/spanien/barcelona/forum/23437.aspx/spanien/barcelona/forum/23437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2007-02-23 13:41
Er Dos santos mål med mexico.

Barcelona fcb_10
2007-02-23 13:05
HUR KAN MAN FÖRLORA MOT ETT LAG SOM ÄR SÅ DÅLIGA ATT FÖRLORA MOT ARSENALS RESERV LAG VI BORDE SKÄMMAS VÄLDIGT MYKCET
Barcelona livoz
2007-02-23 12:17
håller med dig vi måste konstrera oss på Bilbao matchen
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-23 12:07
K_r

Becks är bra om man använder han rätt jag menar det är ungefär som att ha Xavi på en kant min åsikt om det hela. Aja det hela ser intressant ut hur det hela kommer att byggas om from scratch måste jag medge.

Men du nu måste jag faktist logga ut ha de gött.
Barcelona Warlei
2007-02-23 12:06
men skit i liverpool mathcen vi har många viktiga matcher innan det.

borde vi inte få ingång en stark start elva nu och ett par starka avbytare? jag menar sluta upp me roteringen nu vi behöver struktur och diciplin i vårt lag. vi ska vinna på Anifield men för det behöver vi veta exakt vad vi ska göra. kan itne bara åka dit å sätta in 6 st anfallare i deta underlägge oxå. vilka spelare ska ri´jkaard sattsa på och vilka förkännar en fast bänkplats? iniesta tex är nästa generations proffs, men är han redo för en fast platts eller ska xavi ha den som är rutinerad och faktsikt väääldigt bra när han vill? va tycker vi/ni?
Real Madrid King_raul
2007-02-23 12:01
Rtbo,
Visst Becks är väl symbolen för galactico påhittets fall. Dock tycker jag han har kämpat väl i ett fleromättat gäng.
Men jag är fel person att prata med då jag anser att slutet på den sk galacticos eran var bra för Madrid och jag tillhör dem som tycker det är helt ok att pokaler uteblir några år för att unga spelare som Robinho, Gago, Marcelo, Diarra, Ramos osv osv ska få bygga om och träna in sig i ett nytt lag. Om bara den äldre delen av alla socios kunde pensioneras så skulle det nog finnas mkt mer tålamod.

2007-02-23 11:55
Gago,Higuin & Marcelo bedömmer jag inte efter enstaka matcher med andra ord så menar jag inte dessa unga herrar.

Allt börja med pretty boy from england hehe där det allt snett ner, hur va det nu igen snygg och lever på gamla meriter ska till madrid?

Seså visst ta upp de namn som lyckats leverera de andra da?

To be continued av denna pajkastning trän väntar.
Real Madrid King_raul
2007-02-23 11:48
Ride_the_big_one,
Du menar gago, Higuain & Marcelo? ja vilka galacticos, vann rubbet vid 12års ålder.
om du syftar på Cannavaro & Emerson som är det enda jag kan komma på i närheten av ordet så ser jag knappast dem som galacticos. För det andra vill jag minnas att det var Florentino Perez som stod för denna nisch? Och Zidane, Figo & Ronaldo har vi haft en hel del trevligt av.

2007-02-23 11:43
King_raul

Pratar om rad av misslyckande värvningar dåra och inte titlarna, en viss skillnad eller vad säger du?

*fnittrar*
Real Madrid King_raul
2007-02-23 11:41
Ride_the_big_one,
ja stackars galactico Raúl, kan inte vara mkt pokaler på hans bokhylla där hemma. Vilken sopkarriär. jag menar hans pokaler är ju från 1800talet, tideräkningen började 2003 eller hur var det?

Real Madrid King_raul
2007-02-23 11:39
Rambla,
Inget problem här, det var bara en helt vanlig fråga. Men då är allt i sin ordning.
Sen värvar jag även med länkar ifrån sport.es men 99% av alla artiklar ifrån as, marca & sport är ju ändå rent nonsens.
Ska inte störa med fler frågor, allt är ju bara missvisande lögner av sportens se&hör.
2007-02-23 11:35
Alla galactico stjärnornas misslyckande spelar en stor roll i hans(king_raul) sätt att vara!
*fnittrar* :D
Barcelona Rambla
2007-02-23 11:29
King_raul:

Vad är egentligen ditt problem? Stör det dig på något sätt för att jag inte har nära till panik som ni madridistas? Jag har inte på något sätt påstått att det är frid och fröjd i Barcelona-lägret.

Att du är hjärntvättad över allt AS tutar i dig kan jag förstå, men måste du ideligen upplysa oss så fort en ny artikel har släppts där ifrån? Eto'o har fått tillstånd av både Rijkaard och ledningen att vara ledig av personliga skäl.

Eller vad tror du? Är han kanske i hemligt möte med Capello och Calderon på något hotell i huvudstaden? Du borde kanske ta anställning på Tribalfootball.com eller liknande.
2007-02-23 11:27
Rambla

Inget med denna säsong chockar mig haha som sagt vi har hamna snett från första början :(.

P.s cudos för den grymma bilden(bommel) hehe muy bueno.
Real Madrid King_raul
2007-02-23 11:25
Rambla,
Som jag misstänkte du skulle svara :)
Det är ingen fara i blaugrana lägret, Ronaldinho råkar bara ha käkat för mkt tapas och eto´o var i madrid på semester istället för på träningen.
hur stabilt som helst.

Barcelona Rambla
2007-02-23 11:21
Heh, det var överdrivet när Ronaldo kallades för fet. Några extrakilon kanske ja, precis som nu även Ronaldinho kanske har. Han har inte på långa vägar varit så dominerande som han varit de två senaste säsongerna. Han ser inte lika vältränad ut den här säsongen, det är jag den första att hålla med om, men snälla överdriv inte så enormt. Trots det så är han två i skytteligan på 16 mål. Det under en säsong där han tidigare hade 2 spelare på sig så fort han kom nära bollen, till den här säsongen då han oftast har 3-4 spelare på sig just för att försvarna inte behöver tänka på att täcka upp spelare som Eto'o och Messi. En enorm skillnad.

Jag är säker på att han kommer tillbaka, kommer att träna hårdare och bli mer vältränad. Den här säsongen blev på något sätt fel redan för början för honom och några andra spelare i och med VM, den jobbiga och kanske onödiga turnén i Amerika. Att det sen roar en och annan madridista må så vara. Jag menar, de har ju sin beskärda del av problem säsong efter säsong så de kan behöva lite uppmuntran. :D
Real Madrid King_raul
2007-02-23 11:11
Men herregud va känsligt det var här inne då?

Ride_the_big_one,
så ja... så ja... lugn. länken var riktad till en person, no need att flippa ut.

2007-02-23 11:11
madrid-ado

Hehe ändå så har han mäktat med 16 mål rätt hyffsat för en tjockis eller vad säger du själv?

Din ringa ålder lyser rakt igenom ditt inlägg, fatta att det inte bara är Dinho som underpresterar vi gör det som ett lag dessutom.

King_raul

Flippa ut?
Vart i mitt inlägg flippar jag ut mister hehe?

Alla ser vad du försöker dig på med det sagt låt pajkastningen börja.
Real Madrid madrid-ado
2007-02-23 11:09
Ronaldinho är ju hur vet som helst !!!
inte konstigt att han inte presterat bra på sistonde, Etoò som inte får spela förbättrar inte stämmningen i dagens, urusla ochoinspirerande, Barcelona!!
HALA MADRID!!!!!! ;P
Barcelona Sersari
2007-02-23 11:01
Av alla lag så skickar ett madrid-fan den där bilden, för inte så länge sen hade ni en jävla flodhäst i laget så vad är problemet?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-23 10:56
King_raul//

Bilden är missvisande. Bilden til vänster är säsongen 03/04. Då var han visserligen minde och snabbare. 04/05 och 05/06 var de säsongerna han var bäst i världen ohotat.
Mycket pga. av hans fysik och styrka. Han var inte lika snabb men ack så mycket starkare och han hade fortfarande kvar rycken/dribblingarna för att gå förbi motståndaren.

Jämför man då denna säsongen med förra och 04/05 så är inte skillnaden att han blivit tjock eller något sånt. Det är laget som inte är bra. Ronaldinho också såklart till viss del men jag skulle inte vilja påstå att det är vikten. Det är nog mer inställningen och viljan.
2007-02-23 10:54
King_raul

DU har redan postat denna länk!
Är det bekräftelse du söker eller enbart vara en pain in the ass?

:D
Real Madrid King_raul
2007-02-23 10:50
El Capitan,
"En annan skillnad från innan är också hans fysik. När han spelar idag, kan man tro att han har två extra personer på axlarna. Han ser för tung ut helt enkelt och mycket klumpigare i sin bollkontroll. Vad är det som har hänt!?"

Svaret på den frågan ser du ju på länken.

Barcelona El Capitán
2007-02-23 10:43
Det som jag finner mest intressant i dagens diskussion om Barças formkurva är varför?

Hur kommer det sig att FC Barcelona, vinnarna av La Liga och CL 05/06, sjunker så enormt spelmässigt på bara ett halvår. Utan tvekan spelade vi den bästa fotbollen förra säsongen och det bevisade laget fler än en gång.

Jag undrar därför vad är det som har gjort att det blev så "katastrofalt" denna säsongen? Visst leder vi ligan och har fortfarande stora chanser att vinna den, men jag tror att ni förstår vad jag menar när jag säger att "dagens Barça är ett dåligt Barça".
Var det kanske VM som gav en dålig influens till laget? Nja, det skulle iaf inte jag tro, men det kan ha spelat en roll.

Vad jag skulle gissa på är att vi tog vattnet över huvudet innan säsongstarten. Förväntningarna blev helt enkelt för höga och det blev för mycket snack om att "Barça kommer äga allt och alla!"
Spelarna kanske blev för självsäkra och trodde att de var oslagbara.
Nu när de har en flåsande publik i nacken som kräver att de spelar som i fjol, blir de bara ännu nervösare.

Sedan vad som gäller Ronaldinho är det uppenbart att något har allvarligt skadat hans spel. När jag kollar tillbaka till matcher från 04/05 och 05/06 flöt det bara på mycket bättre. Han gjorde samma finter och sånt, men det såg bara mycket lättare ut för honom. Nu verkar det som om han är låst på att springa in i försvararna även om de är 5 st. Han har blivit så envis och enligt mig inte alls har samma passningsvilja som han hade innan.

En annan skillnad från innan är också hans fysik. När han spelar idag, kan man tro att han har två extra personer på axlarna. Han ser för tung ut helt enkelt och mycket klumpigare i sin bollkontroll. Vad är det som har hänt!?

Spelarpersonalen måste ju ha märkt det, gör de något åt saken över huvutaget?

Hursomhelst, jag vet inte vad ni tror eller tycker men nånting måste göras i laget väldigt snart.
Barcelona fcb_10
2007-02-23 10:19
vi e inte ute än grabbar fan vi ska ge liverpool ett helvete fann de ska inte vdare eller hur grabbar fan de ska fokusera på den matchen bara
Barcelona Tompa
2007-02-23 10:05
Etoo_the toominator:
Ett Barca i form är givetvis klasser bättre än Pool. Problemet är att vi inte är i form (tyvärr överskattade jag segern mot Santander) och har inte varit det på månader. Sanningen är att vi har vunnit väldigt få matcher mot topplag den här säsongen - torsk mot marängerna, Valencia, Chelsea, Liverpool mfl. Därför är Liverpool favoriter i returen (egentligen borde det redan varit avgjort till Barcas fördel) men tro inte jag givit upp hoppet. Visst kan Barca vända det här men då krävs MYCKET bättre spel av alla inblandande.
Real Madrid King_raul
2007-02-23 09:59
Sóm més que un club,
Det, eller tog rundturen på Bernabeu :)
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-23 09:50
Ämne: Rambla,
se länk, va....
Jag tror att han gick pâ El Prado för att se den nya Picasso utställningen.
Real Madrid King_raul
2007-02-23 09:28
Rambla,
se länk, vad tror du han gjorde där som gjorde att han aldrig dök upp på träningen??

Real Madrid King_raul
2007-02-23 09:25
Ronaldinho går i Ronaldos fotspår?

Annons: