/spanien/barcelona/forum/23450.aspx/spanien/barcelona/forum/23450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meley
2007-02-21 23:43
Jag tycker också det behövs några värvningar. Men det spelar ingen roll om vi köper ett nytt lag. Utan vilja och instälning så kommer vi inte vinna något. Titta bara på hur det gick för Real Madrid.
Barcelona Tompa
2007-02-21 23:43
Evicka:
Kan hålla med om en del du säger om Valdes missar kontra Ronaldinhos. Problemet för en målis är att misstagen ofta blir mycket mer ödesdigra, de har helt enkelt inte råd med många misstag.

Men sammanfattningsvis är det inte enbart Valdes fel att vi torskade, absolut inte. Förlusten berodde på att på tok för många spelare underpresterade + dålig coachning av Rijkaard.

Enda ljusglimten i denna nattsvarta kväll är att vi ändå inte är utslagna.
Barcelona Rambla
2007-02-21 23:42
Valdés:

Nej det menar jag inte. För så vitt jag vet så står varken Belletti eller Rafa i mål för Barça. Valdés misstag? Visst vid 1-1 klantar han sig lite med hjälp av Belletti. Vid 1-2, vad gör han för fel där? Med lite tur så går bollen ut till hörna när han stöter ihop med Kuyt. Istället går den ut till Rafa som blir som paralyserad. Ja bakåtpassningen han tar upp med händerna var också klantigt men som tidigare nämnts så redde han ut det. Självklart är jag med på att han uppträdde darrigt i kväll, men det anser jag nästan hela laget gjorde. Trots den fina starten.

Ja Reina var ute och flaxade flera gånger på några inlägg och hörnor, och även på Decos frisspark. Skillnaden var väl att han hade ett bättre försvar som tog markering och rensade det de skulle.
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-21 23:41
Funderar på om inte barca ska skaffa sig gomez eller åtminstone starta med Jorqera.
Barcelona Relay*
2007-02-21 23:41
Ämne: Tarrak:
Jag tycker ....
Tompa du har under en väldigt lång tid tvivlat på Valdez kapacitet som förstamålvakt för Barcelona. Sedan räddar han en straff och du börjar så smått omvärdera honom sedan gör han en sådan här match i en CL åttondel. Hur lång tid kommer det nu att gå innan du börjar få förtroende för honom igen?
Barcelona Evička
2007-02-21 23:40
Ghazza
visst är det så. Jag tycker inte heller att han var 100% idag, men det är mycket begärt att han aldrig ska göra en miss.Som sagt otur att det skull vara just idag.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
Grabbar vi måste inse att vi inte kommer att komma vidare ur detta liverpool kommer vinna på hemma plan också fast med 1-0..

fattara inte vad som har hänt med marquez ? han var typ kung förra året och nu beter han sig som en allsvensk mittback.

barca ledning får fan ta och värva nytt folk till sommaren..

en ny mittback Pablo,perea,milito

en ytterback .dani alves ? = )

en grym pivote makon eller vad han heter från lille, han var helt grym i går

en anfallare : Forlan har inte spelat så mkt den här ses, så varför inte köpa han

ni har säkert sett detta innan. men detta behövs till sommaren om vi ska kunna vinna titlar igen..
hoppas vi kan ta hem ligan i år iallfall
Barcelona Meley
Saknar fjolårets känsla då man satt framför TV:n och var inte ett dugg nervös. Låg under med 1-0 mot Chelsea och Arsenal, men jag visste att Barcelona skulle vinna.
Barcelona Ghazza
2007-02-21 23:39
Evièka,

Men så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Målvakter får mest skit eftersom det oftast är direkt matchavgörande misstag. Valdés gör 1-2 misstag i matchen men det räcker. Jag anser att det inte är bra ingripande av Valdés men jag tycker fortfarande att det är resten av lagets uppgift att inte låta motståndaren få några skott på mål. Tyvärr ser folk bara målvakten som syndabock...
Barcelona Warlei
2007-02-21 23:39
nu är vi i samma lägge som mot bremen mathcen... tänk er själva om 11 - 13 dagar va det kommer stå om Barcelona dom regerandemästarna... vi har vissat för och kommer göraa det igen att vi kämpar tills den tjocka damen är tyst:) och efter det firar vi med en stor buckla:D
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-21 23:38
Bara ett för tillfället totalt ointressant inlägg. men det var inte R9 Ronaldo som hotade utan Real_M_XxX som gjorde det. Ville bara be om ursäkt till honom...
2007-02-21 23:38
Bara ett för tillfället totalt ointressant inlägg. men det var inte R9 Ronaldo som hotade utan Real_M_XxX som gjorde det. Ville bara be om ursäkt till honom...
Barcelona Valdés
2007-02-21 23:36
Rambla; Menar Du att Valdés, Bellettis och Marques misstag går att jämföra med Reinas?
Barcelona Evička
2007-02-21 23:35
Tompa
Jamen, snälla du vadå "överbeskyddad". Víctor gör en miss som leder till mål (jag tycker fortfarande dock att det inte var helt hans fel). Hur många missar har inte R10 gjort och han får banne mig inte hälften så mycket kritik för 50 missar som Valdés får för en. Miss nr 2 var egentligen värre, men den redde han ut. Det är inte fråga om överbeskydd utan om någon sorts rättvisa.
Barcelona Tompa
2007-02-21 23:34
Tarrak:
Jag tycker som sagt Valdes har höjt sig rejält (lägstanivånjämfört med fjolåret. Jag trodde faktiskt han var på väg att bli en kanonmatch men kvällens match har fått mig att tvivla. Förutom målet gjorde han dessutom en dundertabbe (båkåtpassningen som han plockade upp men det ledde tack och lov inte till mål) Men om du läst mina arga inlägg så framgår det att jag inte bara riktar min kritik mot Valdes. I försvaret var Marquez ännu sämre och sämst av alla var Saviola.

Sen vad gäller Pools målvakt var det ingen höjdare precis heller, det håller jag med om. Men han spelar inte för Barcelona så hans tabbar bryr jag mig inte om

Usch vilken kväll

Villarreal roropiero_79
Tycker det är fruktansvärt att Liverpool vann denna match. Tror 1-1 målet tände Pool enormt medans barca spelarna blev chockade vilket påverkade spelet i andra halvlek. För innan 1-1 målet så var Pool helt ute o cykla medans Barcelona hade allt under kontroll.

Innan 1-1 målet hade det lika gärna kunnat stå 2,3-0 med tur. Men detta är en kväll som gick helt emot er dom sista 60 minuterna.

Ännu är ni inte ute, för att vända detta så tycker jag ni ska.
1. ETOO måste spela
2 vila ronaldinho nån liga match.
3. Spela Gio på Vänsterkanten och Zambrotta på höger.
4. In med Thuram , Marquez har inte vatt sig lik sen den där bakåtpassningen.

ps Älskar Juventus, men håller på er nu när vi är långt ifrån finrummet.ds

Lycka till Barca.
Barcelona tarrak
Tompa/Tycker du verkligen att Valdés blir överbeskyddad? Min uppfattning är den motsatta. I mina ögon är han en världsmålvakt, men så fort han är i närheten av att ens missa en passning eller boxa bollen fel så börjar många snacka om misstag han gjorde för år sedan.
Barcelona Relay*
Ämne: Valdes förtjänar mas....
Precis när till och med du skulle kunna slappna av angående Valdez kapacitet som målvakt så gör han två tabbar i en viktigt match som en CL åttondel är.
Finns det någon lovande målvakt från Barcelona B det är ju frågan??
R-E-M 4 LIFE
2007-02-21 23:32
De här var inte bra, men jag anser att Barça fortfarande har en bra chans att gå vidare på Anfield. Med en mycket mycket bättre inställning och en nöjd, belåten och hungrig Eto'o tar vi hem det här. Det märktes klart o tydligt att Eto'o är vital för vårt spel mot de bättre lagen. När jag tänker efter kommer jag ihåg Lejonets flyg nick mot Chelski förra året. Ah vilken skön känsla det var, hoppas jag kan få uppleva den igen på Anfield Road. Jag är faktiskt även orolig över Ronaldinhos fart och spelglädje. Det känns som om han förlorar lite mer av detta efter varje match. Men å andra sidan så övertygar han mig varje gång han gör något mål denna säsongen, har han gjort så här många mål förut i Barça?
2007-02-21 23:31
Fy faaan vad hemsk kväll...kändes ju ändå relativt stabilt efter 1-0 (väldigt snyggt mål) men vad händer...Valdés drömde om att hans tabbar var borta men nej tydligen inte, men allt är inte hans fel. Såg knappt Ronaldinho i andra, Messi också en besvikelse visst han har varit skadad men man hoppades ju o saviola jävla målsumpare. Värsta är att massa idioter i den här stan håller på Liverpool asen! kan ju inte gå ut nu på flera dagar...Helvete (ursäkta språket) men tror att vi alla känner likadant...
Barcelona tarrak
2007-02-21 23:31
respect for football/Det är väl precis vad man kan säga om våran "tvål"? Vad är skillnaden?
Barcelona Barca__-
2007-02-21 23:30
Proud Liverpool-Fan //

snälla ingen bryr sig!!! och va vill du höra ? ett grattis ? JAA GRATTIS !!!!
Barcelona Tompa
2007-02-21 23:30
Valdes förtjänar massor med kritik, som vanligt blir han lite "överbeskyddad" av vissa här - varför det är så vet jag inte. Men sogt många andra förtjänar samma sak, inklusive Rijkaard.
Proud Liverpool-Fan
2007-02-21 23:28
Det räcker nu. /red
Barcelona tarrak
2007-02-21 23:28
Tompa/Självklart så måste en måvakt prestera som bäst när det väl gäller. I Valdés fall så anser jag att de flesta av hans gamla misstag är preskriberade pga ungdom och brist på rutin. Jag tycker att hans spel senaste året helt klart förlåter dagens misstag. Det stora problemet i dagens Barça är trots allt inte enskilda misstag (även om det är dem man ofta riktar sin vrede mot) det stora problemet är hur laget upprepade gånger viker ner sig i tuffa matcher.
Barcelona II Barça II
2007-02-21 23:26
Evièka//
Jo jag förstår dig och jag överdrev säkert, men just nu är jag så j*vla besviken på han.
Barcelona II Barça II
2007-02-21 23:25
Tompa//
Ja okej vi har vunnit ett toppmöte av åtta möjliga!
Barcelona Evička
2007-02-21 23:24
II Barça II

Viktiga matcher - Valencia i all ära men det är 38 ligamatcher och tre poäng att spela om i varje, lite svårt att säga att vissa tre poäng är viktigare än andra. Och visst har vi spelat s k viktiga matcher sedan mars förra året??
Barcelona Rambla
2007-02-21 23:24
Heh, lustigt med diskussionen angående Valdés även om han förtjänar viss kritik i kväll.

Reina då? Han var ute och seglade ett par gånger, missbedömde ett par inlägg och frissparkar. Skillnaden var att det inte var någon barçaspelare som höll sig framme och petade in bollen. Så liten är skillnaden mellan succé eller fiasko.
LeoMessi_
2007-02-21 23:23
Just nu har jag en obeskrivlig känsla av ilska inom mig. Fyfan vad arg jag är. Ni som tänkt gå och dränka er, gör mig en tjänst och ta med Marquez.

Nä nu ska jag gå och ta ut all min ilska över någon stackars sate.
Annons: