/spanien/barcelona/forum/23468.aspx/spanien/barcelona/forum/23468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2007-02-18 22:44
Gaucho och Evièka; Angående Gudjohnsen - är man verkligen bra om man bara NÄSTAN gör något bra i match efter match efter match.

Han kommer med all sannolikhet också få chansen mot Liverpool och då hoppas jag att han åtminstone visar sig värd 2 av de 15 miljoner euro som han värvades för.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-18 22:39
Ämne: Ämne: Visst b....
Han är fiasko varje gång han spelar i mina ögon. Herregud! Vad gör han här!?!?
Barcelona Gaucho_
2007-02-18 22:37
Ämne: Ämne: Visst b....Precis! Många här verkar inte se till vad som händer ute på plan, utan bara vissa specifika situationer som man hakar upp sig på (offsides, finter m.m.). På samma sätt tycker jag kritiken mot Ronaldinho idag är obefogad. När Messi kommer in i andra halvlek tänder Ronnie verkligen till. Men uteblir den verkliga magin så är han tydligen "dålig"...
Real Madrid Siempre_Madridista
2007-02-18 22:34
Synd för minan ni gick på i Valencia, men en sak vill jag på peka, alla som säger Ronaldinho var dålig i matchen, vet inte så mkt, såg ni inte hur manga Gubbar som markerade honom så fort han rörde bollen. Antingen kapade de honom eller så körde de små fula trix, Valencias backar e kända för d. bättre lycka nästa gång
Barcelona Evička
2007-02-18 22:33
Ämne: Visst blev det några....
Så sant, så sant. Om han springer offside 47 gånger men är på rätt sida och gör mål den 48:e är det helt plötsligt ingen som klagar på de 47 första heller. Men om inte den 48:e kommer t ex pga byte är han värdelös. Det är ganska små marginaler i supportervärlden också mellan succé och fiasko.
Barcelona Giovanni_dos_santos
2007-02-18 22:30
edmilson ezquerro giuly gudjohnsen borde säljas
Barcelona Gaucho_
2007-02-18 22:29
Visst blev det några offside för mycket. men marginalerna är så oerhört små så det finns inte. kanske var det löpningen det var fel på, kanske var det passningarna som kom för sent? jag vet inte...men annars tyckte jag han var riktigt pigg i första. fina bollmottagningar och han oroade valencia mer än någon annan i första halvlek. Sen när Eto'o kommer tillbaka på allvar är det ju förstås inget snack om vem som ska spela. Men JAG rankar iaf Gudjohnsen före Saviola. Saviola har blivit så fruktansvärt överskattat efter att han kom in i ett målstim ett tag. Hade varit fint att fått sålt honom under vinterfönstret när hans marknadsvärde var relativt högt...
Barcelona Meley
2007-02-18 22:27
Har Messi verkligen varit skadad i 3 månader? Det märks inte, killen har en bra framtid.

Liverpool på onsdag, bara vinst.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-18 22:23
Att det var Guddys bästa match säger allt om hur kass han är i Barca. Offside offside offside offside offside osv..
Barcelona Gaucho_
2007-02-18 22:20
Har läst massa inlägg där folk kritiserar Gudjohnsens insats skarpt. Efter den här matchen? Jag tror inte jag har sett honom bättre i barcatröjan än hans spel i första halvlek. Att han sedan var osynlig i de minutrar han fick i andra är en annan sak. För övrigt tycker jag han klarade sig långt bättre än Saviolas insatser tidigare, spelmässigt vill säga.
Barcelona Myrran
2007-02-18 22:18
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja alltid. Men tyckte det var så j**la dystert här inne efter förlusten så var tvungen att skriva något roligt/oseriöst bara... Låter Rikjaard ta allt seriöst och kreativt tänkande... Vi två kör ett rullande schema så jag tar nästa vecka ... :)
Barcelona pH7
2007-02-18 22:18
Det känns instabil med laget just nu även om vi ligger 1:a. Tror ni att vi klarar av Liverpool?
Barcelona R. Koeman
2007-02-18 22:15
Ämne: Ämne: Ämne....
du är verkligen en problemlösare av högsta klass.

Barcelona Myrran
2007-02-18 22:14
Ämne: Ämne: Kan vi ....
Nej nej nej. Det kan vi inte göra, kraften sitter i håret. Men vi kan ju be Dinho låna ut sitt fula pannband han hade på höst säsongen till Puyol. Då kanske han ser lite mer, verkar vara riktigt irriterande med den där svettiga luggen i ögonen...
Barcelona R. Koeman
2007-02-18 22:14
Ämne: Ämne: Hört at....då måste vi verkligen KÄMPA för att behålla Laportas moster, har hört att hon driver bordellen som det tjafsas om nu. där etoo fick en brazilian wax och vägrade hoppa in sist
Barcelona R. Koeman
2007-02-18 22:12
Ämne: Kan vi inte skicka n....
hahaha låter som en jääävligt bra ide.

men kan vi inte passa på att ge pyoul en häcksax också så han kan klippa ner håret en 2-3 meter så han hänger med lite bättre igen?

Barcelona Rambla
2007-02-18 22:11
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Saviola har också varit blek de senaste matcherna.

Angående Ronaldinho, så ser han lite långsam ut. Jag tror inte att han är i fysisk toppform. Åtminstone inte som han såg ut de tre första säsongerna hos oss. Han har enligt rapporter missat alldeles för många träningar den här säsongen. Kom från ett dåligt VM och kom väl egentligen aldrig i fysisk topptrim. Att han ligger så högt upp i skytteligan är just alla fasta situationer. Vi får hoppas att han avslutar säsongen lite bättre.

Något som vi ändå borde se som possitivt är att de gick verkligen ut för att försöka vinna matchen. Valencia startade matchen med intentionen först och främst att inte förlora. Sen att vi slarvade och bjöd på två mål i andra halvlek är väl inte så mycket att säga om.
Barcelona Dani
2007-02-18 22:10
Ämne: Hört att Eto'o ka....Jo, det stämmer. Eto'o lämnar till sommaren - precis som Rijkaard, Belletti, Marquez, Zambrotta, Xavi, Messi, dos Santos och Ronaldinho. Säkerligen även Deco. Förmodligen Laporta och hans moster också, för den delen...
Barcelona Myrran
2007-02-18 22:09
Kan vi inte skicka ner lite oblandat hästlinement till Eto'o och Messi så har inte de några problem att spela över 90 min.
På Ronaldinho sätter vi fast två fiskkrokar från varsitt öra så att han får tillbaka sitt smile igen.
Karlssons Kalas Klister skickar vi till Guily så att bollen fastnar på hans fötter.
Och Xavi får lite krut i dojorna så att skotten blir lite hårdare och snabbare.

Sen har vi ett vinnande lag igen...
Alexdinho
2007-02-18 22:09
tråkgit att nått sånt här händer
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-18 22:05
Ämne: Ämne: Aj aj a....
Jag tror inte det handlar mkt om självförtroende, snarare om brist på teknik och det faktum att Guddy inte passar in i Barcas spelmodell. Snubben har gång på gång under säsongen fått lägen serverade framför honom, men han missar eller tappar bollen. Istället för att ge Guddy en halvlek eller mer tid från start, bör man slänga in Saviola (det säkra kortet) från start och utifrån matchbilden byta ut/hålla kvar honom. Guddy bör säljas och detta har jag sagt i månader nu, tyvärr men han är ingen Henke-typ.
Barcelona 19messi
Ämne: Fy faan när ska Ronn....
Han kämpar ju iallafall + han lägger mål , jag tykcer det iallafall är godkänt .
Barcelona R. Koeman
Ämne: Fy faan när ska Ronn....
men herregud gosse.

vad säger du?

killen ligger tvåa i skytteligan

springer ju som en gnu på planen

varför klagar alla jag hajjar inte.
ingen vettig fotbolls tänkare kan väl vara seriös när man klankar ner på en spelare på det här sättet när han inte varit dålig..
Barcelona pH7
Jay-z/

Han tycker inte om de ändringar som Rijkard har gjort :(
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-18 22:04
Skriv då för helvete!?
Barcelona Jay-z
2007-02-18 22:02
Fy faan när ska Ronnie kommma tillbaks han vill ju inte äns spela. Klart man måste slita och kämpa om saker och ting ska funka. Han spelar statisk fotboll orkar helt enkelt inte springa för tung verkar det som tror att Ronnie blir som Ronaldo han håller i allfal på att bli som han det är TRAGISKT att se på..
Barcelona pH7
2007-02-18 21:59
Hört att Eto'o kanske ska lämna Barca i sommar, samma sak gäller Deco?!
Barcelona Rambla
2007-02-18 21:59
Ämne: Aj aj aj, jag gillar....
Kanske borde våra anfallare, de vi nu har när Eto'o gått skadad så länge, få chansen i mer än 1 halvlek? Det anser åtminstone jag, så kanske de hade fått lite bättre självförtroende.

M.Torres:

We're going down? Bara för att säsongens 3:e förlust kom i kväll? Skulle inte tro det, vi vinner ligan och det vet du. Sanningen är väl att det också gör dig sömnlös på nätterna. Känns jävligt gott att veta. :D
Barcelona A.Iniesta
2007-02-18 21:58
"Your going down. Just like we did."

Hehe, did ?, DOING.
Barcelona 19messi
2007-02-18 21:57
Messi var sjukt bra när han kom in óch barca spelade faktiskt stundtals bra. Är inte något orolig inför kommande macherna i CL. Kör man med iniesta , Deco , Xavi på mittfältet och har Ron , eto/saviola , Messi så hänger inte Liverpool med.

Deco tycker jag är mycket bra och viktig för laget. Idag kanske han inte så bra men han ger alltid 100% och kämpar och sliter och har en mycket skön inställning i varje match!

Annons: