/spanien/barcelona/forum/2348.aspx/spanien/barcelona/forum/2348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2015-06-10 21:59
Apple´s nya operativsystem till Mac går under namnet "El Capitano".

Avskedspresent till Xavi :-) ?
Barcelona the cameroonians
2015-06-10 21:55
Lopo ska ha sagt något i stil med att "tagga ner en aning" till Xavi, och det är detta som förbundet kommer undersöka närmre.
Kan inte se hur det ska kunna påverka Barcelona.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:51
Jag visste det, sa ju direkt efter matchen att vi kommer få skit för den där matchen. Självklart väntar de till efter det att trippeln har vunnits. Det behövs ingen raketforskare för att lista ut vem som ligger bakom detta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2015-06-10 21:51
Flavia
Rafael Hernandez och Lucas Resende på Twitter.

Just to clear things up, though: LFP is only investigating Lopo, a Depor player that asked Messi to "slow down".

They wont touch FCB.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:48
Den där Benedito verkar intressant. Utan att ännu ordentligt ha satt mig in i vad för valmanifest eller vilka framtidsplaner han har, så ger han ett intryck där ideal, etik, värderingar, traditioner och moral känns viktigt för honom. Han ser väldigt from ut, nästa lite som en påve. Coolt namn har dessutom, Benedito. Haha, låter det inte lite likt ett påvenamn? :D
Flavía
2015-06-10 21:44
El Cholos kommentar är lika sant som att jorden är rund, det var därför som Madrid överhuvudtaget vann sin senaste ligatitel när Mourinho tränade klubben.
Flavía
2015-06-10 21:43
Diar Shekha

Källa tack? :)
Barcelona Diar Shekha
2015-06-10 21:41
Vad är det för skit nu? Det går rykten på twitter att La Liga ska undersöka våran match på Camp Nou mot Deportivo? De misstänker en uppgjort match.

Det rologa är att Messi blev rånad på ett mål den matchen.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:38
Coach Pep Kudos! Du, är inte Nasser i PSG även släkt med de styrande i Qatar? Bara möjligheten att den ormen kan påverka vad som beslutas inom klubben ger ju en rysningar. Inga välbehagliga kan jag upplysa om. Jag hävdar också envist att klubben presenterade bokslut med ett likvärdigt vinstresultat när Unicef prydde bröstet på tröjan. Visst, omsättningen var ju sk lägre då, det var en annan tid. Dessutom, det gick tydligen att vinna el Triplet utan att ha Qatar på tröjan.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 21:37
Jonte - man behöver inte läsa ett skit för att förstå att Ronaldos guldboll 2013 var en stor bluff. Alla vet de. Den som förnekar han vet ingenting. Föra säsongen vann han rättvist men 2013 var tack vare en stor cry me kampanj.
Barcelona Jontteee
2015-06-10 21:32
Kan någon tala om fär mig lr länka där man kan läsa hur CR7 vinna ballon d'or 2013. Det tala om fusk, jag vill veta hur det var fusk
Barcelona Barca4life98
2015-06-10 21:29
Är det bara jag som tror att la liga nästa säsong kan bli den jämnaste på länge? Sett till vilka spelare som Sevilla, Valencia och Atletico verkar ha på ingång? Kan bli en riktigt rolig säsong
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 21:25
Tänk er. Lucho tränare President Laporta Sportchef Puyol En dröm.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 21:18
Hörde att Laporta kmr vilja ha Puyol som sin sportchef. Hur trovärdigt är det där? Läste det på Barcastuff.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-10 21:16
[QUOTE=Barclasico]Official: Barcelona's presidential elections will be held on Saturday 18 July #fcblive [/QUOTE] Då var det igång då. Är det inte lite konstigt för övrigt att Laporta inte annonserat att han ställer upp ännu?
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 21:05
"External forces" Vi alla vet vad Simeone syftar på. Han syftar givetvis på att förbundet kmr se till att Real vinner ligan. Om du inte kan slå dom, Barca i detta fallet, då vänder du blickarna mot dom som kontrollerar allt. Perez har sina kontakter här och där de vet vi men även dom på andra sidan.
Barcelona Barca4life98
2015-06-10 20:50
Hahahah Simone vilken kung alltså hahaha
Barcelona Barclasico
2015-06-10 20:26
Official: Barcelona's presidential elections will be held on Saturday 18 July #fcblive
Barcelona Excellence
2015-06-10 20:11
Coach Pep det bästa inlägget som jag någonsin har läst på SF. Bravo!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 20:05
Längtar så mycket till nästa säsong. Vi har så många utmaningar. * 6/6 titlar * försvara Cl titeln * försvara trippeln * Messi o Iniesta kan vinna sin 5te cl titel * CdR titel viktig då vi vara behöver ett par st till för att nå 30 titlar. Men det viktigaste blir Cl titeln!
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-06-10 20:01
Ingen Copa America på svensk tv eller är jag ute och cyklar?
Barcelona A good coach is everything!
2015-06-10 20:00
Vore riktigt kul om Atletico lyckas knyta till sig Tevez kan bli ett riktigt bra år nästa år också ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 19:46
En 11/12 säsong all over again. PAYrez kmr öppna plånboken ordentligt det kan jag lova er..
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 19:43
Simeone - "So, I see [the Liga title race] dangerously prepared for Real Madrid, sadly." Indeed, when asked how he saw the 2015-16 title race, the Argentine told AS: "Dangerously complicated for any team other than Real Madrid because it can't happen that Real Madrid wins only one league after seven years. However, Simeone believes that Los Blancos are the clear favourites to triumph next season, intimating that external forces will ensure that Real will not go another season without lifting the Liga trophy. HAHAHAHA Simeone!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 19:16
Test
Barcelona Neymar N11
2015-06-10 19:16
Barcelona Gabriel
2015-06-10 19:02
Coach Pep Tack!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-10 19:01
Coach Pep

Bless you in particular. Ämnet Qatar-Barca bör härmed ses som avslutad och härligt sammanfattad av Coach Pep. Tar någon här någonsin upp ämnet ska jag bara hänvisa till inlägget nedanför. Tack!
Barcelona Gabriel
2015-06-10 18:58
Messi fyller 28 år i slutet av månaden. Han var hittills 4 st Champions League guld, spelare som Maldini och Costacurta har 5 vinster. Hur stor tror ni chansen är att Leo går om dessa 2 under sin karriär? Jag hoppas att det förblir en stor motivationsbärare för Leo och att han inte går tillbaka till sitt loja och omotiverade spelsätt han hade de senaste året. Sen har vi givetvis Real Madrids 50 och 60 tals spelare som vann 6 st. Han må vara sugen på att försöka nå upp till de siffrorna även han. Världens bästa genom tiderna förtjänar att ha mest CL guld. Känns fortfarande surt att vi inte vann fler CL's med Pep när vi var som bäst. Enligt mig borde vi vunnit den minst 3 år i rad, även de 4:e året när vi åkte ut mot Chelsea var vi det bästa laget. Det är det enda jag grämer mig över från Pep eran.
Barcelona Coach Pep.
2015-06-10 18:57
Ney Jag tar det som en förolämpning att du raljerar om ekonomi samtidigt som du är uppnosig mot culés som troget motsätter sig Fc Barcelonas moraliska förfall. Jag vill inte nämna politik, men verkligheten är att vårt Barca går igenom kontroversiella tider och går numer i täten med att förstöra fotbollens varumärke och goda rykte tillsammans med Qatar. Ekonomiska besserwissers som saknar ideologi och bara har kortsiktigt resultat på näthinnan, likt dig själv, har jag jävligt svårt för. Det är lustigt att du som verkar ha koll på Barcas ekonomiska frågor samtidigt inte tycks kunna skilja på statligt obundna företag som Turkish Airlines, Nike, Adidas o.s.v, och Qatar, som i egenskap av att vara en absolut monarki, medför att Barcelona, genom att göra affärer med Qatar Foundation och senare Qatar Airways, också genomgripande ingår i avtal med med staten/monarken i sig. Barcelona är alltså intimt sammankopplat med Qatars ekonomi, vilket innebär att Barcelona har del i Qatars penningcirkulation (blodspengar). Var tror du Qatars rikedomar går till? Ja, inte fan går dem till att förbättra villkoren för landets slavarbetare och ge dem högre lön än 4 kr/h i alla fall. De går till skrytbyggen och att fylla FIFA-pamparnas fickor. Multinationella företag som lägger sin produktion utomlands och inte har rent mjöl i påsen (likt Nike) kan man säga vad man vill om, men det finns grader i helvetet. Qatar är motsatsen av vad fotboll och västvärlden står för, och ska därvidlag inte ha ett dyft med vår klubb att göra, oavsett ekonomiska intressen. Än lustigare blir det när du drar länder som USA, Frankrike, Ryssland m.fl. över samma kam som Qatar, som om de länderna ens har något att göra med Barcelona. USA må ägna sig åt vilda-västernimperialism, men det hör inte hit. Qatar är extremt väsensskilt från västvärlden, men dylika klåfingriga oljeländer håller likväl på att förstöra vår fotboll, och det tycker du är okej, för resultatens skull. Vadå för jävla resultat? Tack vare att sådana som dig tycker det är "gångbart" med Qatar, så har vi hederliga culés inte kunnat köpa en Barcelona-tröja på flera år, och jag kan säga att inkomsterna Barcelona förlorar på oss är långt mer värdefulla än vad smutsiga oljepengar någonsin kan bli.
Annons: