/spanien/barcelona/forum/23491.aspx/spanien/barcelona/forum/23491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Aimarinho
2007-02-13 18:47
Ämne: Aimarinho

Om du i....
Det är helt sjävlklart att det har det men många uttalar sig om saker som de inte har någon koll på. När Laporta satte upp sina: "Catalunya is not spain" skyltar inne på planen förra säsongen så blev det stort mediapådrag, t.ex. så spelade Valencia i sin Senyera för att visa upp Valenciaregionen mer eller mindre.

Tycker bara det kan vara lite irriterande när vissa som inte har någon koll på historien eller politiken i Spanien pratar om att Katalonien bode vara självständigt m.m. när de inte har någon koll.

Dock så var det inte det jag var mest intresserad av utan jag undrar mer vad ni tror om såpan som utspelar sig nu. Bland annat så har även Cruyff sagt att någon av stjärnorna måste lämna. (Kan även ha varit kanske måste lämna)
Barcelona 19
2007-02-13 18:43
Börjar bli lite orolig nu.
Hoppas att allt löser sig.
Barcelona Barca 666
2007-02-13 18:31
alla håller nog med att detta e fel tidpunkt för sådna problem inom laget som det finns idag. För inte så länge sen kallade Eto'o Ronnie för sin bror o helt plötsligt skall de hata varandra tror inte det. Jag tror att det hela e missförstånd lr kommunikations fel mellan Rijkard o Eto'o. Tror inte att Eto'o startar mot Valencia men finns med i truppen o kommer att hoppa in. Hoppas att detta löser sig eftersom Eto'o blir riktig svår att ersätta om man väljer mellan Ronaldinho+Rijkard lr Eto'o i laget väljer man nog de två första. Men det e sant det Eto'o säger att när han köptes ville Rossel köpa L. Fabiano o inte Eto'o medans Laporta+Cruyff ville ha Eto'o. Men jag hoppas att allt löser sig på nåt sätt för jag verkligen inte tappa varken Eto'o, Ronnie lr Rijkard till nästa säsong detta e första gången på länge vi har haft bra balans under ett par säsonger om detta splittras så kanske det tar lång tid vi når en sådan här nivå igen de 6 åren innan Rijkard,Ronnie,Eto'o & Deco kom var riktig tunga!!

Forza Barac
Barcelona Ordem e Progresso
2007-02-13 18:28
Aimarinho

Om du inte tror att politiken har sina klor i många delar utav fotbollen så är du lite väl naiv.
Barcelona Gabriel
2007-02-13 18:27
Rambla

Det är det jag gillar med honom, han säger vad han tycker och skiter i vad resten anser om det. Allt som behövs för att detta skall lösas är ett enskilt snack mellan honom och Rijkaard. Jag oroar mig verkligen inte.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-13 18:23
Ojj vad onödigt att förstora upp det hela. Liksom sådant förstör inte ett lag som Barcelona. Ni kommer se Eto'o i startelvan på söndag.
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 18:21
Ämne: Ni har säkert redan ....
Hur vet du om jag har koll på det eller inte?
Barcelona Rambla
2007-02-13 18:20
Gabriel:

Nja? Har du sett intervjun med Eto'o? Han höll inte precis inne med något, förutom att han inte nämnde några namn men man behöver inte vara Einstein för fatta vilka personer han syftade på.

Hoppas dock att du har rätt. Sånt här tjafs var det sista vi behöver just nu.
Barcelona Gabriel
2007-02-13 18:14
Varför oroar sig alla för? Detta kommer allt vara löst imorn på träningen. Rijkaard kommer att prata med Eto'o och lösa detta. Inga tvivel.

En höna av en fjäder!
Barcelona r.10
2007-02-13 18:12
Vet någon vad han säger till pressen där?

Eto'o verkar ilsken :S

VISCA BARCA!
Länktips: www.marca.com/
Barcelona Rambla
2007-02-13 18:09
Hela den här soppan startades med Rosells j-a uttalande om att Ronaldinho inte är lycklig, att Laporta hade lovat honom ett nytt kontrakt och nu inte höll löftet. Varje år har man förnyat Ronaldinhos kontrakt, när man till slut säger ifrån och menar på att det inte är någon brådska. Ja då är plötsligt Ronaldinho olycklig. Vilket trams.

På ett sätt kan jag förstå Eto'o om allt detta stämmer. Han sa att han går på alla träningsessionerna och jobbar stenhårt för att komma tillbaka. Medans Ronaldinho flera gånger har uteblivit från träningar och varit allmänt dåligt tränad nästan hela hösten. Sen går han indirekt ut och kallar Eto'o för självisk och att han borde tänka på laget i första hand.

Vilken soppa!
Barcelona T#11
2007-02-13 18:06
Ämne: Sälj eto`o?vem fan e....
mycket bra skrivet ;)
Barcelona Smogen
2007-02-13 18:05
Förresten, helt allvarligt. Önskar jag hade Rijkaards nummer så jag kunde säga till honom att sluta med dom här förbannade barnsligheterna som han, Eto'o och en del till verkar hålla på med. Träffas och snacka om det bara! Alla vill ju ändå samma sak, vinna alla matcher man spelar.
Barcelona Smogen
2007-02-13 18:02
Nu äntligen satte aftonbladet igång!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,999498,00.html

Skönt att aftonbladet (som ofta dissar expressen för att dom överdriver saker och ännu oftare hyllar sig själva över hur förträffligt bra dom är) äntligen har vaknat.
Dessutom hittar dom på ett eget litet citat "Rijkaard är en dålig människa"...det var väl inte exakt så Eto'o sa va???

Ps, Ja, jag är nervös för Liverpool matchen, men å andra sidan är jag nervös för Valencia matchen också och var nervös inför Racing matchen med så....
Valencia Aimarinho
2007-02-13 17:50
Ni har säkert redan pratat om det. Men vad tror ni det här kommer få för konsekvenser i helgen eller längre fram?

Sen måste jag bara säga:

BARÇAAA//

Uttala dig inte om något du inte har koll på. Dessutom, blanda inte in politik i fotbollen, tack på förhand!
Mallorca Kung Benítez© | Snart Barcelona (B), 8 dagar kvar!
2007-02-13 17:50
Nervösa??
Real Madrid M.Torres
2007-02-13 17:47
Barcaaa//
Säsongen är inte slut, allt kan hända.

Rambla//

Hhaha okeej. Etoo till Real Madrid, även ifall han hade bett på bara knän hade jag iafa inte tagit emot honom, detsamma med ledningen tror aldrig dem vill se hans face igen.
Barcelona Rambla
2007-02-13 17:44
Jag tror att Eto'o nu vill till Real Madrid och Ronaldinho vill till Chelsea. :D

Vår storhetstid är över, det var kul så länge det varade. Torsk mot Valencia med 5-0 till helgen. Eto'o kommer in när det är 20 min kvar och skjuter bollen i eget mål två gånger. Sanna mina ord. :D
Barcelona BARÇAAA
2007-02-13 17:43
Ämne: Ojj och jag som trod....
Den dagen som Katalonia inte tillhör Spanien,då kan ni vinna La liga?????..FORÇA BARÇA!
Real Madrid M.Torres
2007-02-13 17:38
Sa jag det va stabilt eller?
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-13 17:34
Ämne: Ojj och jag som trod....
Nej Madrid har inga problem.....
Det starka fundamentet med ett brett stöd för presidenten, en spelartrupp som övertygar, en tränare med förtroende hos publiken, hyperintelligenta köp och sälj samt den hälsosamma fixeringen vid Kaká som Madrid visar skulle jag aldrig betvivla. Det verkar stabilt.
Real Madrid M.Torres
2007-02-13 17:32
Ojj och jag som trodde Real hade problem med truppen, det e ju 2 läger i Barca presic som det e i Madrid. Ajja jag hoppas problemen löser sig för båda lagen för trots allt vi e alla spanjorer fast ni inte vill tillhöra Spanien så måste ni inse fakta att det inte blir kul o möta Gimnastic och Espanyol varje vecka;D
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-13 17:30
Etóo har ett starkt Barça hjärta, inget tvivel.
Tyvärr har han inget filter mellan hjärnan och munnen.
Detta blâser över. Etóo är världens bästa striker men Henke borde medietränat honom innan han drog.
Jag vidhâller att Rijkaard kunde undvikit att hänga ut honom med lite finess.
Barcelona Hoshiar
2007-02-13 17:26
Kanske vill Etoo till Arsenal och vilket skulle ha varit en dröm för mig.
Barcelona Q
2007-02-13 17:25
Sälj eto`o?vem fan e eto`o? Snälla säg att ni skojar med mig!Ni har ingen anning om vad killen har i hjärtat och vad problem ligger..Han säger på intervjun att han hamnat i klämn mellan två personer och att de är han som får ta allt skit. Han sa inte heller att HAN INTE VILLE spela utan de va mister som sa att han inte ville hoppa in. Snacka inte skit om lejonet utan honom hade vi inte vart den cluben vi är idag. Vi vet så lite och media gör saken till enormt stort, så tro inte på allt du läser. Tycker det va dålig stil utav dinho att säga att eto`o ska tänk mer på laget, vem har vart på varenda match de spelat vem var med i london och heja fram dem cem satt i omklädnings rummet med spelarna och vilken anfallare skulle jubla när en konkurent om samma plats gör både 1 och 2 mål? Snälla va tyst och säg inte att eto`o ska säljas eller vem fan är han mm.
2007-02-13 17:22
Många bra idéer, vi säljer Eto'o! Det förtjänar han! DOGba ?!?!?! Nämn aldrig det namnet i samband med Barcelona är du snäll.
Barcelona - Football Club Barceloήa -
2007-02-13 17:16
Att Eto`o ska va sånn jävla tjurskallig. sälj Eto`o in med Drogba :).
Real Madrid Zizou/madridista
2007-02-13 16:58
All heder åt Reijkard.
Vem fan tror Etoo att han är han ska vara glad att spela för sin klubb oavsett om det är 5 eller 30 minuter.
Ännu en gång har Barca spelare skämt ut sig dessamma gäller för Barca om de inte ger etoo kraftig böter.
2007-02-13 16:49
Att jämföra Eto'o med Kluivert är bara jävligt smaklöst och det vet du.
Barcelona Holländaren
2007-02-13 16:45
Jag vet inte om Eto'o kanske är en aning efter eller något men det känns lite så. Att Rijkaard på presskonferensen efter matchen sa att Eto'o inte ville spela är väl inte hans bästa drag någonsin men jävlar vad harmlöst det är egentligen. Sen sviker Eto'o sitt lag på det här viset och det gör mig förbannad.

Det stinker Patrick Kluivert.
Annons: