/spanien/barcelona/forum/23501.aspx/spanien/barcelona/forum/23501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Q
2007-02-13 17:25
Sälj eto`o?vem fan e eto`o? Snälla säg att ni skojar med mig!Ni har ingen anning om vad killen har i hjärtat och vad problem ligger..Han säger på intervjun att han hamnat i klämn mellan två personer och att de är han som får ta allt skit. Han sa inte heller att HAN INTE VILLE spela utan de va mister som sa att han inte ville hoppa in. Snacka inte skit om lejonet utan honom hade vi inte vart den cluben vi är idag. Vi vet så lite och media gör saken till enormt stort, så tro inte på allt du läser. Tycker det va dålig stil utav dinho att säga att eto`o ska tänk mer på laget, vem har vart på varenda match de spelat vem var med i london och heja fram dem cem satt i omklädnings rummet med spelarna och vilken anfallare skulle jubla när en konkurent om samma plats gör både 1 och 2 mål? Snälla va tyst och säg inte att eto`o ska säljas eller vem fan är han mm.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-02-13 17:22
Många bra idéer, vi säljer Eto'o! Det förtjänar han! DOGba ?!?!?! Nämn aldrig det namnet i samband med Barcelona är du snäll.
Barcelona - Football Club Barceloήa -
2007-02-13 17:16
Att Eto`o ska va sånn jävla tjurskallig. sälj Eto`o in med Drogba :).
Real Madrid Zizou/madridista
2007-02-13 16:58
All heder åt Reijkard.
Vem fan tror Etoo att han är han ska vara glad att spela för sin klubb oavsett om det är 5 eller 30 minuter.
Ännu en gång har Barca spelare skämt ut sig dessamma gäller för Barca om de inte ger etoo kraftig böter.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-02-13 16:49
Att jämföra Eto'o med Kluivert är bara jävligt smaklöst och det vet du.
Barcelona Holländaren
2007-02-13 16:45
Jag vet inte om Eto'o kanske är en aning efter eller något men det känns lite så. Att Rijkaard på presskonferensen efter matchen sa att Eto'o inte ville spela är väl inte hans bästa drag någonsin men jävlar vad harmlöst det är egentligen. Sen sviker Eto'o sitt lag på det här viset och det gör mig förbannad.

Det stinker Patrick Kluivert.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-13 16:43
Ämne: Namn: Sóm més que un....
King_Raul:
Nejdâ. Detta är faktiskt en upplagd smashboll som de blir bjudna pâ, det inser jag.
Det enda trovärdiga Barça kan göra för att visa att detta inte har ngn betydelse är att vinna och att börja borta mot Valencia pâ Söndag vore mycket bra och det tror jag att de gör.
En reva i fasaden är bättre än en grund byggd pâ ett gungfly.
2007-02-13 16:38
João Pinto:
Tro mig uttalandet var omöjligt att missförstâ. Det enda som lämnades ute var namnen men:
"det kommer frân en dâlig person som gick ut i en presskonferens och sade att jag inte ville spela"
lämnar fâ alternativ öppna.
Real Madrid King_raul
2007-02-13 16:34
Namn: Sóm més que un club
"Madridmedierna kommer att älska att välja rubrik till morgondagens upplaga.
Saliven rinner väl i Kviborgs mungipor medan han vässar pennan med darrande, spinkiga kontoristfingrar."

Ja era dito på sport.es gör ju aldrig detsamma?
Hade du inte tyckt det var något allvarligt hade du inte reagerat.
Barcelona tarrak
2007-02-13 16:33
Bra jobbat av samtliga inblandade! Rijkaard hämtar veden, Ronaldinho öser tändvätskan och nu slänger Samu tändstickan. POOF! Jag brukar inte hetsa upp mig, men det här är så enastående onödigt och tramsigt från flera sidor att jag blir uppriktigt förbannad. De träffas för f*n varje dag, varför ska de kommunicera genom tidningar då?
Barcelona João Pinto
2007-02-13 16:26
Är grälet allvarligt eller är det bara missuppfattade uttalanden?
Barcelona Aubri
2007-02-13 16:22
Synd bara att han kallar Rijkaard för dålig människa

och att han anser någon i laget fruktar honom
och hans närvarande i truppen igen.. ingen aning
va vem han syftar på, men inte är det Saviola i alla fall...
Barcelona Aubri
2007-02-13 16:19
Allt bottnar i att Rijkaard öppet så att Eto inte ville spela, och detta kunde ha sköts
smidigare... Särkilt när Eto odramatiskt satte sig ner, av TV bilderna kunde man inte tyda
om han var sur eller om skadan hade kommit up

Rijkaards första stora misstag, får se hur han
hanterar krisen .. intressant följning

Läste också i nån spansk tidning, rijkaard kände
sig mer eller mindre tvungen att säga eto ville
inte spela, för det skulle komma ut ändå
eftersom det skedde så öppet, och han valde
att va öppen just för att inte favoritsera

som sagt, Etoó har ställt till det,
Som plåster på såret, så vinner vi CL :-)

2007-02-13 16:18
Etóos uttalande var precis sâ bitskt som det verkar, det är inte skruvat. Journalisterna kom snarast av sig av ren förvâning. Det var sâ lângt ifrân ett "Henke-uttalande" man kan komma.
Som jag tidigare skrev sâ fâr Rijkaard ta pâ sig en del dâ han kunde löst detta tidigare. Alla vet att Etóo är besvärlig.
Barcelona Myrran
2007-02-13 16:12
Allt detta Eto'o snacket är bara uppblåst av media. De förvränger allt för att få en så bra skildring på det som möjligt. Jag tror att vi kommer höra någon sorts av "ursäkta-för-mitt-utspels" uttalande snart. För att dra parraller med tex. Eto'os uttalande efter Barca vann ligan, var väl något i stil med "Hylla mästarna, Madrid är skit"?

ps. Inom kort kommer Rambla, tarrak eller Evicka komma och rätta mig... :(
Barcelona Will
2007-02-13 16:12
Vad är det som händer egentligen, fattar inte varför Eto'o gör alla dessa uttalanden. Alla vet vilken jobbig månad som väntar laget, och det är nu vi måste vara som mest enade och dra åt samma håll. Även om det finns schismer i klubben, vilket inte är något konstigt i en storklubb, finns det ingen anledning att låta utomstående ta del av dessa. Väldigt dåligt agerat av Samu, om det som man har läst lite varstans på nätet stämmer. Det kan ju även vara som så många gånger förr att media gört en höna av en fäjder, jag hoppas verkligen det.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 16:10
Smogen/

Visst är det så, nu känns det lite mer obekvämt i och med det sneaste uttalandet. Av det jag förstod så verkade Eto'o kritisera Rossell främst, med lite dissar riktade mot Rijkaard. Laporta verkar han fortfarande ha en bra relation till. Detta är åtminståne det jag förstått från det hela.

Visst, det dröjer inte länge tills de dyker upp med deras skadeglädje.
2007-02-13 16:07
Madridmedierna kommer att älska att välja rubrik till morgondagens upplaga.
Saliven rinner väl i Kviborgs mungipor medan han vässar pennan med darrande, spinkiga kontoristfingrar.
Barcelona Smogen
2007-02-13 16:03
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=232900

För oss som inte hajar spanska. Det känns ju sådär att Eto'o går ut och säger att det pågår ett krig i klubben mellan två läger och verkar allämnt förbannad. Ju förr Rijkaard snackar med Eto'o och Laporta desto bättre. Den sistnämnda verkar nämligen stå på Etos sida.

http://svt.se/svttext/web/pages/307.html

Hmm...undras om vi kommer få se en massa vitröjade människor här nu?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-13 15:54
Eto'o verkar nu ha grävt ett djupare hål in i allt detta. Nu finns det helt plötsligt två olika läger utav det jag förståt i Barcas trupp., där den ena är på presidentens sida och den andra på "dem andras" sida(?). Vet inte helt hur jag ska tolka det, men glad med utalanderna om hans anledning till att avstå spel mot Racing, verkar han inte vara.

Aja, bara lite intressant att läsa nu, inget jag oraor mig för, även om mmedia kommer att blossa upp detta, väldigt stort. Nu kommer vi annars ha något att disskutera annat än Ronaldo :)
Barcelona barca dani
2007-02-13 15:46
läste lite på mundodeportivo o sport att etoo är riktigt arg över att någon har spridit ut att han inte ville spela, han säger att de som påstår det ska säga det direkt till honom själv. alltså så menar han att han ville spela.

jag läste också att ronaldinho hade gått ut och sagt att det var dålig utav han att inte vilja spela så nu är etoo också väldigt arg på han.

2007-02-13 15:43
Man kan tycka vad man vill om Etóo. Men alla vet att han är lite excentrisk och hetlevrad.
Tycker att Rijkaard fâr ta pâ sig en del genom att vara sâ opsykologisk att han hänger ut Etóo. Han kunde sagt att i.o.m Belletis skada bytte han in Oleguer istället och punkt. Sedan ta ett face to face med Etóo och rätta till det.
Nu har Etóo gjort ett uttalande som det är svârt att backa ifrân för det är sâ pass vasst formulerat.
Jag har beskrivit Etóos personlighet längre ned och för en som alltid varit "lojal lagspelare" är det svârt att förstâ en individualist som Etóo. (Eller Zlatan, Stoichkov och Maradona) men man mâste ha plats för dem för de gör ofta skillnaden och kan avgöra genom att INTE vara som alla andra.
Tycker att Rijkaard alltid verkat klara detta galant men detta var ett misstag.
Barcelona Forza_Barca7
2007-02-13 15:34
Ronaldinho börjar hitta tillbaka till sin goda form som han hade under åren 04/05 och 05/06. Och då såg det ut så här ! (Länktips)

VISCA BARCA
2007-02-13 15:27
Kompletterar:
Han sade ocksâ (Etóo) att det var ett krig i klubben som inte är hans, mellan tvâ personer och jag fâr ta smällarna...
I princip fâr Rijkaard, Ronaldinho och Rosell skit.
2007-02-13 15:20
Ämne: Tycker att folk har ....
Jag tror att Reijkaard skulle ha pratat med Etóo innan han gick ut och sade att Etóo inte ville spela..... Nu har Etóo hällt en del bensin pâ brasan och verkar ordentligt förbannad..
Det löser sig säkert men det är alltid bättre undvika att tvätta smutskläderna offentligt.
Etóo sade att det kommer frân en dâlig person som sagt att han inte ville spela, i en presskonferens.
Ronaldinhos uttalande fâr sig ocksâ en känga.....
Onödigt just nu.
Barcelona r.10
2007-02-13 15:19
Rambla

Vet du senaste nytt angående eto'o babblet? :D

Står en massa på sport.es o ELD.es.. ;) men fattar nada :D
Barcelona II Barça II
2007-02-13 14:56
Tycker att folk har överdrivit Eto’os vägran att spela i söndags. Kanske kände han att det var onödigt att hoppa in när det var 10min kvar då matchen redan var avgjort? Hur som helst, han är snart tillbaka i startelvan och då kommer han att ösa in mål återigen.

(Notera tunneln på fjollan Guti)
2007-02-13 14:38
Ämne: Sóm més que un club.....
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo:
Det scenariot har jag inget emot... Spännade blir det.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-13 14:37
real i hjärtat

Heheheh hejar man på det laget du gör så är det normalt att man är bitter och spottar ut sig idiotiska inlägg!

Du är enbart här för att pajkasta så vad är poängen lixom?

Barcelona Smogen
2007-02-13 14:37
Ämne: Vad du tycker om ....
real i hjärtat:

Det du försöker säga är alltså att du tycker att världens bästa spelare betyder mycket för sitt lag? Medan andra spelare,till exempel,Cannavaro inte betyder särskilt mycket för sitt lag?
Annons: