träffar på "Catalonia is not Spain" på google.es fanns det inte heller något. Jag säger inte att du har fel men jag tycker att det är lite märkligt.
Barcelona Cataluña
2007-02-13 19:43
Rafael Márques fyller 28 år idag!
Valencia Aimarinho
2007-02-13 19:39
Om du kollar på mitt länktips så ser du att det inte stämmer. Det här vet jag helt säkert och det har dessutom varit andra "vanliga" skyltar på fler en än match.
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 19:36
Aimarinho:Den enda skyltan"Catalunya is not spain"var på läktaren,den 20 november 2004 BARCELONA-real madrid.BARÇA vann 3-0,Etoó, Gio och Ronaldinho gjorde målen.
Valencia Aimarinho
2007-02-13 19:29
Sen blir han sur över att folk säger att han inte bryr sig om gruppen. Han säger:
"Jag, Samuel Eto'o, tänkar alltid på gruppen, alltid på gruppen."
"Om en lagkamrat säger till mig, tänk på gruppen så borde han tänka på gruppen." (Kan vara Ronaldinho han menar efter hans uttalanden.)

"Jag har inget problem med någon. Jag har hamnat på ett ställe som inte är min plats, mellan två personer där jag tar alla slag. Om någon har något att säga mig får han säga det "to my face"."

"Jag har alltid tränat, alltid fast jag har haft skador etc." (Han antyder att andra, Ronaldinho?, inte har gjort det)

"Det enda jag kan säga är att Samuel (han pratar om sig själv i 3:e person) kommer återvända för att göra mål."
Barcelona Rambla
2007-02-13 19:26
Han syftar på tjafset mellan Laporta och Rosell. Vissa står på Laportas sida, andra på Rosells.

Samu blev förbannad, för enligt honom är det en förbannad lögn att han inte ville spela. Han har sagt att han fick känningar i sitt knä under uppvärmningen i sitt knä men ville trots det spela. När det sen bara blev tal om 5-10 min så kunde det enligt honom kvitta.

Han blöder för Barças tröja, tränar och sliter stenhårt för att komma tillbaka. När någon sen antyder att han är självisk (detta skulle då vara Ronaldinho) så tog det säkert hus i helvete hos den hetlevrade Samu. :D

På ett sätt kan jag föstå honom, men han hanterade det lite osmidigt. Han borde som sagt ha fått lite mer mediaträning. Detta borde ha lösts inom gruppen och inte offentligt.
Valencia Aimarinho
2007-02-13 19:21
Han säger bla. att:

"Den som säger i intervjusalen att jag inte vill spela, är en dålig person."

"I Barcelona finns det två grupper, den tillhörande presidenten och en annan." (Vad han menar med den andra får ni mer insatta komma på.)

"Man måste först tänka på det bästa för laget, sen på pengarna." (Antydande att andra inte gör det)

Kan fortsätta om nån vill.
Barcelona Jay-z
2007-02-13 19:18
Jag visste att det skulle brista ut ett krig mellan Dhinho och Eto'o. Va va det jag sa för 1 år sen men många skrattade och sa att Eto'o och Dhinho är blodsbröder.

Visst den här gången börja kriget först från rejkardssida men tror mig det har en sammankopling med Dhinho.

Någon som kan översätta va Eto'o säger???
Länktips: www.marca.com/
Valencia Aimarinho
2007-02-13 19:15
Okej, skönt att höra! (eller nått)
Jag kanske missade en del av någon diskussion du hade innan bara.

Eftersom det stod något i stil med:
"Den dagen som Katalonia inte tillhör Spanien,då kan ni vinna La liga"
Så förstod jag inte ditt argument direkt. För om det hände så skulle ni då garanterat vinna eran liga ;)

I länktipset finns det även med när det var mitt på planen. Kan se om jag hittar någon bättre bild men jag kommer ihåg det så väl att det inte är något jag skulle hitta på.
Barcelona Rambla
2007-02-13 19:13
Ämne: Rambla:

Nej jag s....
Åh fan, det var mer än jag visste. Om du säger det så.

Visst är Laporta mån om det katalanska i klubben och stolt över det, men att gå så långt att kräva självständighet har jag inte sett honom göra. Den förre presidenten Nunez, som själv inte ens var katalan, hade ju städat ut nästan allt katalanskt ur klubben. Pep och de la Pena för att nämna några spelare.

Cruyff menar säkert att några cracks borde bytas ut också. Skulle inte förvåna mig alls.
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 19:11
Aimarinho;Om du syftar på mig så är du ute och cyklar.Jag sa aldrig att Katalonien ska bli självständigt,jag gillar inte politik överhuvudtaget.Det enda jag bryr mig om är FC BARCELONA.
Annons: