/spanien/barcelona/forum/23472.aspx/spanien/barcelona/forum/23472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Deco#20
2007-02-19 17:37
Det är dags att byta ut Reijkard han har gång på gång bevisat att han saknar kreativitet att anpassa taktiken till situationen. Undrar vem som kan tänka sig att ta posten?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-19 17:36
Hehe, kan inte komma över "expert" Backes kommentarer angående Eto'o och hans vägran att hoppa in.

"sätt han i juniorlagen, och låt honom komma knackandes på Rijkaards dörr efter 2-3 veckor, då lär han sig"

Asså har han rökt PCP? Rökt Opiater? Hasch? Bara en fullständig idiot i klass att leda Panathinaikos i 3(!!!!) dagar skulle kuna säga något sådant.

Eto'o som varit skadad i 5 månader och lämnat stora hål i vårt anfall, vill denna man sätta i juniorlagen för att lära sig en läxa! Nu när vi behöver honom som mest!

Hasse Backe ger ordet dåre och IQ-befriad en vacker betydelse i jämförelse.
Barcelona warlei
2007-02-19 17:26
skulle vara kul om man tog upp dos Santos, inte bara för hasn egen skull, utan även om dom bytte in han mot ron i nån match. d om nånting skulle väl mer eller mindre tvinga ronnie (som ja älskar) att prestera både bakåt och framåt. vi vet många stjärnor som har vart gryma men hetlplötsligt har något hänt och dom har fallit i skuggan.
En av dom största enligt mig Rivaldo, men även Kluvert och Davids (ingen slump att jag tar alla från samma klubb). kan det vara så hemskt att ron kanske e påväg i deras fotspår.

detta är bara en spekulation och skulle den va sann skulle ja åka ner till ron å vissa han hans egna filmer så han såg hur kul fotboll kan vara!
Barcelona J_Krojff
2007-02-19 17:19
Jo, det är så att jag skaffat biljetter till matchen på onsdag (mot Liverpool) och eftersom det var ett tag sen jag såg en match på Camp Nou så undrar jag om någon vet var jag kommer att sitta??

På biljetten står det:

Access: 5
Porta/Gate: 9
Boca/block: 1
Fila/Row: D

ps. Jag har 4 st biljetter, men bara jag och min kompis ska gå. Så jag har 2 biljetter över. Vet någon vad dom går på? för jag tänker sälja dom
Barcelona Dani
2007-02-19 17:18
Angående situationen med utvisningarna, börjar egentligen allt med att Ronaldinhos armbåge träffar Albelda. Definitivt värt en varning i mina ögon. (Dessutom drar Dinho i slutet av matchen iväg en armbåge i en vändning strax utanför Valencias straffområde som definitivt hade kunnat ge ett rött kort, han måste lära sig at hålla ner armbågarna...)

Självfallet rättfärdigar armbågen inte på något sätt Albeldas psykbryt till tackling på Messi, odiskutabel utvisning. Den mannen kan man säga mycket om, men jag väljer att koncentrera mig på Decos hjärnsläpp istället, Albelda kan diskuteras någon annanstans. Decos tackling gör mig redigt förbannad, istället för att spela med en man mer i nästan en halvtimma får han hjärnsläpp - frisparken är given, utvisningen på Albelda likaså. Varför inte nöja sig med det, istället för att ställa till det för laget? Decos satsning är precis lika idiotisk som Albeldas, skillnaden är att portugisen missade...

Vidare till målproblematiken. Att spela Messi, Giuly och Dinho som forwardstrio förstår jag inte - ingen av dem är direkt någon större måskytt. Om Rijkaard nu ville byta ut Gudjohnsen fanns Saviola på bänken. Må vara att ingen av dem varit direkt lyckad på sistone, men de är åtminstone målskyttar i grunden!

Ett annat problem är skotten utifrån. Eller snarare bristen på skott utifrån - Xavi hade väl något, likaså Deco. Men vi vet ju att Xavi, Iniesta, Márquez och Deco har bra skott. Skjut någon gång, om inte för att försvåra för motståndarförsvaret...

Det känns inte bra inför onsdagen...
Barcelona Barca Barca
2007-02-19 16:48
Captian Fabuloso Cave Of Hair//
Håller med dig när du skriver att Laporta och Txiki måste ta och börja anstränga sig när det gäller värvningar. Eto'o är nog den ända han har lyckats med.

Sen undrar jag, vad gör spelare som Guily och Ezquerro i en klubb som Barcelona. Ezquerro har rena semestern i barcelona. Han tränar med många världslirare, tar de lugnt och han får tillräckligt med pengar. Han klagar inte i all ära men han anstränger sig inte äns när han får spela.
Sen när Guily får bollen behöver moståndarna äns lägga krut på att försvara sig. Guily får bollen, spelar ingen roll om hela motståndets försvar är vi hörnflaggan eller inte, springer med den
(efter att ha hållt på och tråklat me bollen i två minuter för att få kontroll över den) avancerar ner mot kortlinjen och slår inlägg där 9/10 går på försvararen.

För min del får både Guily och Ezquerro gärna dra under sommaren. Sen begär jag ingen C.Ronaldo eller en teknisk sydamerikanare på bänken, men vi har ju spelare Bojan och Dos Santos som sitter och dräglar över att få träna med Barca A. Låt dom få träna med A laget, sitta på bänken under matcherna och spela matcher med B laget.
Real Madrid King_raul
2007-02-19 16:34
Rambla,
game, set... match!
Barcelona Rambla
2007-02-19 16:27
Ämne: haha valencia ägde e....
..och Levante ägde er. Så det kan bli. :D
Barcelona Rambla
2007-02-19 16:06
Sóm més que un club:

Håller med. Ronaldinho ser inte lika vältränad ut som föregående säsonger. Tidningarna nere i Barcelona har ju i flera omgångar påpekat att han missat många av säsongens träningspass. Det började väl egentligen redan med att flera av VM-spelarna anslöt sent under Amerika-turnén. Redan där var man efter med försäsongsträningen. Supercupen mot Sevilla visade ju det hur tydligt som helst. Barcelona såg helt otränade ut i den matchen och var i ärlighetens namn aldrig ens nära att hota Sevilla.

Rykten om att Robben är andravalet om man misslyckas med att värva C.Ronaldo. Barcelona är beredda att betala €15m för den skadenbenägna holländaren. Ett löst rykte enligt Sport, ta det för vad det är. Lär nog inte hända.
Valencia El Guiri
2007-02-19 15:55
Ämne: Tycker att man spela....
Tack för lektionen, fast du om alla borde väl veta att ironi och sarkasm är synomymer?

Hehe, ta hjälp av Myrrans länktips ;)
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-19 15:51
Ämne: Tycker att man spela....
Som mes que un club// La också märke till det när Ronaldinho bytte tröja. Jag tittade på youtube från matchen 05 på Bernabeu då Ronaldinho hade total lekstuga...Jämfört med idag så tycker jag hans spelstil var annorlunda då (inte bara den matchen) han kändes lite rappare i steget bla.
Barcelona Rambla
2007-02-19 15:34
Nej, nej, nej El Guiri. Det blir inte mer rätt bara för att du hävdar att så är fallet. Albelda kan inte ha fått särskilt ont av Ronaldinhos påstådda "armbåge". Titta igen, utan Valencia-glasögonen på dig. Ronaldinho mottar INTE en armbåge mot Albeldas jättehuvud, utan han hoppar upp i luften med utsträckta RAKA armar (spelare som är dåliga på huvudet gör oftast så) och Albelda som inte hinner upp före Ronaldinho hamnar lite under denne och får en RAK arm i ansiktet. Kom inte hit och hitta på saker. :D

Dessutom så är inte Deco pivote, han är så mycket mer. :P
Barcelona Myrran
2007-02-19 15:29
El Guiri
Elak och Stygg...
Synonymer till elak
"ond, ondskefull, samvetslös, skurkaktig, rå, illvillig, illasinnad, hätsk, lömsk, grym, hemsk, led, sårande, giftig, gemen, stygg, jäklig, djävlig, taskig, tarvlig, besvärlig, oschyst, ovänlig, dum, rutten, nedrig, sarkastisk; ilsken, upphetsad, arg"
Andra raden näst längst ut till höger, det står stygg.
Synonymer till stygg:
"elak, ond, nedrig, gemen, lömsk, hård, led, ondskefull, illasinnad, illvillig, taskig, oschysst, ovänlig, dum; olydig, busig, bråkig, ouppfostrad, uppkäftig, uppstudsig"
Nämen första ordet, det är elak va?

Alltså elak och stygg, same same but diffrent SPELLING!!!
Länktips: www.synonymer.se
Barcelona mbarca
2007-02-19 15:28
jag tycker att Gudjonsen suger.han o saviola borde säljas och en annan bra anfallare måste köpas ifall etoo blir skadad eller nått igen. Saviola o Gudjonsen e inte tillräckligt bra för att spela i barca...Dom förstör barcas fina spel ..d e bara o jämföra med då etoo spelar.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-19 15:23
Tycker att man spelar ganska bra igâr men saknar en del djup och spets. Man har ett bra bollinnehav men hamnar lite för lângt ner pâ egna halvan. Man tar för lite löpningar (hade varit fint att kunna byta in Henke igâr) och det finns för fâ passningsalternativ samtidigt som spelarna inte riktigt nâr upp till sitt individuella max. Eto'o i högform behöver ofta bara en halvchans och skulle kunna göra skillnaden igâr.
Nâgon mer än jag som lade märke till när Ronaldinho bytte tröja, att han var mycket slätare (mindre markerad muskulatur än i fjol). Han väger troligen samma men slätare, högre fettprocent. Kan ligga lite i Eto'os träningskommentar.
2007-02-19 15:13
Ämne: Stygg och elak är li....
El Guiri:
Ordlekar är iofs ngt helt annat än synonymer och närbesläktade ord.
Om du nu skall hâlla en nedvärderande och överlägsen ton kan du börja med att befinna dig pâ ditt eget forum.
Ironi har du överhuvudtaget inte använt dig av och har därför troligen inte förstâtt innebörden, vilken är att lâtsas ansluta till en âsikt man inte har. Sarkasm däremot har du däremot nyttjat en hel del.
Deco är inte förresten inte ond utan god, vilket är motsatsen. (En sarkasm,)
Du har förstâtt allting helt rätt och din liknelse med glaset var genial (ironi)
2007-02-19 15:11
sorry för dubbleringen av inlägget...
Har lite kritik till mitt kära Barca...dem spelar Världens vackraste fotboll...men ibland fäller det dem. T.e.x igår tyckte jag att dem borde skjutit mkt mer än vad dem gjorde...Dem vill alltid passa bollen ända in i mål. Visst är det vackert men när man ligger under o ligger på för kvittering, borde man prova mer inlägg. Men inläggen resulterar i och för sig aldrig...för i boxen tycker jag Barca saknar en riktig bra huvudspelare o gör även med Eto´o på plan...
Har lite kritik till mitt kära Barca...dem spelar Världens vackraste fotboll...men ibland fäller det dem. T.e.x igår tyckte jag att dem borde skjutit mkt mer än vad dem gjorde...Dem vill alltid passa bollen ända in i mål. Visst är det vackert men när man ligger under o ligger på för kvittering, borde man prova mer inlägg. Men inläggen resulterar i och för sig aldrig...för i boxen tycker jag Barca saknar en riktig bra huvudspelare o gör även med Eto´o på plan...
Barcelona La 12
2007-02-19 14:57
Men vet aldrig hur det kan bli balnd dom här lagen men man vet att barca alltid vinner :D:)
Valencia El Guiri
2007-02-19 14:52
Stygg och elak är liknande, men inte samma sak. Förställ dig ett halvtomt och ett halvfullt glas. Same same but different.

Vi kan lägga till ett ord om Albelda: grym. Motsvarande på Deco (för det är kul att jämföra med just honom eftersom båda är pivotes och ofta anklagas för att vara fula i sitt spel) skulle vara: ond.

Visst är det kul med ordlekar! Fast nu får det vara bra. Märker att det är för nära inpå matchen för att kunna fladdra med skämt och ironi.
Barcelona Holländaren
2007-02-19 14:49
Endast liga, inhopp räknas ej

Zambrotta
Matcher: 3
Passningar till målchanser: 1

Gio
Matcher: 8
Passningar till målchanser: 1

Zambrotta högerkant
Passningar till målchanser: 2

Övriga
Oleguer
Matcher: 5
Passningar till målchanser: 3

Sylvinho
Passningar till målchanser: 2

Belletti
Matcher: 7
Passningar till målchanser: 4

Barcelona Mr Barca
2007-02-19 14:34
Ämne: Ämne: El Guir....Mr El Guiri!!!!

Vad jag anser om fotbollspelare som Albelda ska jag inte säga i detta forum. All respekt åt Valencia. Men sådana människor som Albelda borde inte beträda en fotbollsplan. Han går medvetet in för att skada Messi. Utan tvekan. Rena turen att Messi inte får ngn skada. En sak är att försöka stoppa en spelare, men att gå in för att skada är en helt annan sak.

Nej fy fan för spelare som Albelda. Detta är inte första gången han gör idiottaklingar som denna. Jag hoppas aldrig mer se killen på en fotbollsplan. Du kanske förstår min ilska genom dem hårda orden, men så känner jag just nu.

För övrigt tycker jag att Valencia gör en riktigt bra match.
2007-02-19 14:33
Ämne: Ämne: El Guir....
El Guiri:
"Albelda är stor och stygg, men inte elak."
Kapningen av Messi var stygg men inte elak !!!???.
Det är väl för fan samma sak.

Barcelona Kamelen
2007-02-19 14:27
Albelda hade ju ont i ansiktet så länge han trodde domaren skulle ge honom en frispark. När han inte fick någon däremot så försvann smärtan helt plötsligt.
Valencia El Guiri
2007-02-19 14:19
Ämne: El Guiri:

Såja, k....
Mina vanliga överdrifter? Hehe, det tar jag som en komplimang. Jag förväntar mig varken medhåll eller sympatier när jag skriver här.

Rambla skrev: "För att inte tala om stämplingen i bröstet efter avblåsning på Deco. Vad fan tänker man på när man riktar en spark mot en motspelare efter signal?"

- Jag tror för Albelda tänkte så här: "fan vad ont jag har i ansiktet efter att Dinho försökt krossa det, och nu kom Deco glidtacklandes och körde dobbarna på min hälsena". Pang.

Sen tänkte han så här: "Nu ska den oskyldiga lilla smurfen få sig en riktigt ful tackling bakifrån, hoppas han dör innan han kommer in på sjukhuset!".

(OBS: inlägget ovan är fullt av sarkasm och vanliga överdrifter... Den som inte tål det bör genast kontakta Etoo för råd hur man svarar på kritik! :)

Albelda är stor och stygg, men inte elak. Det fanns fler spelare som gjorde oschysstheter på plan, förutom Deco och Dinho kan vi nämna Zambrotta. Att inte domarn gav honom mer än ett gult kort är en gåta. Fast å andra sidan var Itturalde inte precis på topp igår, något som knappast förvånar Rambla heller.
Barcelona Holländaren
2007-02-19 14:19
Ämne: Holländaren:

En f....
Det finns andra fotbollsspelare än anfallare.

Det vettifan om det är det sortets motstånd som passar Saviola bäst. Tycker inte han har varit särskilt bra mot lagen som spelat tätt försvar. Snarare ser jag honom som en kontringsspelare. Men visst, det är möjligt att något av Dinhos instick i första halvlek hade förvaltats bättre av Saviola.

Jag undrar faktiskt lite varför Rijkaard valde Gudjohnsen. Å andra sidan har jag inte sett några träningar, och som jag förstår det är det rätt viktigt för Rijkaard hur spelarna sköter sig på träning.
MANloveUTD
2007-02-19 14:17
kan inte ni göra mig 2 lätta tjänster?

1 knu**a Liverpool, 2 banga c.ronaldo

TACK!
Barcelona Zamboza
2007-02-19 14:17
Ett stort problem som jag ser det som att vi har är att vi vid underlägen har två spelare, Deco och i synnerhet Ronaldinho som ska överarbeta något överdrivet. Vad dessa herrar inte verkar förstå är att dem försämrar lagets chanser till att komma tillbaks och kvittera. Speciellt Ronaldinho igår gjorde inte ett skit igår i första halvlek förutom att vänta på att få bollen, titta upp för passnings alternativ eller passa tillbaks. När Valencia plötsligt hade en 2-0 ledning, så måste han tänkt, nej nu får jag ta och anstränga mig lite. Denna inställning måste han börja visa redan första minuten av matchen. Nu tror jag iofs att han kommer höja sig mot Pool, då den avgörs över två matcher så det finns ingen tid till att ta det lugnt. Ronaldinho har så stor kapacitet och jag tycker inte han utnyttjar den till fullo. Om han är lite mätt eller bara allmänt lat vet jag inte. Deco blandar och ger. Slår bort massor av bollar och gör samtidigt fantastiska saker. En spelare som jag både gillar och ogillar. En spelare som är otroligt lättprovocerad, och som kan stjälpa sitt eget lag. Ser att det talas om nya värvningar. Själv skulle jag vilja se tre nya värvningar, då jag anser att vi behöver det. En ytterback( Abidal, Diogo?), en pivote och en bättre backup till REM, samtidigt som vi flyttar upp D2S. Ezquerro och Giuly får gärna lämna till sommar.
Barcelona Rambla
2007-02-19 14:12
Holländaren:

En fråga. Vad är vitsen att slå inlägg på icke existerade anfallare i boxen?

Är det någon match Saviola ska lyckas i borde det ju vara mot ett Valencia som står med 9 spelare på straffområdsgränsen. Det är ju på instick kaninen är bra på, kan vända upp snabbt och komma till avslut. Annars kan jag hålla med om att Saviola inte heller rosat marknaden sett till de 2-3 senaste matcherna.
Annons: