/spanien/barcelona/forum/23430.aspx/spanien/barcelona/forum/23430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-02-22 15:04
Number10:

Allvarligt, jag lackar fan snart ur på er liverpool-supportrar. Det enda man kunnat läsa efter er seger igår är hur låg nivå det är på det här forumet, vilka grisar barcaspelarna är som bara lägger sig ner, dålig domare osv.

Det är någon ENSTAKA person här inne som skrivit om att sälja halva truppen, hur jävla seriös supporter tycker du själv att han utger sig för att vara då? Är det så svårt att sålla bort de inläggen?

De flesta här inne, seriösa som oseriösa, har inte på något sätt skyllt ifrån sig efter förlusten utan bara diskuterat olika anledningar till varför matchen gavs bort när starten såg så lovande ut.

Hur FAN vore det om du som liverpool-supporter njöt av segerns sötma, istället för att komma in hit med dina pekpinnar och den arroganta attityden?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 15:02
Ämne: Tror dessutom inte a....
smogen// Tror du verkligen Eto´o hänger på Riijkard??? Jag är mer tveksam...men om han får välja mellan Mourinho o Riijkard tror jag faktiskt trots allt att han väljer den sistnämnde.
2007-02-22 15:00
Om det nu är så att Riijkard lämnar så är jag beredd att låta Mourinho ta över i kanske 2 år...då kan man ändå få en ganska god överblick om han har lyckats eller inte...Vem vet han kanske blir spelarnas favorit, fansens favorit och Barca spelar bättre än nånsin. Men det kan också bli det omvända? Men ingen vet förrän han varit här.
Barcelona Qno
2007-02-22 14:59
Jag tror att Mourinho hade kunnat behärska både defensiven och offensiven i Barcelona.
Som några andra nämnt här tidigare så gjorde han Porto till ett av Europas bästa & roligaste lag (detta är min uppfattning) men av det jag såg de året dom vann CL så spelade dom en offensiv men samtidigt stark defensiv fotboll, precis som jag vill se Barcelona spela.
Barcelona Smogen
2007-02-22 14:58
Tror dessutom inte att så många av Barcas spelare skulle uppskatta Mourinho i laget. Dom är ju inte direkt de sötaste av vänner. Är rädd för att både Eto'o och Ronaldinho skulle hänga på rijkaard någonannastans då. T.ex. Milan. Inget jag vill se.

Tror dessutom inte att Mourinho skulle tillåta att Ronnie är så offensiv som han är. Han vill nog ha någon som jobbar hemåt hela tiden också.
Barcelona The Legend
2007-02-22 14:57
Självklart svårt att svara på om Mourinho skulle bli bra för Barca eller inte. Tror dock iom att han nått så pass stora framgångar i en liknande liga/spelstil att han skulle blim en succe. Men det är som du säger våra åsikter men jag hoppas att jag kan få chansen att bevisa mina med en värvning av Mourinho.
Barcelona The Legend
2007-02-22 14:57
Självklart svårt att svara på om Mourinho skulle bli bra för Barca eller inte. Tror dock iom att han nått så pass stora framgångar i en liknande liga/spelstil att han skulle blim en succe. Men det är som du säger våra åsikter men jag hoppas att jag kan få chansen att bevisa mina med en värvning av Mourinho.
Number10
2007-02-22 14:54
Barcc//
Nej det menar jag inte, det är mer som en hint till era moderatorer att kanske ta tag i det hela och försöka att skapa en bättre ordning här för allas trevnad. Det där du säger att jag ska skaffa mig lite världsvana säger nog mer om dig än om mig skulle jag tro. Det får stå för dig, jag går inte till angrepp mot människor jag inte har en endaste aning om, det enda jag sa var att det var en låg nivå här med angrepp på egna spelare och tränare, jag förstår er besvikelse men någon gräns måste det finnas? Jag GÅR tillbaka ;)

Störst, bäst, Barca//
Jag har då inte sett så mycket av den varan iaf, tycker att vi pratar rätt så mycket både om matchen igår och den kommande på lördag. Men det beror ju lite på hur objektiv man också.
2007-02-22 14:51
The legend// håller med till viss del, men själv är jag defenitivt inget stort fan av Mourinho och precis som Smogen skrev nedan så tror jag ändå att lite av Barcas offensivlusta försvinner med Mourinho...men det är bara mina funderingar och ett forum är ju till för diskussioner...
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-22 14:48
Ämne: men herregud det ser....
Lombardinho,
Barça förlorade pâ individuella misstag. Det var total klasskillnad i först halvlek. När Barça växlade tempo blev Liverpool bara ¨chockade âskâdare. Med Eto'o pâ plan och en Messi i toppform hade det inte stannat vid ett mâl utan snarare tre med normal utdelning.
Sevilla lekte med Middlesborough i UEFA cup finalen vilket är en mer relevant jämförelse av lag.
Bara att ta av mössan för Liverpool dock.
Du kan ju räkna upp de andra engelska lagen som vunnit pâ Camp Nou.
Om du ryser av skräck för att höra körsâng pâ tv kanske du skall söka psykologhjälp.
Barcelona The Legend
2007-02-22 14:47
Qno/
Jag tror faktist att Mourinho vore en bra värvning för Barcelona. Jag håller helt klart med om att han är mycket bra på det defensiva. Det är dock där som Barcas största svagheter ligger. Men Mourinho har ändå visat i Chelsea att han har koll på det offensiva också. Bla genom värvningen av Drogba, som under denna säsongen utvecklats till en av världens främsta spelare. Mourinho hade även tidigare hand om ett offensivt lag i form av Porto. De liknar Barcelona relativt mycket i sin spelstil och sam du antagligen har koll på så vann Mourinho allt som gick att vinna med Porto. Jag tror därför inte på teorin om att han inte skulle vara bra för Barcelona.
Barcelona Smogen
2007-02-22 14:47
Vill man verkligen ha Mourinho i Barca? Tror inte det. vi vill gärna att Barca ska spela underhållande fotboll också. Schuster? Tror inte det? Även om han fått iordning på getafes spel har han inte tidigare lyckats särskilt bra som tränare (rätta mig om jag har fel). Även där är det ju dessutom den tråkiga defensiva fotbollen som spelas.
Alla lag har formsvackor, Barca har ett just nu. Men det finns ju risk att problemet är mycket djupare än så. som att tex. Laporta och Txiki har för lite koll på vettiga värvningar. När Sandro Rosell blev ovän med Laporta kanske det blev början till slutet för dagens Barca.
Kanske spelarna är mätta?
Ronaldinho för lat?
Henk Ten Cat var kanske det taktiska geniet medan Rijkaard bara hade som jobb att få spelarna att vara vänner. När Ten Cat lämnade klarar Rijkaard inte ens det.

MEN, vi kan ändå inte sparka halva laget inklusive tränare efter några sura förluster. Vad jag tror så saknas det en riktigt farlig måltjuv i dagens Barca. Får vi bara Eto'o tillbaka snart i hyfsad form vinner vi åtminstone ligan. För Liverpool behöver vi tur också....
Barcelona Qno
2007-02-22 14:46
The Legend/
Det ska sägas att Riijkard har gjort lite konstiga laguttagningar och byten över sina år som tränare i Barcelona, men att gå så långt som att sparka han (som somliga vill) tycker jag är att överdriva.

Rykten placerar han i Milan till nästan säsong, och jag personligen tror att han om inte redan nästa säsong så inom en snar framtid kommer att lämna Barca för att just flytta till Italien.

Och som du säger vill jag gärna slippa se en holländare på bänken igen, inget ont mot dom men ett byte av tränarstil skulle ifall Riijkard lämnar vara nyttigt.
Och drömmen vore väl att Mourinho vänder tillbaka till Barcelona efter några års utflykt...
2007-02-22 14:39
Ämne: Qno/
Visst har Rijk....
The Legend// Mourinho tror jag inte skulle vara bra för Barca..precis som Capello inte var rätt för Madrid. För både Mourinho o Capello är två tränare som tänker på defensiven väldigt mycket och utlämnar mer offensiven och eftersom både Barca o Real i grunden och väldigt många spanska lag oftast vill ha ett offensivt utgångsspel så tror jag inte det skulle vara rätt med Mr. Mourinho,...Sen kan man ju undra om Barcaspelarna överhuvudtaget vill ha honom efter hans påhopp på tex . Messi. Schusters tänkande vet jag för lite om för att kunna uttala mig.
2007-02-22 14:33
Ämne: Jag måste säga ett p....
håller med dig ett mycket vettigt inlägg...men gällande Ronaldinho...

Hans teknik är säkert lika bra som tidigare, hans skott, passningar mm är samma men det är en sak jag tycker har förändrats hos honom sen tidigare...Jag tycker att hans snabbhet med bollen och även utan boll har sänkts avsevärt han känns på någotvis lite långsammare/slöare än tidigare. Därför är han inte lika framstående, eftersom finterna inte funkar fullt ut om han inte har det där sista rycket och den där explosiva accelerationen...men jag vet inte bara en fundering.

Forza Barca
Barcelona The Legend
2007-02-22 14:33
Qno/
Visst har Rijkaard nått stora framgångar i Barceloan och gjort det bra, men efter varje vinst kommer man närmare en förlust brukar man ju säga och nu har det varit en hel del nedlag senaste tiden och tillslut måste man bryta mönstret, genom tex mitt förslag att byta tränare.

Vem som ska ersätta är själklart en svår fråga. Drömmen vore att kunna locka till sig Mourinho. Detta är dock inte helt omöjligt. Abramovitch har ju tidigare haft konfliker med honom och om inte Chelsea vinner någon stor titel i år(Pl eller cl) så lär han med störst sannolikhet lämna klubben. Han har även sagt att han hälldre går till Barcelona än Real Madrid vilket tyder på att han personligen inte är negativ till frågan.
Om amn nu inte lyckas få Mourinho skulle jag säga att Schuster är ett bra alternativ. Jag har tröttnat lite på att alltid ha tränare ifrån Holland, bla van Gaal, Rijkaard och van Basten (om han skulle ta över. Jag tror att lite tysk disiplin skulle vara bra för spelarna i Barca.
Barcelona Rambla
2007-02-22 14:30
Holländaren:

Jag står fast vid att det var Rijkaards taktiska val som avgjorde matchen. Vi har ju 1-1 i paus. Det hade bara varit att fortsätta i samma spår som vi startade matchen. Försa 25 min var ju underbara. Sen skrev jag att det även berodde på flera individuella misstag. Ok nej, jag tror inte heller att Rijkaard sa till spelarna att slå långbollar i och med bytet Xavi/Guily. Dock så blev det kontentan av det bytet. Vi försvagades på mittfältet.

Jag har heller inte krävt att varken tränare eller spelare ska kastas på soptippen. Lite tankar och funderingar som luftas bara. Måste väl vara tillåtet? Stöttar inte laget mindre för det.

Lomabardino:

Till dig kan jag meddela att jag följer PL i stort sett varje veckoslut. När de fyra stora Arsenal, ManU, Chelsea och Liverpool möter de andra mitten/botten-lagen så ser faktiskt spelet och matchbilden ut på det sättet. Mycket aggresivt spel och många lånbollar. Kanske du borde ta dig tid att titta ännu en gång?
Barcelona Messishow
2007-02-22 14:27
Jag måste säga ett par ord.

Många här säger säkert att det är rykten att barca är omskakat men nej det är det inte och etoo har inte ont. Han vill ha mer stöd tror jag. Förra året slog vi Milan Arsenal Chelsea Real Madrid osv ALLA STORA LAG. I nu läget Förlust mot : Valencia , Chelsea , Real , Liverpool och nära på fler lag om inte vi fått sista minuts lag .. det är nått fel i Mästarlaget. Vi saknar den spelar glädje som vi hade förr . Det är inte rijkaards fel men han måste ta tag i det .. han kan inte gå ut och säga att det är en väckarklocka varje vecka. Kommer ni ihåg tiden men cocu , Rivaldo , kluivert m.m Då barca var ett lag att älska att kolla på varje vecka det fanns ett problem i laget , Dom hade aldrig den rätta målvakten : Reina,Enke , Bonano eller rustu ingen av dom var bra nog. Valdes stog för sin första tabbe igår men han har spelat bra resten av säsongen. Mästar laget är skakat .. vi vill inte tro det men vi måste .. Det hjälper inte med Schuster eller Van basten eller aa Scolari . Det är Inställningen som måste ändras .. Vi ska inte ut med ezquerro .. han spelar också bra ibland men med tiden kommer han försvinna o vi kan inte förvänta oss att Puyol ska rädda barca varje vecka . Vi har 3 central Backar som håller Världsklass men vi måste för fan alltid satsa på Rafa o Puyol när vi har en Thuram som kompleterings spelare och som var med i världslaget . varför måste vi köra med motta eller edmilsson som pivot jag har sätt att marquez funkar bättre där änn mittback där han gör enkla misstag FÖR ofta. Rijkaards problem o även barcas är att de har för bredtrupp o alla måste få spela. Banta den lite med lite äldre o låt dom yngre vara kvar .. Ronnie är Världens bästa men kan han ge oss real matchen 2005/06 varje söndag ? NAE .. då måste andra spelare visa varför barca är bäst i världen .. utan etoo ronaldinho o messi är inte barca nått som de ser ut .. man måste ha starkare kompleterings spelare.
Barcelona Lejonet
2007-02-22 14:26
Saknar etoo!! Nån som vet hur de går för honom på träningarna?
2007-02-22 14:22
Kollade in på Pools forum...hemskt att se det mesta handlar om hur "löjliga" vi är på vårt forum...skriver massa skit om vårt forum att vi inte stöttar spelarna o skit...Trodde man skrev om matchen i första hand?

Vi får se när vi vänt det här på Anfield om dem står och hyllar sina spelare då...

FORZA BARCA!
Barcelona Smogen
2007-02-22 14:19
Om Eto'o bara känner sig frisk så han kan köra 30 minuter på söndag så kan det nog bli ok. Då kan han starta matchen nästa söndag och köra 70 minuter och sen vara i hyfsad form till Liverpool. Fan, även om han inte är i toppform lär han ju vara bättre än det vi har nu.
Barcelona Barcc
2007-02-22 14:17
R-7

Mm, min pappa är starkare än din med. Kryyyp.
Barcelona Barcc
2007-02-22 14:14
Number 10

Vad vill du komma fram till med att det är en pinsam låg nivå här? Att du är en bättre människa. Ge dig nu, skaffa dig lite världsvana och kryp tillbaka, för du bidrar knappast till en högre nivå på detta forum.
Barcelona II Barça II
2007-02-22 14:08
Rambla//
Håller med dig i allt du skriver!
Barcelona Qno
2007-02-22 14:06
Men ni som vill se Riijkard lämna, han som tagit oss (om än med hjälp av Ten Cate) tillbaka till toppen av Europa, vem vill ni ha in som ersättare då?

Schuster?
Van Basten?
Eller någon annan??
Barcelona Holländaren
2007-02-22 14:04
Orka.
Så fort det blir några förluster skanderar hälften av fansen "sparka Rijkaard, sälj den och den".
Tålamod.

Angående matchform så lär inte Eto'o nå någon sådan på två veckor, men Messi lär nog göra det.

Tillskillnad från vad bland annat Rambla tycker så anser jag nog att förlusten igår var laget som helhets fel, varken tränare, backar, mittfältare eller anfallare gjorde någon särskilt god insats. Att säga att Rijkaard förstörde matchen med sina byten är löjligt - man måste chansa. Hade inte Giuly eller någon annan offensiv spelare bytts in hade du nog klagat på att han inte satsade mer offensivt. Dessutom kan vi inte veta varför Xavi gick ut. Jag tyckte han såg riktigt riktigt trött ut. Kanske sjuk?

Angående att slå långa bollar på Saviola har du helt rätt, det är lönlöst. Något taktiskt direktiv tror jag knappast att det är dock..
Number10
2007-02-22 14:02
"Men känns lite som det kommer avgöras nästa möte på anfield" ja eftersom att det är möte 2 av 2 så avgörs det nog då :P

Bra match igår, filmande Barcaspelare som vanligt, stor individuell skicklighet dock. Bra tillfälle att möta er på, tur var väl det. Med tanke på att man klart och tydligt kunde höra "Fields of Anfield Road" och "YNWA" bland er publiks busvisslingar till det egna laget så kan jag tänka mig att det blir en skaplig ljudkuliss på Anfiel sen. Grym match kommer det att bli iaf!

Pinsamt låg nivå på erat forum f.ö.. men det vet ni väl kanske redan om? Supportar som ni kallar er ska väl stötta laget och inte klaga och hacka på spelare som gör nåt misstag..
Barcelona RIvaldo_10
2007-02-22 14:02
Rambla du har helt rätt med bytet Giuly mot Xavi men det the legend säger är ju rent skitsnack....Marques passar inte som deffensiv mittfältare.....han ska vara mittback men däremot måste thuram få mer speltid...De gånger marques har varit deffensiv mittfältare klarar han ju inte av tempot där...så det tycker jag har varit bra av Rijkaard att inte spela han där ofta....Men jag hoppas ändå otroligt mkt på att rijkaard stannar en säsong till..man får itne glömma hur bra han har varit under de här åren med oss...

Det många snackar om att ronaldinho ska lämna,,,man blir ju bara så förbannad på dem....förra säsongen när han var gud för oss älskade vi honom men nu när han är inne i en liten formsvacka så börjar folk direkt snacka om att han ska lämna....fan få stå ut lite, alla har formsvackor,.. bara att vänta lite och sen kmr även ronnie igång igen..
Valladolid Lomabardino
2007-02-22 13:55
men herregud det ser ut som ni torskar mot ytterliggare ett Premierlaguelag. Den sorgliga och förnedrande historien mot Chelsea i höstas upprepar sig! Iofs så har ni redan förlorat mot Liverpool, det hände igår på Nou camp. Men känns lite som det kommer avgöras nästa möte på anfield. Jag kommer rysa av skräck när supportrana sjunger you never walk alone, för då blir liverppol så jävla farliga efter det! Jaja hoppas ni tar hem dem iaf.

Er Liverpool match svider INTE lika mkt iaf som när Man United gav Sevilla en fotbollsläxa i augusti och vann med 3-0 på old trafford, det gjorde ont, Sevilla som jag gillar lite var totalförnedrat...

Lycka till!

rambla. du sitter kvar i 90-talsbilden totalt, tipsextra-långbollar.. Pl idag är mer kontringar och snabba spelomvändningar, böljande spel. Inte mkt långbollar alls om du tar dig tid att titta!
Barcelona Rambla
2007-02-22 13:47
Så här dagen efter och lite mer sansat.

Ju mer jag tänker på det desto klarare blir det för mig att Rijkaard fördärvade våra chanser med sina märkliga byten i andra halvlek. Efter 1-1 i i paus så är det ju ingen katastrof så långt, en hel halvlek att bättra på resultatet. Vad gör han då? Bytet Iniesta mot Motta är väl i sin ordning, men precis som The Legend är inne på, vad var vitsen med bytet Guily mot Xavi? Ett överbefolkat anfall och ett försvagat mittfält offensivt som det känns. Resultatet blir en massa långbollar från Barças sida. När kommer Saviola vinna luftdueller mot en sådan som Carragher? Snacka om att spela Liverpool i händerna, det är ju just den typ av brittisk fotboll med långbollar de vill ha. De är vana att vecka efter vecka försvara sig mot sådant spel i PL.

Såg inte Rijkaard att Messi inte hade fysisk form för 90 min. Efter att ha varit bra de första 30 minuterna så orkade han ju knappt spela i andra halvlek. Helt förståeligt efter att ha varit borta från spel i 3 månader. Då kan ni ju förstå vad Eto'o hade kunnat uträtta som varit borta nästan 5 månader utan någon som helst matchtid bakom sig.

Rijkaards taktiska brister och individuella misstag på vissa försvarare kostade oss matchen. Det ska närmast till ett under för att vända på det här. Man får hoppas att Liverpool blir lite väl självsäkra nu och tror att de redan är vidare. Som någon nämnde, ett snabbt mål tidigt och det är match igen. Dock så ska det ju mycket till att vi inte släpper in något mål själva, och då måste vi minst göra 3 mål.

Hinner Eto'o och Messi komma i matchform under två veckor? Jag tvivlar, men det är nästan ett måste.
Annons: