/spanien/barcelona/forum/23454.aspx/spanien/barcelona/forum/23454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 20:39
Folk gnäller på att han e dålig passningsspelare och har dålig teknik. Men visst är det precis en sån vi behöver. Xavi, Iniesta och Deco ska stå för och Sissoko är världsklass deffensivt. några viktiga saker till: han är nästan 2 meter och är en av de starkarste spelarna i världen. 22 år gammal. Låter som en fantasktiskt bra barcaspelare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-25 20:15
RonaldinhoGaucho10

Det är lätt att övertala Behrami om att han ska gå till Barca, men desto svårare är det att övertala Barca så att de köper just Behrami. ;)
Barcelona tarrak
2007-05-25 20:01
Jag har en fråga angående Barça B:s tragiska degradering. Vilka regler är det som gäller för att flytta spelare mellan A och B-lag? Hade det inte varit möjligt att låta spelare som Ezquerro hjälpa laget att undvika nedflyttning?
Barcelona Ghazza
2007-05-25 19:45
João Pinto,

Diogo? Inte en chans. Ett stort ärkesvin som jag hoppas aldrig sätter en fot i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 18:49
João Pinto
Pratas även om Heinze... Bayern köper som vanligt alla bästa i Tyskland, spelar ingen roll om de har 20 på samma plats. Med Sagnol på högerbacken så flyttar Lahm knappast till högern. Men de vill nog ha en bra ersättare till Lahm och Jansen kan spela högre upp också. Vem Barca än köper så måste han vara en av de bästa. inga mittemellan spelare som Gio och Belletti.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-05-25 18:48
valon behrami hade vart en dröm å se honom spela i barca..det är så att behrami är min mosters son. själv vet jag att barca är hans favoritlag. önskar att jag kunde övertala honom. hehe
Barcelona João Pinto
2007-05-25 18:42
Hur blir det nu med ytterbackar egentligen? Jansen klar för Bayern och Alves för dyr. Är det Diogo och Abidal som är huvudmålen eller?
Vill inte Bayern släppa Lahm nu när de har Jansen? Behöver de verkligen två så duktiga vänsterbackar? Slöseri i så fall...

Jag gillar Behrami i Lazio, en riktig terrier! Har kanske inte varit så bra denna säsongen, men det är ju pga av skada. Säsongen innan var han grym!
Barcelona Rambla
2007-05-25 18:34
Det finns bara ett alternativ och det är ett byte mot Kaká, annars blir det inget från Barças håll. Ett byte som Milan nog inte är intresserade av. Ronaldinho är nu en sådan stor symbol i Barcelona och drar in så mycket PR och pengar till klubben att jag har svårt att se ledningen ens överväger saken.
adiiL
2007-05-25 18:34
Ämne: Jag tycker att syste....
Oj oj snacka om att det skulle va en pirrande match det :P Skulle inte våga titta.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 18:29
kommer Berlsconi med 1 miljard då kan vi börja snacka... För att få Ronaldinho bort från Barca hänger nu bara på klubben, för att Ronaldinho vill stanna. Och stannar han nu så förlänger han kontraktet. Messis och Dinhos kontrakter ska ändras och förlängas den här sommare. Så motiverar pengarna klubben så kanske, annars aldrig att Dinho sticker.
Barcelona Rambla
2007-05-25 18:11
Sano:

Jaja, vi har hört allt förut. Spelare berömmer andra klubbar och säger sig vara stolta när de klubbarnas presidenter säger sig gilla deras fotboll. Det är god uppfostran och bra pr, ingenting annat.

Du missförstod vad jag menade. Milans websida har inte gjort någon intervju, de har bara skrivit om någon intervju som någon annan gjort.

Till sist, en intervju med Ronaldinho från förra veckan. Du kan tom höra interjvun själv, där han säger med egna ord (ingen j-a text som någon journalist skrivit) att det finns bara Barcelona i hans tankar och att trivs där han är. Räcker det för för att övertyga dig?
Barcelona tarrak
2007-05-25 18:06
Jag tycker att systemet med att inbördes går före målskillnad är bra, även om det missgynnar oss den här säsongen. Jag tycker att det säger mer om ett lags styrka hur man spelat mot de andra topplagen än att man lyckas utklassa en massa omotiverade lag i slutomgångarna. Helst skulle jag vilja se att man kör det italienska systemet, där lag som hamnar på samma poäng för spela omspel, då både målskillnad och inbördes känns lite futtigt att avgöra en 38 matcher lång säsong med.
Sano
2007-05-25 18:03
Rambla

Jag tror nog inte Milan skulle lagt något som inte är sant på deras officiella (!) hemsida då, för då kan man säga att rykten om att Kaka' sagt att han drömde om att spela för Real Madrid när han var ett barn också är falska för det stog så i Reals hemsida. Och vart stog detta:

“This pleases me and motivates me to do even better, but now I can only see myself with Barcelona.”?

För jag hitta det inte någonstans.
Barcelona Rambla
2007-05-25 17:59
Sano:

Haha, du är rolig du. Han sa knappast det till Milans websida. Däremot skriver Milan om någon intervju som någon websida gjort med Ronaldinho. Det är en jäkla stor skillnad. :D

Dessutom glömde du kanske lägga till det här:

“This pleases me and motivates me to do even better, but now I can only see myself with Barcelona.”

Tyvärr, vi blir inte oroliga längre. Ronaldinho har flera gånger de senaste veckorna klart och tydligt deklarerat att han inte vill spela någon annanstans än i Barcelona för tillfället. Det spelar ingen roll hur mycket Berlusconi och liknande smörar varje dag eller hur mycket italienska tidningar dagligen envist propsar på att Ronaldinho lämnar dörren öppen för en flytt.
Barcelona Rambla
2007-05-25 17:42
Ämne: Å andra sidan har de....
Det håller jag visserligen med om. Jag menade inte på något sätt att Barça hade varit bättre än de andra topplagen sett över hela säsongen. Det jag syftade var systemet i sig med inbördes möten. De som har varit mest jämna över hela säsongen är ju helt klart Sevilla. Barça hade ju i stort sett avgjort ligan vid nyår de två tidigare säsongerna.
Delarocha
2007-05-25 17:35
Å andra sidan har det avgjorts på 6 matcher åtminstone...Barca har bara en vinst på de 6 mötena med Sevilla, Real och Valencia, det är för dåligt.
1 vinst, 2 oavjorda 3 förluster... Detta är för dåligt.
Barcelona Rambla
2007-05-25 17:28
Känns lite orättvist att det avgörs på inbördes möten. Det ska väl inte räcka att vara bra i endast två matcher över en hel säsong? Avstängningar och skador kan kan fördärva en hel säsong beroende på resultat i två matcher. I de flesta andra stora ligor gäller målskillnad.

Antal gjorda mål:
Barcelona 70
Real Madrid 58

Antal inläppta mål:
Barcelona 30
Real Madrid 36

Heh, Real Madrid har en bättre målvakt, vilket det inte finns något att opponera sig emot, men deras fans skrattar åt vårt försvar. Varför i hela friden släpper de då in fler mål då än oss?

Antar att de kan sluta skratta nu. :D
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-25 17:00
Just fan, så var det ja.. Tackar för hjälpen! ;-)
Barcelona tarrak
2007-05-25 16:58
culé hasta la muerte/Då gör man en liten minitabell av lagens inbördes möten vilket skulle betyda att Madrid vinner, Sevilla kommer tvåa och Barça hamnar på tredje plats.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 16:57
culé hasta la muerte

Tror att de gör en tabell mellan de lagen med de poängen de har skaffat mot varandra
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-25 16:48
Hmm..Har funderat lite, eftersom det är inbördes möten som gäller i Spanien..Undrar vad som händer om både Barcelona, Madrid och Sevilla kommer lika? Är det nån som har koll på detta? Har för mig att jag läste nånstans att för Barcelona gäller endast sätt att vinna är om de skiljer poäng från Madrid....
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-05-25 16:45
shena barca fan , idag äre albanien england jag undrar om nån vet vikken tid det är o sånt

tacksam för svar

ÄLSKA barca
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-05-25 16:45
shena barca fan , idag äre albanien england jag undrar om nån vet vikken tid det är o sånt

tacksam för svar

ÄLSKA barca
Barcelona Abbe_
2007-05-25 16:09
Karzan

Noll koll?
Lördag kl. 22.00!
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 15:48
Han behöver inte peta någon ur truppen, men han är en ledare och har han bra form så ska han vara med. Som avbytare eller vad som helst. Tränaren kan ju ta ut mer spelare än vad Aragones har gjort. Även en mittback till kan behövas i truppen eller en högerback beroende på var Ramos kommer att spela... Albiol måste komma upp o känna på det. Han är fantasktiskt bra. Tycker inte att Navarro är bättre än honom eller några till.
Är Soldado tillräckligt bra som tredje anfallare efter Villa och Torres? tveksamt...
Barcelona Rambla
2007-05-25 15:29
Ämne: Hur har jag genom al....
Vem ska han Raúl peta? Iniesta? Skulle inte tro det. Han är för långsam. Inget vidare löpsteg och allt han gör går för långsamt som jag ser det.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 15:18
Hur har jag genom alla år missat det? tom. varit genom hela sydamerika :D det va som fan...

Truppen har annars bara en vänster och en högerytter om ja inte har fel? Joaquin och Silva? Angulo kan spela på högern med.
Även Raul kunde ha tagits ut tycker jag... Varit ganska bra på sistone...
Barcelona Rambla
2007-05-25 15:09
Barcelonito:

Det är inte så lätt för Aragones att ta ut "El Rifle" Pandiani då denne är från Uruguay och följdaktligen säkert blir uttagen i Uruguays landslag. :)

Annars tycker jag det är helt rätt att Joaquin och Soldado blivit uttagna. Saknar dock Vicente men han är väl fortfarande skadad antar jag. Det dröjer något år till då har vi Bojan som debuterar.
Barcelona Barcelonito
2007-05-25 15:09
Viasat sport 2 visar Barca tv.
Barcelona Karzan
2007-05-25 14:59
Hur ser man barca tv snälla säg jag e intresserad
Annons: