/spanien/barcelona/forum/23448.aspx/spanien/barcelona/forum/23448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Amish
2007-02-22 00:52
"Att du föredrar att se på Valencia beror förmodligen på att du är en sådan som föredrar att se filmande clowner istället för riktig fotboll."

Det framstår väl snarare som en diss riktad till Valencia än en till Barcelona?

Och ja, jag ser er göra samma sak i vårat forum.

Om Sissoko hade brutit foten på Ronaldinho i en liknande situation kan jag lova att Sissoko hade fått rött kort.
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:51
Barca__:

Nej nej, inte filmar den stor tuffe Sissoko, hur kan du påstå något sådant. Stora tuffa grabbar från PL käkar taggtråd och inte gräs. Ingen idé du fortsätter debattera, det leder ingen vart.
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:50
Amish:

Att du föredrar att se på Valencia beror förmodligen på att du är en sådan som föredrar att se filmande clowner istället för riktig fotboll.

Ja för Liverpool med Gerrard i spetsen filmade ju inte i senaste CL-finalen ni spelade? Snacka om att skjuta sig själv i foten. Dra här ifrån pajas om du hela tiden ska förolämpa vår klubb och dess spelare. Ser du oss göra samma sak på ert forum?

Angående Sissoko och Ronaldinhos stämpling. Pinsamt igen, båda efter bollen och båda har säkerligen inte någon intention att träffa den andres ben/fot. Det är trist om nu Sissoko blev skadad, men du kan inte beskylla Ronaldinho för det. Jag föreslår att du beklagar dig hos domaren om han nu missbedömde situationen.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:49
Tkr verkligen inte ni ska klaga på domarn! Ni fick mycket med er, om jag inte minns fel så fick ni en feldömd hörna och ett inkast nere på egenplan halva som var helt felbedömt ?

Och om vi ska stå och plocka enstaka sitationer så finns det mycket man kan hitta. tex tyckte Sissoko föll relativt lätt i andra halvleks första minut vid Liverpools första frispark, ett jätteläge i mina ögon!
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:45
Valdés:

Jag har inte påstått att de spelare du nämner inte hade en stor del av förlusten, tvärtom.

Diskussionen handlade först om Valdés misstag vilka jag också hållt med om. Det jag var inne på hur liten skillnaden är mellan succé och fiasko och jämförde med Reina. Det jag däremto försökte lyfta fram att det inte enbart var Valdés fel att vi förlorade matchen.
Amish
Barca__-,
Om man säger såhär; Sissoko bröt förmodligen foten när han blev stämplad av Ronaldinho i en närkamp, men det var BARCELONA som fick frisparken. Säger väl allt om domarens insats?
Barcelona Evička
abelardo
Mm, de ligger honom i fatet, men han ska ju inte behöva lida för dem hela livet. Cech gör tavlor, jag har sett dem. Det finns inte en målvakt på denna jord som aldrig då och då gör ödesdigra misstag. Jag är den första att skriva under på att det inte var hans dag idag, men vi ska inte såga tidigare prestationer för det.
Barcelona barcalover 3
2007-02-22 00:42
Ämne: giovani //

okej, ....
jag e ganska säker på att henk ten cate häjlpte till mkt i barcelonas spel..ja kände på mig när han gick att laget inte skulle va lika bra länge
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:41
Amish //

snällaa, clowner! jag föredrar fotboll inte ruggby!. Jag föredrar fin fotboll inte gris fotboll som liverpool är väldigt känt för. "gris"pool om jag inte minns fel. blir så fruktansvärt less på folk som säger att alla frisparkar barca får är löjliga, och fort liverpool får frispark så är det solklart! patetiskt !
Barcelona abelardo
2007-02-22 00:38
ok, jag tar tillbax det jag sa om Valdes och ligan i år. Han har faktiskt inte gjort ngt misstag i år i ligan, tänkte nog mer på de han gjorde förra året, detta slank ur mig av bara farten i min missnöjsamhet.

Å andra sidan, jag har aldrig sett tex Cech göra såna misstag. Det är detta som skiljer Valdes från att komma upp bland de riktigt stora målvakterna, än så länge, i mitt tycke.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:38
giovani //

okej, nja, liverpool har ju som alla vet ett välorganiserat försvarsspel. Men med det anfalls spel Barcelona har så ska det gå vägen.

Barca måste förbättre sitt försvarsspel igen!!. För 2 årsen så var det samma visa igen, försvarsspelet var katastrofalt ibland. Man fixade till det till förra året och då var det peerfaaa !!!.. henk ten catés förtjänst ? jaa det är frågan !
Amish
2007-02-22 00:37
giovani,
Anledningen till att Sissoko orsakade många frisparkar var mestadels att domaren gick på Barcelonaspelarnas filmningar, men självklart fanns det situationer som Sissoko var oborstad i.

Barca___-
Ja, Valencia är lika Liverpool eftersom Benitez har format båda lagen. Att du föredrar att se på Valencia beror förmodligen på att du är en sådan som föredrar att se filmande clowner istället för riktig fotboll.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:35
Valencia är ganska likt liverpool i spelstilen, förutom att jag tycker att det är att roligare att se Valencia spela en Liverpool.

Barcelona giovani
2007-02-22 00:35
Barca__- ... Jag menade inget sånnt. Jag mena det jag sa. Det fanns inte ett enda ögonblick under matchen där jag tänkte shit va grym grej eller shit va grym tackling osv... jag såg inget av dom som varken imponerade på mig offensivt eller defensivt. Jag såg en Sissoko som skapde mer frisparkar än nån anna jag sett och det anses vara bra defensivt, ok då säger jag om det är vad logiken säger folk. Det jag såg idag var tillfäligheter inget annat. Visst kan man vinna matcher på tillfäligheter det är väll inte första gången, men det är också en annledning till varför jag inte är lika orolig för borta matchen som jag brukar vara under en sånn här situation.
Amish
2007-02-22 00:33
Det finns väl egentligen inget lag som inte ställer upp så mot Barcelona på Camp Nou. Valencia gjorde det väl till och med på sin egen hemmaplan, men jag skulle ändå inte kategorisera Valencia som ett bottenlag.
Amish
2007-02-22 00:32
giovani,
Nej, jag både förstår och accepterar att du inte tänker ge dig in i en diskussion där du har så uppenbart fel.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:31
Amish //

hah, inte alltid! spanska ligan har väldigt hög lägsta nivå jämfört med andra ligor i Europa, så Barca skulle självklart kunna förlora mot ett Bottenlag i La Primera på Camp Nou. Giovani här nere menar, enligt min uppfattning, att Liverpool ställer upp som bottenlag i Spaninen gör på Camp Nou, dvs defensivt och gå på kontringar. Men absolut inget fel med det, vad ska man göra då, mot ett lag som Barca? Tkr samtidigt att det är trist att fotbollen har blivit lite för smart ibland, vilket är tråkigt på ett sätt men kul på ett sätt
Barcelona giovani
2007-02-22 00:30
Amish ... har ingen som hällst annledning och gå in i diskutionen, som jag sa vissa kommer ta illa men det skulle jag inte kunna bry mig mindre om även om jag försökte.
Barcelona barcalover 3
2007-02-22 00:29
vi har så jävla bra spelare men samtidigt har vi sämsta ersätarna i anfallet..Guddy har absolut inte vissat den klassen han hade i chelsea..saviola hade lite flytt när han gjorde 7 mål på 4-5 matcher..men annars e han hur dålig som hälst..och giuly han vill ja inte ens se i nån korp lag , snubben borde nog lägga av me fotbollen ,skandal asså. ezquero är som nån ballerina.OHHH vi behöver nya anfallare
Barcelona Valdés
2007-02-22 00:29
Rambla; Jag missuppfattar inte alls Dig men Du väljer tyvärr att fortsätta förneka verkligheten.

Enligt mig förlorade vi idag pga av individuella misstag av Valdés, Belletti samt Marques. Och det går inte att vinna matcher på den här nivån om man gör sådana misstag. Jag är jätteintresserad att höra hur skulle Du vilja förklara förlusten?
Barcelona KeLLeFeNi
2007-02-22 00:26
Jag håller med er angående Valdes, man ska inte anklaga honom för mycket, okej han hade inte sin bästa kväll idag, han fick ju inte speciellt mycket hjälp av försvaret heller. Men han har faktist räddat oss många gånger denna sässong!
Amish
2007-02-22 00:26
giovani,
Så Liverpool var som ett bottenlag i La Liga...men brukar inte Barcelona kunna vinna mot bottenlag i La Liga?
Barcelona Rubén
2007-02-22 00:25
Giovani, känns som att vi e inne på samma spår.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:24
Rambla //

Jag trodde faktiskt aldrig att han skulle saknas så mycket. Men som du säger, diciplinen och den taktiska delen är viktig.

Men en tränare som riijkaard måste väl endå ha lärt sig någonting av ten caté ? och framför allt, spelarna själva!
Barcelona Rubén
2007-02-22 00:23
En grej jag inte förstår på detta forum,
Vi säger oss vara så J**la mycket bättre än t.ex. Real Madrid, men är det inte lite pattiskt att börja tjata om en ny målvakt efter 2 misstag, Hur bra har inte Valdes varit tidigare?..Likaså marquez, visst bänka honom men som ni säger han var kung tillsammans me Puyi förra året och nu i söndags så var han i mitt tycke skitbra åtminstone i första halvlek, eller? Bänka motta och edmilson upp me rafa som pivote in me Thuram som mittback ihop med Puyol, varför spela med Zambrotta på vänster hela tiden? han är väl bättre på högern? ge Gio en chans han spelade upp sig innan han vart petad.

Det jag menar är att det är inte spelarna det är fel på, vi har inte samma inställning på våra storstjärnor (t.ex. ronaldinho och deco) och vi kan inte längre spela likadant som vi gjort n i flera år vi måste hitta på något nytt eller åtminstone ha ett högre tempo på bollen det kan bli lite mycket "gåfotboll".

Till sommaren, möjligtvis en ny vänsterback eller höger om man spela Zambrotta som vänster.
och en bättre back-up till Eto'o...
Barcelona giovani
2007-02-22 00:23
Here we go again, finns en annledning till varför man inte skrivit här på ett tag och det beror på att fansen som vi har här är så mycket medvind på att det är sanslöst. Jag hoppas innerligen att Barca spelarna inte är lika stora mesar som supporterna. Vad som behövs nu är karektär och vilja Inte klagomål. Det är en match kvar det är inte över och jag tror på dom allihop. Barca är alltid bäst under press och det kommer att visa sig mot Liverpool borta.

Liverpool all ära men jag tycker dom har inget absolut noll inte ens bra försvarspel. Ett tur mål och Barca tappade sitt spel det var allt. Visst vissa Poll fans kommer bli sura men i första halvlek var som om Barca spela mot ett bottenlag i Spanien och det var inte på grund av deras defensiva spel utan dom berodde på att dom kan inte spela fotboll dom har ingen som en kallas spel, inte ens defensivt utan dom är bara där, och det kommer visa skillnaden på borta plan.

Jag har alldrig varit med om ett Barca som gett upp till o med i cup matcher där dom legat nder med 3 mål sen första matchen och detta kommer inte vara någon skillnad på!
Barcelona Evička
2007-02-22 00:19
abelardo
Jisses, jag trodde Valdés var färdigdiskuterad. Hur många misstag för man göra? Vänd på det! Hur många har han gjort den här säsongen? Inte något innan nu. Så blanda inte in ligan här. Där har han varit totalt oklanderlig.
Valencia Morientes #9
2007-02-22 00:19
Josep Guardiola /

Jag hoppas du skämtar?
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-22 00:18
Inledningsvis vill jag påpeka att Liverpool gör en bra match, lagom tillbakadraget men visar endå vilja att gå fram vid vissa lägen då de lyckas skapa press på Barca. Grattis, ni vann relativt välförtjänt.
Vad gäller Barca kan man säga att vi spelade väldigt bra i ca 30 minuter. Det påminde mig om Bremen matchen och jag kände mig ganska trygg på en vinst ikväll. Då (efter ca en halvtimme) börjar vi tappa fokuseringen och släpper taget om matchen, Liverpool tar inte över kommandot men lyckas endå få ett kvitteringsmål. Jag känner att 2-0 kändes mer logiskt efter 1:a halvlek än 1-1, men vad kan man göra? Belleti missar markeringen i en fast situation, något som verkar vara ett återkommande mönster denna säsong då vi förlorar.
I andra halvlek är vi helt frånvarande och lyckas inte vaska fram någon press på 'Pool; Messi är blek, Dinho blir utraderad, Saviola tar inte de chanserna han får. 2-1 målet kommer efter en rad slarviga tabbar från försvaret, med Marquez onödiga bakåtnick perfekt serverad till Bellamy (?) som passar vidare till Riise som kan panga in den i nätet. Ännu en miss av Marquez denna säsongen men jag vill även rikta en del kritik mot övriga i försvaret för brist på kommunikation (de kunde ha sagt till Marquez att han inte hade Bellamy i ryggen). Därefter har vi ingen fantasi eller flyt i anfallet, bara en rad misslyckade inlägg. Inför returen vill jag se Thuram i mittlåset istället för Marquez som vi istället flyttar upp på pivotepositionen (alt. Edmilson). Förhoppningsvis är Etó'o tillbaks då med matchträning och förhoppningsvis har Messi fått i sig mer matchträning. Det är INTE över än...
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:17
Ämne: abelardo/Vad det gäl....
Bara att instämma. Frågan är om vi inte legat efter toppen tom om inte Valdés varit så stabil? Hitintills ska väl tilläggas då.
Annons: