/spanien/barcelona/forum/23486.aspx/spanien/barcelona/forum/23486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-14 13:29
Skönt att Eto'o och Ronaldinho lagt det bakom sig men faktum består endå att det pågår ett krig inom Barca mellan Laporta och Rosell. Vilka konsekvenser detta kan få för klubben får tiden döma...
Vet förresten någon varför Rosell inte ställde upp i presidentvalet förra året? Har han något stöd alls bland medlemmarna?
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-02-14 13:25
Cape//

Så mycket som ja förståt det så gick Ronaldinho fram och Kramade om Eto´o.

Så ja hoppas verkligen att allting är bra! För det går inte att tänka sig Barcelona utan Etoó eller Ronaldinho..
Barcelona Cape
2007-02-14 13:20
Samuel_Etoó#9

Är det sant att Ronaldinho och Eto´o har snackat ihop sig nu? Om allt detta stämmer är det ju väldigt skönt. Fan va media alltid ska förstora upp allting man blir fan sur... :S
Barcelona Christian_17
2007-02-14 13:19
har ni läst real madrids redaktion har skrivit att etoo kan vara på våg till real somett rykte;) hahaa dom e ju bara för mycket är reals redaktion ett par 12åringar:S
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-02-14 13:16
Fan va skönt om det är sant att Ronaldinho gick fram till Etoo på träningen!

Ronaldinho visar gång på gång att han inte är bara en fotbollspelare utan även en Lagkamrat,kompis ja allt i ett!

Skönt nu får fan Rijkaard visa vilken stor tränare han är genom att prata ut med etoo :)

Forca Barca!
Barcelona Mr Barca
2007-02-14 13:14
Nej jag tycker att Real starkt ska överväga sända dokusåpan Real Live. Tänk vilka intriger vi fått se. Kanske kan vidarebefodra tanken till våra kära vänner på andra sidan forumet....:-)
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-14 13:12
Rambla

Broder de vill värva flera medgångs madrid supporters så därmed denna silly season.
:D

Håller med att folk fokuserar på helt andra banor.
Barcelona Rambla
2007-02-14 13:08
LOL!
Real Madrids redaktion tar verkligen priset när det gäller Silly Season. Wake up! För det första är Silly Season över för den här gången!

Även om nu Barça skulle vara beredda att sälja Samu, vilket knappast är troligt så länge Laporta sitter som president, vad är det som säger att de skulle låta honom gå tillbaka till Real Madrid? Nada! Calderon med sin pinsamma sportdirektör i släptåg kan ställa sig först i kön bäst de vill, någon Samu lär det inte bli.

Det många tycks ha missat är den största orsaken till att Samu blivit så upprörd och förbannad.

Det är när hans känslor för klubben och hans "commitment" för barçatröjan ifrågasätts. Det fick honom att explodera. :D
Barcelona II Barça II
2007-02-14 12:55
Det bekräftas från olika håll, Ronaldinho gick fram till Eto’o och kramade om honom under dagens träning. Nu ska bara Rijkaard och Eto’o prata ut och då är "dramat" över.

Visca El Barça!
Barcelona barca dani
2007-02-14 12:35
perfekt gubbs verkar som ialla fall ronnie o etoo e vänner, dem gick till varrandra under dagens träning och kramade om varran. verkar bra nu kanske. bara o titta frammåt nu!
Barcelona Cule-10
2007-02-14 12:32
underbart :D !! för er som inte förstår, så handlar det om att ronaldinho gick fram till etoo under dagens träning och kramade honom.. och nu får vi hoppas att allt är bra.
Nu ser vi fram emot valencia matchen..
R.E.M is baaaaaaaaack !! :D
Barcelona BRC
2007-02-14 12:27
Tror inte det kommer hände så mycket. Hela historien kommer självdö mer eller mindre.

Ser det inte som någon omöjlighet att R.E.M startar nästa match och då är allting glömt.

Att sedan vilja sälja Etoó at för mig en gåta hur man kan vilja om man nu säger sig vara Barca fans.
Han är en utmärkt ambasadör för klubben.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-14 12:02
King_raul

Ingen överraskning där inte :D
Njut av denna bagatell för varenda cule njuter av real dokusåpa madrid vardagligen.

Står fast vid att median/supporters av alla slag är de som blåser upp detta större än vad det är!

Löjligast måste ändå vara madrid fansen(självgoda pajas) hehe,vi ses på nou camp när eto gjort minst 2 mål.
:D
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-14 10:43
Rolledinho/

"håna Eto gärna för min del."

Det där var skamligt sagt! Att ens kunna uttala sig så om en spelare i vårat lag, speciellt en med så mycket klubbhjärta som Eto'o. Det där var äckligt sagt.

Och fuck no att C.Ronaldo hellre ska komma in på Eto'os plats. Vad är det med vissa cules är ni helt jävla hjärntvättade, eller bara medgångsfans. Kommer ni inte ihåg allt Eto'o gjort för klubben. Det här är ingenting, om det här ska irritera er på ett sådant stort sett att ni skulle villja byta ut honom mot Drogba(!!!!) och C.Ronaldo(!!!!) så kan ni inte ha hejat på Barca mycket länge.

Argentinarna kommer aldrig att sluta älska Maradona, oavsett alla problem han hade. Och det var seriösa problem. Det är supporterskap.
Barcelona Rickiboy
2007-02-14 10:35
Alttså grabbar ni som är barca fans o säger att eto kommer lämna borde ifrågasätta er själva lite. Tror ni verkligen att Barca släpper eto bara för en sådan här grej?.. jag vill inte ha torres jag vill inte ha henry eller vad dem nu heter ETo är den bästa forwarden tycker jag o dem kommer prata ut detta som mogan människor även om det har uppstått lite eld som media har gjort till att barca är den klubben där alla pussa o kramar är inför galleriet..Barca är en klubb som en familj och det här kommer o skötas på ett sätt där både partierna är nöjda och så gå vidare.
Barcelona Mr Barca
2007-02-14 10:35
Ämne: Sóm més que un club,....King_Raul.

"Kasta inte sten i ett glashus". Jag tycker du ska hålla koll på ditt lag, istället för att kritisera andra. Real är ju rena rama såpan. Det som hänt är att Eto uttalat sig precis vad han tycker och känner samtidigt som detta förstorats av media. Inget ovanligt. Detta händer dagligen bland andra klubbar.

Sen att vissa s k barca supportrar vill sälja Eto har jag bara en sak att säga till. Ni kan varken ha följt barca dem senaste säsongerna eller förstår er på fotboll i allra högsta grad. Vad Eto gjort för klubben har få spelare gjort och hans facit för tala för sig sj.
Forza Barca och Eto
Barcelona Rolledinho
2007-02-14 10:27
Han må vara skyttekungenmen jag ser gärna att Eto lämnar mitt Barcelona, kanske kan ha spela i Real. Det finns många andra roliga namn jag hellre faktiskt ser därframme. Torres, Henry, Cristiano Ronaldo (visserligen mittfält) men det går nog att göra nånting med Ronaldinho eller Messi, så varsegod ta Eto, håna Eto gärna för min del.
Real Madrid King_raul
2007-02-14 09:47
Sóm més que un club,
Jo jag är ju fullt medveten om riktlinjerna här inne när man debatterar.
Men jag håller med, jag ser gärna att Etoo fortsätter såhär! Njuter av hans "mänskliga reaktioner" :)

Barcelona Sóm més que un club
2007-02-14 09:36
Ämne: Sóm més que un club,....
"men vad vet en maräng?"

Exakt. Alltid skönt när man blir överens. ;-)
Real Madrid King_raul
2007-02-14 09:33
Sóm més que un club,
Ok, jag visste väl allt kramande & kyssande på kinden i blaugrana endast var ett spel för galleriet.
Nåväl, jag håller fast vid att det inte ger bra signaler att beté sig så, men vad vet en maräng?

Real Madrid Max
2007-02-14 09:31
Hur pass allvarlig situationen i Barca egentligen är vet inte jag, och knappast någon annan här heller. Om jag får säga vad jag TROR så märks inte detta om en vecka. Etoo är en fyrkant men både han och Barca har för mycket att förlora på en schism som leder till att stjänspelare inte spelar och att tränaren inte har förtroende.

På lite längre sikt kan dock situationen vara annorlunda. T ex vad som händer till sommaren. Är Etoo o Ronaldinho verkligen osams? Tycker Rijkaard att han har uppnått vad han kan i Barca och vill ha nya utmaningar? Och, viktigast av allt, är klubben redo att förändra innan det behövs, för att det inte en dag skall vara försent (lex Madrid 2002)?

Om jag engång säger vad jag TROR, så går Ronaldinho till sommaren. Enda aktuella klubbar är då Chelsea och Milanolagen (eller möjligen som ett byte med C Ronaldo). Den eventuella osämjan med Etoo är inte huvudanledningen till att jag tror detta. Snarare att man får enorma pengar samtidigt som man (inte helt utan fog) räknar med att Messi snart kan gå in och ta rollen som Dinho haft/har. Och att det blir lättare om han får mer utrymme.
2007-02-14 09:20
Ämne: Sóm més que un club,....
Det är klart att det är bullshit med de kommentarerna.
Tror du pâ det? Att ett fotbollslag skulle skilja sig fràn en annan arbetsplats och att alla jobbar tillsammans och allt är alltid frid och fröjd trots de gigantiska egon som skall samsas.
Svenska landslaget är t.e.x. i total förnekelse. Lagerbäck vet inte ens varför Zlatan inte vill spela. Han fortsätter som om inget hänt.
Real Madrid King_raul
2007-02-14 09:13
Sóm més que un club,
Så du tycker kommentarer som "hela laget jobbar tillsammans" är bullshit?
Jag trodde det var Barcelonas riktmärke, men Etoo har proved me wrong. Men visst se du det som mänskliga reaktioner, en annan ser det som ren idioti att inte hålla gruff inom laget så gott det går.

2007-02-14 09:01
Etóo i uttalande igâr kväll.
Han stâr ganska fast vid sina eldiga uttalande och speciellt Ronaldinho fâr sitt citat kommenterat som "de mala persona". Laporta kommenterade inte uttalandet mer än att det fâr Rijkaard lösa. Etóo tycker inte att han har anledning att ta kontakt med Rijkaard.
Fattar inte att de inte sett till att inte ta sin kommunikation via pressen. Munkavle pâ tills man löst problemet.
Lite blandade reaktioner frân fansen men ganska mânga tar Etóos parti. Tycker att han gav ett dâligt intryck när han skrek och gestikulerade om att ha "huevos" (pungkulor)tillräckligt för att prata ansikte mot ansikte framför de skrämda ungarna pâ den välgörenhetsaktivitet han var pâ även om jag egentligen gillar lite mänskliga reaktioner istället för sterila "bollen är rund" och "hela laget jobbar tillsammans" bullshitet som man alltid pumpas med frân nordligare personlighetstyper.

Tillägg:
Fattar inte varför folk här tycker att man skall lösa en konflikt genom att sälja och köpa. Det är ett litet uppfriskande brâk som kommer lite olägligt. För att nâ denna nivân pratar vi om gigantiska egon som skall funka tillsammans. Rijkaard fâr ta pâ sig det.
Det är inte det första stora egot som spelar pâ Camp Nou. Etóo framstâr som blyg och försagd jämfört med Stoichkov. Romario, Rivaldo, Schuster, Cruyff och Maradona hade nog ocksâ lite självförtroende.
Barcelona 19
2007-02-14 08:32
Hoppas att allt blir bra idag.
Real Madrid King_raul
2007-02-14 01:23

Barcelona Ghazza
2007-02-14 00:31
Bara tanken av att förlora Ronnie eller Eto'o är skrämmande. Hoppas att det hela är uppblåst och att det kommer ett uttalande som bekräftar det från Eto's sida. Vi har en tuff månad framför oss och behöver ha kvar vår harmoni.

Visca!
Barcelona Nilzoniz
2007-02-14 00:27
De enda spelare jag kan tänka mej förstärker Barcelona är Vidic som mittback och Dani Alves till höger (flytta Zambrotta till vänster). Möjligtvis någon pivote: men Edmilson/Motta passar perfekt in i lagkemin i Barcelona. Släpp fram någon ur ungdomsleden och spara pengar. Varför tjafsa om Eto´o: nästan alla strikers av rang är stora egon som ofta tänker lika (eller mer) mycket på sig själv som laget.

Kul att det hettar till lite! Flyttar Ronaldinho får ni väl värva "Chippen" och flytta Messi till vänster. Sådär: problemet löst. Go´ natt, amigos!
Barcelona Klint
2007-02-13 23:44
Vi kan väl skriva på svenska och inte albanska så att alla förstår.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-02-13 23:43
Cristiano Ronaldo..#7//

Messi som central anfallare ? Vart har du Etoo ? Saviola ? Gudjohnsen ?
Tror inte messi passar in som central anfallare.
Annons: