/spanien/barcelona/forum/2347.aspx/spanien/barcelona/forum/2347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2015-06-11 00:02
Capitan \(^.^)/

Jag har inte exakt koll på vad du skrivit innan men antar att du tidigare skrivit något nedsättande om Qatar/Ryssland/araber, därav att du känner dig träffad?

Jag är inte ens från Mellanöstern själv men blir så jävla provocerad av sånt skitsnack som du/ni håller på med.

Fråga dig själv istället vad som ger dig rätten att klanka ner på specifika länder och folkslag?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Flavía
2015-06-10 23:59
Gonzalez_Barca

Syftar du på att se matchen från Sverige, är det nämligen natten mot Torsdag. Och i skrivande stund är det bara en och en halv timme innan öppningsmatchen drar igång.
Barcelona Barca4life98
2015-06-10 23:56
Flaviá Matchen spelas den 12;E här i Sverige kl 01;30 och den 11;E i Chile.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2015-06-10 23:55
Coach Pep: Det du skrev, är det bästa jag har läst här inne på väldigt länge! Bort med Qatar från tröjorna!
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-10 23:55
Flavia

Ja, natten mot Fredag, inte om 2 timmar.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-10 23:52
papillon Dont play the rasist card again. Så fort man kritiserar lite i den här världen så är man helt plötslig rasist. Antar att du drar Coach Pep, mig och några till under den kategorin. Vem är du, frågar jag då, som tror dig ha rätten att stämpla folk för något så hemskt som att vara rasist? Ingen ska spärras för att det inte skett några rasistiska påhopp, utan där man bara lagt fram fakta. Dessutom har diskussionen handlat om något som rör klubben FC Barcelona. Ber om ursäkt för eventuella konstigheter, skriver från mobilen.
Flavía
2015-06-10 23:51
Gonzalez_Barca Matchen spelas 01:30 imorgon enligt och det är knappt några timmar bort, något som jag redan nämnde. Typ så jag menade :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-10 23:43
Flavia

Copa America börjar imorgon. Tänkte bara meddela dig så du inte håller dig vaken inatt. ^^
Barcelona papillon
2015-06-10 23:40
Vad är det man läser här i detta forum. Folk som snackar ner specifika länder stup i kvarten. Smutsiga Qatar, araber hit och shejkar dit. Vad är det för rasister som får härja fritt här inne?

Vart är kalle-anka moderatorn som valde att spärra mig när jag undrade varför ingen i detta forum tex protesterade emot att U21-EM hölls i Israel, utan att en nedvärdera landet eller dess befolkning. Samma kalle-anka moderator som tillåter flera här inne snacka skit om specifika länder och folkgrupper?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Flavía
2015-06-10 23:40
Om ca en dag så börjar öppningsmatchen mellan värdnationen Chile-Ecuador i Copa América som är den största kontinentala fotbollsturnering efter EM. Flera av världens absolut främsta spelare som vi följer vecka ut och vecka in kommer att delta i mästerskapet (Messi, Neymar, James Rodríguez o.s.v.) samtidigt som det finns en rad spännande namn som kan få ett internationellt genombrott. Men det som gör mig rejält förbryllad är i stort sätt inga av Sveriges största sportsidor har uppmärksammat Copa América. Och som om det inte vore nog så kommer ingen svensk kanal att sända mästerskapet. Men samtidigt har vi alla sett hur en viss turnering har fått storskalig medierapportering där flera svenska medier har publicerat massvis med artiklar som berör förhandssnack inför matcherna, spelarintervjuer, analyser och allt sådant. Allt för att skapa ett hype kring ett mästerskap som drog igång för fyra dagar sedan. Naturligtvis pratar jag om damfotboll om vissa av er inte riktigt har insett vad jag syftade på. Personligen har jag länge länge haft en nedlåtande syn kring den sporten men eftersom att jag ej har sett en dammatch sedan hemma EM för två år sedan, bestämde jag mig ändå för att kolla åtminstone några matcher för att se ifall om några framsteg har gjorts. Och med facit i hand så önskar jag att jag fick mina 240 minuter plus tilläggstid tillbaka samt att mitt förakt för damfotboll har inte minskats, snarare tvärtom. Jag kan för all världen inte begripa vad damfotboll har gjort för att förtjäna den enorma uppmärksamheten och hype då damernas spelförståelse, teknik, förmågan att spela sig ur press o.s.v. är lågvattenmärken värd namnet... Som sagt, väldigt tråkigt att Copa América hamnar i en enorm medieskugga till förmån för damfotboll eller vad tycker ni? :)
Barcelona the cameroonians
2015-06-10 23:19
Hahaha, en massa Real-fans i Leon (där landslaget är på samling inför matchen mot Vitryssland i helgen) skrek rätt otrevliga saker till Piqué igår och idag.

Gissar på att de inte gillade det där med Kevin Roldán va? :P
2015-06-10 22:56
Tompa76

Om jag är rätt informerad gjorde Laporta idag sin sista insats som medlem i kommunfullmäktige i Barcelona.
Han har hittills vägrat att svara på några frågor om han kommer kandidera, men samtidigt har han setts på flera restauranger runt om i staden med sina vapendragare Enric Masip, Mariano Angoy och Paco Marco.

Så allt tyder på att han, troligtvis i början av nästa vecka, kommer tillkännage sin kandidatur. Han inväntar förmodligen de andra kandidaternas inledande tal.
Barcelona Tompa76
2015-06-10 22:43
Har inte skrivit här på väldigt länge, har inte tid att lägga så mycket tid på Barca numer.

Vet ni hur det går med Laportas kandidatur till presidentvalet, är det givet att han ställer upp?
Barcelona Coach Pep.
2015-06-10 22:29
Rambla~ Jag vet inte om de är släkt, men det är nog sannolikt med tanke på klan-strukturen som råder där. Dessa ormar har virat ett stadigt grepp om fotbollen, och det enda de vill är att spänna mu$klerna. Jag ser inte så stor skillnad mellan Barca, PSG och City längre, med tanke på att vi dansar efter Qatars pipa. Skillnaden ligger i att vi kan rösta bort detta, och mitt hopp ligger hos Laporta. Sen är det bara hoppas att det fortsätter gå åt helvete för Man City och PSG ute i Europa så att araberna tröttnar och drar sig tillbaka. Blatter talar om att det behövs "omstruktureringar" inom FIFA. Jag antar att han menar att vi snart har en Shejk som FIFA-president också. ;D
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-10 22:28
Raktic: Vi kommer aldrig få se någon som Messi.Om du måste springa 10 000 meter för Messi så gör du det.

Vi har alla insett Raktics kritiska roll på plan, men att han delar denna inställningen får en personlig favorit hos mig att växa ännu mer.
Barcelona Mdawg
2015-06-10 22:14
Om La Liga kommer att "undersöka" våra matcher, bör de börja med den sista från säsongen 13/14 som kostade oss titeln..

Om LFP ska utreda något borde de i första hand utreda sig själv..
Kolla länktips, där de utsett månadens spelare i La Liga sedan början av säsongen 13/14. Ingen Barca-spelare där, ingen Messi. Coincidence? I think not.

Barcelona Mdawg
2015-06-10 22:10
Här är han och pratar med Messi och Neymar och "ber om nåd". Endast i en vriden värld betyder detta uppgjorda matcher.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 22:06
Det var tydligen bara ett skämt också. Det komiska är ju dock, om man nu bör använda det ordet, att LFP helt plötsligt väljer att starta en utredning av det hela. Allt pga av ett rykte som handlar om ett skämt mellan spelare. Då kan de väl göra en ordentlig utredning om hela säsongen när de ändå är igång. Har slutat räkna alla konstiga straffar, offside/icke offside och andra skumma domslut. Finns ju lag som hade hamnat på EL-plats istället för att slåss om titeln ända in på slutet. :P
Barcelona Davids3
2015-06-10 21:59
Apple´s nya operativsystem till Mac går under namnet "El Capitano".

Avskedspresent till Xavi :-) ?
2015-06-10 21:55
Lopo ska ha sagt något i stil med att "tagga ner en aning" till Xavi, och det är detta som förbundet kommer undersöka närmre.
Kan inte se hur det ska kunna påverka Barcelona.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:51
Jag visste det, sa ju direkt efter matchen att vi kommer få skit för den där matchen. Självklart väntar de till efter det att trippeln har vunnits. Det behövs ingen raketforskare för att lista ut vem som ligger bakom detta.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-10 21:51
Flavia
Rafael Hernandez och Lucas Resende på Twitter.

Just to clear things up, though: LFP is only investigating Lopo, a Depor player that asked Messi to "slow down".

They wont touch FCB.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:48
Den där Benedito verkar intressant. Utan att ännu ordentligt ha satt mig in i vad för valmanifest eller vilka framtidsplaner han har, så ger han ett intryck där ideal, etik, värderingar, traditioner och moral känns viktigt för honom. Han ser väldigt from ut, nästa lite som en påve. Coolt namn har dessutom, Benedito. Haha, låter det inte lite likt ett påvenamn? :D
Flavía
2015-06-10 21:44
El Cholos kommentar är lika sant som att jorden är rund, det var därför som Madrid överhuvudtaget vann sin senaste ligatitel när Mourinho tränade klubben.
Flavía
2015-06-10 21:43
Diar Shekha

Källa tack? :)
Barcelona Diar Shekha
2015-06-10 21:41
Vad är det för skit nu? Det går rykten på twitter att La Liga ska undersöka våran match på Camp Nou mot Deportivo? De misstänker en uppgjort match.

Det rologa är att Messi blev rånad på ett mål den matchen.
Barcelona Rambla~
2015-06-10 21:38
Coach Pep Kudos! Du, är inte Nasser i PSG även släkt med de styrande i Qatar? Bara möjligheten att den ormen kan påverka vad som beslutas inom klubben ger ju en rysningar. Inga välbehagliga kan jag upplysa om. Jag hävdar också envist att klubben presenterade bokslut med ett likvärdigt vinstresultat när Unicef prydde bröstet på tröjan. Visst, omsättningen var ju sk lägre då, det var en annan tid. Dessutom, det gick tydligen att vinna el Triplet utan att ha Qatar på tröjan.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-10 21:37
Jonte - man behöver inte läsa ett skit för att förstå att Ronaldos guldboll 2013 var en stor bluff. Alla vet de. Den som förnekar han vet ingenting. Föra säsongen vann han rättvist men 2013 var tack vare en stor cry me kampanj.
Barcelona Jontteee
2015-06-10 21:32
Kan någon tala om fär mig lr länka där man kan läsa hur CR7 vinna ballon d'or 2013. Det tala om fusk, jag vill veta hur det var fusk
Barcelona Barca4life98
2015-06-10 21:29
Är det bara jag som tror att la liga nästa säsong kan bli den jämnaste på länge? Sett till vilka spelare som Sevilla, Valencia och Atletico verkar ha på ingång? Kan bli en riktigt rolig säsong
Annons: