/spanien/barcelona/forum/2350.aspx/spanien/barcelona/forum/2350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2015-06-08 14:50
@SOMISEREM1899:

Jag tycker det är ett extremt hårt krav att ställa på en spelare egentligen. Att en frisk spelare i toppform plötsligt ska avstå från matcher under en halv säsong. Hade ju nästan hellre sett ett kortlån till Portugal eller Tyskland så att han får spela matcher - men frågan är ju vilken klubb som skulle gå med på det.
Barcelona Barclasico
2015-06-08 14:48
@B-Guden:

Han kommer göra en "suarez" liknande när han blev avstängd.
Barcelona petersays
2015-06-08 14:46
Alltså det är ju helt sjukt att ingen svensk kanal sänder Copa America!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-08 14:46
@B-Guden:

Han anländer nu, och kommer endast att träna med laget fram tills i januari.
Barcelona B-Guden
2015-06-08 14:43
Hur blir det med vidal ? spelar han i Sevilla tills januari eller anländer han till Barca nu och väntar av tiden ?
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-06-08 14:37
[QUOTE=Barca4life98]Läste på Barcas reddit sida att någon som heter Alexadar Dragovic kanske ska vara på gång till oss någon som vet om han är bra? Vilka vinner Copa America förresten, som börjar snart? [/QUOTE] han är mittback och spelar i dynamo keiv tror jag såg han för första gången när han spelade i Basel ung mittback som jag tycker är bra från Österrike
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Funeral Canticle
2015-06-08 14:36
@Barca4life98:

Länkas med United inte Barcelona, men bra fötter på mittbacken verkar ha talang :)
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-06-08 14:35
[QUOTE=wallmannen]Vet inte om det här redan har diskuterats. Vem ska få äran att bära tröja nr. 6 nästa säsong? [/QUOTE]. om jag fick bestämma sergi Roberto eller Lord Douglas
Barcelona wallmannen
2015-06-08 14:30
Vet inte om det här redan har diskuterats. Vem ska få äran att bära tröja nr. 6 nästa säsong?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2015-06-08 14:29
Sen måste jag säga en annan sak också, att vinna trippeln 2 gånger så som vi har gjort när vi spelar i den spanska ligan är så sjukt imponerande när vi har en ärkerival som heter Real Madrid i samma liga. Ett Real Madrid med en president i spetsen som vägrar att se sitt älskade Madrid i skuggan av Barcelona och Katalonien. En president som gör allt för att stoppa Barcelonas framfart och köper upp de bästa spelarna på marknaden. Inter och Bayern München må också ha vunnit trippeln under de senaste åren men med all respekt till dem så är det inte i närheten lika imponerande att göra det i Serie A och Bundesliga som det är att göra det i Spanien.

Och vi har gjort det 2 gånger. Stoltheten, det finns inga ord för det!
Barcelona Barca4life98
2015-06-08 14:23
Läste på Barcas reddit sida att någon som heter Alexadar Dragovic kanske ska vara på gång till oss någon som vet om han är bra? Vilka vinner Copa America förresten, som börjar snart?
Barcelona Gabriel
2015-06-08 14:18
Nästa år tror jag på fullaste allvar att vi blir det första laget som tar 6/6 titlar 2 gånger, samt att vi blir det första laget som försvarar CL-puckalen. Jag tror på det, vi har skrivit historia redan och den här klubben är som gjord för att fortsätta skriva historia. Se till att njuta riktigt mycket nu. Jag önskar er alla en ritkigt trevlig sommar. Nästa år kommer vi tillbaka igen, ännu starkare! Visca Barça!
Barcelona Barca4life98
2015-06-08 14:15
11-9-10 Hahah Özil är inte så lat som man tror faktiskt. Jag har haft samma bild som dig länge men faktum är att jag såg att han faktiskt är bland dom som löper mest antal km per match i Arsenal ;)
Barcelona Gabriel
2015-06-08 14:08
WOW! Barcelona har ÅTERIGEN vunnit TRIPPELN. Jag försöker ta in det, men det har inte riktigt suttit sig ännu. Förra säsongen var så jobbig som den bara kunde bli, det var förmodligen den värsta fotbollssäsongen i rent culéperspektiv på flera år. Vi gick titellösa, förlorade ligan i den sista omgången på Camp Nou, förlorade CdR-finalen mot Real Madrid och dessutom gick Real Madrid och vann Champions League - bland det värsta som finns för en culé och som man sluppit att bevittna sedan 2002. På råge till detta gick Argentina och Messi miste om VM-guldet i finalen mot Tyskland trots att man hade goda chanser i finalen att vinna. Det var verkligen supersvart i rent fotbollsspråk. När denna säsongen drog igång och det stod klart att det var Luis Enriqué som skulle ta över skeppet så insteg det en stor potion av optimism i min kropp, det kändes bra, redan från början. Redan när man såg bilder på hur Luis Enrique twittrade om hur han var på väg till sin första träning och hoppade över ett räcke så kändes det hela bara väldigt bra, som en new beggining. Sommaren började också väldigt bra med värvningarna av Ter Stegen och Rakitic, sedan ryktades det om namn som fick mig att må väldigt bra som Marquinhos, Benatia mfl - att man sedan dessutom gjorde klart med Luis Suarez mitt under sommaren gjorde att hoppet och optimismen från min egna sida var väldigt stor. Det var under den här perioden som skribenten "Kröjf" och jag "brakade samman" i en diskussion gällande just Luis Suarez. För mitt efter hans bitattack mot Chellini sveptes jag med av hatet och ansåg i skrivande stund just då att sånna spelare inte har något att göra i Barcelona, en uppfattning jag dock ändrade snabbt då det egentligen inte var det jag ansåg utan helt enkelt "ryktes med" - något som fick gode Kröjf att ifrågasätta mig. Idag har vi båda löst det sedan länge och njuter av säsongens sötma som bröder, precis som vi alla ska göra nu. Fick ha ett par diskussioner om Suarez även med andra här inne och försökte jämföra Suarez med andra kontroversiella spelartyper som Barcelona haft under åren med exempelvis Stoichkov, och att Suarez egentligen inte är så fruktansvärd bad som hans image målats ut till. Drygt ett år senare skriver jag alltså detta inlägg och det är just Luis Suarez som, med hans 2-1 mål mot Juventus mer eller mindre avgjort Champions League, den turneringen man lägger 80M€ och köper sånna spelare för. Luis Suarez skulle också missa 8 veckor av säsongen och hans image passade inte in, men Luisito har visat sig passa in alldeles utmärkt i laget och acklimatiserat sig fortare än de flesta inköpta spelarna till klubben och spelsättet. Idag är jag glad att jag försvarade hans värvning och att vi alla får se en trio av som förmodligen är den bästa anfallstrion som någonsin spelat tillsammans. En annan sak jag sitter och tänker på är Fabregas. Jag kan inte låta bli att småle för mig själv när jag tänker på allt det här. Cesc är verkligen en spelare jag inte tål, jag klarar helt enkelt inte av honom. Han är en förlorare och utstrålar loosermentalitet. Han kom till Barcelona när Barcelona var världens bästa lag, han gick och drog ner både Piqué och Messi i sin looseranda och så fort han lämnade blev vi världens bästa klubb igen och Piqué en av världens bästa backar och Messi världens bästa spelare igen. Att sälja Fabregas och köpa in Rakitic var bland det bästa som den här ledningen gjort, jag minns att jag firade rejält när vi sålde Fabregas. Han är en pest helt enkelt. Latare spelare får man leta efter. Nu har jag fått det sagt, känns skönt. Hur som helst så kom dessa värvningar av Mathieu och Vermaelen som gjorde att man bara tänkte what the fuck mitt under all glädje. Det fanns ingen logik bakom värvningarna. Här hade vi Barcelona som skulle satsa på att bli nummer 1 i världen igen, där de stora problemen hade varit försvarsspelet och man utan tvekan behövde en världsback för att lyfta defensiven. Och då köper vi en gammal back som dessutom röker samt en skadad spelare. Ja, även om jag idag trots allt står fast i att Barcelona borde ha köpt Benatia så är det likt förbannat ändå den här gamla rökaren som gjorde mål mot Real Madrid på Camp Nou och dessutom avgjorde en match på bortaplan mot Celta Vigo - två direkt helt avgörande mål som innebar ligatiteln. Och ingen räknade dessutom med att Piqué skulle få ett sådant lyft som han fick den här säsongen, så Mathieu och Vermaelen ja visst, men vårat riktiga defensiva nyförvärv den här säsongen har utan tvekan varit Piqué. Geri har varit en gigant nästan hela säsongen. Det började dock med att man som culé blev irriterad på honom när han hade fått en parkeringsbot och bråkade om det, sedan blev han bänkad av Lucho i några matcher och hokus pokus så var Piqué samma gigant som han ofta hade varit under Pep, sedan dess har han varit fläckfri. Piqué spelar just nu som en framtida capitá, det är bara att hoppas på att han fortsätter på inslagna väg. När den här säsongen började så tyckte jag att det såg väldigt bra ut, kanske inte alltid spelmässigt där det lämnades mycket att önska men jag tyckte att laget såg ut som ett lag, något jag också försökte argumentera här inne åtaliga gånger där lagets prestationer kritiserades. "Vi kommer aldrig att vinna Champions League med det här spelet" sades det. Lugn, tålamod. Det var ett budskap jag och ett par andra visa själar här inne ville sprida. Jag hoppas att det är något man kan ha lärt sig efter den här säsongen. En säsong är lång, väldigt lång. Man får inte alltid champagnéfotboll i varje match och man kan inte heller alltid förvänta sig att spelarna alltid ska vara på strålande fotbollshumör. Även om de är proffesionella fotbollsspelare så är dom också människor, ibland klaffar spelet lite och då är det viktigaste trots allt ändå att man tar med sig 3 poäng samt att laget ser ut som ett lag. Real Madrid gick och vann 22 raka segrar, min bror hade panik och sa till mig att Real Madrid kommer att ta hem ligan enkelt i år och att dom förmodligen blir det första laget som försvarar CL-titeln. Det första jag sa till min bror var att Real Madrid aldrig kommer att leverara så här under hela säsongen och att han ska vänta tills efter nyår för då kommer dom att tappa. Det är sånt man lär sig med åldern när man tittat på fotboll under flera år, det kommer med en vishet. Det är den lärdomen min bror tagit med sig i år - fotbollen är magisk och det vänder snabbt. Jag försöker komma på ett bra sätt att avsluta det här på men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Allt jag vill säga är bara att jag är så sjukt stolt över det är laget, över vad vi som culés har fått uppleva. Vi är så sjukt bortskämda med framgångar och precis när hela världens experter och fotbollsälskare började säga att vår era var slut går vi och påbörjar en ny era, med en ny trippel. Det är magiskt, våra spelare är magiska och våran klubb är magisk. Var stolta mina vänner, var tacksamma och framför allt njut. Det har vi alla förtjänat.
Barcelona 11-9-10
2015-06-08 13:59
Han är ju cule trots allt Hade lätt kunnat se honom i Barcelona om han inte vore så lat. Messi hade legat på 70/mål per säsong med hjälp av honom
Barcelona 11-9-10
2015-06-08 13:59
Han är ju cule trots allt Hade lätt kunnat se honom i Barcelona om han inte vore så lat. Messi hade legat på 70/mål per säsong med hjälp av honom
Barcelona Barclasico
2015-06-08 13:47
Mesut Özil celebrated with Neymar Jr. and more Barça players in Berlin after the Champions League win. [BILD Sport] Haha vilken stjärna!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-08 13:45
grabbar vår hemma kit är skit snygga på ju haha.
Barcelona Ali G
2015-06-08 13:39
Because Pogba seems difficult, Dortmund's Ilkay Gundogan (24) is now main midfield option. Met twice with Barcelona representatives. [ara]
Barcelona petersays
2015-06-08 13:35
@Barcelonistas:

Galen var ordet ja!
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-08 13:32
Barca har 86 titlar nu efter CL vinsten
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-08 13:31
Dani Alves came from Sevilla 2008/2009 Barca won CL 2008/2009 Adriano came from Sevilla 2010/2011 Barca won CL 2010/2011 Rakitic came from Sevilla 2014/2015 Barca won CL 2014/2015 Vidal came from Sevilla 2015/2016 If you know what i mean ??
Barcelona CRset
2015-06-08 13:28
Som ni kan se så är det ett stort tronskifte mellan oss och Madrid senaste 25 åren. Real dominerade kraftig både 70-80tal medans det är vi som dominerar nu.

Titelmaraton:

Barca: 85 titlar totalt. ( då har vi två kommande supercup finaler och VM för klubblag kvar)
Real Madrid: 82 titlar.
Manchester United: 64 titlar.
Liverpool: 64 titlar.
Bayern München: 63 titlar.
Juventus: 59 titlar.
AC Milan: 49 titlar.

Dessutom kan jag påpeka för alla madrid fans så är vi inte bara störst senaste 10-12 åren.

2000-2015
Barca: 7/15 ligatitlar (3cuptitlar) (4CL)
Real: 5/15 ligatitlar (2 cuptitlar) (3CL)

1990-2000
Barca: 6/10 ligatitlar.
Real: 2/10 ligatitlar.

1980-1990
Barca 1/10 ligatitlar
Real: 5/10 ligatitlar

1970-1980
Barca: 1/10 ligatitlar.
Real: 6/10 ligatitlar.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-08 13:23
Petersays - alla här vet vilken galen cule jag är. Jag har sett dig inne på " the sheds" och snacka ner Barca. Nu kanske du förstår min reaktion.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-08 13:21
ryktas här o där att vidal bara kostade 10 mil. fan va nice då
Barcelona petersays
2015-06-08 13:20
"Barcelona Namn: Barcelonistas Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2015-06-08 13:11
Petersays - fel forum "

Gäääsp. Du fortsätter ju gång på gång bevisa att du inte bidrar med någonting vettigt. Så många inlägg, så lite substans. Maken till troll alltså. Att du inte åkt på en IP-spärr ännu är ju ett runt under.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-08 13:15
Är det sant att Aleix Vidal har spenderat 3 år i Real Madrids akademi (2002-2005)? Eller är det Wikipedia-påhitt? Hittar nämligen inte information om det någonstans förutom på soccerlens.com, som troligen har tagit informationen från just Wikipedia-sidan.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-08 13:11
Petersays - fel forum
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-08 12:58
vidals presentation guys=)
Barcelona petersays
2015-06-08 12:58
Pogba, Pogba, Pogba. Nä jag tror inte att det blir något vidare. Han känns som en spelare som behöver enorma ytor på ett mittfält och jag tror heller inte att han är bra på ett tremanna. Moutinho eller Firmino är intressanta namn om vi vill bredda truppen där men ändå lämna visst utrymme för ynglingarna. Moutinho ett otroligt stabilt kort som håller flera år till och kan användas på alla tre platser på mittfältet. Firmino en chansning och kanske för offensiv och snarlik Rafinha, men kan ju spela offensiv mitt men skulle nog även kunna täcka upp på kanterna i anfallet om så behövs. Moutinho borde kosta kring 15-20 och Firmino kanske 25-30. Det behövs liksom inga galacticosvärvningar eftersom det är vårt för någon att peta Rakitic eller Iniesta om de håller den här formen.
Annons: