/spanien/barcelona/forum/23497.aspx/spanien/barcelona/forum/23497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beguiristain
2007-02-18 15:50
Real lägret blir mer och mer desperat. Har aldrig under mina 20 år som barca fan sett madrid pressen mer desperat, dem hugger efter minsta halmstrå. Att AS har gått i bräshen för Barca attackerna visar tydligt att situationen i real är värre än någonsin. När madridpressen skriver mer om barca än sitt eget lag kan man lugnt luta sig tillbaka och njuta av deras självömkan!!!
Juve, del grandos
2007-02-18 15:44
Tjena tjena...
Ville bara säga, bli medlem på Xperteleven.com ...
Ungefär som managerzone, man är tränare för ett lag.
Och joina min liga med ligaid: 93688 .
Det är en cool liga, Serie A-B .. :P
Jag är Juventus :)

Alla andra lag är lediga, men eftersom jag skriver detta i typ alla forum så kommer de nog bli ganska fullt.. Så hoppas ni får en plats :)

Tack.
/Arash
Barcelona Myrran
2007-02-18 15:44
Fy fan, det kanske inte är någon topp match i Serie A men gud va trist match mella Catani och Fiorentina. Ingen underhållning alls. Prisa gud för att han har givit oss La Liga !
Barcelona Lion0
2007-02-18 15:23
Holländaren

Väl skrivet och mycket roligt :D.

Rijkaard stannar, kolla länktips. Det har även uppstått problem i Liverpool. Bellamy slog Riise med GOLFKLUBBA. HAHA :D. Men fy*an vad skönt om Rijkaard stannar, hoppas nu allt blir bra med Eto'o. Ingen ska behöva lämna världens bästa lag :).

Visac Barca !
Barcelona A Seleção
2007-02-18 15:15
Kudos till dig Holländaren, lite rolig läsning gör alla glada! ;)

Till er som ej klarar att läsa texten utan anser den är "stötande" "kritiserande" eller rent utav "larvig" behöver inte kommentera texten.

Trevlig läsning :D
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-02-18 15:14
vet nån här vart barca b liger i sin liga ?
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-18 15:12
Holländare

GÖTT!

Myrran

GÖTT (krönikan)
Barcelona The Legend
2007-02-18 15:12
I ett val mellan Eto'o och Ronaldinho, skulle valet för mig vara att behålla Eto'o. Även om Ronaldinho är överlägset den bästa spelaren i världen i sina bästa stunder. Dessa stunder ses dock inte lika ofta som förrut. Jag anser även att Eto'o är Barcelonas viktigaste spelare. Någon bättre målskytt i världen är svårt att hitta.
En av Ronaldinhos främsta egenskaper är självklart hans briljanta framspelningar. I Barcelona finns det dock fler än han som kan slå dessa passningar, bla Deco, Xavi och Iniesta. Det är dock mer snålt på målskyttar, även om Saviola skött sig relativt bra så tror jag inte att man kan hitta en målskytt i Eto'os klass.

Forca Barca
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-18 14:58
Någon som vet vilka tre som startar i Barca´s anfall idag?
Real Madrid El_dorado
2007-02-18 14:53
Ämne: Calderon tar emot mi....
Rätt låg nivå att kalla folk för "heroinist"
Men å andra sidan vad kan man förvänta sig av vissa?
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-18 14:45
Störst, bäst, Barca

Hade jag varit tvungen att välja hade jag sagt Eto'o, för när Ronaldinho är iform finns det ingen ersättare som är i närheten av hans klass.
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-18 14:43
Haha mycket bra skrivet Holländaren. Min favorit är "Cassano berättar att det är en ny tradition att spelarna turas om att bestämma maten. Ronaldo skötte den biten med stor entusiasm tidigare."
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-18 14:42
Om ni måste välja vem skulle ni sålt av Samuel Eto´o och Ronaldinho...eftersom dem enligt vissa tidningar inte drar helt jämt...o vem hade varit bästa ersättaren till resp.??? För mig är det självklart. Bort med Eto´o!!!
Barcelona Lucho
2007-02-18 14:33
Stor humor av Holländaren! Speciellt..

"- Var är Raul? undrar jag.
Cassano öppnar skåpsluckan.
- Han har varit där de senaste tre-fyra åren, har jag hört, säger han.
"
Barcelona Woods
2007-02-18 14:15
Holländaren

Dagens skratt, satir är aldrig fel, särskilt inte när den handlar om rivalen! Mycket roligt! =)
Barcelona Holländaren
2007-02-18 14:02
Calderon tar emot mig utanför arenan.
- Jag hoppas du skriver något snällt, flinar han medan han rufsar till mitt hår.
Jag tycker faktiskt det ska bli lite kul med en guidad tur på Reals anläggningar. I korridoren som leder till Calderons kontor hänger det stora Real-personligheter på väggarna. Raúl, Perica Ognjenović, Francisco Pavón och Ronaldo ser alla väldigt glada ut på bilderna. Tavlan föreställande Franco är störst och ramen är noggrant utsmyckad.

Inne på Calderons kontor hänger ett tiotal tidningsurklipp från lagets segrar. Papperskorgen framför dokumentförstöraren är full sedan länge.
- Du vill naturligtvis se grabbarnas omklädningsrum? säger Calderon och rufsar till mitt hår.

I omklädningsrummet sitter spelarna som precis tränat. Närmast dörren hittar vi Gonzalo Higuaín. Han verkar vara en rätt normal grabb, ung som han är. Hans kompis Fernando Gago sitter bredvid och han har i alla fall hunnit få en namnskylt på sitt skåp. Anmärkningsvärt är dock att det i skåpet är fastskruvat en skylt där det står "Kaká". Samma fenomen kan vi se på många av de andras dörrar. Emerson har en skylt där det står "Cesc Fabregas". Miguel Torres har fått ett skåp med två skyltar. "Woodgate" står det överst och strax under "Chivu".

Jag hälsar runt på några av spelarna. Det är rätt deppigt efter träningen, ingen av spelarna tycker egentligen att det är särskilt roligt att ha tränat zonspel tolv gånger den här veckan.
Det är måndag.
Plötsligt höjer Emerson rösten. Capello sneglar lite åt hans håll med ett löjligt leende. Emerson visar upp de röda rosorna som låg i hans skåp. Cassano berättar lite diskret för mig att Emerson får blommor varje dag och ändå spelar överraskad. Det är ett lagsammanhållningstrick, hävdar han. Det är han med, hävdar han.
Bredvid Cassanos skåp har vi Rauls skåp.
- Var är Raul? undrar jag.
Cassano öppnar skåpsluckan.
- Han har varit där de senaste tre-fyra åren, har jag hört, säger han.

Omklädningsrummets stämning är inget vidare, och killarna börjar bli frustrerade över att Beckham, likt en stressad Kviborg, stått inne i toaletten långt över den vanliga timmen.

Killarna ska iväg och luncha i spelarmatsalen. Van Nistelrooy drar på sig sin Manchester United-tröja och går ut i matsalen. Det ser rätt trevligt ut faktiskt. Fabio Cannavaro väljer rätterna den här veckan och det är pasta för hela slanten som gäller. Cassano berättar att det är en ny tradition att spelarna turas om att bestämma maten. Ronaldo skötte den biten med stor entusiasm tidigare.

Alla spelarna är rätt tysta i matsalen med.
Två spelare saknas, David Beckham och Guti. De brukar alltid ta lite extra tid på sig. Dagen är rätt vacker och spelarna tittar mest ut genom fönstret. Casillas tittar upp i himlen. Salgado ser mest vilsen ut. Mest harmonisk är Reyes, som tittar på svanarnas vilda danser och dykningar.

Dagen avslutas med att Calderon leder mig ut på planen. Han berättar små roliga anekdoter om livet i Real. Han berättar att en av vanorna Capello tog med sig från Italien var att ringa alla domare, spelare, tränare och ordförander före match. Bara för att säga hej, liksom. Lite överraskande berättar han också att Capello är heroinist eftersom man inte längre får röka i tränarbåsen.

Jag tackar Calderon för upplevelserna och frågar om Real har någon supporterbar i trakten. Han berättar om den största och finaste. Jag går dit, och avslutar dagen i lugn, tystnad och tomhet.
Barcelona Woods
2007-02-18 13:53
Hela grejen är så sjukt hypad, interna konflikter finns i alla lag. Vi ska inte tro att de inte finns i Barça, men nog fan är de lätträknade! Mot tre härliga poäng och tabellryck! :)
Barcelona EsCúle
2007-02-18 13:13
Den tidning som skriver mest skit om de största händelserna vinner. Klart att det säljer att skriva påhittade artiklar om världens bästa fotbollslag. Dock vet dem flesta kunniga att Aftonbladet är en skittidning, så varför skicka länkar på sådant. Vad förväntar ni er för svar?
Barcelona Holländaren
2007-02-18 12:53
Varför tolkar alla tidningarna det som att Laporta inte har fullt stöd för Rijkaard? Det där citatet de har betyder ju egentligen ingenting.
Barcelona Alenoinho
2007-02-18 12:43
Ämne: Haha! tre sekunder e....
hehe
2007-02-18 12:42
Haha! tre sekunder emellan :P
2007-02-18 12:41
Vad tycker ni om detta?
Barcelona Alenoinho
2007-02-18 12:41
kolla länken!

Vad tycker ni?
2007-02-18 12:16
Ämne: Hej till er som leta....
Håller med ang stämningen inne på Camp Nou.
Dock beror det lite på vart man sitter, jag har suttit bakom norra målet mot Espanyol två gånger, första i andra ringen och där var det inte mycket till stämning men andra derbyt satt jag längre ner, precis ovanför Boixos Nois eller hur de stavar det. Där är det stämning, hotfull ibland men still..
Och så satt jag läääääääängst ner mittemot Laporta, första raden. Ingen stämning mer än att det är rätt häftigt att sitta så nära gräset. Vill man ha stämning ska man sitta vid Los Nois.

Visca!
Barcelona Barça-fan
2007-02-18 11:48
Alltså, seriöst! Hur kan Rijkaard låta Eto'o stanna i Barcelona inför denna match när Liverpool-matchen snart är kommen. Detta är skamligt, nästintill tjänstefel! Det här med att det fortfarande har med knät att göra tror jag inte en sekund på! Då skulle han väl inte spelat dom där 5 minuterna förrförra matchen om han inte var redo för att matchas in?
Barcelona Myrran
2007-02-18 11:26
Ravo
Det där va ju lite hemskt... Tur att jag inte skrev vart jag bodde då ;)
Barcelona Klint
2007-02-18 11:21
Bara att instämma i hyllningarna. Grymt bra krönika!
Barcelona Ravo
2007-02-18 11:15
Myrran grymt bra krönika!!!! I LOVE YOU!! :P haha nu får du stalkers efter dig ett tag :).
Barcelona Nauticus
2007-02-18 10:21
Grymt bra artikel om våra talanger, mer sånt!
Barcelona Smogen
2007-02-18 10:07
Ang. Eto'o och varför han inte är med mot Valencia...för er som missat det:

"The Cameroon international ace has admitted his knee is still giving him trouble and has now opted against travelling with the squad to Valencia in order to work on his fitness.

"Eto'o has told me he feels his fitness is improving but that he would prefer to stay in Barcelona to continue working to achieve his peak form," said manager Frank Rijkaard.

"He wants to have the best fitness possible ahead of the Champions League clash with Liverpool."

Annons: