/spanien/barcelona/forum/23503.aspx/spanien/barcelona/forum/23503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2007-02-15 23:35
Den dagen Ronaldinho byter klubb... Kommer barca köpa C.Ronaldo.
Valencia Morientes #9
2007-02-15 23:25
/ Dani

Hur fan pallar du?:S
Barcelona Rambla
2007-02-15 23:22
Ämne: Rambla//
Jag tror i....
Drar någon av Eto'o eller Ronaldinho, så drar de från Spanien helt klart. Har svårt att se någon spansk klubb skulle kunna locka över dem. Italien eller England är det då som gäller. Klubbens policy under Txiki och Rijkaard har varit, och jag kan inte tänka mig att det är annorlunda nu, att de spelare som vill stanna får stanna. Så sas det efter förra säsongen åtminstone. Självklart måste de ju också prestera på planen.
Sevilla Riquelme!
2007-02-15 23:07
Rambla//
Jag tror inte heller någon kommer att göra det. Det ska mycket till innan någon av REM lämnar, det tror jag. Och till Real? Ja, man undrar ju var allt kommer ifrån. Men du förstår vad jag menar i alla fall.
Barcelona Rambla
2007-02-15 22:53
Riquelme!:

Ingen av de där spelarna som nämnts lämnar i sommar. Enbart om de själva propsar på att vilja lämna skutan. Giovani Dos Santos flyttas garanterat upp till A-truppen, kanske även någon mittback om man nu inte värvar någon.
Sevilla Riquelme!
2007-02-15 22:40
Jag tror nog att Barcelona inte kommer agera och göra någon dum affär i sommar gällande någon av dessa spelare. Säljer man någon gör man det för att man anser att man kan ersätta med yngre och hetare förmågor som kanske för tillfället inte är ett större namn än någon som alternativt lämnar. Istället får man en ung och hungrig spelare som utvecklas för att sedan förknippas med Barcelona. Sådan affärer har ni gjort riktigt bra och om man tittar mot Madrid så finns det ett lag som har valt en liten annan strategi. Senaste årens resultat fungerar väl som en värdemätare över vilka som lyckats bäst.

Sen om en spelare vill lämna så tror jag man kommer att sälja. Men tror inte det kommer att bli fallet. Det är så mycket snack från alla håll och kanter.
Barcelona Rambla
2007-02-15 22:30
Amish:

Du har fattat helt rätt. Barça kan om de sätter hårt mot hårt få €125m för Ronaldinho, vilket är hans klausul. Han har kontrakt till 2010. Nu vet vi ju alla att om en spelare verkligen propsar på att vilja lämna så kommer köpande och säljande klubbar överens om en lägre summa.
Barcelona _Giovanni_
2007-02-15 22:24
Fan va tråkigt om rejkad lämnar barca
Amish
2007-02-15 22:23
"Samuel Etoo (Barcelona)
Pris: 40 miljoner euro

Leonel Messi (Barcelona)
Pris: 50 miljoner euro

Ronaldinho (Barcelona)
Pris: 60 miljoner euro"

Låter som för billiga summor, Tror ni skulle få mer för åtminstone Ronaldinho.
Barcelona tarrak
2007-02-15 22:21
Amish/Om en Barçaspelare ryktas till Liverpool så är det Barças fel. Om en Liverpoolspelare ryktas till Barça så är det Barças fel. Har jag förstått dig rätt?
Barcelona Rubén
2007-02-15 22:20
Är det bara jag som tror att OM (gud förbjude) de skulle sälja nnågon av Eto'o eller Dinho så skulle de vara dinho?...ser ingen striker som är bättre än etoo..samtidigt som dinho KAN vara världens bäste som oxå visat att han förtjänar att ibland kallas det, inte lika ofta som herrarna på tv4 dock, men ändå....men jag ser eto'o minst lika viktig som dinho..
Barcelona Guardiola__
2007-02-15 22:20
Samuel Eto'o ska inte resa till Valencia, Messi kommer någ bara få lira dom sisa 20min
Barcelona Rambla
2007-02-15 22:19
Kung Benítez:

Det där är de vanliga ryktena som engelska och i viss mån spanska tabloider satt igång tack vare mötet i CL. Nog för att jag tror Rafa är rätt sugen på Giovani Dos Santos, en av Europas mest spännade och talangfullaste spelare. Mig veterligen så är det väl Rafa som coachar Liverpool och inte Rush. Alltså är det han som bestämmer vilka spelare som värvas eller inte.

Inte ens Rafa, om han nu har logiskt tänkande vilket jag antar, tror att han kan övertala och locka över Eto'o från Barcelona till Liverpool, så det ryktet ger jag inte mycket för.

Amish:

Så ja, inte ens du kan ha missat hur Xabi Alonso i flera artiklar prisat vår Xavi och nämnt något o9m att Liverpool verkligen borde värva honom. Hur var det nu med "unsettle" spelare som du så fint kallade det?
Amish
2007-02-15 22:13
Civello,
Jag har inte tagit vägen någonstans! Att Eto'o ryktas bort från Barca är väl knappast Liverpool fel. Det har Eto'o och Rijkaard fixat helt själva med sitt bråk.
Mallorca Kung Benítez© | Snart Barcelona (B), 6 dagar kvar!
2007-02-15 22:03
Rambla /

Läser du artikeln, så ser du att det inte är Rafa som uttalar sig om duon utan vår legend Ian Rush.
Barcelona Rubén
2007-02-15 22:01
tack Smogen, mycket lugnare nu..:D
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-02-15 21:57
Tror ni Messi och Eto`o spelar start mot Valencia ?

Själv tror jag Messi spelar från start och vi får se Eto`o komma in i andra halvlek.
Barcelona Smogen
2007-02-15 21:56
Ämne: nu har jag inte läst....
Deco: (från skysports)

"The press were anxious to see something and they (Eto'o and Ronaldinho) talked about giving each other a hug to see their reaction.

"There weren't any problems, everything had been sorted out before and they just wanted to see how people reacted.

"It was a bit of a joke really."
Barcelona Civello
2007-02-15 21:38
Ämne: Där!

Kolla in New....
Haha, jag undrar vad den här 'Amish' tog vägen. Han som för ett par dagar sedan var här i forumet och snyftade över att Barça (enligt honom såklart) gått ut i media och visat intresse för Xabi Alonso, detta för att försöka "'unsettla'" Liverpool och Alonso.

Undrar om han är lika upprörd nu...
2007-02-15 21:38
Ämne: läste nyligen att ba....
Barcelona kan köpa alla spelare utom att sälja spelare . Rijkard förnekade C.Ronaldo intresse så varför skulle Rijkard sälja Eto`o eller Ronaldinho för att köpa C.Ronaldo.
Barcelona Rubén
2007-02-15 21:37
Jag har inte sett någon värre överdrift än den som skrivits på fotbollskanalen...fy F*N. sånt blir man sur på...

jag e fortfarande orolig, det enda jag vill se u är att dinho och eto'o firar mål som dom brukade göra... hoppas han håller för att spela nu..
Fabregas=Kung
2007-02-15 21:34
läste nyligen att barcelona skulle sälja antingen eto'o och/eller ronaldinho? och då köpa C.Ronaldo.
va tycker ni här inne om det?
2007-02-15 21:30
Det tror jag inte på . Läget i laget är bra nu och dem är sams igen. Media hittar bara på
Barcelona Guardiola__
2007-02-15 21:28
Deco sa att Ronaldinho och Eto'o kramades bara för att see hur fotograferna som var där skulle reagera
Barcelona Guardiola__
2007-02-15 21:25
Media har förstorat upp allt! bara för att Eto'o inte ville komma in dom sista 5min.
Barcelona Rubén
2007-02-15 21:17
nu har jag inte läst ordentligt varken i forumet elle rpå spanska sportsidor.. men jag läste lite lätt på marca att någon utav etoo ellet dinho kommer säljas i sommar, stämmer det ??...och även att deco gått ut och sagt att kramen bara var ett skämt...?? någon som kan förklara lite snabbt?..

hinner inte läsa allt, pluggar men kan inte koncentrera mig, man blir ju skraj...

tack på för hand
Barcelona Smogen
2007-02-15 21:12
Hmm....var just inne på "www.fotbollskanalen.se" och läste lite rykten. Hmm....kort sammanfattning från veckan:

"Sprickan mellan Eto'o och Ronaldinho total"

"Rijkaard lämnar efter säsongen då han känner sig överkörd av Laporta"

"Tidningen rapporterar att Rijkaard känner sig så pass överkörd av klubbens president Joan Laporta, som håller Samuel Eto'o om ryggen i en dispyt med Rijkaard, att han känner sig tvingad att lämna klubben."

"llteftersom han hetsade upp sig inkluderades även hårda sparkar mot Rijkaard, Ronaldinho och Sandro Rosell innan han skrikandes och nästintill tårögd avslutade med""jag skiter i vad som händer efter det här" (nu har jag inte sett intervjun men....?)

Chans att spelare lämnar barca och prislapp:
Samuel Etoo (Barcelona)
Pris: 40 miljoner euro

Klubbar:
Milan 20 %
Juventus 20%
Fiorentina 10%

Leonel Messi (Barcelona)
Pris: 50 miljoner euro

Klubbar:
Inter 30%

Ronaldinho (Barcelona)
Pris: 60 miljoner euro

Klubbar:
Milan 30 %

Javier Saviola (Barcelona)
Gratis - kontraktet går ut 2007

Klubbar:
Juventus 30%
Valencia 25%
Tottenham 25%

Sen är det ett gäng påväg till Barca också. 40%chans/risk att C.Ronaldo kommer t.ex.

2007-02-15 20:46
Är det sant ? Kommer han spela emot Valencia ?
Barcelona Rambla
2007-02-15 20:35
Där!

Kolla in NewsNow. Det är fullt av kaxiga uttalanden från Benitez och från Liverpool-håll. Uppsnacket inför matchen har börjat. Det verkar som Rafa har tagit lärdom av Mourinho när det gäller att sprida en massa uttalanden omkring sig. :D
Barcelona Myrran
2007-02-15 20:29
Rambla
Vart hittade du det??
Annons: