/spanien/barcelona/forum/23465.aspx/spanien/barcelona/forum/23465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-18 21:47
Rivaldo_10 : Igår mot Siena på bortaplan. Milan vann med 4-3.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-18 21:45
Ämne: Ämne: Förstår....
Jo, absolut. Men man skall inte jämöra honom med någon annan spelare varje gång han gör "en minde bra match". Med den kapaciteten han har så måste vi få ut mer av Ronnie.
Därför är jag besviken. Men visst gör han en del saker bra, framförallt frisparken.
2007-02-18 21:45
Ruben. HAHHAHHAAH. DU FICK MIG O SKRATTA FAKTISKT ! =D. HUMOR MEN DET ÄR SANNINGEN OCKSÅ. SÅN SMÄLL PÅ KÄFTEN =D
2007-02-18 21:44
Taktisk fotboll är inte intressant förstår du Mark_Madrid. Det är därför vi hejar på Barca. Offensiv och kreativ fotboll. Inte göra ett mål på sin kontring för att sedan försvara sig med 9 man resten av matchen (varning : Syftar på RMD och Valencia). Vi hade boll (68%) men ingen anfallare. Ni har RVN som är en av världen skickligaste i straffområdet utan skadebekymmer och ändå leder R10 skytteligan och Barca har gjort fler och släppt in färre mål än RMD UTAN Eto'o och Messi i 3-5 månader. Räcker det som förklarning ? Om inte så kan du lägga av med fotboll och börja med curling (kanske något Real Madrid är bra på ?)
Villarreal Ibravissimo
2007-02-18 21:43
Det som är så rooligt med svenskafans att alla lag har sina medlemmar...såna som säger att en spelare borde bänkas eller säljas på grund av att de har spelat en eller två dåliga matcher. Om man har spelat 5-10 dåliga matcher kan man snacka om bänka och ifall man har kört dåligt en hel säsong då kan vi börja snacka om sälja.
Barcelona R. Koeman
2007-02-18 21:40
Ämne: Förstår inte hur fol....
Nej men att börja säga att han ska säljas och bänkas och liknande som många verkar vilja?

Han hade en mellan match gjorde ett mål och slet som ett djur.

Finns stor spelare som gör mindre än vad han gör när han gör en "sämre" match. visst?

Barcelona Rubén
2007-02-18 21:40
Mark_Madrid

Jo visst taktik, tur att det inte var valencia - R.madrid i sånna fall de had eju bara stått i sina egna straffområden och skjutit till varandra, men RM hade nog vunnit carlos skjuter ju ganska hårt men de beror ju förstås på om han träffar mål...
Barcelona Rambla
2007-02-18 21:38
Ämne: Till er som säger at....
Tack genious, det kunde vi ju inte räkna ut själva. :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-18 21:37
Förstår inte hur folk kan tycka Ronaldinho gör en bra match. Han står stilla och spelar fotboll. Tar emot bollen och spelar bak den igen. Med hans kapacitet skall han ta emot bollen i fart och därefter göra sina konster vi alla vet han kan. Visst går det inte varje gång, men det går inte heller att spela bollen bakåt varje gång. Frisparken är fin, absolut, men spelmässigt sätt har han mycket mera att erbjuda.
+ För frisparken och inställningen. Han löpte mer hemmåt än framåt idag kan man kort o gott säga.

Men borta mot Valencia kan vi inte räkna med vinst men ack så mycket bättre spel.
Positivt att Messi kommer in, använder sin fart och får han några matcher mer i benen är han tillbaka 100%.
Tycker han skall spela från start mot Pool iaf. med tanke på hans vilja och spetskompetens.

Resten av laget gör en helt OK match där vi dock tappar och dom gör 2 mål på 4 min. Lite mer fart framåt(Etoó o Messi) hade vi absolut kunnat vinna.

Sov gott y Visca Barca!
Real Madrid Mark_Madrid
2007-02-18 21:36
Till er som säger att det var en tråkig och seg motståndare ni mötte och att det var därför ni förlorade:

Det kallas för taktik!
Barcelona RIvaldo_10
YES , vad skönt att höra att Rijkaard stannar...
Barcelona Rubén
Klint,

Klart som faan vi gör,

Dinho - Eto'o - Messi

Deco - Xavi
Edmilson/Motta

Gio - Puyi - Marquez - Belleti

Det kan bära,det kan mycket väl bära....det kommer bära..
Barcelona RIvaldo_10
2007-02-18 21:34
står det redan två noll till Sevilla ?? hur dåliga är madrid egentligen
Barcelona Meley
2007-02-18 21:33
Visst sa kommentatorn att Marquez fick sitt gula kort och är avstängd nästa match? Annars måste ja ha drömt.
Men det här var ju hans sjätte kort, så han är ju med nästa gång.
Barcelona RIvaldo_10
2007-02-18 21:33
Gjorde Ronaldo två mål och en assist för Milan i sin debutmatch??? MOt vilka???
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-18 21:32
2-0 Sevilla :(
2007-02-18 21:31
KOLLA LÄNKTIPS. DÄR STÅR ALLT. ETO'O TRÄNAR FÖR ATT BLI 100 % OCH DET SA RIJKAARD OCKSÅ.
Barcelona Klint
2007-02-18 21:31
Äh! Vi reser oss. Vi är FC Barcelona!
Barcelona RIvaldo_10
2007-02-18 21:30
HAHA tänk vad roligt det blir om detta håller i sig och Ronaldinho lyckas vinna skytteligan:D

Men är det verkligen Etoos knä som är orsaken till att han inte var med idag..Jag menar hade han haft känningar i det så hade han väll inte gjort comeback för två matcher sen: Jag tycker det är lite skumt det här och tror mer att det är dispyten med Rijkard som spökar bara att de inte vill gå ut med det offentligt..vad tror ni??
Barcelona Rubén
2007-02-18 21:30
åhh..herregud, vart e spanska ligan på väg..förr den så fina anfallsfotbollen mördasju av lag som valencia..visst det har alltid funnits defensiva lag men detta som var idag var skrämmande..tur att vi lever för barca som tillsammans med några andra lag håller offensiven uppe finns ju lag som inte klarar av att styra en match ( idag kunde inte barca det hela vägen men blott 3:e förlusten) nu har ju premier league gått om spanska ligan i flest gjorda mål.. känns jobbigt nu så här efter förlust o jag e förbannad så ta detta ionte för allvarligt så att det blir en skitlång diskussion om detta nu..
Villarreal Ibravissimo
2007-02-18 21:29
3 i betyg tycker jag att Ronaldinho borde få. Han kanske inte dribblar lika mycket som han borde göra men det betyder väl inte att han spelade dåligt bara för det? Han krigade verkligen och han gjorde ett fint frisparksmål.
Barcelona Ghazza
2007-02-18 21:28
Hur i h-lvete kan ni ge Ronaldinho ett betyg över 2? Han kan så mycket mer och det vet vi. Det känns ofta som om han inte ens vill utmana. Snälla Ronnie du får försöka dribbla när du kommer rättvänd en mot en.
Barcelona R. Koeman
Ämne: Betyg skala 1-5

V....
Mycket bra bedömning.. du vet vad du snackar om :)
Real Madrid MiG
Spärrad. /red
Läs idioten Ronaldo9 på RMD's forum.

"Om vi hade vunnit igår hade vi varit 1 p efter Barca. Vilka möter barca nästa ? men ialafall.. "

Haha vilken idiot. Kan ju inte ens matte hur ska han kunna fotboll. Han är ju trots allt RMDFANATIC. Sedan tycker en annan att R10 och Ronaldo floppar :S.
Ronaldinho 16 mål och flera assist denna säsong. Ronaldo superdebut i Milan med 2 mål och 1 assist ? Flopp ? Don't think so.
Villarreal Ibravissimo
2007-02-18 21:27
Okej Guddy är dålig men -1 kan han väl inte få :S
Barcelona Valdés
2007-02-18 21:26
Messi är tillbaka - och han är mer kreativ på sin korta speltid än samtliga övriga Barcelonaanfallare tillsammans.

Domaren verkade sakna sin permobil, han gjorde verkligen allt för att dra ned på det lilla tempo som fanns.

Valencia är ett jätteroligt fotbollslag för alla som tycker om att ha riktigt tråkigt.

På onsdag möter vi ett annat underhållsfritt och glädjelöst lag. Förhoppningsvis tar vi ledningen för annars blir det mycket svårt att vända matchen med tanke på att Rijkaards taktiska genidrag är lika sällsynta som Giulys lyckade dribblingar.

Jag hoppas att det inte är Eto´os knä som krånglar utan att han snart är på planen igen.
Barcelona Barca#1
2007-02-18 21:26
Betyg skala 1-5

Victor valdes 4- Gör allt bra idag får minus för att han släpper in fast änn han är chanslös på målen

Zambrotta 2: Okej i första halvlek borta i andra halvlek

Puyol 3: Inte den puyol vi är vana vid att se gör inte bort sig men briljerar inte

Edmilson 3: Gör en helt okej insats.

Oleguer 2: Lite besviken på oleguer inte mycket som stämmer

Marquez 3: Gör ett helt godkänt jobb

Deco 2: svagt passningspel och dessutom ett rött kort

Xavi 3: Som hela laget bra i första men blir dåligare i andra. Säker i passning spelet

Ronaldinho 4(+): fyra och ett halvt pluss. Spelar mycket br. Säker i passningarna och gör ett fint mål också. Saknar fortfarande dom där dribblingarna och det leendet. Jag blev verkligen glad när ronaldinho för första gången faktiskt jobbade hem och vann bollen från joaquin.

Guddy 1-: många kan tycka att jag är lite får hård mot guddy men han var inte alls bra idag. Han missade chanserna han fick och var väldigt seg.

Iniesta 3: Dribblar och försöker hela tiden. iniesta är en bra inhoppare när han får spela mot trötta försvarare

Avbytare:

Lionel Messi 4: Kommer in och får fart på barca. Den här killen kan bli hur bra som helst. Såg riktigt pigg ut. Det märktes inte att han var tillbaka från skada

Guily 3: Ser pigg ut när han kommer in provar med dribblingar och inlägg hela tiden.

Sammanfattning: Barca ägde första halvlek och styrde matchen. Hadde lite otur med att man fick så dålig start på den andra halvleken. Lite besviken på vissa spelare och mycket besviken på valencia. Att man spelar så defensivt efter målen
tycker jag är dåligt gjort av ett topplag. Visst kan man backa hem men man måste ju spela fotboll inte bara fega vid sitt eget straffområde.

Villarreal Ibravissimo
2007-02-18 21:23
Skytteligan just nu:
Kanoute 17 mål
Ronaldinho 16 mål
Barcelona Rambla
2007-02-18 21:23
Ämne: När Morientes var nä....
Jag vet inte om du missade det, men vi låg under med 2-0 och då måste man satsa framåt. Eller? Bara naturligt att sådana lägen uppstår.
Annons: