/spanien/barcelona/forum/23493.aspx/spanien/barcelona/forum/23493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-03-19 21:40
Puyol_Saviola
Om det är så med din parantes så kan du ju inte låta han gå till Milan ^^ :P
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-19 21:30
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

håller med dig.
Jag kan itne tänka mig att man mår bra när man är så ung och ensam, om inte familjen flyttar med som sagt.
Under träningar och så är det la ok men det blir nog mycket dötid efter skola och speciellt på kvällarna fast å andra sidan vet man ju inte hur det är där om man inte själv varit där. Iniesta kan ha varit snarare ett undantag än regel. Men det låter skrämmande faktiskt.
När jag var i Barcelona träffade jag handbolls spelaren Jonas Larholm och fick lite tid att prata med honom och det är ju ensamt, det är det. Men alla är olika och de det pratas om här inne kanske pallar med det.

Lycka till ni som har någon som känner någon som vill provspela!

Förresten har jag en grannefamilj vars äldsta son (10 år tror jag) blev utvald av närmare 300 på ett läger i Västerås som milan höll så han och en annan fick åka till Milano och träna där under en vecka har jag för mig. En lite parantes bara.
Barcelona RonaldinhoG
2007-03-19 21:19
Hej alla Cules!

Skulle bara säga att just nu så spelas det en match mellan Ronaldos lag och Zidans lag och Valdes står för Zidans lag.
Om ni vill se på matchen så kan ni se den genom stream. Länktips!
Barcelona Messi
2007-03-19 21:14
OT!!

Om någon här inne är hyfsat bra på mobiltelefoner, kan någon hjälpa mig med att föra över en videofil från datan till en Nokiatelefon (Nokia 5300). Skriv PM. Tack på förhand!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-19 21:09
Jag är också en stor talang :) Nää, men seriöst nu grabbbs, vill ni verkligen ta kontakt med FC Barcelona får ni börja med att mejla webbmastern på fcbarcelona.com och fråga om vidare uppgifter. Jag är ingen talangscout men ni måste nog skicka in en video innan ni ens får provträna, detta skedde i alla fall med Gai Assulin.

Berätta för era kompisar att denna resa genom la masia inte är enkel. Att bo där är väldigt svårt då man måste vara borta från familj så pass länge (ut i fall familjen inte också flyttar). Jag vet att Andres Iniesta fick stora ångestproblem och fundrade ett tag på att ge upp. Detta är speciellt svårt då man är så ung som 13.

Om pesronen i fråga inte kan spanska eller engelska, och familjen inte kan flytta till Barcelona så ser jag det väldigt svårt för en 13 åring att kommunicera med alla andra där nere. Med andra ord måste nästan talangen kunna spanska eller engelska, eller så flyttar familjen dit.

Utöver detta så måste man ha galet mycket tur, alla blir inte fotbollsspelare så få inte upp hoppet i onödan.

Tar ni "Muha" och Gai Assulin som exempel i era fall så måste ni veta att dessa är/var de största talangerna i sin ålder i respektive land.

Aja, lycka till med era drömmar.
Barcelona Karzan
2007-03-19 20:57
Asså vet du inte vem det e som bestämmer och hur man kan kontakta dom
Barcelona Karzan
2007-03-19 20:55
Barcelona Karzan
2007-03-19 20:55
AAA kan du inte hjälpa oss
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-19 20:46
La Pulga.
Har du msn eller, så du kan hjälpa mig angående provträningarna i barcelona, min kompis bror är en stor talang, han skulle nog vilja åka dit, men kan du hjälpa mig på något sätt.
Barcelona Mitt Andra Landslag
2007-03-19 20:40
Såå ! TACK SÅ MYCKET :) . äntligen med spelarbetygen x) , MITT TIPS ;)
2007-03-19 20:40
Såå ! TACK SÅ MYCKET :) . äntligen med spelarbetygen x) , MITT TIPS ;)
Barcelona Arendagan
2007-03-19 20:20
Ämne: Hallå! Är det någon ....
Finns inne på mininova som torrent. Bara att välja en som passar :)
Barcelona Karzan
2007-03-19 20:08
Ämne: Karzan:
Dom prov ta....
Han kan spela central mittfätare/vänster anfallre. Jag kan lov dig att han är begåvad. Ju tidigare att prov spela för de desto lättare att få ett kontrakt.
Barcelona Leo_Messi19
2007-03-19 20:08
Hallå! Är det någon här inne som vet vart man kan ladda ner gamla matcher tex. den mot Recreativo?

Barcelona Karzan
2007-03-19 19:53
La Pulga

Han är 12 och fyller 13 i augusti i år han spelar på anfallare och kan användas på mitt mittt han heter Azad Eliassi han spelstil är som messi och det är hans förebild han spelar med vänster foten han tränar bara den han e som messi dålig med högern

Det skulle vara snällt om nån kunde ge mer informattion om hur mar når dom
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-19 19:11
Mitt Andra Landslag.
Ändå om man har sett matchen kan det vara roligt och titta på spelarbetyg, dessutom kanske det skapar diskussioner i forumet.
Visca el barca.
Delarocha
2007-03-19 17:58
Läste nyss på svenska dagbladet att Rijkaard har sagt att han ska stanna och det är upp till styrelsen att bestämma. Kommentar om detta?
Länktips funkade ej av nån anledning
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14851564.asp
Barcelona H.C Xavier
2007-03-19 17:56
Ronaldinho till Ullevi kanske.....
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-03-19 17:15
när får vi se giuly göra sånt igen :)
Barcelona - Football Club Barceloήa -
2007-03-19 17:13
Tjena grabbar. Funderar på en sak. Det är så att Västerås SK A-laget är i Barcelona och ska under veckan möta Barcas B-Lag.Så tänkte Ifall Rambla och så klart alla andra om ni hittar lite fakta om matchen eller överhuvudtaget nått om träningslägret för VSK,Så kan ni vara snälla och dela med er:)

hade braa
Barcelona _Giovanni_
2007-03-19 16:20
Jag skulle tycka att xabi alonso skulle passa perfekt till våra anfallare asså Messi Ronaldinho och Eto´o kolla på han crossbolllar bara

KOLLA LÄNKTIPS
Barcelona reher
2007-03-19 16:17
ingen som vet om barca e intresserade på han dansken som är sjukt lik ronaldinho? tror han hellre skulle gå till barca än liverpool, då hans favoritklubb är barca och hans idol är ronaldinho
Barcelona Romario 10
2007-03-19 15:06
Allvarligt - vad tyckte du att du tillförde med det inlägget? Och på dålig spanska dessutom...
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-19 15:02
Xabi Alonso är ju också 5 år yngre vilket är en stor advantage.
2007-03-19 13:33
Dom prov ta....Vore snällt om du skicka info till mig också ;) adda msn , ninib_92@hotma...
2007-03-19 13:33
Dom prov ta....
Vore snällt om du skicka info till mig också ;)
2007-03-19 13:11
Ännu en gång vill ja meddela att de barca skrivare skriver " spelarbetyg " för matchen som varit för att barca fansen ska se vad spelarna gjort bra och dåligt. Real madrid har det ! Vissa matcher sänds på sportexpressen också och det finns många smo inte har den kanalen... var vänliga och diskutera detta !
Barcelona II Barça II
2007-03-19 13:11
Xabi Alonso hade varit en drömvärvning, speciellt nu när vi saknar en stabil defensivmittfältare. Även om Iniesta gjorde en strålande insats sist så känns han lite för tunn för att spela som pivote.

Zambrotta börjar visa sitt rätta jag i Barça – tröjan, det känns underbart att han spelar för oss! Om jag minns rätt så fanns det en artikel här Svenska Fans där det stod att han var en clué sen liten? Hur som helst, vi har världens bästa ytterback, Gianluca Zambrotta.

Visca el Barça i Gianluca Zambrotta.
Barcelona Merida
2007-03-19 12:52
Jasså? Du tycker att gamla mittbacken Edmilson är en bättre passningspelare än Xabi Alonso? Kanske..
Men enligt mig(inte skryt---följer de tre stora ligorna, ser alla matcher jag kan direkt, många andra som är värda att se i efterhand)så är Xabi en av premier leauges bästa passningspelare.
Men han är inte bättre än Xavi eller Iniesta.
Deco och han är väl ganska olika som spelare, bra på olika saker. Men han är spanjor och ung så om han vill komma och Barca vill ha han så why not.
Barcelona Abu_barca
2007-03-19 11:48
vi behöver inte ha xavi Alonso

jag tycker Edmilson e mycke bättre spelare

när han spelar på mitten så krossar han bollarna perfekt o jag tror inte xavi alonso skulle klara av att vända spelet så snabbt
Annons: