/spanien/barcelona/forum/23464.aspx/spanien/barcelona/forum/23464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-21 13:44
Alla måste fan lova att inte jubla så som Real fansen gjorde igår om vi vinner med 3-2...2 insläppta hemma ´är inget jag jublar över särskilt inte om ens lag skulle (på ngt omöjligt vis skulle hetat Real Madrid)

Forza Barca
2007-02-21 13:41
Rivaldo88// Perfekt startelva...hoppas precis som du att den verkligen ser ut såhär ikväll!

Forza Barca
Barcelona Rivaldo88
2007-02-21 13:37
-------------------Valdes------------------------
---------Zambrotta--Puyol--Thuram--Gio-----------
---------------------Márquez---------------------
----------------Xavi---------Deco----------------
---------Messi------Saviola-----Ronaldinho-------

Hoppas verkligen att startelvan ser ut såhär till dagens viktiga match mot Liverpool. Valdes lika given i mål som vanligt, Zambrotta till höger istället för vänster med tanke på att Liverpools starka sida är vänstersidan detta på grund av att en viss Luis Garcia drabbats av skada. Puyol och Zambrotta kompletterar varandra på ett utmärkt sätt, Crouch och Bellamy kommer bara titta på när dem blir överkörda av våra jättar i backlinjen. Gio ute till vänster detta med tanke på att vi har saknat dem riktiga inläggen från vänsterkanten som Saviola kan trycka dit med jämna mellanrum. Márquez som balansspelare där han är som allra bäst, samt för att stänga igen för Gerrard som är livsfarlig om han får stå fri utanför straffområdet och skjuta. Deco och Xavi på mitten där dem gör det som bäst, domirerar bollinnehaven samt lägger fram bollar till Ronaldinho-Saviola-Messi som sätter dit dem. Ser gärna att Iniesta får komma in och röra om i mitten med sin snabbhet och spelförståelse. Messi till höger känns lika given som Valdes i mål där det inte finns någon som spelar bättre. Saviola i mitten med tanke på att Guddy inte gjort något under hela den tid han var inne mot Valencia, skam om han får starta ikväll! Ronaldinho till vänster där han kan komma in och släppa smörpassningar samt dra till kanoner som han gjorde i matchen mot Levski Sofia!

Ser fram emot en rolig och underhållande match ikväll där Barcelona visar vägen som ska räcka till Athen i Maj.

Visca Barca
Barcelona barcelona-z
2007-02-21 13:33
Valdes

Belletti Marques Puyol Zambrotta

Motta

Xavi Deco

Messi Saviola Ronaldinho

Men det går helt bra me Guddy också men ja skulle häls vilja se Motta på pivots positionen och kriga och Margues på Mittbacks positionen
Länktips: Barca
Barcelona Barca 1899
2007-02-21 13:33
Klockan 20.45 smäller det. Barca vs Liverpool

Två lag med turbelens i truppen ställs mot varandra. Barca har för mig det största problemet i truppen, tror tyvärr att det är bara halva saningen i media om Etoo.

Problemet för barca är att de inte har någont center. Gudjohnsen får aldrig spela en hel match och passar inte riktigt som center. Saviola är inte Rikjaards favorit och får därför inte spela (tycker också att han inte är speciellt bra)

Tror att barca ställer upp anfallet så här:

Ronaldinho - Guddy - Messi

Problemet blir sen efter sådär 55 min, Guddy bytts ut och Giluy kommer in. Barca har ett tremanna anfall men inte en jävel inte i boxen, där är ju där man gör alla mål!

Istället gör vi bara mål på frisparkar.
Att Etoo inte är med på planen så blir det ett helt annat spel.

KAOS!!

Barcelona Myrran
2007-02-21 13:27
En ensam Crouch? Då ska det inte va svårt, ha någon i ryggen som stör bara så att han inte kan ta emot bollen och ta hand om andra bollen efteråt... Men vad ska man förvänta sig av alla lag på Camp Nou? Nästan alla har en defensiv inställning...
Barcelona Smogen
2007-02-21 13:23
Har också läst att dom går för vinst....enligt Benitez. Sen läste jag på Goal (inte helt pålitlig)att enligt alla träningsrapporter kommer Liverpool ställa fram sitt mest defensiva lag någonsin under Benitez. Helt inriktat på försvar och kontringar med en ensam Crouch därframme.
Barcelona Warlei
2007-02-21 13:16
ska bli så sjukt kul match ivk... fruktansvärt spänande... någon som ahr koll på va liverpool säger inför mathcen?
läste någonstans att dom ska gå in för vinnst (självklart). men någon som vet va deras tankar är?
Barcelona Abbe_
2007-02-21 13:11
Mindre lyckad i Milan.
Barcelona Rambla
2007-02-21 13:01
Ämne: Även om det inte har....
Haha, den var kul. Han märker att han inte kommer att hinna upp bollen, och tror sig ha Buroc just i hälarna bakom sig. Det blir lite komiskt när då Buroc i själva verket var någon halvmeter efter honom. :D
Barcelona Relay*
2007-02-21 13:01
Ämne: Ämne: Jag är ....
Andramålet Valencia gör mot oss känns fullständigt onödigt sedan kommer Ronnies reducering för sent för att det ska kunna bli nån chans att utjämna.
Jag vill inte se en upprepning av dom misstagen i kvällens match.
Sedan hoppas jag Messi finns i startelvan.
Barcelona Myrran
2007-02-21 12:53
Även om det inte har något att göra med Barca så va jag tvungen att lägga in Gilardinos filmning...

Hollywood nästa!
Barcelona Abbe_
2007-02-21 12:52
Skulle vilja se Iniesta i startelvan idag fakstist.
Frågan är om inte Iniesta spelar från start och Messi hoppar in i andra halvlek. Annars ser jag hellre Iniesta än Deco 7 dagar i veckan.
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-21 12:50
Jag tippar på att det blir 1-1 där barca gör första målet under slutet av första halvlek för att sen dra sig tillbaka. Liverpool gör mål i 78 minuten när de anpassat sig.
Barcelona Myrran
2007-02-21 12:33
----------Valdes-----------
Belleti-Thuram-Puyol-Zambro
----------Marques----------
--------Xavi----Deco-------
Messi------Guddy------Dinho

Det tror jag bli startelvan. Belletti på högerbacken för att han har mer offensiva kvaliteter än Oleguer. Thuram börjar för ett mer sabilt mittförsvar, behövs mot engelska lag. Marquez som piovte för att han har gjort det bäst hittils. Xavi istället för Ineista för att få en stadig start på det hela. Guddy har mest erfarenhet mot engelska lag så han borde veta ett och annat.
Byten: Iniesta mot Xavi, får in lite mer fart och fläkt och snabba fötter mot tröttkörda motståndare.
Guily mot Messi, Messi är inte redo för en hel match än.
Thuram mot Motta, Marquez ner som mittback, vet inte hur läget med Thuram är men kom nyss tillbaka från en skada och kan nog inte spela en hel match.

Är det bara jag som inte är nervös än? Brukar ju dock bli det runt 6 snåret, då kan jag nästan inte stå ut med det längre...
2007-02-21 12:33
Dem har Gerrard, Carragher o Kuyt men det är inget mot oss jag menar Ronaldinho, Messi, Puyol, Deco, Zambrotta mfl...Klart VI tar det ikväll!!!

Luís Garcia
2007-02-21 12:26
Ämne: Jag är jättenervös i....
Var inte så nervös! Vi Barca fans är lite bortskämda :). Barca vinner ju hela tiden och vi förväntar oss lite för mycket då och då. Men håller med att vi har inte spelat som vi brukar. Det kommer ikväll kan jag nästan lova!
Luís Garcia
2007-02-21 12:23
Grabbar! Skit i vad Bommel gjorde och vad real fansen har att säga. Van bommel tillhör inte Barca och inte Real heller. Vi snackar inför matchen ikväll istället!

Tror ni att Thuram startat bredvid Puyol? Jag hoppas att han gör det och att Marquez fortsätter som "Pivote". Men är lite orolig att Guddy startar, han är inte i form. Ser hellre Saviola. Vad tror ni då om ikväll? Tror på 2-0 vinst!

VISCA BARCA!
Barcelona Relay*
2007-02-21 12:22
Jag är jättenervös inför kvällens match dom senaste ligamatcherna har varit besvikelser och det bådar inte gott.
Barcelona Rubén
2007-02-21 12:22
Sóm més que un club,

Tack igen..:D..
jo o håller man stenhårt på barca o ska på match på dagen efter så hoppas jag det känns ännu bättre :P... Visserligen ska jag se Getafe matchen men geafe har ju varit bra nu efter nyår så de kanske blir en bra match, hoppas de blir lite liv på läktarna me de har ju trots allt varit en supporterklubb till R.Madrid...bläää:P
Zaragoza Nina (Red.)
2007-02-21 12:18
Jag vill säga en sak till, Juaníto. Det där du säger om Oleguer och antivåld och allt. Jag håller med dig till tusen procent. Att Oleguer vågar ta ståndpunkt i baskienfrågan ska han ha tonvis med cred för. Ska bli kul att se hur Bilbaopubliken tar det.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-21 12:15
Har för mig att muséet tar 6-7€
Muséet + rundvandring 11-12 €
Gratis för medlemmar. Klart värt det t.o.m. om man inte gillar fotboll.
Att kliva in pâ Camp Nou första gângen suger nästan luften ur en.

Barcelona Rubén
2007-02-21 12:09
Just de, vad kostar inträdet till muséet och rundvandringen??

min första gång där nere, hehe, kanske märks..:D
2007-02-21 12:09
Ämne: Rundvandringen är al....
De nada,

Rundvandringen mâste pâbörjas senast en timme innan stängning om jag minns rätt men är annars öppen under öppningstiderna.

Barcelona Rubén
2007-02-21 12:06
Rundvandringen är alltså tillgänglig dessa tider också?..

Sóm més que un club, Muchos Gracias..
2007-02-21 12:03
Ämne: tja..

jag tänkte ....
Rubén:
öppettider museet 2:a april - 28 october:
Mândag - Lördag, 10:00 till 20:00
Söndagar och helgdagar, 10:00 till 14:30

Matchdagar är det öppet men man kan inte göra rundvandtingen.
Barcelona Zamboza
2007-02-21 11:58
instabil kille? Tror inte det. Dessutom är det väl lätt att ge igen på något sätt när man blir provocerad under hela matchen för att man tidigare representerat en rivalklubb. Åtminstone grep han sig inte fysiskt på denne real spelare som Deco exempelvis kanske skulle gjort. Raul gjorde väl något liknande på Cam nou för något år sen och jag tror inte någon barca spelare då provocerade honom. Tycker du Raul är instabil kille?
Barcelona Criff
2007-02-21 11:55
Hahahahaha Real madrid ska försöka få Van Bommel o den andre avstängda i returmötet för det dem gjorde. Dem är så rädda för dem vet att tyskarna kan vinna, så dem försöker fuska till sig en vinst. Väx ni madristas upp istället! Tack för mig.
Barcelona Rubén
2007-02-21 11:55
tja..

jag tänkte se ifall någon här inne har lite koll på ex. öppetider till rundvandringen på Camp nou och museet..ska ner i maj är det tänkt hinner man gå på både museet och rundvandringen om man kommer ner till flygplatsen klockan 11.50 på lördagen och ska hem på morgonen på måndagen?...har för mig att det fanns en artikel om de men hittar dne inte..
Barcelona Rambla
2007-02-21 11:54
Ämne: Zamboza,
pinsamt at....
Lika pinsamt att känna sig tvungen att förolämpa sin motspelare och kalla honom för "puto barca" under en hel match. Instabila killar?
Annons: