/spanien/barcelona/forum/23452.aspx/spanien/barcelona/forum/23452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-22 16:13
Har redan börjat längta till returmötet i Chl, någon mer än jag?
Visca el barca.
Barcelona marcus
2007-02-22 16:13
Tror det kommer bli väldigt tufft att vända detta resultatet. Satt och funderade över hur Saviola spelar i Argentinas landslag kontra Barcelona.

Saviola visade sig endast i ett anfall, och då gick det undan. Men då måste det läget sitta. Det är okej för en anfallare att inte delta i spelet mer än en gång, men då förväntar man sig jävlar i det att det ska sitta under just det läget.

Om Barcelona åker ut. Hur ska då vår goda tränare göra? Med alla dessa klasspelare fungerar rotationer utmärkt (Jag tror inte felet ligger där att vi spelar så hemskt försvarspel som vi gör i vissa stunder)

Men hur blir det om Barcelona åker ut ur CL. Det blir plötsligt väldigt många färre matcher? Det kommer bli väldigt svårt att få alla dessa spelare och vara delaktiga i truppen. För hela truppens skull måste vi egentligen vinna emot Liverpool. Detta fanns inte.

Och Thuram! Finns han ens mer? eller är han skadad? Låt oss ge honom chansen. Det är i försvaret det fattas kvalité just nu. Varför inte ersätta med VM-spelaren som gjorde att Frankrike kunde komma längre än vad dom hade potential till?

Vi har en utmärkt trupp. Det finns inte någon position jag vill förstärka, skulle isåfall vara en ersättare till Ronaldinho. För blir han skadad, då vet i gudarna om vi kan ersätta honom. Ett Barcelona med Gio (som just nu utan tvekan är vår bästa ytterback) och Zambrotta är mil starkare än med Beletti eller Oleguer!

Saviola och Gudjhonsen hade båda en bra period i början av säsongen och gjort ständigt mål. Tyvärr har båda fått formsvackor samtidigt. Men se ljuset! Eto´o kommer snart tillbaka.

Hoppas Saviola kommer igång på riktigt igen, det behöver båda han och Barcelona.

Det ser tungt ut. Låt oss slå tillbaka i England. För hela säsongens skull!

Edit : Det är trevligt att du ringer din Barcakompis. Men är det verkligen speciellt relevant att skriva det för oss?

R-7

Oftast har personerna som skrivit inne på Reals forum aldrig spenderat en rad inne på Les Rambles.

Själv har jag aldrig sett det nicket passera här inne. Att gå in och klistra in samma inlägg visar ju bara att du inte är bättre eftersom du skriver samma grej härinne.

Höj nivån. Det är en förlust. Barcelona är inte ett sjunkande skepp. Det vänder.

Tänkte också på hur jobbigt det måste vara som storlag att alltid behöva spela under så stor press som dom faktiskt gör!
Barcelona Barca Barca
2007-02-22 16:09
Ämne: Störst, bäst, Barca ....
Sällan en Madrid supporter kommer hit in och säger något vettigt, men där sa du något spm ja håller med till 100%.
Galctico
2007-02-22 15:56
Störst, bäst, Barca

Ni har vunnit mot små lag. MEd stora lag har ni åkt åt skogen : mot oss mot valencia och snart sevilla. Och observera att ni leder endast med 4 p och det är inget för er som har ett sådant lag. Nästan halva ligan är kvar att spela. Hade ni etoo då hade ni inte ledit med 4 poäng utan 10, 14. Det är skillnad kan jag lova!
Galctico
2007-02-22 15:54
ringde nyss en barcak ompis till mej och ville reta honom lite för matchen men så sa han " JA men vi har inget anfallare. Saviola är kass och likaså Guddy" Vile bara säga sluta kalga på Saviola han är en grym anfallare. Mén som sagt Etoo är före de tvåi alla tider och lägen.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 15:53
Ämne: Utan Etoo är ni lika....
Om vi är lika med ingenting utan etoó hur kan det då komma sig att vi leder ligan och har gjort det utan honom? Undrar vad ni är då???....
Number10
2007-02-22 15:51
Amunt!// Vi vet nog minst lika bra som dig hur värvningarna sköts, alla lag har både bra och dåliga köp. Köpen som gjorts på senaste har mestadels varit för framtiden och inte färdiga a-lagsspelare. Sen om du kallar Sissoko, Agger, Kuyt mfl. dåliga köp så får det stå för dig, dessutom är dessa spelare fullt utvecklingsbara ännu. De kostar knappt en spottstyver av det ex. Chelsea slänger ut på sina spelare.

Nu misstänker jag att du rabblar upp spelare som Kromkamp, Nuñes och Pellegrino i ditt huvud som dåliga köp, men som jag sa innan så köper väl alla lag både bra och dåliga spelare.

Tro inte allt du läser om rykten för den delen...
Galctico
2007-02-22 15:49
Utan Etoo är ni lika med ingeting.
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 15:47
Ni kanske vinner La Liga, men det lär bli en strid in i sista omgången. Jag vill inte påstå att Barcà är körda för förlusten, men det har redan börjat snackats om vem som lämnar och bråk lite här och där! Ni måste få igång Etoò om ni vill ta någon seger! Lycka till mot LFC!
2007-02-22 15:43
Precis som Qno skrev nedan så är det möjligen Valencia o Sevilla som kan utmana oss...men jag menar så dåliga har vi inte blivit helt plötsligt att vi inte har chans på någon titel i år.
Valencia Amunt!
2007-02-22 15:43
Rambla:
Liverpoolfans ska inte snacka precis ;)
De tror ju trots allt att de kan värva Villa, Vicente, Silva (hela Valencia ungefär) samt en massa med andra spelare eftersom de har fått en ny amerikan i laget.

Synd bara att de inte vet att Rafa sköter värvningarna och Rafa, han har aldrig varit någon vidare av att köpa spelare.

Troligtvis får de istället se Upson där tillsammans med typ Juanma eller Duscher ;)
2007-02-22 15:41
Ämne: Vad ska man säga om ....
Eller hur att vi tappar ligan mot er...tror knappast det...men ni verkar ju blivit på väldigt bra humör efter Bayern matchen. där 3-2 för er är en enorm succé...
Barcelona Qno
2007-02-22 15:41
Madrid-ado/
Att vi ska kunna åka ur CL efter en 1-2 förlust hemma mot Liverpool köper jag, även att i Copa Del Rey kunna åka ut mot Zaragoza som vi har erkänt svårt emot håller jag med om. Men att vi skulle förlora ligan till Real Madrid, där är du ute och cyklar. Och detta är inget ont emot varken dig som Real supporter eller Real Madrid i sig, utan om vi tappar ligan blir det till Sevilla eller Valencia för det är dom som känns starkast av bakomvarande lag.
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 15:35
Vad ska man säga om matchen igår, var det tur eller så kan man säga att Barcà vart dåliga!?

Vissa i detta forum ansåg att jag fantiserade då jag trodde på ett kryss för er del, men visst hade även jag fel! Förlust med 1-2 och dålig stämmning i laget! Barcà måste fixa till laget för annars är ni körda i Copa del Rey mot Zaragoza, i La Liga mot Real Madrid och nu i CL mot Liverpool. Ni måste spela med Etoò och Messi om ni vill vinna ngt denna säsong! Kommentera!
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-22 15:29
Är det mer än jag som anser att barca är ett sjunkande skepp.

Obs kolla läntips.
Länktips: www.gmail.com
Number10
2007-02-22 15:27
Rambla//
Tagga ner nu, på LFC forumet har påpekanden ang. erat forum knapptfigurerat kan jag säga. Men att meningar om Barcaspelarnas oförmåga att stå på benen och huruvida domaren varit konsekvent i sin bedömning florerat kan jag skriva under på med en gång. Fotboll spelas på två ben och inte liggandes på backen skrikandes efter domaren, det tycker jag. Men att gå så långt som att hacka på egna spelare och beordra deras avgång är att sjunka väl lågt... Det är inte bara en eller två som skrivit liknande på detta forum, det kan jag fastslå då jag kikat igenom från gårdagens skriverier. Visst kan det vara så att de fåtalet personer du säger att det är, skriver för 10 personer så att det ser ut som flera, jag har inte kollat VILKA som skrivit utan bara VAD som skrivits.

Oh ja jag njuter allt av segerns sötma, men jag gillar inte det vissa här håller på med. Det harmonerar inte alls med min sin på supporterskap och jag trodde att moderatorerna skulle sålla bort sådana budskap, hoppas att så görs i framtiden. Jag menar inte att komma med pekpinnar eller arrogant attityd utan det handlar mer om etik, moral och supporterskap.

alvo
http://www.youtube.com/watch?v=8yS5JsK5ETM
Bara instämma R-7 mycket pinsamt av den som skrivit detta...men ni kan även sluta med era dödshot så kommer alla säkert att må mycket bättre.
Barcelona Holländaren
2007-02-22 15:26
Att snacka om ersättare till Rijkaard är rätt ointressant egentligen med tanke på att han med sina meriter och Laportas stora tålmodighet har minst ett år kvar på posten, ganska oavsett hur illa saker och ting går. Folk här inne har betydligt högre krav än vad som är realistiskt och lyckligtvis är Laporta en mer sansad person än att han kallt räknar med en ligatitel och en CL-titel varje år.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 15:25
De närmaste två veckorna är otroligt viktiga nu om man vill uppnå ett mirakel på Anfield, vilket inte är så jätte troligt.

1: Matcha Eto'o så mkt som det går och hoppas på att han kmr snabbt i form, likaså Messi och hela laget då.
2: FÖRSVARSSPELET!
3: Be till gud:)
Real Madrid R-7
2007-02-22 15:23
79 Skrivet av: barca fans.

vill du suga barcas kuk lr innan du går till din lag i amirka vet ej vad den heter okänd lag bechem riktig klibb hora han kan sug barcas kuk innnan han går
Inlagd tisdag 20 Februari klockan 18:58

Det är dehär jag menar.
Sriöst sluta upp med den typen av inlägg, mycket barnsligt. Nu beter vi åss som vuxna.
Gäller visssa omogna real fan också..

ha det!
2007-02-22 15:13
Varken Eto´o eller Ronaldinho skulle passa i Milan eller i fotbollens trisstaste land Italien överhuvudtaget, så hoppas verkligen inte att någon av dem följer honom!, om han går till Milan.

Men Rosell är borta så Ronaldinho har kanske inte heller lika starka känslor för vårt Barca längre så vem vet?
2007-02-22 15:10
Precis Rambla// klockrent inlägg! Jag har nämnligen alltid trott att forumen är till för att kunna diskutera sina åsikter, o dela sina meningar med människor som håller på samma lag...
Barcelona Rambla
2007-02-22 15:09
Varför skulle Ronaldinho följa med Rijkaard då? Ni kanske har glömt att Rijkaard inte ens ville värva Ronaldinho när det begav sig, utan det var Rosell som fixade den värvningen på egen hand.
Barcelona Rambla
2007-02-22 15:04
Number10:

Allvarligt, jag lackar fan snart ur på er liverpool-supportrar. Det enda man kunnat läsa efter er seger igår är hur låg nivå det är på det här forumet, vilka grisar barcaspelarna är som bara lägger sig ner, dålig domare osv.

Det är någon ENSTAKA person här inne som skrivit om att sälja halva truppen, hur jävla seriös supporter tycker du själv att han utger sig för att vara då? Är det så svårt att sålla bort de inläggen?

De flesta här inne, seriösa som oseriösa, har inte på något sätt skyllt ifrån sig efter förlusten utan bara diskuterat olika anledningar till varför matchen gavs bort när starten såg så lovande ut.

Hur FAN vore det om du som liverpool-supporter njöt av segerns sötma, istället för att komma in hit med dina pekpinnar och den arroganta attityden?
2007-02-22 15:02
Ämne: Tror dessutom inte a....
smogen// Tror du verkligen Eto´o hänger på Riijkard??? Jag är mer tveksam...men om han får välja mellan Mourinho o Riijkard tror jag faktiskt trots allt att han väljer den sistnämnde.
2007-02-22 15:00
Om det nu är så att Riijkard lämnar så är jag beredd att låta Mourinho ta över i kanske 2 år...då kan man ändå få en ganska god överblick om han har lyckats eller inte...Vem vet han kanske blir spelarnas favorit, fansens favorit och Barca spelar bättre än nånsin. Men det kan också bli det omvända? Men ingen vet förrän han varit här.
Barcelona Qno
2007-02-22 14:59
Jag tror att Mourinho hade kunnat behärska både defensiven och offensiven i Barcelona.
Som några andra nämnt här tidigare så gjorde han Porto till ett av Europas bästa & roligaste lag (detta är min uppfattning) men av det jag såg de året dom vann CL så spelade dom en offensiv men samtidigt stark defensiv fotboll, precis som jag vill se Barcelona spela.
Barcelona Smogen
2007-02-22 14:58
Tror dessutom inte att så många av Barcas spelare skulle uppskatta Mourinho i laget. Dom är ju inte direkt de sötaste av vänner. Är rädd för att både Eto'o och Ronaldinho skulle hänga på rijkaard någonannastans då. T.ex. Milan. Inget jag vill se.

Tror dessutom inte att Mourinho skulle tillåta att Ronnie är så offensiv som han är. Han vill nog ha någon som jobbar hemåt hela tiden också.
Barcelona The Legend
2007-02-22 14:57
Självklart svårt att svara på om Mourinho skulle bli bra för Barca eller inte. Tror dock iom att han nått så pass stora framgångar i en liknande liga/spelstil att han skulle blim en succe. Men det är som du säger våra åsikter men jag hoppas att jag kan få chansen att bevisa mina med en värvning av Mourinho.
Annons: