/spanien/barcelona/forum/2345.aspx/spanien/barcelona/forum/2345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2015-06-09 12:27
Official: Barcelona announce the renewal of right back Dani Alves (32) until 2017, plus an optional extra season #fcblive
117 retweets 40 favoriter

Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Barcelona 11-9-10
@barcastuff: Official: Barcelona announce the renewal of right back Dani Alves (32) until 2017, plus an optional extra season #fcblive Wtf haha! Vilket lag vi börjar få nu, nej cl nästa år med
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
Kröjf Brorsan det e officiellt
Barcelona Kröjf
2015-06-09 12:24
The Reporter

Är det källskyddet som förhindrar dig att ange varifrån du fått den uppgiften?
Barcelona >The Reporter<
2015-06-09 12:22
Alves stannar!!!!! Fan så bra. Vi behöver bredd i truppen
Barcelona Barclasico
2015-06-09 12:17
After sounding out Pedro, Inter Milan has also tried to sign Sergi Roberto (23). Both Barcelona and the player don't want a move now. [md] My sweet Jesus.. Vilka inkompetenta ledare vi har ((facepalm))
Barcelona enkos
2015-06-09 12:08
Messi är enligt CIES världens dyraste spelare där han värderas till 280 miljoner euro medan Ronaldo på ca 113 milj. Tvåan är Hazard .. Neymar fyra.. se hela listan i länken
Barcelona dinho the artist
2015-06-09 12:04
Xaviesta
Håller helt med ang. klubbmärket. Är vi tio år gamla här inne eller? Säger du "Jag älskar dig" på första dejten också? Skulle inte tro det.
---
Att Vidal spelat i Real ser jag inte som någon fara på taket. Det är förvisso inte önskvärt, men spelaren i fråga var ung och som jag sagt tidigare; detta är ett yrke där spelare bör ta varje chans att förbättra sina egna förutsättningar, annars är man naiv.

Jag tror ingen spelare förväntar sig att bli älskad från dag ett. Det kommer med tiden.
Barcelona Kröjf
2015-06-09 11:55
Zibarca ~ MESMARizing

Få se nu om jag fattat det hela rätt och Expressen verkligen är ett scoop på spåren: Den gubbsjuke Blatter fick sig en föryngringskur på gamla da´r av den ryska fotomodellen Irina Shayk. Som sedermera blev ihop med ingen mindre än den store Cristiano Ronaldo. Som i sin tur bad gubben Blatter agera kopplare och låta sin Irina gå lagen runt i FIFA:s alla medlemsländer och göra herrar som Erik Hamrén m fl lyckliga trots sina tillkortakommanden som landslagscoacher? Och inte bara förbundskaptenerna utan också ett flertal lagkaptener världen över skulle ha sitt på det våta, för att kunna tänka sig att skänka sin röst. Inte konstigt att Irina tröttnade på Ronaldo...
Barcelona B-Guden
2015-06-09 11:44
@Kröjf:

haha lugn nu, har bara aftonbladet plus
Barcelona Kröjf
2015-06-09 11:23
B-Guden Är Du Erik Niva? Om du nu håller på oss så har du i så fall lyckats dölja det otroligt väl i ditt offentliga skrivande under ditt riktiga namn, en längre tid. Vårt eget troll på sportbladet! Det kunde man väl inte ens i sin absolut vildaste fantasi tro.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-06-09 11:17
@kröjf Eller så kliar Irina, Blatters rygg och Blatter kliar Ronaldo. Kolla länken
Barcelona Funeral Canticle
2015-06-09 11:11
Har knappt kunna smälta framgångarna så har vi Alves stanna eller inte situation samt presidentvalen på oss. Det kommande året kommer det vara flera matcher flera titlar att försvara med en står måltavla då vi är laget att slå, alla lag vi möter kommer göra allt i sin makt för att vinna oss vilket är att vänta. Istället för att försvara laget så om något ska man finslipa den olja maskineriet för kommande säsong, Xavi lämnar och det är ett avbräck på alla sätt och vis även om han inte startat lika många matcher är han en symbol för alla.

Åtgärd 1.
Hur det blir med Alves har jag ingen aning, hans tal fick mig att känna massa känslor, hans kärlek för klubben är hur tydlig som helst och 2a halva av säsongen har han visat att han är den bäst HB i vår historia med råge. Min önskan är att han stannar och klubben förnyar så har vi 2 spännande hb som konkurrerar precis som Adriano gör med Alba öven om Alba har ett övertag.

Åtgärd 2.
Vem tar för sig?
Steppar Rafinha upp och fyller tomrummet bakom Xavi trots att Rafinha inte är samma spelartyp eller behöver vi värva en CM? Personligen vill jag se Rafinha varva speltid mot Iniesta som jag anser påminner mycket om varandra och att vi satsar på det vi har vare sig det är från A och B laget om tränarstaben anser att dem är bra nog får vi allt se under sommaren då dem lär ha diskuterat detta flitigt.

Rykas om Paul Pogba och Gundogan, där ena lär vara extremt dyr samt jobbiga agenten han har, sen så har vi en spelare som varit sjukt skadebenägen trots sin unga ålder vilket inte sänder bra signaler.

Hur ser ni på saken värva with in eller måste det komma in någon?
Barcelona B-Guden
2015-06-09 11:04

BERLIN. När man redan har gjort allt och bevisat allt och det ändå inte verkar finnas någonstans att ta vägen – vad gör man då när världen väntar på att syna?

Leo Messi slog av på takten, tittade upp och bekände färg.

Om han hade mer än ett ess på hand? Han hade fler än fyra.

Ingen kan få det slutgiltiga erkännandet utan att först ha blivit ifrågasatt.

För bara ett knappt år sedan fanns det faktiskt en sorts fog för att hävda att Leo Messi var överskattad, att hans prestation inte levde upp till bilden av hur han spelade.

Han utsågs till VM:s bästa spelare trots att han alldeles uppenbarligen inte var VM:s bästa spelare – och är det något som retar upp folk är det när människor hyllas utan att förtjäna det.

– Det är inte rätt att någon vinner något som han inte borde ha vunnit bara för att han är en del av någon sorts marknadsföringsplan, mullrade Diego Maradona.
Han skämdes – rätt och slätt

För egen del var Messi mycket väl medveten om vad som var vad. Jag satt själv tillräckligt nära podiet på Maracanã-stadion för att med blotta ögat se hur obekväm han var när han skulle ta emot den där guldbollen. Den undvikande blicken och det urskuldande kroppsspråket signalerade något annat än den sedvanliga besvikelsen efter en osedvanligt tung finalförlust.

Det här var en superstjärna som rätt och slätt skämdes.

Under slutspelet hade han knappt ens deltagit. Han hade slagit färre passningar än Manuel Neuer, sprungit mindre än nästan alla andra utespelare – och när hans pappa pratade om ben som vägde hundra kilo styck så bekräftade han bara en tendens som funnits långt före VM och som sedan fortsatte även efter turneringen.

Leo Messi verkade slutkörd.

Han deltog mindre, han uträttade mindre och han gav inte heller intryck av att tycka att det här med fotboll var särskilt roligt längre.

En 18-månaderssvacka eller början på den permanenta nedgången? Själv tillhörde jag dem som befarade det sistnämnda, som fruktade att vi aldrig skulle få se samma Leo Messi igen.

Jag hade visserligen rätt i det lilla – men jag hade helt åt helvete fel om det relevanta.
Där fanns alla färger

När Leo Messi väl trampade igång igen så gjorde han det visserligen som en annan spelare, men den nya versionen var långt mycket mer komplett än sin egen förlaga.

Cyklonen som först virvlade in på världsscenen hade kanske mojnat något. Istället hade den utvecklats till ett helt jäkla vädersystem.

Jag är fortfarande inte säker på att Leo Messi är bättre än någonsin – 91 mål på ett enda kalenderår förblir rätt svårslaget – men jag är i alla fall helt övertygad om att han är oerhört mycket bredare än tidigare.

För tre år sedan var effektiviteten alltjämt ganska endimensionell. Hans spel baserades på att köra ner huvudet och virvla fram en öppning för vänsterfoten, och det var ju inte så mycket att säga om den saken.

Så länge ett och samma trumfkort alltid fungerar finns det ingen större anledning att sluta använda det, utan det var först när det inte längre var fullt samma stuns i slagarmen som Messi till sist fick visa hela sin hand.

Och har man sett på sjutton?! Där fanns alla färger, alla valörer, alla variationer. Där fanns ess och kungar, kolibrier och kaniner.

Det senaste halvåret har Leo Messi spelat en fotboll jag inte trodde att han hade i sig, en fotboll som utgått från hjärnan snarare än fötterna. Istället för att bara blåsa rätt mot mål på sjuans växel har han dikterat tempon, fördelat bollar, kontrollerat hela matchbilder.
Vann tack vare sitt rykte

Lättare och rappare än i fjol, absolut, men framförallt smartare och slingrigare. Snabbheten var bara ett redskap bland andra. Där argentinaren tidigare påminde om en förbättrad Michael Owen framstår han nu som en uppdaterad Johann Cruijff.

Längs vägen har han samtidigt också gjort sig själv mer begriplig, mer älskvärd.

Tidigare har det funnits något nästan automatiserat över framgångarna. Den hormonstyrda flytten över Atlanten kom för tidigt för att allmänheten skulle kunna relatera till den, utan vi lärde känna Leo Messi först när han började bomba in mål och vinna bucklor med smått schematisk regelbundenhet.

Någonstans var det som att det gick lite för enkelt, och ingen kan få det slutgiltiga erkännandet utan att först ha blivit ifrågasatt.

För mindre än ett år sedan var han en krympande spelare som vann priser tack vare sitt rykte. Nu har Leo Messi både övervunnit och återuppfunnit sig själv. Nu är han större än någonsin.

I lördags gick jag till Olympiastadion för att se min generations särklassigt främsta idrottsman spela ytterligare en huvudroll på klubbfotbollens allra största scen.

Jag fruktade att magin hade börjat falna, att det inte fanns så mycket kraft kvar att gnugga ur den förtrollade lampan.

Idag är jag tacksam för att jag hade fel, och det är med kittlande nyfikenhet som jag förutsätter att jag kommer att vara ännu mer tacksam i morgon.
Barcelona LennyRomario
2015-06-09 11:04
@Gabriel:

Jag har ingen aning, men kollar man på Wikipedia så var han ju i Barca som 12-åring. Kan ju inte tänka mig att han slutade där frivilligt, så kanske han bytte favoritlag efter att han fick sluta på La Masia? Och sedan spelade han ju i Madrid som 15 åring, så känns väl ganska logiskt.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-06-09 11:00
Är det någon som har Aftonbladet Plus och kan kopiera av Erik Nivas senaste Messi artikel?
Barcelona Kröjf
2015-06-09 10:58
Här följer några citat av Johan Cruyff. Gamla nyheter förvisso. Men ständigt aktuella så länge det finns forum för fans, som alltid är trogna sina egna alldeles speciella favoriter. "Johan Cruyff has questioned the fact Cristiano Ronaldo has won the Ballon d'Or for the last two years, writing in De Telegraaf": "It's quite clear that this is a FIFA award that I can't take seriously." Cruyff fortsätter:"At the highest level of football, individual and collective talent needs to be combined,"...... "So for the second year running, it's ridiculous that the award has been given to a player that has not played in any exceptional manner and only won a few titles". Så var den frågan utagerad för ett tag framöver(?). Men vårt ältande om vem som ska få den ifrågasatte utmärkelsen nästa gång och nästa, lär fortsätta på forumet; åtminstone så länge vi har en inspirerad och inte alltför ålderstigen Messi i laget. Men kanske gör vi ändå bäst i att följa Cruyffs exempel och helt enkelt börja ta utmärkelsen för vad den kommit att bli med tiden; en glittrande "vängåva enligt den vinnande "principen" : "If you scratch my back I´ll scratch yours". Eller som Cruyff själv väljer att sammanfatta sina synpunkter på fenomenet: “Personally, I’m not the least bit interested [in the Ballon d’Or]. It’s a media circus. What are the criteria? The best? The best in a season? Everybody votes for their friends. Things should make sense when making one decision or another. And it’s not like that at the moment. Therefore, we have to accept it for what it is.”
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-06-09 10:55
Iniesta har ju gått ut med att han gilla real m som liten. Någon som inte älskar Iniesta här pga det? Det är lite löjligt och barnsligt att diskutera detta, vad spelar det för roll vilket lag våra spelare höll på när dem var kids. Detta är inte bloods vs crips. Real kanske var stora och vann någon titel när han gillar dem. Barn är lättpåverkad och byter ofta favoritlag, oftast till det lag som är hetast på marknaden
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-09 10:54
Hoppas att Alves förlänger. Fick fram en tår under hans tal i firandet.

En fråga!!!!

Hur kan Matic (från Chelsea ) komma med Champions League team of season??

Jag fattar ingenting!!!!!!!!!!!!!!

Hur kan Busi inte få den platsen????? Vad har Matic gjort för att förtjäna den platsen??
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-06-09 10:51
Är det någon som har Aftonbladet Plus och kan kopiera av Erik Nivas senaste Messi artikel?
Barcelona enkos
2015-06-09 10:29
Vill Alves ha några miljoner extra i signbonus eller handlar det bara om det blir 1 2 eller 3 år? Om det nu handlar om bara lön så ge honom 3 år man slipper ju betala övergångsumman som normalt kostar en del... med andra ord får man honom gratis
Barcelona LeoMessi
2015-06-09 10:12
Första spelarna ---> flesta spelarna Auto correct ville annat.
Barcelona LeoMessi
2015-06-09 10:11
Flavia Så det är endast relevant om dom har spelat hos oss i knappt ett år innan dom ens nått puberteten? Jag gissar på att han spelade för reals akademi efter han lämnade vår, antagligen för att han inte hade en lyckat sejour i Barca. Ska han då skita i att försöka i Madrid enbart för att han kanske kan krita på för Barcelona 10 år senare? Något säger mig att han i dagsläget hellre hade spelat för Barca än för real. Likt dom första spelarna helt enkelt, vi är en mer attraktiv klubb än dom. Men jag tycker inte att det är relevant vilket lag Vidal höll på som barn...
Barcelona Gilgamesh
2015-06-09 10:10
Flavia, Dina kriterier för att tycka illa om en blivande barcaspelare skrämmer mig, denna fundamentalistmentalitet är ju helt från vette. Vad spelar det för roll vilken klubb han gillat som grabb och vilka anledningar han hade för det? Kamma dig.
Barcelona Shanghai
2015-06-09 10:02
@barcastuff: Barcelona and right back Dani Alves (32) are working on his contract renewal. It's not ruled out that a deal is announced this morning. [md] Hoppas han kritar på kontraktet. Jag menar kom igen, han får 2+1 år och kanske lite högre betalt. Dessutom har han sina bästa vänner här. Att han vill flytta är för utmaningen, men jag tror att det hade varit en finare utmaning att stanna och konkurrera med Aleix Vidal och få legendstatus i klubben.
Barcelona enkos
2015-06-09 07:39
Ronaldos mamma greps på flygplatsen med 55 000 euro i kontanter mot det 10 000 tillåtna. .. polisen tog 45000 då hon inte kan stryka varifrån dessa kommer..
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 07:16
@barcastuff: Rakitic: "Teammates said they'll cut off my hair if we'd win the treble? Won't happen before my wedding, I have my guns ready... (laughing)"
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 07:07
En gång i tiden uttalade sig Alves att han gillade Madrid Sug på den en stund Eto'o gillade också Madrid i sina yngre dar Den kan ni med suga på Och självaste Ronaldinho var påväg till Madrid Eller så tar vi upp modric, Isco, özil m.m
Barcelona AndreD
2015-06-09 06:32
Vem bryr sig egentligen? I slutändan är det pengarna alla spelar för. Ingen hade haft fotboll som jobb om det hade varit dåligt betalt.
Flavía
2015-06-09 06:29
Idag har det gått exakt 8 år sedan som Messi gjorde "Guds hand" mot Espanyol.
Annons: