/spanien/barcelona/forum/23496.aspx/spanien/barcelona/forum/23496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alenoinho
2007-02-12 12:35
Ämne: Ni såg att Eto'o ....
Jag tror inte de eftersom ledningen kanske kmr bötfälla eto så han vägrade av nån konstig anledning om det skulle vara så att knät skulle vara problemet så skulle inte fran rijkard blivit arg på honom!
Barcelona Smogen
2007-02-12 12:19
hmmm...rasism grejen är helt taget ur luften.
Det jag skrev var..."det enda JAG kan komma på till att inte spela är att publiken skulle gjort något rasistiskt". Men så verkar ju inte fallet har varit och det är ju väldigt bra.
Tänkte nämligen att anledningen som det nu verkar vara är aldeles för fånig för att kunna ha hänt. :)
Barcelona sanel
2007-02-12 12:18
Ni såg att Eto'o tog sig i knät och pratade med en av tränarna vid uppvärmningen, kanske hade han känningar i knät eller något annat vad det kan vara. Annars OM det inte var så så fick han inte komma in pga att dom behöver sätta in en back på Belletis plats och då satte dom in Oleguer.
Amish
2007-02-12 11:52
Rambla,
Eftersom Dos Santos började ryktas till Liverpool redan innan klubben blev lottad att möta Barcelona i så CL anser jag inte att Liverpool försöker "unsettla" honom.

Nemo,
Anledningen till att PL-klubbarna fiskar efter La Liga talanger tycks vara på grund av något avtal som gör att de kan komma relativt billigt. Om inte annat har de väl alltid buy-out-klausuler.
Spinbad
2007-02-12 11:08
Det här konflikten blåser säkert över fort men jag tycker trots allt det var ganska märkligt att Rijkaard prioriterade Giuly före Etóo igår. Det hade knappast gjort laget mer sårbart bakåt. Men jag har vant mig vid Rijkaards ibland något excentriska byten, hans resultat talar ändå för sig själv.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-12 09:40
Etóo fick börja värma i 69:e minuten och var otâlig att komma in.
Han var frustrerad när Eusebio sa till honom med 5 minuter kvar och vägrade. Rijkaard skall prata med honom idag men det är tydligt att Etóo tjurade vad han än säger idag. Han har en otrolig vinnarskalle och vill spela hela tiden. Ibland slâr det över och han framstâr som en tjurig unge.
Minns supercupfinalen när han blev utbytt och gick raka vägen hem. När journalisterna frâgde om varför han inte tog emot silvermedaljen med de andra spelarna och de frâgade om han gâtt hem. Rijkaard svarade att "antingen det eller ocksâ har han gömt sig jävligt bra"

Det reder de säkert ut idag. Synd dock när vi har lite dâligt med tid för sâdana lekar. Varje minut speltid hade varit viktig för Samu. Han kunde dock fâtt lite mer tid, minst en kvart.
Barcelona Rambla
2007-02-12 09:16
Amish:

Om du tror att Dos Santos skulle välja bort Barcelona för Liverpool måste du ha rökt på rejält. :D
Kom inte och snacka om 'unsettle' spelare. Så när Liverpool är intresserade av andra klubbars spelare så är det okej, men när någon klubb råkar vara intresserade av spelare i Liverpool så är det inte okej? Vilken logik.

Fattar inte vad ni har fått rasism från? Hittar ni på eller finns det fakta bakom detta? Annars så talas det om att Eto'o blev sur när han inte fick minst 20 min speltid. Ganska fjantigt av honom om det nu stämmer enligt mig. Fattas bara att han ska börja tjura och sprida dålig stämning i truppen.
Barcelona |__HamoDi__|
2007-02-12 08:42
men vrf skulle han det?
Barcelona 19
2007-02-12 07:30
Jag tror att Eto'o inte kom in för att Belletti blev ju skadad och skulle han sätta in Eto'o istället för Belletti då. Nej, han sätta in Oleguer då.
Barcelona Holländaren
2007-02-12 06:57
Intressant. Det kan handla om rasism eller att han helt enkelt inte kände sig riktigt redo för ett rått spelade Racing Santander. Han såg lite tveksam ut förra matchen också.
Barcelona Smogen
2007-02-12 06:17
Hmm....det enda jag kan komma på är att publiken på Nou Camp skulle gjort rasistiska läten, ev. åt Racings svarta spelare. Men så extremt korkade kan väl ingen vara väl?
Då kommer han aldrig mer spela för oss, och jag skulle förstå honom. Men så var det väl inte va?
Barcelona Smogen
2007-02-12 05:25
Läste just samma grej på svensk textTV. Att Etoó vägrade spela! Jag är hyfsat dålig på spanska, så kan någon förklara vad f*n det är som händer?
Villarreal Ibravissimo
2007-02-12 03:09
Ta det lugnt med Dos Santos ni som säger att han borde få speltid. Killen är född 1989! Jag skulle vara glad om jag kunde säga att jag spelar i Barcelona. Han är 17 år kanske fyllt 18 han är fortfarande ung.
Barcelona Barça-fan
2007-02-12 02:27
Någon som vet anledningen till att Eto'o inte ville bli inbytt? Var det för att han ville bli inbytt i ett tidigare skede av matchen?
Barcelona Nemo
2007-02-12 01:57
Amish. Det är tidningarna som försöker skapa lite krig så att drabbningen blir hetare. Det är samma visa varje år. "Henry köper hus i Barcelona", "Lampard till Barcelona!" "Ronaldinho till Chelsea" Om alla skulle sluta läsa alla dessa blaskor och använd sunt förnuft så hade alla mått lite bättre.

Vad är det med Premier League-klubbar och deras kärlek till La Masia-talanger? Dos Santos sägs ska flyttas upp till truppen 2007, dvs nästa säsong. Dos Santos är väldigt ung, är han bara lite kylig så kommer han chans.
Amish
2007-02-12 00:43
Skräll att Xabi Alonso ryktas till Barca alldeles innan de ska möta Liverpool! Störtlöjligt att ni försöker unsettla Liverpool spelare.

Förresten så har Dos Santos ryktats till Liverpool i flera månader nu och ni får väl bannimej ge killen chansen snart för annars lär det väl finnas en överhängande risk att han drar!?
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-12 00:41
Hmm... artikeln säger att Eto'o inte ville/kände för att spela när Rijkaard skulle skicka in honom i andra halvlek. Märkligt minst sagt...
Barcelona Forza_Barca7
2007-02-12 00:28
Jag förstår mig inte på reijkaard ibland asså. Messis inhopp var ju givet, men att Eto'o inte kom in chockade mig. Han måste ju få match tid för att han ska kunna komma tillbaka i sin goda form. Jag hoppas han kommer in mot valencia den 18:e . Och det är ett ganska tufft spelschema barca har nu, men hoppas på det bäsa !! VISCA BARCA
Barcelona r.10
2007-02-11 23:56
varför kom inte eto'o in i spel?
Barcelona Ghazza
2007-02-11 23:42
Ämne: Bra ni spelade idag ....Ni får byta honom mot Casillas, Cannavaro och Robinho.. *Not*
Barcelona Relay*
2007-02-11 23:31
Ämne: Tjenare, jag vet att....Undras om det blir lika roligt när Liverpool har 5 mål i baken till hemmamötet på anfield mot Barcelona :D
Brummbrumm
2007-02-11 23:22
Jag vill bara informera er om att jag har en god vän som satt på Nou Camp ikväll. Vidare jag har ställt upp KGB's favorituppställning till arkebuseringen - jag firar av vid signal. Någon som slår följe?
Barcelona R10 - M19
2007-02-11 22:53
Är det någon som har länk/highlights från matchen?
Spanien Romano Africano
2007-02-11 22:53
Hej

Vill bara säga att det är skönt att Barca är tillbaka i form nu. Jag är stor fan av La liga och barca i form speciellt när REM är med är poesi i fotbolls form.

Jag gillar att kolla på Barca och hoppas ni slår ut pool och tar revanch på madrid nollerne :)
Alves//Sevilla
2007-02-11 22:47
Tjenare, jag vet att det är ganska tidigt men vad har ni för känslor innan den svåra drabbningen mot Liverpool. Jag vet att jag har sevilla tröjan just nu men jag är ett större Liverpoolfan. Tror de två matcherna kan bli hur grymma som helst. Gött för er men sämre för oss är att den magiska trion är tillbaka. De kan bli hur farliga som helst för vår långsamma backlinje ( speciellt Riise ). En fördel för Pool är att Benitez som har mött Barca innan vet hur man spelar mot dom. Matchen på Camp Nou bli jag nöjd om vi klarar lika. Det ger oss bra förutsättningar till drabbningen på Anfield. Där bli det tufft för er.
Real Madrid M.Torres
2007-02-11 22:44
Bra ni spelade idag "rivaler" snälla låt oss köpa Iniesta?
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-11 22:21
Riktigt skönt med vinst idag, Mycket bra sista kvart, Såg också ut att vara mycket folk på "campen" =)

Barcelona Rambla
2007-02-11 22:18
Bra helg för FC Barcelona. Barça B vann också på Mini Estadi, mot Lleida med 3-0. Tvåmålsskytt Bojan och ett mål av Thaer, nyförvärvet från RM Castilla. Giovani dos Santos spelade bländande fotboll.
Barcelona Barca__-
2007-02-11 22:05
Nått säger mig att Eto'o inte kommer få starta första matchen mot Liverpool!. Som nån sa här nere, nu får han bara 1 match på sig att komma igång inför liverpool. Så det blir säkerligen bänken för etoo första matchen mot Liverpool. eller vad tror ni ?
Real Madrid Real_maria
2007-02-11 22:05
Etooooo /
behöver inte gå till reals forum och skäma ut dej eller dina kompisar..stanna hema.
Annons: