/spanien/barcelona/forum/23440.aspx/spanien/barcelona/forum/23440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-04-10 12:19
Precis som Rambla nämnar så vill Lyon köpa in Giuly, iallafall om man nu ska tro på SPORT. Detta skulle även kunna hjälpa Barça att få in Abidal. Bara positivt som jag ser på det. Jag tar gärna emot Abidal och flyttar över Zambrotta över på högerkanten då jag anser att Daniel Alves är alltför dyr.

Dessutom vill jag bara tilläga att jag hoppas verkligen att ryktet om att United vill köpa Guddy stämmer. Vill inte se honom i Barça-tröjan nästa säsong. Vad hade Rijkaard rökt på när han bestämde sig för att köpa in den klumpen? Om islänningen lämnar och Giuly åker till Lyon, samtidigt som Ezquerro nästan garanterat lämnar inför nästa säsong tillsammans med Saviola (verkar som om han inte kommer få nytt kontrakt) behöver vi nog köpa in ytterliggare en anfallare, förutom Diego Milito. Eftersom Dos Santos kommer flyttas upp från Barcelona B och därmed kommer kunna täcka upp bakom Messi, tycker jag vi borde värva en gammal favorit, nämligen Albert Luque. Kan spela både centralt och på vänsterkanten i anfallet. Bra teknik, snabb och viktigaste av allt, en culé sen barndomen.
Barcelona Ghazza
2007-04-10 12:15
Håller med. Milito-bröderna vore perfekta värvningar. Gabriel har jag länge hållt som en av ligans bästa mittbackar. Väldigt resolut. Liknar vår egen Puyol lite då han spelar med stort hjärta och i sin iver kan gå bort sig eller spela fult. Men aggressivitet är bara bra.

Diegos facit talar för sig självt. Leder skytteligan på 19 mål. Med dessa värvningar plus en Xabi Alonso från Liverpool och jag är mer än nöjd!

Holländaren,
Om du nu vill se förändring, varför söker du inte själv in till redaktionen? Du skulle säkert vara ett positivt tillskott.
Barcelona Rambla
2007-04-10 12:15
Samtidigt som AS forsätter att skriva skit och tar upp gamla rykten om att Zambrotta ska lämna för Milan eller Juve i sommar. Räcker det inte att han flera gånger gått ut och sagt hur han trivs och vill spela ut sitt kontrakt med Barcelona? J-a skittidning, gör allt för att störa Barcelona inför ligaspurten med sina falska rykten.

Inter vill ha Deco som ersättare för Figo. De tror att de ska kunna locka över Deco och garantera honom en startplats, vilket han tydligen inte kan vara säker pga Messis framgångar. Eh? Sen när har Deco och Messi konkurrerat som samma plats i startelvan?

Sillsy season är snart här det märks. Inte nog med att man ska behöva stå ut med korkade rykten som att Eto'o hellre skulle vilja till Liverpool än att spela kvar i Barcelona, nu skrivs det rejäla osanningar också. Det här kommer att bli roligt. :D

Milito brothers är nog en bra värvning. Personligen så hade jag helst bara värvat Gabi Milito, men självklart är Diego riktigt bra anfallare. Undrar bara om han nöjer sig med att sitta på bänken?

Aulas i Lyon vill ha Guily. Tja varför inte, det blir inte lättare för honom att få speltid när även Giovani Dos Santos tar plats i truppen.

Dessutom så vill Man U ha Guddy. De är villiga att betala nästan €12m, ungefär samma summa som Barcelona gav för honom. Pengarna tillbaka där.
Barcelona Holländaren
2007-04-10 12:14
En intressant frågeställning är om man inte skulle byta ut Barcelona-redaktionen här på Svenskafans om vi, som förmodat, skulle bli helt utan intressanta texter och vinklingar den här säsongen. Barcelona-redaktionen skriver väldigt tråkigt och opersonligt, och argumenten, formuleringarna och tankegångarna är sverigedemokraterna-simpla.

Det finns två stycken skickliga skribenter på Svenskafans. Den ene är Magnus Falk och den andre är jag själv. Bara för att man kan stava och använda prepositioner rätt innebär inte det att man är bra på att skriva. Barcelona-fans är rimligtvis ett kreativt folk - det ligger ju i lagets natur - så det borde finnas betydligt mer påhittiga och intressanta skribenter än de som sitter och skriver totalt humor- och hjärnlösa artiklar och nyheter i dagsläget.

De senaste dagarna har det publicerats tre texter som säger exakt samma sak. Jag har sett tre personer skriva att det är dumt med trebackslinje, men inte en enda teori om varför Rijkaard använt den. Inte ens en enda tanke om VARFÖR det gått åt helvete.

I Juneborgs krönika är det svårt att hitta en enda mening som man inte kan besvara med "ja, just precis det hände, det vet alla".

Anders Rises text ska vi inte ens prata om. Varför är inte det bara ett foruminlägg? Varför vågar inte redaktör Sonde ta bort meningslösa texter? Varför spelar Rijkaard med trebackslinje? Varför skriver Juneborg krönikor? Det lär finnas svar på båda frågorna. Kanske t.o.m. ett utförligt och intressant sådant i Rijkaards fall. Svaret på båda frågorna borde i alla fall avslutas med tillägget "men det gick ju inte särskilt bra".

Samma sak gäller i och för sig Eva Josefssons mycket tråkiga och simpla text, men skillnaden med matchrapporter är ju att deras uppgift mest är att referera för de som inte sett matchen. Krönikor ska fördjupa och tänka till lite extra. Trots detta säger alltså Josefssons text (som ändå kunde varit bättre, lite humor kanske?) exakt samma sak som Juneborgs.

Barcelona el Flaco
2007-04-10 11:53
FC Barcelona kommer erbjuda 30 miljoner euro för Milito bröderna inför kommande säsong skrivs det om på SPORT. Zaragoza ska tydligen ha en skuld på 28 miljoner euro och då ska en försäljning av Milito bröderna radera skulden och låta klubben satsa pengar på nyförvärv nästa säsong.

Jag tycker det är bara positivt att få in Gabriel och Diego Milito. En tuff, vänsterfotad mittback. Ledaregenskaper, stark i luften, snabb längs marken. Komplett i mina ögon. Sen så tycker jag Diego Milito är en mer utpräglad 9:a än Guddy. Hoppas verkligen denna nyheten stämmer.
turKen_a
2007-04-10 11:05
Det är otroligt vilken fotboll barca kan spela när dom är i toppform. Världens bästa passningsspel! Man bara njuter av att se dom.

Forca Barcaaa!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-04-10 10:59
Ämne: Vad tycker ni om Sev....
Spelar Sevilla roligare fotboll än Barça?
Vakna nu grabben!
Barcelona Ghazza
2007-04-10 09:38
Till alla er som har missat artikeln om Thuram från förra numret av offside kommer denna nu. Man blir oerhört stolt av att ha en person som Lilian i laget.

Som més que un club!
Més Que un club!
Barcelona MESSIII
2007-04-10 08:02
Ämne: Leo_Messi19

Att ....
Vi kör inte med en trupp på 30 man i barca som man gör i Real o Chelsea till exempel....
Real Madrid Madrista Johan
2007-04-10 04:56
Det är CL imorron och på onsdag eller?

Där inte vi eller ni e med ;)
Barcelona Barça-fan
2007-04-10 02:18
Jag tror det skulle kunna vara nyttigt om real nu går om barca i ligan. Missuppfatta mig inte, jag vill fortfarande att barca vinner ligan till slut men det behövs en väckarklocka. Spelarna måste börja prestera på planen och skita i yttre omständigheter.

Ronaldinho flexar endast magrutor som svar-på-tal till journalisterna. Den motiveringen borde alltid finnas där och ska inte behövas tvingas fram.

Jag tror allt rotar sig i Rosell-Laporta dramat.
Barcelona T#11
2007-04-10 02:13
om barca har spalat relativt svagt, vad har real gjort då? spelat bedrövligt!
Las Palmas Van Banktoast
2007-04-10 01:54
Vad tycker ni om Sevilla då??
Visst spelar dom roligare fotboll än er och Madrid.
Delarocha
2007-04-10 00:29
På ett sätt blir väl ligan mer intressant om Real vinner, ännu mer intressant om Sevilla vinner. Vinner Barcá tycker jag detta är ett tecken på att ligan är relativt svag detta året då Barcá inte varit speciellt bra men ändå vinner. Men bryr mig inte om ligans bästa så länge Barcá vinner.
Barcelona T#11
2007-04-10 00:19
jo, så här ligger det till!
om real vinner så kommer la ligas status sjunka
och om barca vinner så är bara starkt av dem, med tanke på två viktiga spelare har varit borta nästan en halv sesong, så är det bara helt enkelt.
turKen_a
2007-04-10 00:16
Har inte real fansen ett eget forum att gråta i??

Barcelona Myrran
2007-04-09 23:52
Guily sägs vara påväg till Lyon, iaf enligt fransk media. Kanske ett byte mot Abidal?
Barcelona Myrran
2007-04-09 23:34
Luca Toni #30
Så du menar att ett pris som man delar ut till den bäste spelaren 2006, alltså ett pris för sina prestationer under året 2006, gör att man är bäst nästa säsong också tills någon har blivit utsedd igen? Cannavaros utnämning var för att han var världens bästa spelare UNDER 2006 lika så var Ronaldinho världens bäste åren 2004 och 2005. Men detta gör inte att Cannavaro är världens bäste under 2007 tills någon ny har blivit utsedd för ärligt talat så kan inte hans prestationer jämföras med tex. C.Ronaldo.

Sen så är Italien världsmästare 2006, och regerande mästare tills nästa VM, men det betyder inte att de är världens bästa lag 2007, 2008, 2009 osv. Samma sak med Grekland som är regerande Europa mästare men är dem det bästa europesiska landslaget just nu?

Om man sätter upp det så här så håller tyvärr inte din teori men jag respekterar din åsikt, alla har olika uppfattningar.
Barcelona Luça Toni #30
2007-04-09 23:14
barcalover, jo Cannavaro är världens bästa tills någon annan spelare blir utsedd till det, precis som Italien är världens bästa lag just nu. Men alla får tycka vad de vill, men enligt mig är det så.
Barcelona barcalover 3
2007-04-09 22:55
Karam är du trög?Cannavaro blev utnämd till världens bästa inom 2006-2007...de betyder inte att han fortfarande är världens bästa och de kanske du inser på matcherna :D
Barcelona Evička
2007-04-09 22:37
Ämne: hur får real fans sk....
På samma sätt som vi får skriva hos dem. Bara att gå in och skriva.
Real Madrid Karam
2007-04-09 22:34
Cannavaro har blivit utnämnd till världens bäste spelare. Jag har kanske varit inne i det här forumet 10 gånger det här året, och ungefär hälften av dem gångerna har jag sett att det står att ronaldinho är bäst. Är det svårt att inse att Cannavaro har blivit utnämnd för det, eller vad?
Delarocha
2007-04-09 22:30
Saniin: I believe it has something to do with democracy.

Nee, Om real vinner ligan är det mer tack vare ett Barcá ur form och som underpresterar än ett Real som presterar. Tråkigt men sant.
Barcelona Saniin
2007-04-09 22:21
hur får real fans skriva här ?
Barcelona Myrran
2007-04-09 21:54
"Att Real Madrid som många gånger presterat bedrövligt spel faktiskt nu skuggar Barcelona är ett bevis på att spelet för Barcelonas del inte alls fungerat lika bra som förra säsongen."

Förklarar det mesta faktiskt.
Barcelona Rambla
2007-04-09 21:14
Real Madrid 4 Ever:

Det är inte heller någon som har påstått att någon maräng bryr sig om det.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
2007-04-09 21:05
Rambla

Så klart inte, dom är ju bland dom bästa.
Men ärligt talat så bryr sig inte någon maräng om det, vinner vi står det inte : Real Madrid vann pga.. ja du vet..
Delarocha
2007-04-09 21:04
A3. Du har precis fått mig att bli en äkta maräng. Ni är verkligen mycket bra. Match efter match jag sett har ni spelat total antifotboll och direkt dåligt men ändå lyckats smälla in en boll, var mycket länge sen jag såg Marängerna spela bra. Får nog gå tillbaka till Zidanes tidiga år... Tyvärr...

Sen är det ju bra att ligga 2 poäng bakom Barcá som faktiskt spelat relativt medelmåttigt i år och haft skador på viktiga spelare. Är ni nöjda med det så ska jag inte klaga.
Barcelona Rambla
2007-04-09 21:04
Ämne: Ja visst ja, de vann....
Japp, mot ett Osasuna som hade halva startelvan av canteranos och reservspelare och som dessutom varit iväg och spelat en tuff Uefa-cupmatch så sent som i torsdags. Nu är marängerna riktigt på gång, vi får se upp nu. :D
Barcelona Rambla
2007-04-09 21:02
Evièka:

Det är nog Robinhos kommentarer om att Real Madrid vinner ligan lätt. :D

Den lille brassen har tagit över efter R Carlos "om tre veckor leder vi ligan".
Annons: