/spanien/barcelona/forum/2343.aspx/spanien/barcelona/forum/2343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-08 23:00
Nu när det mer eller mindre är bekräftat att lucho stannar ytterligare 1 år så borde vi faktiskt skita i mittfälts värvningar Flytta upp samper som får ta xavis roll Denis tillbaka och skicka halilovic samma håll, Sevilla fansen älskar kroater nu Roberto skall säljas ingen onödig utlåningen Masche-busken-samper Rakitic-samper Iniesta-rafinha-denis Anfallet så ska endast Adama flyttas upp och ingen annan Deulofeu har bränt sina chanser, sälj honom med möjlighet att köpa tillbaka honom Messi-neymar-suarez-pedro-Adama Enda värvningen jag skulle kunna tänka mig i januari är en yngre mittback, (laporte) eller han ynglingen från Basel Adriano skall säljas och matheiu agerar back up till Alba Vidal-montoya/Alves Pique-bartra-masche-vermaelen- (laporte) Alba-matheiu-grimaldo
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2015-06-08 22:52
@Flavía:

Haters gonna hate... Folk är bara avundsjuka!
Flavía
2015-06-08 22:48
Är det bara jag som tror att Enriques fantastiska verk kommer i framtiden att förminskas av våra haters i stil med "han är överskattad lever på MSN-trion"? Lite som när Guardiola blev smutskastad när han gjorde Barca till världens bästa lag under 2008-2012...
Barcelona Barclasico
2015-06-08 22:47
@Davids3:

Varsegod!
Barcelona Zamboza
2015-06-08 22:46
@Davids3:

Se länk
Barcelona Zamboza
2015-06-08 22:42
Namn: Ali G
Sänt: 2015-06-08 21:33
Cardoner (vice president): "More Juve fans in Berlin? Uefa had 40% seats and refused to sell us some. Now we know they went to Italy." [8tv]

Hahaha nu förstår man varför de var mer Juve fans på plats...

Jag kanske är ute och cyklar men kan det ha att göra med att Uefa pampen Platini är gammal Juve spelare?
Barcelona the cameroonians
2015-06-08 22:39
Rambla~

Tror du att Dani är sugen på att låta sig fotograferas med Bartomeu i samband med en kontraktsförnyelse likt Pedro och Alba gjorde idag?

Känns som att han brände de broarna rätt rejält när han höll sin presskonferens för två veckor sen.

Däremot kan jag verkligen se samma scenario ske med Milans gamla stofil Galliani som inget hellre vill än att signa 30+ spelare på fri transfer.
Barcelona Davids3
2015-06-08 22:27
Så ingen som vill hjälpa en broder med lång highlights i HD-kvalite på finalen :/ ?
Barcelona enkos
2015-06-08 22:23
Milan har fått en miljarder till ägare och han kommer att pumpa pengar. Milan har redan gjort klart med Mihajlovic som tränare och köpte anfallaren Martinez från Porto för 35 mil euro... Har på gång Kolarov och vill ha Alves..
Barcelona Rambla~
2015-06-08 22:16
I morgon måste Alves bestämma sig om han ska acceptera Barcas bud för då kommer ledningen meddela valdatum och samtidigt avgå. Vad tvekar han på? Jag menar, 2+1 år borde han väl ändå vara nöjd med? När det gäller lönen så vet jag inte om den sänks eller han behåller nuvarande. Han begär 6m enligt italiensk media för att acceptera att gå till Milan. Har svårt och se att Barca skulle erbjuda mindre än Milan. Vad är det med den klubben egentligen? Varje gång en barcaspelare är på väg mot slutet av sin karriär, läs är på nedgång, är de där med håven som några tiggare. Speciellt för spelare med utgående kontrakt.
Barcelona 1.70-ligan
2015-06-08 22:15
@Soda Popinski:
Messis återkomst från "de mänskliga" menar du väl? :)
Barcelona Liunil Masse
2015-06-08 22:13
Ali G Fortfarande lät våra fans mycket mer. Dominerade där också ;)
Barcelona Liunil Masse
2015-06-08 22:13
Ali G Fortfarande lät våra fans mycket mer. Dominerade där också ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-08 22:09
Florentino Perez mina damer och herrar.
Barcelona Shanghai
2015-06-08 22:08
Hoppas inte spelarna blir allt för arroganta efter framgångarna och glömmer vart vi stod en gång, vad vi har gått igenom. Är vi högmodiga, kommer vi torska allt.
Barcelona the cameroonians
2015-06-08 22:07
@Rambla~:

Samma sak med Copa del Rey, Spaniens förbund såg till att baskerna fick köpa upp de flesta av deras pott också. För jävligt.
Barcelona Shanghai
2015-06-08 22:04
Mitt i allt önskar man sig att Tito Vilanova var bland oss och fira trippeln.

Du är saknad Tito! 3
Barcelona Rambla~
2015-06-08 21:58
Fan vad vidrigt av Uefa. Hur rättfärdigar man de extra biljetterna som juvefans fick köpa men inga till Barca? Jag avskyr verkligen sån orättvisa.
Barcelona Aléx
2015-06-08 21:44
Ot
Försöker kolla på Norge - Sverige, det är fan parodi på fotboll. Hur ska dessa lag klara sig mot bättre motståndare? Z verkar vara slut som spelare, han verkade helt ointresserad den tiden han fick spela.
Barcelona Soda Popinski
2015-06-08 21:37
Om vi säger så här .. Rijkaards lag förtrollade mig och gjorde mig kär som aldrig förr. Ronaldinho, Eto, Henrik Larsson, Lilla underbarnet Messi och en Iniesta med nummer 24 på ryggen - hal som en ål. Peps bygge skämde bort mig. Man svävade på moln i flera års tid och laget var fullständigt överlägset sina motståndare. Man borde haft två CL guld till under den eran, man förtjänade det. Och inte allra minst vilken jäkla impact man hade på hela Spanien som fotbollsland. Där vann Barcelona tre tunga titlar åt landslaget. Luchos Barcelona har chockat mig som inget annat .. Till att börja med Messis återkomst ifrån "de döda". Han är troligen bättre och mer komplett än han någonsin varit förut. Precis allting har ju egentligen talat emot Barcelona den här säsongen men det vände till något vi sällan skådat. I efterhand kommer den här säsongen vara mer kittlande att se tillbaka på än många andra. I stil med Peps första säsong. Vilken är då den bästa versionen utav dessa skepnader av Barcelona? Svårt att inte säga Peps hur man än vrider och vänder på det hela .. Oförglömligt mittfält kryddat med Messi & co. Tänk att få testa dagens anfall med peps mittfält och försvar. Det hade varit ett lag att slå det. Valdes Alves Puyol Pique Abidal Sergio Xavi Iniesta Messi Suarez Neymar
Barcelona Ali G
2015-06-08 21:33
Cardoner (vice president): "More Juve fans in Berlin? Uefa had 40% seats and refused to sell us some. Now we know they went to Italy." [8tv]

Hahaha nu förstår man varför de var mer Juve fans på plats...
Barcelona Davids3
2015-06-08 21:16
Vart kan man se lång highlights med HD-kvalite på finalen?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-06-08 21:10

Säsongsbetyg (Räknar inte med Douglas,Vearmaelen, Samper,Munir, Sandro, Masip)

Bravo 9 grym säsong i ligaspelet

Ter stegen 8 ryckigt med speltid men har potential utöver det vanliga.
Montoya 3 Knappt spelat men av det man har sett så har han inget att göra i startelvan.

Adriano 4 Gjort det ok den lilla tid han har spelat.

Alves 7 Tack vare hans vårsäsong. Tack för den här tiden!.

Pique 9 En general i backlinjen efter en knackig start.

Bartra 6 Spelat bra men har inte fått kontinuerlig speltid

Mascherano 8 Krigaren och hjärtat..Puyols arvtagare!

Mathieu 6.5 Gjort det bra, Bortser man från vad han kostade så är det en nyttig spelare. Får en halv poäng extra för målet i El classico.

Alba 8.5 Gör en riktigt bra säsong.

Sergio. 7.5 Gör en bra säsong..Det rakare spelsättet har gjort hans jobb svårare.

Rakitic 8.5 Årets värvning, Grym både defensivt och offensivt. Krigare på planen.

Iniesta 6.5 en jobbig säsong för iniesta men han kliver fram när det gäller som mest. Spelsystemet har inte gynnat honom. Hoppas på en jämnare säsong från vampyren nästa säsong.

Xavi 8 Gracies xavi! Inte varit gjuten i elvan men har varit Ledaren både på plan och utanför.

Rafinha 5 Gör en ok första säsong, Behöver ta några kliv för att på riktigt kriga om en startplats.

Sergi Roberto 3.5 En startspelare i ett botten/mittenlag i Laliga, Bättre än så ser jag inte att han är kapabel till.

Pedro 4.5 Mest inhopp för kanariefågeln sen Suarez kommit in i laget..Han har inte förtjänat mer speltid av det han har visat upp..Bättre kan du!.

Messi 10 Världens bästa spelare genom tiderna har lämnat förra årets fiasko bakom sig.

Suarez 9 Efter en knackig start så har trion spelat ihop sig och Suarez har varit en stor faktor till trippeln.

9.5 Neymar har exploderat denna säsong.

Barcelona messiooooxavii
2015-06-08 21:09
Det man måste tänka på är att dagens barca inte kan spela som peps barca och vara framgångsrika, lagen har lärt sig att försvara mot sådant spel. Dagens barca är perfektion till hur motståndet ser ut i dagens fotboll. Jag byter inte . Tack för mig
Barcelona FCB_Messi
2015-06-08 21:05
Kan än idag inte inse att vi har vunnit trippeln . Det gick så fort , så enkelt (?). Gud vad jag njuter asså . Ingen supporter i världen kan säga att Barca inte är världens bästa lag , ingen !!! Tack Barca , tack för allt fint vi fans har fått uppleva den här säsongen . Det har vi förtjänat !!!!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-06-08 20:33
Stor eloge till vårt mittlås mot Juventus. Kanske den lagdel de flesta inklusive mig har tyckt vara den svagaste.

0 misstag från Busquets, Iniesta var magisk och Rakitic gjorde en av de bättre matcherna i vår tröja. Inte det lättaste motståndet heller, när man möter ett fysiskt löpstarkt lag som Juventus, som dessutom är som starkast på mitten.

Måste också hylla Iniesta, killen har gjort en medioker säsong sätt över 40,50 matcher men helvete vad han ALLTID kliver fram så fort det blir tuffa matcher. Framförallt i CL och grädden på moset var finalen. Grande Iniesta !!!!
Barcelona IanFcb
2015-06-08 20:26
Vi lekte med all motstånd i år oxå, första matcherna har vi avgjort alla cl matcher liksom och ändå har vi spelat borta mot PSG och sen City och Bayern var hemma så jag tycker dagens Barca är minst lika bra som Peps Barca. Men finalen mot Juventus ska man ändå förstå att final är final och Juventus spelar inte som Man U det är ju ett italienskt lag vi snackat om här.
Barcelona Maestro Xavi
2015-06-08 20:22
@The Octopus of Badia:

Riktigt bra nyheter! Nu kan man vara lugn!
Barcelona The Octopus of Badia
2015-06-08 20:20
Barcelona coach Luis Enrique (45) has decided to stay for another year. He has started preparing for next season. [sport ara]
Barcelona LeoMessi
2015-06-08 19:59
Statistiskt sett så är vi bättre med Lucho. Fler vinster, fler mål och färre insläppta. Är faktiskt inte så säker på att Peps Barca hade vunnit mot dagens. Vi hade fortfarande haft lekstuga mot Arsenal.
Annons: