/spanien/barcelona/forum/23470.aspx/spanien/barcelona/forum/23470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2007-02-20 22:16
Man blir ju förbannad. Gång på gång hoppas man få se REM igen, och hela tiden skiter rijkaard i det. Men man får ju anta att det är skadan igen, även om det denna gången känns lite konstigt. ska bli intressant att höra vad dom säger.
Lite konstigt att inte Edmilson är med heller. Men man har väl Motta som pivote, blir han skadad flyttar man upp Marques och tar in Thuram. jaja, fan om inte Messi får spela från start, då ligger vi jävligt illa till. börjar nästan redan nu nöja mig med 0-0 för att vinna med REM i returen.
Barcelona Mr Barca
2007-02-20 22:10
Det var som fan alltså. Eto´o inte med!!!!
Jag förstår inte riktigt. Han hoppa in mot Osasuna och spela 5-10 min. Alltså borde vara fit redan då. Har han slagit upp skadan på nytt, el var inte skadan läkt helt och hållet just då? Nej jag börjar bli smått orolig.
Barcelona Civello
2007-02-20 22:07
Truppen finns på officiella hemsidan.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-20 22:06
Jag bor i Barcelona och såg spelarna gå från bussen till hotellet och alla utom Eto'o var med, alltså alla som ska vara med imorgon, tror inte han är med. Tyvärr.
Barcelona Ghazza
2007-02-20 21:59
Truppen är ju inte utlagd på fcbarcelona.com iallafall. Lite hopp finns kanske.

Edit: Såg detta nu. Tja, detta kanske är lika bra. Är Samu inte 100% fit for fight så ska han inte spela. Hoppas att han blir uttagen till returen.
2007-02-20 21:55
Smogen

Om jag inte missuppfattat är det för att han inte är 100% frisk. Kan ha fel dock.
Barcelona Smogen
2007-02-20 21:51
Ehh....jag e ganska halvkass på spanska. Men kan det verkligen stämma att Eto'o inte är med i truppen? Låter helt sjukt, och är emot allt som man tidigare antytt. Börjar bli rejält orolig att sprickan mellan rijkaard och Eto'o är långt djupare än vad man visar media.....hmm...någon som kan updatera?
Barcelona el Flaco
2007-02-20 21:39
Tråkigt att Eto'o inte är uttagen till matchen imorgon men jag litar ändå på det laget som Rijkaard har valt ut. Förutom Eto'o är även Sylnvinho, Edmilson och Ezquerro petade. Edmilson? Tippar då att Thuram kanske spelar från start.
Barcelona Myrran
2007-02-20 21:37
Efter sett en halvlek med Man U - Lille så har mina aktier stärks att inte få Ronaldo till Barca. Han är en bra spelare, men det funkar inte att ha en spelare som viftar med armarna varje gång en medspelare tappar bollen. Sen så trodde jag han skulle va mer rörlig men nej, när han slår en pass framför straffområdet står han still efteråt. Är mycket mer imponerad av Taffarue som är vänsterback i Lille. Riktigt bra defensiv, springer och tar sitt ansvar. Vet dock inget om hans offensiva kvaliteter då han markerar Ronaldo hela tiden...
Barcelona Dani
2007-02-20 21:31
Ämne: vet ni hur det går t....För en gångs skull har Real Mierdaredaktionen gjort något bra. Byt ut asiaplate.com mot myp2p.eu och/eller rojadirecta.com
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-20 21:31
3-1 är inte stor fördel RMD heller. Om Bayern trycker in 1 till så är Real illa ute.
Real Madrid iHala Robinho!
2007-02-20 21:26
Ajsan! nu vart det inte fördel Bayern längre!
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-20 21:17
YES. FÖRDEL BAYERN!
Barcelona Rambla
2007-02-20 21:16
Ämne: hahahaha 1-1 yessss!....
Sluta skämt ut dig på reals forum. Så förbannat onödigt att provocera.
Barcelona livoz
2007-02-20 21:11
hahahaha 1-1 yessss!
Barcelona PILZNER_POJKEN
2007-02-20 21:07
vet ni hur det går till när man streamar? hade tänkt att göra det imorn nämligen
2007-02-20 21:05
Eto'o är inte med imorgon va?
Barcelona livoz
2007-02-20 21:00
skit oxå 1-0 till real
Barcelona Rambla
2007-02-20 20:43
Dags för match. Håller ni med om att det känns otroligt skönt att slippa vara nervös i kväll? Istället är det maränger som sitter med hjärtat i halsgropen. Heh, vi skjuter upp vår ångest till i morgonkväll. :D
Barcelona Rambla
2007-02-20 20:40
Har svårt att se Thuram gå in i startelvan när han varit borta så pass länge. Jag håller med om att både Edmilson och Marquez varit rent ut sagt dåliga många stunder defensivt den här säsongen. Edmilson är så slarvig när det gäller markering i straffområdet på fasta situationer. Marquez känns mer nonchalant och uppträder ibland som om han har hur mycket tid som helst på sig. Med Thuram får man mer raka rör, pang på rödbetan ungefär. Inga krusiduller. :D

Känns som om en stabilare mittback borde prioriteras inför nästa säsong, men som vanligt anser nog Rijkaard inte det vara några större problem. Det räcker väl egentligen att Rafa skärper till och är mer bestämd i defensiven.

Tror faktiskt att Rafa får gå ner som mittback igen och Motta får starta som pivote istället. Inte för att det på något sett gör mig tryggare, tvärt om.
Barcelona Evička
2007-02-20 20:40
Ämne: Evièka/Jag tror inte....
Ja, det var ju illa - då kan vi inte räkna med att den lilla händelsen har satt ner dem nämnvärt.

Nej, jag förstår vad du menar. Å andra sidan är vi väl rätt vana vid var tidningar av den kalibern presenterar så det tror jag vi - och klubben i övrigt - överlever.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-20 20:38
Ämne: Ämne: Tycker ....
Jag tycker att Marquez sett klart svagare än Edmilson den här säsongen, han har gått ner sig rejält. Detta har inte synts lika mycket de senaste matcherna då han spelat i pivote-rollen. Angående Thuram, jag hade nog slängt in honom i mittbackspositionen om han varit spelklar, något jag inte är helt säker att han är.
Barcelona tarrak
2007-02-20 20:34
Evièka/Jag tror inte de har några större problem, ett och annat fylleslagsmål är väl tecken på att allt är som vanligt i ett engelskt footbollslag. Skämt å sido, så menar jag inte att stämningen är bättre i Pool, jag pekade bara på vilka problem det kan bli om spelarna inte presterar på plan den närmaste tiden.
Barcelona Smogen
2007-02-20 20:29
Vad jag vet är Thuram numera helt frisk och tränar normalt med truppen. Däremot är frågan om han är i matchtempo redan. Han har varit borta ett tag, kan vara tungt att slänga in honom i en sådan här match direkt. Det är en chansning som Rijkaard inte brukar göra.
Barcelona Evička
2007-02-20 20:24
tarrak
Å andra sidan har väl Pool haft sina små problem att tampas med, så där är det väl ungefär oavgjort.
Barcelona tarrak
2007-02-20 20:22
Usch, nu börjar nervositeten komma smygande! Det är alltid jobbigt med utslagsfasen av CL men den här gången känns det värre än vanligt. Jag är rädd att en förlust mot Liverpool skulle kunna leda till en riktigt turbulent tid i klubben. Såren från de senaste bråken har förmodligen inte läkt och Marca och AS kommer bomba på med citat "från en källa inom klubben". Nu kanske det är jag, som min vana trogen, målar fan på väggen men i morgon är det seger som gäller annars tror jag att resten av den här säsongen blir jobbig.
Barcelona Evička
2007-02-20 20:22
Leo_Messi19
Ja, jag tänker inte säga emot dig eftersom du har rätt i mycket. Problemet är väl att jag inte litar riktigt på någon av dem just nu.
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-20 20:13
Evicka

Tycker ändå att Marquez är bättre i positionsspelet än Edmilson, Och så är han bättre på huvudet än vad edmilson är, det är min åsikt
Barcelona Evička
2007-02-20 20:03
Ämne: Tycker ändå att Marq....
Och du tror att Márquez funkar. Jag tycker att han har vacklat betänkligt den här säsongen. Det har i och för sig Edmilson också...känns lite som att välja mellan pest och kolera.
Barcelona Leo_Messi19
2007-02-20 20:01
Naturligtvis ska Thuram spela om han e frisk, Och Marquez som Pivote,
Annons: