/spanien/barcelona/forum/23462.aspx/spanien/barcelona/forum/23462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

FORUMET ÄR JUST NU HELT STÄNGT.
Eusebio
2007-03-06 23:14
Jag förstår inte varför nötterna i Viasat-studion sitter och klankar ner på Rijkaard? Han är väl för fan den enda i Barça som gör sitt jobb? Vi är tvingade att göra mål, och då är det väl bara att satsa framåt. Jag hade förstått kritiken om han satt in en fembacks-linje och lirat tjongbollar, men nu? Nej, all respekt till Rijkaard som vågar lira med en tre backslinje..

Barcelona Rambla
2007-03-06 23:13
Dalundh:

Kul kille du. En hel fotbollsvärld vet, ja förutom DU då kanske, att Barcelona har mer talang spelare för spelare än vad liverpoolspelarna har i sina skosnören. Det är inte vårt år i år, ingenting konstigt med det. Hur var ni förra året tex? Inse att man inte kan lyckas i CL varje säsong. Speciellt inte när två av de viktigaste spelarna varit bort flera månader pga skador och spelet inte riktigt har stämt under hela säsongen.

Istället för att komma in här och häckla oss, så kan du väl dra till ditt eget forum och fira där istället. Fjant!
Barcelona Evička
2007-03-06 23:12
Ämne: Lyssna på fyllot Ral....
Ja inte lär han bli sparkad i morgon i alla fall.
Barcelona michabos
2007-03-06 23:11
Är ett STORT Liverpool-fan, men f-n vilket svagt hjärta ni gav mig i slutet! Hade Eto'o varit bättre matchtränad hade vi inte fixat det! Lycka till i La Liga! Ro hem den nu!
Jamie_Carragher
2007-03-06 23:11
Tack för god match. förstår att det känns tufft för er just nu..
Sätt över 2 matcher, är min uppfattning, att vi var värdiga att gå vidare. Första 45min. spelade vi faktiskt lysande, och det sättet vi spelade på då har ni inte visat upp en enda gång under dessa 2 möten. Ni ryckte upp er en aning i 2:a och efter målet var det mycket boll, men få farliga chanser.

Önskar er iaf. lycka till i La Liga, hoppas ni tar hem det. Trevligt med att se att våra 2 lag iaf. kan sköta sig efter slutsignalen, vore pinsamt om det blivit som Valencia - Inter exempelvis..

YNWA
Barcelona Dani
2007-03-06 23:10
Rambla,

Ok att våra mittfältare blev pressade så fort de kom i närheten av en boll, men då gäller det att ta löpningar för att öppna upp ytor åt medspelarna. Så pass stillastående som de stundtals spelade, går inte att spela på den här nivån - det gör det alltför lätt för försvararna.
Barcelona Ghazza
2007-03-06 23:10
Rambla,

Men håller du inte med mig om att så här har det sett ut under väldigt många matcher? Valencia borta etc. Lag backar hem och vi tvingas rulla i backlinjen eftersom spelet är låst där uppe. Vad kan Rijkaard göra?
För vi behöver verkligen en backup-plan då det ser ut så...
Valencia roo-roo
2007-03-06 23:09
Skönt att vi (Liverpool) synd att Barca är ute, kör över Real nu med eran positiva fotboll.
Barcelona Meley
Jag vill VERKLIGEN ha kvar Rijkaard som tränare. Inget snack om saken. Lite bättre försäsong och så sen tar vi det nästa år.

Visca el Barca
Barcelona Rambla
Lyssna på fyllot Ralf Edström på Tv. Han tror att Rijkaard kommer att få sparken. Jisses Ralf, mannen med koll. Fick han inte sparken säsongen han kom då precis allt gick åt h-e, varför skulle han få det nu?
Barcelona Dani
2007-03-06 23:06
Fantastisk coachning av Rijkaard. Som bl.a. Rambla skrev, i det ytterst prekära läget vi befann oss i inför matchen gällde det att chansa - självklart gav detta Liverpool ett gäng möjligheter.

Det jag irriterar mig på, förutom första matchen, är inställningen från start. Poolspelarna var taggade till tusen, medan våra killar mest lirade alibi. En helvetes inställning från start och vi hade varit vidare. Eller om Dinho skjutit stolpe in.

Från och med imorgon är det full fokus på marängsvissen som serveras på lördag!

Visça!
FUzzy
2007-03-06 23:04
Måste säga att det känns för jävla bra att slå ut regerande mästarna ska inte sjunga några nidvisor men fan vad man är lycklig!!
Barcelona Rambla
2007-03-06 23:04
Jag fattar inte hur vissa ser på fotboll här inne. Det behövdes inget geni för att se hur det oftast var press med 2 ibland tom 3 man på spelare som Messi, Deco, Xavi och Iniesta när de fick boll. Oftast felvända också. Vad ska de göra då? Det är bara att inse, Barça har inte den bästa form den här säsongen.
Barcelona Ghazza
2007-03-06 23:03
Det är precis som Criff säger,

Vad är rimligt att förvänta sig av Eto'o/Messi egentligen? Killarna har vart borta i över fyra månader och förväntas utföra stordåd? Det är ganska svårt att göra detta i en match mot ett av Europas bäst defensiva lag. Så lägg ner det där.
Barcelona Meley
2007-03-06 23:02
Henk Ten Cate - El Mister

Men snälla Eto'o har ju precis kommit tillbaka från en 4 månaders skada. Vi kan ju inte tro att han ska komma tillbaka och skjuta in mål i varje match. Vi kan inte kräva för mycket av honom nu. Han måste matchas in.
Barcelona Rambla
2007-03-06 23:01
Henk Ten Cate:

Är du inte lite orättvis mot Eto'o nu. Han har varit borta 5 månader pga en svår meniskskada. Det tar faktiskt tid att bygga upp muskelatur och matchtempo efter så lång bortvaro.
Barcelona Criff
2007-03-06 23:00
Ämne: Tycker Barca spelar ....
Du är också helt bränd, Eto är inte matchtränad. Man såg han var försiktig och gick inte in i närkamper som han brukar. Ronaldhino gjorde det han kunde med dem bollarna han fick. Dem fick ju knappt nåt att jobba med för där var 3 spelare på dem hela tiden. Snälla byt lag att hejja på för du verkar inte fatta något.
Lacus Clyne
2007-03-06 23:00
Hoppades på er ikväll
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-06 22:59
Tycker Barca spelar utan någon vilja alls. Spelare som Ronaldihno och Etoó gör ingenting och jag är ganska säker på att efter denna sorti kommer dom lämna Barca efter säsongen. Etoó är rent utsagt pinsam. Ronaldinho står centralt i banan, match efter match, och tappar bollar. Herregud, Rijkaard, vet du inte att Ronnie till vänster och Etoó centralt är det bästa?

Bra att vi vinner matchen och hade vi mot all förmodan gått vidare så hade vi inte varit värda det.

Mycket svagt Barca!
Barcelona Ghazza
2007-03-06 22:58
Jag vet inte vad jag skall säga.. Det känns tungt att åka ut tackvare misstag vi gjorde i första matchen. Bryt ihop och gå vidare. ALL koncentration på ligan nu! Krossa marrängerna på söndag! Det får bli steg ett till ett nytt ligaguld!

Visca el Barça! Nunca daremos para arriba!
Barcelona Meley
2007-03-06 22:57
Skönt för Gudjohnsen att göra mål trots allt. Min kärlek för Barcelona stärks bara :)
Barcelona Criff
2007-03-06 22:55
Ämne: Criff

Jag håller....
Jag var också knäckt förra matchen, men de va mest för det var misstag som gav bort segern. Här var det inga misstag(förutom Valdes), och vi vann ändå fast vi körde med 3 backslinje och Liverpool tokförsvarade sig. Alla får helt OK betyg av mig.
Barcelona Lionel_
2007-03-06 22:53
Romano Africano;
Dina kunskaper i betygsättning verkar vara låga.
Barcelona Lionel_
2007-03-06 22:53
Romano Africano;
Dina kunskaper i betygsättning verkar vara låga.
Barcelona Zamboza
2007-03-06 22:52
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Jodå och det är jag evigt tacksam för, men det var också han som hade stor del i att vi åkte ut så tidigt i år. Jag är säker på att det är fler än bara jag som vill ha väck honom.
Barcelona Sami Hyypiä

Vi skulle avgjort i första då vi hade massa chanser o två ribbskott.

Det stod 10-1 till skott i oss första halvlek :S ni hade 0 skott på mål med. Vad har hänt?

Spela upp er lite andra då vi backade. Tack för er som tackat på forumet.
Lycka till i ligan.
Barcelona Criff
Ämne: Ämne: Ämne....
Du är ju helt bränd. Vi mötte ett taktiskt Liverpool, som bara körde defensivt. Våra spelare fick inget utrymme till att göra nåpgot. Dem hade 3 spelare hela tiden. Försök du fixa det.
Barcelona Rambla
Håller helt med Holländaren. Rijkaard gjorde allt rätt. Hade Ronaldinho inte träffat stolpen och gjort mål, så hade alla kallat Rijkaard för ett taktiskt geni istället. Att Liverpool skulle skapa chanser var givet på förhand med den uppställningen Barça startade matchen med.

Vi räckte inte riktigt till och det är bara att hylla Liverpool för två starka insatser. Vi slarvade bort det på Camp Nou. Det är bara att bita i det sura äpplet.

Nu blir det marängswisch på lördag, det kan jag nästan garantera.
Spanien Romano Africano
2007-03-06 22:49
Ämne: Ämne: sämsta ....
barca ska spela bättre än de gjorde idag.

Spelar roll de vann en betydelselös seger.

Hade de spelat hälften så bra som de borde hade de vunnit matchen med 0-2.

Ingen i barca förutom Thuram och Puyol,Guddy förtjänar få mer än 0 i betyg.
Atlético Greven
2007-03-06 22:49
Vi i liverpool fick möta er i rätt period när ni letar efter spelet.Hade hellre sett detta möte i finalen.Ta ligan nu istället
Annons: