/spanien/barcelona/forum/23480.aspx/spanien/barcelona/forum/23480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-20 19:49
Tycker ändå att Marquez ska ner på Mittbacken, eftersom Edmilson visat sig vara lite svag med markeringen, Och de måste funka, om man möter tex. Crouch
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-20 19:26
Min önskelaguppställning för imorgon:

------------- Valdes -------------
-Belleti-Edmilson-Puyol-Zambrotta-
--------------Marquez-------------
---------Iniesta----Deco----------
----Messi----Saviola--Ronaldinho--

Motivering:
Valdes behövs inte förklara. Backlinjen däremot, jag gillar experimentet med Edmilson i backlinjen istället som pivote och det vill jag se i fortsättningen också. Belleti kommer in som högerback pga hans offensiva kvalitéter. I denna match har vi "råd" att vara mer offensiva än i returen borta, därför lägger jag in Iniesta istället för Xavi eftersom jag anser Andres är offensivare än Xavi. Deco är ett utmärkt komplement på mittfältet.
I toppen tar jag in Messi som behövs med sin snabbhet för att ta sig runt Liverpools långsamma backlinje. Visserligen kommer han inte klara av 90 minuter men beroende hur matchbilden utvecklas kan han bytas ut mot Guily/Iniesta (flytta upp Iniesta och ta in Xavi i mittfältet). Saviola borde få starta fastän han har ingen chans i luftrummet, hans snabbhet kommer mer till nytta i straffområdet än Guddy's huvudspel anser jag. Saviola kan nog räkna med att bytas ut mot Eto'o i andra halvlek då han sällan får spela 90 minuter fullt ut. Ronaldinho behöver ingen förklaring.
Barcelona Messi(as)
2007-02-20 19:19
Hej alla goa, tänkte lite på det här med Barca. Jag tror inte det är så stor förlust om vi åker ut från CL jag ser hellre att vi vinner ligan igen ärligt talat. Vi har ett grymt bra lag och vi har yngre spelare som är på gång.
Barca behöver ändra lite på taktiken, fin justera lite. DEt känns som att alla lag kan våran spel idé. Det måste ju finnas nåt vi kan ändra på? Justera?
Valencia bara väntade på att vi skulle göra ett misstag, hur tror ni då att liverpool kommer att spela? Jag tror fan de kommer att ha en backlinje på 10 man!
Komigen nu Barca gubbar mer vilja, spring fan hela jävla tiden, Dinho passa bollen till Zambro när han överlappar (tycker synd om zambro), lägg in loket belletti på högerbacken, Messi från start, Iniesta istället för xavi (vi måste framåt, inte sidled vilket kan vara bra då vi leder), Messi från start, matcha in Eto'o!

Sen det här med Frank, vet inte riktigt hur det ligger till men har lite här och där. Skulle inte vara så stor förlust för klubben om Frank vill sluta han har lett oss till några underbara år med klubben. Däremot skulle en förlust av lejonet vara väldigt smärtsam! Är det bara jag som minns hans första matcher den här säsongen?? Fyf-n va han var het, såg ut som att han skulle kunna kamma hem det mesta. Men han är ung och han kommer att komma tillbaka i samma hungriga form.
Visca Barca!
Till alla Barca fans: Åk ner till Barcelona och se match live! Ni kommer inte att ångra er!
Barcelona Criff
2007-02-20 19:16
Ämne: Först lite nyheter o....
Hahahaha de va det bästa jag läst på länge! Så bra jämförelse haha! Tack.
Barcelona Lejonet
2007-02-20 19:14
Ämne: Rijkaard: Vi behöver....
tack! Fan nu känns de lite i magen men ser fram emot matchen.
Barcelona Rambla
2007-02-20 19:13
Rijkaard: Vi behöver Messi
Barcelona Lejonet
2007-02-20 19:09
Nån som kan översätta
Rijkaard: "Necesitamos a Messi"
Barcelona Rambla
2007-02-20 18:43
Smogen:

Haha, härligt scenario men som nog aldrig skulle kunna inträffa i blaugrana. Möjligtvis att de drack lite för mycket cava och blev överförfriskade efter CL-vinsten i Paris. Det kan man dock ha överseende med. :D
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-20 18:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Lejonet// Jag kan bara instämma skulle vara asgött...hoppas verkligen du har rätt!!!
Barcelona Lejonet
2007-02-20 18:33
Ämne: Ämne: Vilka t....
Ok men ja tror rijkaard komemr överaska han komemr spela dinho saviola och messi tror ja:P sen andra halv lek 60 minuten in med Etoooo:) LEJONET! krigaren
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-20 18:31
Ämne: Vilka tror messi spe....
Lejonet// Hoppas också det verkligen!!! men är dock ytterst tveksam men blir nog inbytt ganska tidigt...
Barcelona Lejonet
2007-02-20 18:27
Vilka tror messi spelar från start imorn?? Ja hoppas de!
Barcelona Cheno
2007-02-20 18:24
rickiboy/
elvan brukar släppas 70 minuter innan match. undrar om messi (var grym i sitt senaste inhopp) går in från start bredvid saviola och ronaldinho? iniesta flyttas ner på bekostnad av xavi. 26 timmar kvar nu...
Barcelona Lejonet
2007-02-20 18:23
Imorn kommer vi se en spel sugen etoo:P kommer in andra halv lek 50 minuten in med etoo
Barcelona Lejonet
2007-02-20 18:21
Kom igen BARCA IMORN TAR VI LIVERPOOL!!!! 3-1
Barcelona Smogen
2007-02-20 18:18
Först lite nyheter om Eto'o som ni bör läsa....

Sen en annan situation...
Tänk er ombytta situationer mellan Pool och Barca.
Barca är på träningsläger i Skottland inför Liverpool mötet, 4 dagar innan match går alla spelare ut och festar, hårt!
Eto'o och Marquez hamnar i bråk om att Marquez inte vill sjunga karaoke. Marquez går hem i vredesmod.
Ronaldinho och Deco blir så fulla att de måste tas om hand av polis, Deco försöker muta och fjäska sig ut ur det hela.
Senare på kvällen får Eto'o frispel av ilska och rusar in i Marquez rum med en golfklubba som han använder till att slå på Marquez ben med. Först när Puyol och Messi hämtat Rijkaard lugnar allt ned sig.
Allt som allt tänker Rijkaard nu bötfälla 12 spelare ur A-truppen på grund av all fylla som rapporterats från Barcas träningsläger...

ehh....vad tror ni? kanske inte va?
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-20 18:06
Nu ska vi inte bli för förhastade har ni glömt Chelsea matchen? Engelska lag är inte att leka med förutom Man Utd.
Barcelona Rickiboy
2007-02-20 18:04
när ska truppen meddelas?..
Barcelona Lejonet
2007-02-20 17:59
Nån som vet vad den hemsidan heter man kan se imorn på tv3 norge finns en hemsida
Yttermittfältaren
2007-02-20 17:51
Vi ställs mot ett Liverpool som har både Kewell och Garcia på skadelistan samt som skakas av inre stridigheter i laget ( läs: Benitez har valt att böta 12 av sina spelare för "hotellincidenten" ). Man kommer till CL direkt från ett träningsläget där man festat mer på kvällarna än vad man tränat på dagarna uppger vissa källor.
"Eto'o - Ronaldinho - Rijkaard - bråket" i all ära, för mig ser det ut som om Liverpools trupp känns aningen mer instabil med tanke på alla bråk senaste tiden som pågått där. Dessutom är man relativt nyuppköpta och jag antar att ägarna väntar sig snabba resultat.
Trots att vi är långt ifrån en formtopp så känns det inte som om Liverpool ska bli en alltför svår tugga att bita i. Visst, fjolårsäsongens gladfotboll har inte utspelats lika ofta i år som tidigare - detta ska dock inte hindra oss från att ta hem matchen imorn.
Det kommer knappast bli lätt för 'pool att komma till Barcelona imorgon - får vi hål på dom tidigt under matchen ( Helst första 10-15min ) så lär nog Liverpool vara gungning - och då är det bara för oss att trumma på framåt!
Tror på seger, varför inte 2-0 till oss?
Yttermittfältaren
2007-02-20 17:44
Håller med Myrran angående skotten. Känns oerhört onödigt att köpa in en mittfältare för att våra nuvarande mittfältare gör "för lite mål"? Förstår verkligen inte varför så många här inne tycker att vi ska börja värva så fasligt mkt spelare. Vi ligger i topp i ligan, är vidare i utslagsfasen i CL - Är det dåligt?
Sen att spelet inte har varit gladfotboll 24/7 som senast är en annan sak - men för det ska vi väl inte behöva värva spelare på spelare?
Låt oss, för ett tag iaf, skippa värvningssnacket. Det kan man återkomma till ifall det skulle bli aktuellt med diverse nyförvärv senare under säsongen eller efteråt.
Nu ska vi väl kanske koncentrera oss på kommande CL matcher!

Visca Barca!
Barcelona Myrran
2007-02-20 17:30
Ämne: Hur ska man beskriva....Ett inlägg som blev felplacerat med 5-10 m åt höger så den gick över Se(e lr a)man i målet...
Barcelona T#11
2007-02-20 17:20
jag tror att vi får se en ronaldinho som shower lite på vänsterkanten och ett högt tempo från barca. Det är CAMP NOU vi snackar om grabbar, det är inte många lag som tar poäng där;)
Barcelona Smogen
2007-02-20 17:13
Håller med....tror nog att Barca kommer spela aggresivt och bra imorgon. Dom har varit på G ett tag nu känns det som. Valenciamatchen var ett tillbakasteg, men glöm inte att många lag brukar spela dåligt helgen innan champions leauge....synd bara att inte Valencia gjorde det också.
Barcelona Ronaldiiinho
2007-02-20 17:10
Folk börjar underskatta Barcelona, ni säger att vi kmr få jävligt mycke problem men underskatta inte Barcelona. Kom ihåg glöm inte att ligaspel och Champions League spel är inte samma! Annan känsla annan kämparglöda!!
Barcelona Lejonet
2007-02-20 17:02
Nån som vet vad den hemsidan heter man kan se imorn på tv3 norge finns en hemsida
Barcelona Barca__-
2007-02-20 16:55
nu börjaa nerverna komma inför morgondagens match. Det som oroar mig mest är att man inte vet den här säsongen, och imorgon, vilket Barca man kommer att fåse. Ska det vara det barca vi alla vill se med ett högt tempo och en Ronaldinho som showar ute på vänster kanten? Eller ska vi fåse ett tempofattigt Barca som vi numera är van att se. SNÄLLA må Gudarna vara på vår sida imorrn!.

visca Barça, Visca Cataalunyaa !!!
Real Madrid FCBARCELOONA
2007-02-20 16:49
Hur ska man beskriva ronaldinhos frisparksmål vm 2002?
Real Madrid FCBARCELOONA
2007-02-20 16:49
Hur ska man beskriva ronaldinhos frisparksmål i vm 2002?
Barcelona Sürer
2007-02-20 16:46
när blir truppen till liverpool matchen uttagen?
Annons: