/spanien/barcelona/forum/23451.aspx/spanien/barcelona/forum/23451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2007-02-21 11:26
Läste en intervju med Van Bommel på sport där han
förklarade sin målgest med att en viss real spelare skulle ha förolämpat honom under hela matchen och dessutom kallat honom för " puto barca".

Thuram uttagen till truppen samtidigt som Edmilson är utanför. Kan det bli så att Thuram startar tillsammans med Puyol? Hoppas det iaf. Vi får absolut inte bjuda på något. En 1-0 seger hade inte varit fel. Då är det Pool som har pressen på Anfield att föra spelet.
Real Madrid King_raul
2007-02-21 11:10
Rambla,
Nej om ni vinner ligan även detta år så kan du ju istället visa dig intelligentare än oleguer och säga: och ni som ansökte om att vara med i katalanska ligan när fascisten våldgästade. Något som oleguer valt att excludera när han tycker att han möter francos trupper med fascisterna Robinho, RCarlos, Diarra, Marcelo & Emerson i spetsen ;)
Barcelona Rambla
2007-02-21 11:06
Ämne: Jag skrev Oleguer te....
Ok, vi lägger ner det här för det leder nog ingen vart, men låt mig säga så här bara.

Oavsett vad Oleguer har för politiska åsikter så angår det varken dig eller mig, eller hur? Det är hans demokratiska rättighet att stå för sina åsikter och väljer han att göra det offentligt får han ta konsekvenserna av det. Sen så håller nog många culés att det kan tyckas onödigt av honom att kommentera politik eftersom han representerar klubben när han tar på sig barcatröjan.

Såja, så många gånger som ni har vi inte vunnit ligan, trösta dig med det istället. Jag personligen lovar dig att inte nämna något om Francos trupper om ligan skulle vinnas även den här säsongen. :)
Barcelona Will
2007-02-21 11:01
Ämne: Rambla:Vi har Guti o....haha, det är inte Deco som filmar mest i Barca, det är Marquez. Han är helt klart vår "fulaste" spelare. Tjuvnyp och filmningar är hans specialitet. Ingen dröm att möta precis, känns bra att ha honom i vårt annars så snälla lag.

För övrigt är Van Bommel kung.
Real Madrid King_raul
2007-02-21 10:58
Jag skrev Oleguer terrorist för att ni drar in Salva Ballestas politiska åsikt i diskussionen.
Och om van bommel lyckats reta gallfeber på Real Madrids fans verkar du ju svalt betet - Ballesta.
Givetvis är inte oleguer terrorist, men han valde ju verkligen ett bra "exempel" med iñaki när han fördömmer rättsväsendet. Han kunde ju absolut inte tagit någon annan?
och "varenda gång vi vinner ligan så känns det som vi vunnit mot francos trupper"??? om jag är småsint, ska vi kalla oleguer långsint?

Barcelona Rambla
2007-02-21 10:48
Ämne: Rambla/Spinbad,
Ja ....Jag bara satt och väntade på att du skulle ta upp Oleguer. Antingen är du riktigt okunnig eller bara korkad.

Sen när har Oleguer hyllat terrorism? Det är en stor jävla skillnad att uttala sig om att icke dömda brottslingar ska behandlas humant och med värdighet. Istället vänder du det till att Oleguer hyllar en mördare och terrorist. Måste instämma med Spinbad, att du framstår som riktigt småsint och verkligen bara söker bråk och tjafs.

Varför vi hyllar van Bommel? Tja, kanske just för att han lyckas att reta gallfeber på fans till en klubb som inte står så högt i kurs här. :D

Lägg ner du istället, det blir bara pinsamt.
Real Madrid King_raul
2007-02-21 10:42
Rambla/Spinbad,
Ja Ballesta Fascist och Oleguer Terrorist, lägg ner.
Nej jag hyllar Ballesta för att han lyckades göra 27mål med Racing Santander -99.
Varför hyllar ni Van bommel?

Spinbad
2007-02-21 10:35
King_raul:
Du är en otroligt komisk och småsint person.

Du hyllar facisten Salva Ballesta för att vadå? För att Van Bommel hånade ett lag han ogillar?
Barcelona Rambla
2007-02-21 10:34
Ämne: Rambla,
hipocrite? ....
Äsch, sluta fåna dig nu. Så allvarligt var det väl inte?

Ja, varför ska vi bekymra oss? Han spelar ju inte för oss och en eventuell avstängning drabbar inte Barcelona. Har för övrigt svårt att se det skulle bli en avstängning pga den gesten.

Du menar kanske hypocrite?

Ok, om du tycker att en uttalad fascist som Ballesta är en hjälte får det stå för dig.
Real Madrid King_raul
2007-02-21 10:25
Rambla,
hipocrite? Ni hyllar hans idiotgest i var och varannat inlägg och du svarar "varför ska vi bekymra oss"?

Salva Ballesta, vilken hjälte!

Barcelona Rambla
2007-02-21 10:23
Ämne: Undrar hur cool van ....
Varför ska vi bekymra oss för det, han spelar inte i Barcelona längre? Fråga Bayern-fansen istället. Sen är det väl typiskt Real Madrid att anmäla för en sådan skitsak och försöka få fördelar.

van Bommel, vilken hjälte. :D
Real Madrid King_raul
2007-02-21 10:18
Undrar hur cool van bommel känner sig när han blir avstängd i returmötet.
Spinbad
2007-02-21 10:03
Sid Lowe intervjuar Oleguer.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-02-21 08:40
det vam bommel gjorde igår va knäckande jag va på matchen jag i fc barcelona ska se barca lipverool
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-21 07:55
Ämne: Rambla,
Man tackar ....
Amish:
Vad vill du ha sagt?
Du försäkrar dig om att ifall Barça vinner sâ kan du alltid komma tillbaka och gnälla pâ domaren som alla andra losers?
Jag önskar lycka till och en god match istället och hoppas att ni lämnar golfklubborna hemma.
Barcelona Juaníto
2007-02-21 06:02

Mark van Bommel - Legend.

Precis som RMs möjliga framtida tränare. Ha ha.
Villarreal Ibravissimo
2007-02-21 04:37
Giuly och Gudjohnsen håller inte ens Barca nivå. Jag skulle sålt dom båda två på sommaren om jag satt i Barcas ledning. De är helt okej spelare men inte i barca nivå. Gudjohnsen borde inte få starta mot Liverpool.
Villarreal Ibravissimo
2007-02-21 04:35
Ronaldinho-Messi-Saviola
så borde ert anfall se ut om 16 timmar
Barcelona Lion0
2007-02-21 01:56
Holländaren:

Tycker du att Xavi är en bollvinnande spelare ? I England spelar de tufft och det kommer de säkert göra den här matchen också. Nu när Edmilson inte är med är det perfekt att ta ut en spelare som Motta som är riktigt tuffing. Sissoko är en spelare som spelar väldigt fult. Så jag tycker nog att vi borde spela såhär:

Valdes
Belletti Puyol Marquez/Thuram Zambrotta
Motta/Marquez
Iniesta/Xavi Deco
Messi Saviola Ronaldinho

Messi som centralforward ? Det skulle inte funka, och om han skulle byta position me Ronaldinho så skulle det inte vara bra heller då vi såg att Ronaldinho mot Valencia hela tiden hade ryggen mot mål. Han kunde inte komma med fart utan han tog emot bollen så hade han en spelar bakom sig, då är det svårt att leverera.

Edit: Vet inte om Thuram är speltillgänglig.

Visca Barca !
Barcelona Holländaren
2007-02-21 01:22
Min startelva imorrn:

Valdes
Belletti, Puyol, Marquez, Gio
Xavi
Iniesta, Deco
Giuly, Messi, Ronaldinho

Varför satsa defensivt mot ett lag som Liverpool? Deras lag är otekniskt och kommer få det mycket tufft. Eftersom Gudjohnsen startade i helgen tror jag dock att han startar nu igen. Han skulle nog få matchträning inför CL, kan jag tänka mig, då han kanske anses passa mot brittiska lag enligt Rijkaard. Samtidigt kanske Rijkaard vilade Saviola i helgen, något som inte vore helt osannolikt med tanke på att denne spelat rätt många matcher i rad nu.
Amish
2007-02-21 01:14
Rambla,
Man tackar för berömmet angående entrén.
Barcelona filmar lika mycket som de andra lagen i La Liga. Dvs klart mycket mer än Liverpool.
En sån som Deco är ju för fan osportsligheten personifierad (tillsammans med Carvalho som dock inte spelar i Barca). Deco filmar, gnäller och kan själv stå för rena överfallen på motståndarspelare.
Real Madrid carlos.
2007-02-21 01:14
Rambla:Konstigt att Etoo helt plötsligt inte blir uttagen till matcherna efter Racing problemet,mot Valencia och imorrn mot Liverpool.

Hala Madrid
Barcelona Rambla
2007-02-21 01:06
carlos.:

Tror faktiskt att det ligger till så att Rijkaard anser att Eto'o inte är tillräckligt återställd. Du får tänka på att Eto'o varit borta i nästan 5 månader. Han har 5 min mot Osasuna av matchspel i kroppen. En match där tempot hade i stort sett avstannat. Tror inte Rijkaard vågar riskera Eto'o nu, dessutom så avgörs inte mötet på Camp Nou utan först i returen på Anfield. Åtminstone hoppas man på det.

Inte kan Rijkaard vara så korkad att han låter tjurighet efter oroligheterna avgöra hela vårt CL-spel. Se på Benitez, han har också problem efter lägret i Portugal. Inte låter han straffa spelare nu inför en viktig match. Det tar han i så fall senare.
Barcelona Civello
2007-02-21 01:06
.Gif-bild i länktips på Van Bommel efter målet :)
Real Madrid carlos.
2007-02-21 00:58
Rambla:Vi har Guti och ni har Deco,båda irriterar mig att de alltid ska överdriva när de slänger sig.
Real Madrid carlos.
2007-02-21 00:56
Vad håller Frank på med???,försöker han visa att Barca kan klara sig utan honom eller???,riktigt dumt.
Som spanjor så vill jag se de spanska lagen vidare så jag önskar er Lycka till!!!
Hala Madrid
Barcelona Evička
2007-02-21 00:34
Ämne: håller me Godden, in....
Jo, jag såg den. Den var värd en utmärkelse i filmvärlden.

Du skulle kunna få en i SMS-världen tror jag. SMS-språk är inte tillåtet enligt forumreglerna, så skriv ut orden.
Barcelona Rambla
2007-02-21 00:33
Ämne: Rambla

Ja, Guti ....Jag är den första att erkänna att även barcaspelare filmar. Du måste ha sett i syne om du inte hittar någon culé som inte erkänner det.

Tycker för övrigt att hela debatten om filmningar har nått löjliga proportioner. Visst filmas det, men nu känns det som om folk anser att precis allt är filmningar. Det går så fort i dagens fotboll att det fan är omöjligt att vid tv-soffan med säkerhet konstatera att varje duell och situation är filmning. Även efter repriser.
Barcelona D e #9 ja vill ha!
2007-02-21 00:29
håller me Godden, ingen som såg den skrattretande filmningen i milan mathcen, såg den på höjdpunketer å skratta så d kom tårar:) nästan iaf d va så överdrivet att man iten ens blev arg på han:)
Barcelona Rambla
2007-02-21 00:27
La Cibeles:

Jag förstår hatet mot van Bommel, hade känt precis likadant. I kväll såg jag dock nästan enbart madridspelare kasta sig i varje duell i andra halvlek och värst var som vanligt Guti, han gör det till en konst.

Vår Deco går åtminstone in i dueller med 2-3 spelare och försöker tråckla sig igenom, och faller då oftast lätt. Aja, ska inte dra igång en diskussion om filmningar, det leder aldrig någon vart ändå.

Tack för lyckönskningarna även om du hoppas på att vi blir slaktade på Camp Nou. :D
Annons: