/spanien/barcelona/forum/23476.aspx/spanien/barcelona/forum/23476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-12 22:23
Utan att veta allt så måste jag ändå säga att det är otroligt barnsligt av Eto'o att göra det han gjorde.
Man spelar om tränaren säger så, annars kan lika gärna någon annan sitta där på bänken.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-12 22:22
Är det bara jag som tyckte spelarbetygen var lite för partiska och generösa? En 5:a på Ronaldinho? Jo visst han var bra, men ingen 5:a direkt...
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-12 21:44
cruyffs ord är Laportas lag
Barcelona Daninho_7
2007-02-12 21:34
:] forca barca
Barcelona Smogen
2007-02-12 21:07
Hmm....Cruyf har tydligen uttalat sig. alla här inne vet väl vem som brukar lyssna på honom....

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=232316
Real Madrid King_raul
2007-02-12 20:09
Rambla,
men erkänn att du inte kunde låta bli att klicka på min länk ;)

Barcelona Rambla
2007-02-12 19:55
Ämne: Rambla,
Det måste v....Nä nä, försök inte. Den funkar perfekt här. Det är inte mitt fel att du har en billig dator. :D

Tycker att Madrid se quemaa passade bra efter vinsten i Copa del Rey för Winterthur Barcelona för basketkillarna. Det får du stå ut med en dag som denna.
Real Madrid King_raul
2007-02-12 19:45
Rambla,
Det måste vara något fel, din sida länkar om till denna...

Edit: :D (så det inte blir ramaskri som det brukar)
Barcelona Rambla
2007-02-12 19:27
Madrid se quemaa!!!

:D

Barcelona Smogen
2007-02-12 19:26
Ja, som till exempel hur det går med vår kära Samu...jag är ärligt talat lite orolig. Skulle gärna viljat ha thuvlyssnat på honom hela dagen idag.
Barcelona Exclusive
2007-02-12 18:41
Myrran
Ja enligt lantmäteriet så från den sydligaste punkten till den längst upp i norr.

Hehe, tycker vi lägger ner Sverigesnacket då och riktar in oss på vårt kära Barca!
Barcelona Myrran
2007-02-12 18:28
Exclusive
Exakt på metern? Då va jag lite fel ute...

Undra vilken själ som först kommer säga att detta är ett Barca forum och inte ett sverige forum...
Barcelona Exclusive
2007-02-12 18:21
Det är exakt 1 572 km långt =o)
Barcelona Myrran
2007-02-12 18:11
G och J Dos Santos

Uhm, tror läraren prata om det på mellanstadiet då jag var för upptagen av att kolla in tjejen på andra sidan rumet. Men för att ge ett svar så kanske 300 mil?
2007-02-12 17:38
Myrran

Du som verkar ha bra koll på det här, hur långt är Sverige då? :P
Barcelona Myrran
2007-02-12 17:13
S. Dali
Då Sverige är 40 mil(?) brett så tycker jag allt att västkusten sträcker sig 10 mil inåt landet... samma sak från andra hållet, östkusten dvs.
Aja skitsam ingen jä.. geografi lektion det här.
Barcelona Criff
2007-02-12 17:12
Hey, ville bara säga att hela fotbollsvärlden verkar va helt brända. Att Iniesta byttes ut var väl inte hela världen? Han hade spelat med Spanien innan i veckan, Rijkard ville nog bara inte slita på honom. Och sen att Eto är lite mer speciell än Messi, klart för Eto slet en led och skulle va borta i 5 månader medans messi bröt ett ben i foten som tog 3 månader. Eto har lättare att få följdskador än Messi, därför tar dem det lungt. Dem idioterna som kmommenterade matchen igår bara såg det som Rijkard va trög. Just därför Hasse Backe fick kicken efter 3 matcher. Fet match annars, Barca is back!!
Barcelona Criff
2007-02-12 17:12
Hey, ville bara säga att hela fotbollsvärlden verkar va helt brända. Att Iniesta byttes ut var väl inte hela världen? Han hade spelat med Spanien innan i veckan, Rijkard ville nog bara inte slita på honom. Och sen att Eto är lite mer speciell än Messi, klart för Eto slet en led och skulle va borta i 5 månader medans messi bröt ett ben i foten som tog 3 månader. Eto har lättare att få följdskador än Messi, därför tar dem det lungt. Dem idioterna som kmommenterade matchen igår bara såg det som Rijkard va trög. Just därför Hasse Backe fick kicken efter 3 matcher. Fet match annars, Barca is ba
S. Dali
2007-02-12 16:44
Myrran//

Han kunde ju varit född 9 mil öster om Helsingborg. Det är ju inte så mycket kust ;o)

Angående matchen igår så fick man en alldeles varm känsla inombords igen.
Man andas framtidstro för FCB.
Tycker att det syns att alla har längtat efter att få tillbaka Eto´o och Messi. Det såg ut som alla hade roligt på planen igen, med bättre rörelser som gav bättre kombinationer.

Sen den här vansinnigt löjliga stormen i ett vattenglas, ang "schismen" mellan ledningen och Eto´o.
Precis som "Rambla" säger, så är det ju en jävla skillnad mellan ett brutet ben i en fot och en allvarlig skada i kroppens mest komplicerade led.

Lejonets tid kommer, åh då jävlar blir det åka av

Visca Barça
Barcelona Myrran
2007-02-12 16:31
Rambla
Jo jag vet bor själv där. Men jag var bara tvungen...
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-12 16:23
Dos Santos mâste flyttas upp. Helt klart fâr Ezquerro leta ny adress. Maxi Lopez tycker inte jag har visat Barçaklass i Mallorca.
Real Madrid King_raul
2007-02-12 15:57
Les Rambles,
Det är väl det största "problemet" som kvarstår när det går bra för laget på de flesta positioner, det blir överbefolkat på varje position och vissa kommer till insikt med att dem kanske vill vara ordinarie snarare än att roteras. Dock tror jag ju Saviola snällt kommer acceptera att etoo tar hans plats, något jag tvivlar hade funkat åt andra hållet.
Ej att glömma är ju Dos Santos & Maxi Lopez, blir trångt i anfallet.

2007-02-12 15:51
Mitt spelarbetyg igâr pâ 10-skala.
Valdés 8 (inte mycket jobb men straffräddning)
Belleti 6
Puyol 7
Edmilson 6
Zambrotta 7
Marquez 7 (Starkt pâ "ovan" roll)
Deco 7
Xavi 7
Iniesta 7 (Hade han inte bränt hade det blivit stark 8)
Saviola 6
Ronaldinho 8
Inbytarna Giuly och Messi fâr 6:or
2007-02-12 15:49
Måste säga till alla att jag har börjat tvivla på om jag vill ha kvar Ezquerro i laget till nästa säsong. Jag har alltid gillat honom men det måste göras plats för Dos Santos. Bort med Giuly och Ezquerro och kanske Guddy, även fast han borde få lite längre tid på sig att försöka napassa sig till spelet.

Förresten vi har ju Maxi på utlåning vad ser ni om honom, vill ni ha han tillbaka?
Barcelona Les Rambles
2007-02-12 15:45
Det är ju jäkligt tur att Rijkard är tränare för klubben och inte t.ex. Capello eller Ferguson. Då hade Eto'o gjort sitt i klubben för gott.

Tacka vet jag att Saviola är kvar i klubben än så länge! Hörde förresten att Barca ville förlänge med honom. Någon som kan uppdatera mig om vad som har hänt på den fronten?
Real Madrid King_raul
2007-02-12 15:30
Messi_Ronaldinho,
Inte för att jag ens vill gå ner på sådan diskussionsnivå men "Real´s nivå"?
Visst finns det rötägg i ledet, Calderon & Cassano hade gärna fått flytta till en öde ö tillsammans om du frågar mig. Men dra inte alla Real Madrids socios över en kant, vi har hederlig publik som till och med applåderar motståndet emellanåt.
Något inte jag ser som låg nivå.
Njut istället av att er medgång gör att det inte är särskilt svårt att beté sig som en hedersman i blaugrana idag, vill helst slippa se spelare spotta på varandra och beté sig, sånt kommer i motgångar. Helt förståeligt.
Till och med jag förstår etoo, hör och häpna.

2007-02-12 15:25
Etóo tränade inte med laget idag.
Körde ett eget pass i gymet.
Iofs inget konstigt eftersom han inte spelade och dagens träning är âterhämtning.
Barcelona Rambla
2007-02-12 14:56
Myrran:

Heh, låt oss avsluta denna off topic med. Västkusten brukar man omnämna när det handlar om Bohus och framför allt Göteborg. :D

Sorry för det otydliga.

Messi_Ronaldinho:

Trots det kan man väl diskutera under normala förhållanden utan att kasta förolämpningar mellan varandra? Inte för att du just nu gör det, men det är lätt igång när det hela tiden ska förtydligas att NI är värre/sämre än OSS. ;)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-12 14:54
Hur ni än försöker så sjunker aldrig Barca's nivå ner till Reals. Lagandan är perfekt och bara för att Eto'o "inte" ville spela igår så är det inte hela världen. Matchen var under kontroll.
Barcelona Rambla
2007-02-12 14:53
RIvaldo_10:

Det finns en Barça Botiga på Plaza de Catalunya, just där La Rambla börjar. Sen så har du ju den på Camp Nou också.
Annons: