/spanien/barcelona/forum/23502.aspx/spanien/barcelona/forum/23502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2007-05-11 08:28
Ledare och spelare kallar gårdagen för ”värsta dagen i sitt liv”. Man talar om skam och att alla ska ta ansvar i sin del i förnedring, det som hände var oacceptabelt. Det skrivs också att detta kan vara slutet på en era. Och att det kan komma att bli storstädning i laget ifall vi tappar ligaguldet. Man drar paralleller med det som hände R.Madrid.

Puyol fick frågan ”Är detta slutet på en era”, av en Madrid baserad tidning.

Svaret blev: ”Det är det du önskar, men så är inte fallet.”

Låt oss hoppas att vår älskade kapten har rätt.

Allt detta enligt, Sport.es.
Barcelona Barcelonito
2007-05-11 01:00
Rolé

Håller med... Förstår inte vad det hade med förlusten idag o göra och alla diskuterar det..

Iniesta och Xavi kommer tillräckligt långt ner för att det ska räcka med en 5 meterspassning... en idiot klarar av det...

felet ligger låångt därifrån...
Ett stort problem är att 3 spelare överhuvudtaget inte deltar i deffensiven.. Det går inte i dagens fotboll att försvara sig med 7 utespelare... Eto'o, Messi, Ronaldinho har för höga utgångslägen jämfört med övriga spelare... det blir stort hål mellan Xavi, Iniesta och trion däruppe... speciellt en dag där Deco e skadad så syns det ännu mer...
Och har vi tre små, skönlirare på mittfältet så så blir det ingen bra kraft i mittfältet...

En bättre STOR pivote e nödvändig, samt att ToppTrion tar mer deffensiv ansvar
Barcelona Rolé
2007-05-11 00:28
Ingen av mittbackarna ska sköta uppspelen, en mittback ska inte ens sköta uppspelen. Det enda "kreativa" de ska göra är att lägga en kort simpel pass till den mittfältaren som kommer ner och hämtar bollen och allt annat är för svårt spelat. Rijkaard lär knappast ha gett instruktioner till varken Thuram eller nån annan att sköta uppspelen. En pass ska inte gå från backlinjen till anfallaren och isåfall är det spelarens fel.

Och att en tränare reser sig upp från bänken då och då ska inte vara med bara ett taktiskt syfte han måste få igång spelarnas aggresivitet osv. Så att det bara är för "show" tycker jag är helt fel.

Man saknar ju nån som krigar på mittfältet också. Behöver inte vara nån defensiv men nån som visar att den vill vinna mer som Deco stilen, vinnarskallar. Känns inte direkt som att Ronaldinho är den som kan få igång spelare när det går dåligt.
Barcelona barcalover 3
2007-05-11 00:24
va bort rest idag me klassen på liseberg..hade roligt hela dagen tills jag fick veta att barca hade fölorat med 4-0:S..så inget ,vet inget mer men ja kan tänka mig att oleguer va orsaken..igår då ja såg startelvorna så visste ja att de skulle bli förlust med han i försvaret..KAN INTE MAN BA SLÄNGA UT HAN..ja får ba damp när ja ser han spela..han borde inte ens platsa i b-laget..han är slö,klumpig,ingen bollkontroll..han har inget som är bra..han är bara till att förlora matcherna!hälst 1 spelare mindre på plan än han
Barcelona II Barça II
2007-05-11 00:18
Jag håller med det Gabriel skrev tidigare, det är dags att vi öppnar plånboken REJÄLT om vi fortfarande ska vara på topp. Hur kan vi ha en spelare som Ezquerro i truppen? Inte för att han är dålig (vilket han är), men grabben får ju aldrig spela! Vad är det då för mening att ha honom? Dessutom så krävs det att vi köper in i stabil, defensivmittfältare alá Essien. Barcelona anno 06/07 har en väldig ostabil mittfältet. Spelare som Oleguer, Guily, Sylvinho, Belleti, Gio är spelare som måste bytas ut. Även Motta är någon som jag tröttnat på oerhört mycket, spelar 5-6 matcher per säsong och är skadad resten av säsongen, seriöst vad är hans problem?

Nu är det inte så att jag skriker efter nyförvärv bara för att vi förlorade idag, utan för att vi som lag har varit dåliga i år.

Det är dags för storstädning Barcelona.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-05-11 00:17
Ämne: OJ vad folk överdriv....
Det är inte själva förlusten av en ny cuptitel som upprör folk utan sättet som laget agerar och förlorar. Siffrorna 4-0 mot Getafe är ju knappast acceptabla för ett lag som Barca oavsett, eller?
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-05-11 00:15
Vad har hänt med Barca seriöst? Hur många väckarklockor ska spelarna få? De har som sagt agerat lojt och spelat dåligt i mer eller mindre varannan match efter årsskiftet. För att vara mer precis så har Barca gungat rejält sedan den oväntade förlusten i klubblags-VM i december. Jag har väntat på att laget ska få upp formkurvan i några månader nu (och stundtals har den gått upp) men gång på gång tappar vi poäng på bortaplan. Som jag sa i ett annat inlägg, vinner vi La Liga i år så kan vi skatta oss minst dåliga i Spanien, inte bäst i Spanien (alla topplagen har varit ganska dåliga i ligan i år).
Barcelona Mot Nya Tider
2007-05-11 00:15
OJ vad folk överdriver denna förlust!!

En förlust och folk pratar skit om allt o alla!
Fy skäms! Visst, vi gjorde en dålig match, men det är inte hela världen! Halo!?

Vi har vunnit cupen mest gånger, och ska vara stolta över det, gick vi till semifinal förra året i cupen, eller året före det? NEJ, precis, Getafe gör en klockren match, och det är bara att applådera deras insats ikväll, stort!
Barcelona är mänskliga som vilket annat lag som helst, vi vinner tillsammans och vi förlorar tillsammans.!

Nästa match är ligamatch, och en förlust lär man sig alltid nåt av, tvekar mycket på att vi kommer få se samma inställning på söndag som vi såg idag, på hemmaplan så kommer vi lyfta oss och kamma hem 3 poäng, mot nya tag!

Visca Barca!
Barcelona giovani
2007-05-11 00:08
Ämne: Jag är förstås besvi....
Det har talats om väckarklockor hela säsongen men dom kom alldrig. Nu tror jag att vi kommer vinna ligan ändå vare sig detta är en väckarklocka eller inte. Men jag skulle föredra att detta var en väckarklocka för nästa säsong än bara ett fåtal matcher som är kvar nu, för det är verkligen inte bara denna match där spelarna uppfört sig så här.
Barcelona Merida
2007-05-10 23:59
Jag är förstås besviken efter förlusten...
Men, jag tror att den här förlusten kommer att föra med sig något positivt inför säsongsavslutningen.
Nu har Barca bara ligan kvar, allt fokus kommer att läggas där och jag tror även att förlusten kommer att fungera som en väckarklocka och tändvätska för laget, de inser att det krävs mer slit och hundraprocentig inställning hädanefter... Optimismen segrar alltid!
Barcelona giovani
Ämne: giovani

säg nåt s....
Nej det stämmer, men det visar väll bara att det är något stort fel just nu. Finns för många irretations moment i laget kanske. Känns som om ju tystare Laporta blivit ju sämre Barca blivit helt sjukt som det låter ? Kanske har något med han att göra i slutänden.
Barcelona barca__elve
Har läst att Laporta har gått ut och sagt att Henry är nära en flytt till barcelona bara kontraktet kvar att diskutera, vad tror ni om deta??? hade varit ganska så kul att Henry kommer till Barca..
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:55
Ämne: Ämne: Ämne....
Barça har släppt in färre mål i ligan än vad Madrid har. Tydligen så har bägge dåligt försvar då? Vårt kreativa mittfält är det heller inget fel på, där emot det defensiva. Anfallet med alla friska går inte heller av för hackor. Dessutom så har man en spelidé till skillnad mot Madrid som anpassar sig efter motståndet.
Real Madrid MrWho
2007-05-10 23:54
Vem var det som stod i målet? Jag hoppas värkligen inte att det var Valdes för då har jag börja misstro honom igen efter denna match.
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:53
Holländaren:

Visst är Rafa att föredra när det gäller uppspelen, helt klart men nu är ju hans form som den är. Obefintlig i stort sett.

Håller med om Puyol också. Oavsett vilket, det går för sakta vem det än är som sköter uppspelen och alldeles för lite alternativ. För dålig rörelse på nästan alla spelare.

Idag såg det ut som om Rijkaard ville spela som Capello, defensivt och gå på kontring. Det är ett spel som inte Barça behärskar. Det är möjligt att den stora ledningen från Camp Nou gjorde så man invaggades i någon omedveten självsäkerhet att det här löser sig av sig själv.
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:51
giovani

säg nåt som inte stämmer då?
Real Madrid !Maestro!
2007-05-10 23:50
Ämne: Ämne: Barca s....
Tankarna kan du lägga på hyllan. Real Madrid då hade ett underbart mittfält och anfall men försvaret var dåligt, precis som er och inställningen var körd i botten precis som er är just nu. Så det handlar inte om spelarna lika mycket som du tror kolla bara på ett lag som Bolton som ligger 5a i ligan före Newcastle som lagt 4 gånger mer pengar, varför är det så? Fotboll är precis som livet ett menatalt spel.
Barcelona giovani
2007-05-10 23:49
Ämne: Felet med Barcelona ....
LOL! Finns det nått som är bra ? =) Det där var ju typ allt som finns att ta upp.
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:47
Ämne: Barca står inför ett....Det finns fler vägar att ta. Det är möjligt att vi tappar titeln men tillskillnad från er har vi ett lag som är byggt med lite tanke. Jag tror inte det ska behöva ta mer än en sommar att få fart på maskineriet igen.
Real Madrid !Maestro!
2007-05-10 23:45
Barca står inför ett vägskal nu, antingen lyfter ni er och tar La Liga genom att vinna era resterande matcher i stor stil eller så kollapsar ni som Real Madrid anno 03/04 efter att man förlorade mot Zaragoza i cupen. Vad tror ni?
Barcelona giovani
Jo jag vet att kommentatorerna tyckte det under Milan Man U matche jag såg den cockså. Varje gång han rörde bollen skrek han titta titta. Men helt ärligt vi kommer inte komma överens om den delen. Men bara en sak, han springer inte mest det är bara o kolla på statestiken som alltid visas efter matchen. Som sagt det ser bara ut så i och med att han alltid ska visa vad han gör.

Det är ungefär som folk på jobbet som alltid så gå runt och säga hur mycket dom gör, till sist så tror folk på att dom gör så mycket. Det är ett känt phenomen.
Barcelona Holländaren
En skillnad mellan hemmaplan och bortaplan är att när vi spelar på hemmaplan ligger motståndarna så gott som alltid längre ner i banan. Då blir uppspelen inget problem eftersom det alltid finns en mittfältare ledig vid mittcirkeln. På bortaplan vågar lagen kliva högre upp och då blir det svårare med passningarna. Det är lite då man ska ha en Rafael Marquez som slår passningar och en Henrik Larsson som springer mest för att jävlas.
Barcelona Barcelonito
2007-05-10 23:43
Felet med Barcelona just nu är:

1. Inställning´
2. Rijkard som inte riktigt vet hur han ska ge laget självförtroende.
3. Mindre rörelse utan boll
4. Ronaldinho, Innan brukade han ta bollen i fart och behålla farten.
5. Avbytarna som inte levererar när de får chansen.
6. Att inte sätta självklara lägen.
7. Att vi har varvat bara spelare till bänken de senaste två åren.
8. Lugna träningar, Försäsongsträningen är katastrofal i Barcelona.
9. Ten Cate slutade i Barca, Det sägs att han skötte mycket av det deffensiva och hade bra kontakt me alla spelare.
10. Skadorna på nyckelspelare. Ligan kunde avgöras mycket tidigare om Messi o Eto'o varit friska
Barcelona Holländaren
2007-05-10 23:42
Ämne: Holländaren

Haha ....
Lol hehe, jag zpelar cs hela dagarna. LOL!!!! LOL!!!!

Du ger ett mycket begåvat och sansat intryck. Jag tror jag kan rätta dig angående ungefär vilket ämne som helst i hela världen.

Rambla:
Men vem tycker du ska ta uppspelen då? Puyol? Det finns flera anledningar till varför inte Puyol bör ta särskilt mycket uppspel. Först och främst är han ingen bra passningsspelare, sämre än Thuram (som så vitt jag vet skötte uppspelen under perioder i både Parma och Juventus), sedan läser han spelet sämre vilket ökar risken för vansinnespassningar (som vi sett ett par av genom årens lopp i ärlighetens namn). Sist men inte minst stöter Puyol oftare vilket gör att han får ofördelaktigt lite tid. Detta var jämnare fördelat när han haft t.ex. Edmilson eller Marquez bredvid sig eftersom de är lite rappare i benen än Thuram. Alternativet är alltså inte att låta någon annan sköta uppspelen utan att låta någon annan spela. Kanske Rafa Marquez bör få en ny chans?
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:36
Ämne: Ämne: Nej det....
Både Puyol och Thuram klarar av att spela upp bollen 3-4 m till Xavi/Deco/Iniesta som kommer ner för att hämta boll. Det är inte det som är problemet, utan det är när de ger sig på de lite mer svåra passningarna som det skiter sig. Detta beror ju visserligen också mycket på att det är för lite rörlighet på de som ska ha bollarna plus att många lag har läst av oss. De sätter press på alla de spelarna som är tänkta att vara passningslaternativ.

Fan, känns som en ond cirkel. Vad måste göras då? För det är uppenbart att något är rejält fel. Vi är helt odugliga på bortaplan så här långt den här säsongen.
Barcelona stinsen
2007-05-10 23:33
tycker faktiskt han har utvecklat sitt passningspel ordentligt. kan tom kalla han en god passninglirare nuförtiden. Dessutom vinner han fler än 2 närkamper per match. Och så springer han nog mest i Milan..
tror inte han passar i barcelona men jag gillar hans spelstil och inställning
Barcelona Gabriel
2007-05-10 23:31
Holländaren

Haha vänta nu, ska DU komma och rätta MIG när det kommer till Barça? Lol, vilket jävla skämt! Godnatt!
Barcelona giovani
2007-05-10 23:31
Gattuso är en spelare som gör 2 brytningar och sedan står och hoppar som en apa för resten av matchen så alla kan säga vilken fighting spirit killen har. En annan sortens Totti bara. Det finns betydligt bättre spelare, mycket bättre för den delen. Både när det gäller att kämpa/slita och det defensiva, passnings spelet för den delen också.
Barcelona Rambla
2007-05-10 23:30
Holländaren:

Ja precis, eller tränaren. I det här fallet så är ju visserligen tränaren delvis också skydlig faktiskt men samtigt är det spelarna som har det sista ansvaret.

Gabriel menar nog inte att ösa galla över dig. :)
Han är bara frustrerad som så många andra och då blir han lite aggressiv, ta det inte personligt.

Jag måste säga att jag håller med honom i det mesta. Det är flera spelare som helt enkelt måste bort ur truppen. Fattar inte heller hur tex Thuram kan sköta uppspelen i nästan alla matcher han spelar. Det ser tom vi, så varför ser inte Rijkaard sådant? Vi är trots allt inte någora proffstränare och lär aldrig bli det, men sådana uppenbara detaljer kan vi trots allt se tydligt.
Real Madrid MrWho
2007-05-10 23:30
Har inte Thuram glasögon eller andvänder glasögon när han inte spelar eller tränar fotboll?. Minns i en interjuv med honom på Eurosport då hade han glasögon på sig, han bl.a berättade hur han gjorde sitt dröm mål.
Annons: