/spanien/barcelona/forum/235.aspx/spanien/barcelona/forum/235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-28 08:52
Det var längesen jag var så här taggad och nyfiken på en ny säsong. Senast var nog sommaren då vi köpte Neymar, ironiskt nog. Nu är vi mitt inne i en totalt galen sommar. Just nu är inget klart och det är mycket spekulationer, men jag tror att Pep - El Mister är helt rätt på det. Men tänk sen, när PSG får fram alla pengarna eller om vi förhandlar till oss Verratti. Då bryter helvetet lös kan jag lova. Att en jätte som Barca plötsligt har 2-3 miljarder att handla för kommer få medier, fans, spelare och klubbar att gå bananas!

Det kommer att ryktas ihärdigt om Mbappe, Hazard, Dybala, Dembele, Pedro, Alexis, Coutinho, Eriksen osv. Det kommer att intensifieras och svalna och dra igång igen. Det kommer att ändras från dag till dag, timme till timme, och det gäller helt enkelt att hålla i sig i svängarna. Jag både älskar och hatar det. Jag märker att jag är mer engagerad under silly än jag är under säsongen haha. Fan, det är nog fel på mig. Men även på FM så är det ju sommaren som är rolig. Det är då som hypen för nästa säsong byggs upp.

Lägg till Valverde på allt detta. Att Barca har sett mer ut som Barca igen under de två första matcherna. Att Samper såg helt djurig ut. Att Alena fick starta och gjorde det MVG, eller iallafall VG+. Att Umtiti går in i sin andra säsong. Att Roberto är mittfältare igen. Stackars Semedo ändå, det finns inte så mycket hype kvar till honom haha. Men han känns också spännande.

Sen får vi inte glömma av Beneditos grej med rösterna.

Haha jävla FC Barcelona! Tar över mitt liv helt och hållet och jag är helt maktlös inför det. Och jag älskar det!
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-28 08:34
Jag håller med Pep -El mister angående Neymar. Men funderar också på att det troligtvis förhandlas om Coutihno, men Veratti samtidigt ingår i en deal med PSG? Om båda kommer, så är inte det dumt alls!

Jag har svårt att se en direkt ersättare till Neymar. Mest realistiskt är kanske en hårt arbetande lagspelare som ersätter, typ Pedro.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-28 08:26
Jag vill inte få upp några förhoppningar för vi vet ju hur det slutar allt som oftast med denna ledningen men Mbappé hade varit helt perfekt att ersätta Neymar med. Motivering behövs inte - dom som sett honom spela och kan fotboll vet hur jävla unik han är. Precis som Neymars roll 14/15 så kan Mbappé ta en liknande. Se och lära utan något större ansvar i spelet. Löpa i djupled. Gör mål. Räcker så till att börja med ;)

I övrigt så börjar jag som många andra tröttna på denna cirkusen. Neymar är helt klart påväg till PSG och går mest och väntar på klartecken från sin girige far att åka till Paris. PSG försöker ordna pengar. Något annat kan jag inte se. Neymar är tyvärr oerhört unik och det är synd att han gör sig själv så lättpåverkad och tänker på pengarna före den sportsliga framgången. Så länge Barca ser till att få dessa 222 miljoner euro och inte ett korvöre mindre så får han gärna dra till PSG och ruttna.

Hazard vill jag inte ha. Kladdar för mycket på bollen och är alldeles för odirekt mot mål.
Dembélé är duktig men med Valverdes mer centrerade spel på trion där framme så ser jag hellre någon spelare med mer strikeregenskaper bredvid Suarez.

Det finns egentligen inte så många alternativ för att ersätta Neymar. Ingen. Vi måste helt enkelt hitta en annan spelare som kan ta en mer tillbakadragen roll i anfallet. Svårt.

Barcelona Barclasico
2017-07-28 04:40
Robert Fernández (Barça sporting director) is a fan of Eden Hazard and could try to bring him to Barça if Neymar leaves. [radiomarca]

Bara att nappa till!
Barcelona messimal19
2017-07-28 02:37
Enligt PSGs forum verkar allt vara klappat och klart... Dem säger att Neymar inte får uttala att han lämnar pga reklamen han ska göra för Barca i Asien (Kina) Vet dock inte hur trovärdiga dessa spekulationer är men personligen hoppas jag han stannar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2017-07-28 01:42
Barcelonistas

Om man på allvar vill ha Coutinho så vore det ett stort misstag att vänta med honom. Väntar man med Coutinho tills Neymar har lämnat så kommer Liverpool att öka priset enormt mycket på honom, såpass mycket att en värvning av honom blir i princip omöjlig. Nyckeln till att värva Coutinho är att göra det innan Neymar lämnar.

Verratti kan man ändå inte "köpa". Enda sättet att signa Verratti är genom att förhandla med PSG och få dem att lägga in honom i en deal för Neymar plus pengar.

Just nu hade jag lagt allt krut på att fixa Coutinho. Och så fort Neymar blev såld hade jag köpt M'Bappe.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-28 01:36
Soko Precis som en annan sa , du och din ständigt negativa inställning . Va fan är det med dig egentligen ? Du klagar och gnäller på precis allt ! Va fan vet du om att vi inte har en chans mot real och city angående Mbappe ? Du måste ju sitta på sjukt inside info. Du kan ju allting .
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-28 01:35
Helt underbart att se laget spela 4-3-3 igen. Verkar som det är så Valverde vill spela, verkligen kul. Kul att se både Neymar och Messi centrera så mycket, innebär att dem är nämre målet. kommer innebära fler mål från dem den här säsongen. Det här spelet öppnar också för ytterbackarna, ett bra vapen, men tyvärr har ytterbacks spelet inte börjat bra. Ytterbackarna måste höja sig många snäpp. Neymar och Messi gör som vanligt en grym insats, vi är verkligen väldigt beroende av dessa två spelare. Det som oroar mig väldigt mycket är Busquets, Iniesta och Suarez insatser så här långt. Det ser väldigt trögt och långsamt ut och Busquets defensiva spel faktiskt helt bedrövligt. Alenas spel såg väldigt lovande ut, ska bli kul att följa honom den här säsongen. Robertos halvlek som balansspelare gillade jag verkligen. Äntligen en spelare på den possitionen, som kan ta fram bollen. flytta den på tom yta och på så sätt lösa svåra situationer. Det som man skulle önska att Busquets kunde göra. mittbackarna har inte ännu satts på några svåra prov, men lungt och säkert har det sett ut. Vermaelen stora överraskningen här.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 01:23
Gabriel - 5 miljarder kronor sjuka summor för en spelare. Dom bonusarna hur trovärdiga är dom känns som man kan spekulera kring det där. Men tilläggnings skatten räcker för att dom ska gå via det scenariot som vi vill ha med Veratti. Enligt rykten så förhandlar vi om Coutinho nu. Hur ser du på det? Bör man avvakta med Coutinho för att se om Veratti kanske ändå kan anlända? Eller ska man gå för båda? Vilket då går så som vi räknat ut.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 01:09
Barcelonistas

Ja den gäller, there's no going around it. Vill PSG lösa Neymars utköpsklausul så kommer de få lägga 300M€ på att köpa honom. Sedan ska Neymars pappa ha en sign-on bonus som sägs vara "betydligt" större än de 40M€ han fick från Barcelona, Neymar ryktas få en sign-on bonus på 100M€ sedan ska Neymar ha en nettolön på 30M€ per säsong.

Sammanlagt kommer det att kosta dem uppemot 500M€ att köpa Neymar. Tror mycket väl de kan tänka sig förhandla om allt detta stämmer och då gäller det att vi KRÄVER Veratti!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 01:08
Då är det bara Veratti som gäller och ingen annan och då har dom ju inget val. Det scenariot hade varit drömmen hade satt spår i Nassers huvud haha.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 01:06
Gabriel - den tilläggnings skatten gäller den 100% eller är det mest rykten? Kan PSG då lösa det via andra alternativ? Har inte så bra koll på den tilläggnings skatt som kan gälla. Om summan blir för stor på den skatten så känns det som att dom är tvungna att inkludera en spelare och då är det vi som har makten på bordet.
Barcelona Fcb88
2017-07-28 01:01
@Soko:

Du och din ständiga negativitet.. herregud du måste vara en sån bitter människa..
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:58
Barcelonistas

Ja mycket möjligt, men om det stämmer att de vill förhandla så måste det ju bero på något eller hur? Det enda jag säger är att fine, vill de betala utköpsklasulen så får de göra det. Då nöjer vi oss med M'Bappe och Coutinho. Men om de är rädda för FFP och tilläggnings skatten så får de erbjuda oss Verratti också.

Kan bli bra det här ändå ska ni se!
Barcelona Soko
2017-07-28 00:57
Vi har ingen chans mot Real och City gällande Mbappé. Så glöm han bara.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:57
M'Bappe let's go!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 00:56
Gabriel - tyvärr så tror jag redan nu att vi kan glömma Veratti. Jag tror PSG kmr lösa utköpsklaus på något sätt. Ryktas starkt just nu att PSG kmr försöka sälja 2-3 spelare varav en är Matiudi. Vi kmr då få in 2,2 miljarder för Ney + 1 miljard från sommarens budget minst. 3,2 miljarder. Coutinho 1 Miljard Mbappe 1,8 Miljard Sammanlagt 2,8 Miljarder Vi har då 400 mille kvar + några försäljningar av spelare. Roberto uhar det ryktats mest om. Chelsea tror jag det är som vill köpa honom för 40M. Vi skulle kunna värva 1 spelare till utöver Coutinho och Mbappe, men jag tror vi kan utesluta Veratti helt.
Barcelona Andres Iniesta #24
2017-07-28 00:48
Älskar hur Pogba håller två fingrar mot Neymar! Hahahah
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:41
Barcelonistas

Just nu är jag övertygad om att vi har 100M€ att spendera på en crack. Vi var villiga att lägga det på Verratti och vi är uppenbarligen villiga att lägga det på Coutinho nu också. Så so far so good.

Får vi sedan in 200M€ för M'Bappe (alternativt 222 om de hellre väljer att betala utköpsklausulen) så har vi definitivt pengarna att köpa M'Bappe för.

Därför säger jag: sämsta möjliga scenario så hade jag lagt våran nuvarande budget på Coutinho, och pengarna man får för Neymar på M'Bappe. Kan man sedan lyckas få Verratti i en affär med PSG om de vill undvika klausulen så är det bara ännu bättre.

Oavsett vad så är Coutinho och M'Bappe de som bör handlas in nu.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 00:39
Bollinnehavet - det var nog jag anledningen till att jag var emot en värvning av Coutinho då var för att jag helst ville ha hit Veratti.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 00:31
Alves - Mbappe har ryktats till Real en hel del denna sommaren men det finns inget som är på G där så som jag har uppfattat det?
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-28 00:30
Gabriel

Då har jag fått allt om bakfoten. Jag har blandat ihop dig med någon som var starkt emot Coutinho. Btw så gillar jag din elva, skulle det där gå igenom så är man ju rent av taggad även på ett sportsligt plan på att Neymar ska lämna haha. Dessvärre tror jag inte vår ledning är kapabla till det.
Barcelona MessiLionel
2017-07-28 00:28
Har ni läst Dybalas senaste intervju. Lämnar ju helt dörren öppen för Barca
Barcelona Barcelonistas
2017-07-28 00:28
Gabriel - har vi pengarna för att genomföra en sån transfer? Säljer vi Neymar där Veratti ingår i dealen + 1,2 miljarder så har vi ju Coutinho kvar som lär kosta 1 miljard. Pengar till Mbappe kmr inte finnas denna sommaren.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-28 00:27
M'Bappe kommer inte ansluta till oss, det känns mer eller mindre klart att han går till Madrid plus jag hade hellre sett Dembele hos oss.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:26
Bollinnehavet

Jag har nog snarare alltid varit en av de här inne som hyllat Coutinho och sagt att jag älskat att se honom i Barcelona. Vad jag däremot sagt är att han inte bör prioriteras eftersom vi mer behöver Verratti och att Verratti måste vara prio nr 1 snarare än Coutinho. Men eftersom det mer eller mindre är omöjligt att köpa Verratti så ser jag mer än gärna en värvning av Coutinho. Kan man sedan baka in Verratti i förhandlingar med PSG plus 200M€ så vore det strålande.
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:25
-------------- ter Stegen ------------
- Semedo - Piqué - Umtiti - Alba
- - Verratti - Busquets - Coutinho
- - - Messi - -Suarez - - M'Bappe

Inte så jäkla pjåkigt lag eller vad säger ni?
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-28 00:23
Gabriel

Med stor risk för att jag missminner mig nu. Men var inte du ganska emot en värvning av Coutinho för ett tag sen? Isåfall, vad fick dig att ändra dig?
Barcelona Gabriel
2017-07-28 00:17
Barcelonistas Ja, M'Bappe och Coutinho är mina val i alla fall sen är det inte säkert att alla håller med. Men med M'Bappe och Coutinho så hittar vi både Neymars och Iniestas ersättare på ett och samma fönster. Och skulle det nu vara så att PSG inte lyckas hitta någon lösning för FFP och vill förhandla med oss, ja då ska vi utan tvekan kräva 200M€ plus Verratti. Med lite tur och rätt förutsättningar hade vi alltså kunnat fixa Verratti, Coutinho och M'Bappe på en sommar. Tänk det, vem bryr sig då om Neymar sticker. Det där är ett nytt trippel lag alltså.
Barcelona Andres Iniesta #24
2017-07-28 00:16
Ut med Neymar!!! Han är inte bra för Barcelona!!! Det känns som om att allt ska kretsa runt honom... Ut med honom! Trött på Divan! Låt han gå till PSG o paja sin karriär. Han kommer bryta benet eller nått sånt där och snart vara glömd...
Annons: