/spanien/barcelona/forum/23423.aspx/spanien/barcelona/forum/23423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RiZzo
2007-02-24 12:37
Grabbar undrar om nån vet nån sida där man kan se Eng matcher??
Tacksam för svar.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-24 12:27
Myrran.
Håller med dig, det är rätt patetiskt.
Tror de inte Ronaldinho har tillgång till gym eller?
Ifall Ronaldinho verkligen vill få bort det, får han bort det på nolltid, men vad förväntar man sig av Aftonblaskan.
Visca el barca.
Barcelona Myrran
2007-02-24 12:19
Criff
Håller med dig. Ett fan till Barca fastnar ju först för den vackra fotbollen, tex jag, och sedan ser man hur mycket mer klubben är än bara en klubb vilket får en att älska Barca.

Någon skrev att Dinho inte såg ut så när han senast tog av sitt tröjan, det gjorde han det va i halvleken mot Liverpool som jag reagerade att han va "fetare" än förrut. Men alla artiklar är lite smått av patetiska speciellt Aftonbladets. Den kostexperten dem anlita är ju rätt korkad med sina dieter. Har sett några avsnitt på "Du är vad du äter" och det är riktigt patetiskt...
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-24 12:17
Ikväll vinner Atletico och imorgon vinner Barca. Utan snack om saken.
Real Madrid Kungen Ronaldo
2007-02-24 12:14
Lycka till imorgon! Jag tror att det blir oavgjort. Hala Madrid! :D
Barcelona Criff
2007-02-24 11:28
Ämne: Typiskt Barca: "....
Vad pratar du om lilla vännen? Vi förde ju hela första halvleken, Liverpool hade inte en chans. Men sen att vi saknar en springande striker där framme och att Liverpool satsade totalt på att radera ut all vår offensiv och lyckades också och genom det så tröttnade våra spelare och släppte fokus. Är det då bevis på att Barcelona är det sämre laget? Nej mer att Liverpools taktik fungerade. Dem vann matchen, men deras fotboll gjorde ingen glad. Tråkig, seg kontringsfotboll. JAg tror hälften utav människorna som är fans till Barcelona är fans till dem för deras vackra anfallsrika fotboll som inte många lag har i världen. Det är däför vi pratar om att även om vi förlorar matcher så spelade vi fin fotboll och spelade framförallt "vår" fotboll. Ingen robot fotboll som de andra lagen måste spela för att slå oss. Så gå nu och titta på dina matcher där du måste dricka kaffe i halvlek för att inte somna, så tittar vi på vår fotboll som vi kan förfesta till :) Trevlig helg!
Real Madrid chrisespaña
2007-02-24 11:25
Att dom orkar göra sin tjockis-artiklar hela tiden. Så jevla tjatigt!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-24 11:02
Tidigare bilder jämförde hans kropp med säsongen 03/04 och nu 06/07.
Men i länktipset kan man se stor skillnad från förra säsongen också. Det är definitivt inte mer muskler han lagt på sig.
Hoppas han tjuren vid hornet och visar vad han går för.

Förövrig patetisk artikel av Aftonbladet.
Så det är bara själva bilden jag associerar till.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-24 10:52
Ämne: Akram/Vad Linda anse....
Skulle Rijkaard flytta till en klubb skulle han säkert vilja ha Ronnie med sig.
För några år sedan kanske han inte ville värva Ronnie men det har nog förändrats nu med tanke på hur bra Ronnie är/var.
La Galacticó
2007-02-24 10:08
Personligen, jag själv, tycker att den som spelar bäst fotboll är det bättre laget men du kan tycka annorlunda.
Barcelona klose
2007-02-24 09:59
Dom här sidorna som visar bilder alla bilderna ser fejkade ut.När han tog av sig tröjan sist så var han inte så fet?
Barcelona Rambla
2007-02-24 09:01
Joder joder...
Number10
2007-02-24 08:57
Typiskt Barca: "Ja ni vann på Camp Nou och stort grattis till det, men face it, ni gjorde knappast det för att ni spelar en sådan fantastisk fotboll eller är speciellt kreativa"

Haha, vad spelar det för roll? Det är väl resultatet som räknas och inte HUR man spelar matchen? Ynkligt och rent patetiskt...
Barcelona Rambla
2007-02-24 08:41
King_raul:

Du vet i torsdags, då du upplyste oss om att Eto'o missade träningen. Det visade sig att han var i Madrid av personliga skäl. Tydligen så har han påbörjat processen för att få spanskt medborgarskap och fick då ledigt av klubben. Trots det, så hann han hem till Barcelona samma dag och tränade under kvällen på La Masia från kl. 19. Dessutom så genomförde han dubbla träningspass igår fredag med gott resultat.

Se där, alla frågetecken och mysterium uppklarade. :D
Next.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-24 06:42
Andreas F

Ska bli roligt att se barca slå ut pool!

Ibravissimo '

Ja du vi har lixom inte svaren precis men vi kan spekulera våra teorier, Ronaldinho har deltagit i en massa välgörenhets galor/youth foundation osv kan ju ha spelat en stor roll då han missar en massa träningar.

Men aja han är ju proffesional fotbollspelare så han kommer nog att bevisa kritikerna fel.

:D
Spanien Andreas F
2007-02-24 02:29
Låt oss prata baskiska: Kaixo!

haha...folk i san sebastian är riktigt trevliga. Ska bli kul när Pool slår ut Barca...
Villarreal Ibravissimo
2007-02-24 01:54
Ronaldinho har lagt på sig nåra kilon ser det ut som på de bilder man har sett.

Varför gymmar han inte så han kan få tillbaka formen. Världens bästa fotbollspelare ska ha finare form än det man ser på de senaste bilderna.
Barcelona Barca__-
2007-02-24 01:23
Någon som vet hur det gick för Belletti ? :O Såg ju inte allt för trevligt ut med det som hände med honom!
Spanien Andreas F
2007-02-24 01:17
vi kan enas bakom: AUPA ATLETI!...
Spanien Andreas F
2007-02-24 01:07
väl sagt, låt oss hoppas på en bra match i returen för jag trodde det skulle bli en låst match á chelsea-liverpool, men den var riktigt bra. tror på en bra retur där bägge lagen satsar offensivt...
Barcelona Warlei
2007-02-24 01:04
det är barclona - biblao vi ska blicka mot för tillfället, vill bara påmina om det!

ja hoppas över allt att få se min idol och förebild eto'o!

ps för er som itne mins mathcen sist klicka på länken:) och börja diskuterar söndagen inte nåt annat
Barcelona tarrak
2007-02-24 00:03
Är det bara jag som känner att det "stora hotet" Anfield börjar bli lite väl uppblåst? Inget snack om att Liverpool bör anses vara favoriter och att deras supportrar kommer att skapa ett våldsamt tryck, men det känns som att många (framför allt scousers) mer eller mindre anser att det är omöjligt att vinna där pga att de har slagit något decibel-rekord. Oavsettt publiktryck så är inte Pool starkare än vad Barça är på hemmaplan och kan de, så kan vi!
Barcelona El Capitán
2007-02-23 23:48
Andreas F//

Precis, tänkte också på det som Rambla sade. Liverpool vann inte direkt efter någon lysande fotboll från deras sida. Nu tänker jag inte vara en dålig förlorare.Men det var snarare så att vi gav er målen efter totala misstag av backarna och Valdés.
Det stämmer att efter matchen som Barça spelade, kan jag inte säga att vi var värda att vinna den heller, tyvärr.

Barcelona Rambla
2007-02-23 23:18
Andreas F:

Jag tycker också att domaren var under all kritik i början av matchen då han tillät era spelare gnaga på hälsenor utan åtgärd. Det är just det som är er taktik, spela på gränsen till vad som är tillåtet just för att få ner matchtempo. De gånger Barça satte fart såg liverpoolspelarna ut som stenstoder och verkade helt handlingsförlamade. Tyvärr så klarade Barça inte av att bibehålla det tempot och koncentrationen under 90 min. Ja ni vann på Camp Nou och stort grattis till det, men face it, ni gjorde knappast det för att ni spelar en sådan fantastisk fotboll eller är speciellt kreativa.

Jag ska komma ihåg det du skrev om att ni skulle köra över oss i returen. Det blir intressant att se om din kaxighet består efter slutsignalen.
Barcelona El Capitán
2007-02-23 22:52
Aja, även om Rijkaard lämnar så blir det bara en ny utmaning med en ny tränare. Det går upp och ner, något man som fan bör acceptera.
Spelare kommer troligtvis lämna och nya kommer komma, men jag skulle iaf bara tycka att det skulle bli intressant att se.

Det ända som jag absolut inte se ändras i Barça är vår mentalitet. Barça ska alltid ha kvar den offensiva spelstilen med ett offensivt lag. Det är det som gör att jag håller på laget och inget annat. De senaste matcherna har vi rullat bollen ganska mycket nere i försvaret på grund av saknaden av kreativitet. Och det är absolut det värsta jag vet. Jag ser ett lag hellre försöka skapa något och sedan tappa bollen än att inte försöka alls.

Hursomhelst, går vi ner nu så kommer vi gå upp senare :D!
Spanien Andreas F
2007-02-23 22:46
Jag har bott i Katalonien (Roses) och har sett mkt la liga men jag tror ni får det riktigt svårt på Anfield för domarinsatsen på nou camp var under all kritik. med en dommare som tillåter mer tacklingar kommer liverpools tuffare forwards och innemittfält köra över barca. liverpool underskattas fast de har ett riktigt bra lag med stor "bredd" i sitt spelregister...
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-23 22:35
Störst, bäst, Barca

Snacket om Mattisson är inget skämt, men jag inser att han inte hade platsat.

Föresten alla ni som har klagat på att jag är negativ, där är en del, så har jag funnit hoppet igen. Liverpool borta är ingen omöjlig uppgift. Vi måste göra två mål och gör dem ett behöver vi göra tre, men kom ihåg bollen är rund allting kan hända. Det är därför jag älskar den här sporten.
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:55
Rambla/ Det är klart att det är viktigt med kontinuitet, men det är tyvärr alltför vanligt att både spelare och tränare som visar både bristande motivation och resultat får hänga kvar på gamnla meriter. Nu menar jag inte att vi är där än...

Helt klart är Rijkaard för alltid en hjälte och han ska alltid minnas som en av de stora i Barcelona, men jag ser helst att han slutar på topp. Fixar de ytterligare ett ligaguld erbjuder jag mig att åka ner och bära honom till valfri destination!
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:45
Akram/Hon har hoppat av och om några av dina skattekronor hamnat i detta "parti" så anser jag att du ska kräva dem tillbaka.

Jag har faktiskt full förståelse för att du ser fram mot klassikern med tillförsikt. Capellos skyttegravstaktik gör sig betydligt bättre när ni möter ándra storlag som anfaller än när ni ställer upp med en ensam Ruud på topp när ni möter Levante på Bernabeu. Jag står dock fast vid att det troligaste är att Capello får lämna under säsongen.

Hellre Mattisson än Capello och Emerson!
Barcelona Rambla
2007-02-23 21:38
Ämne: Rambla/Ja, Rijkaard ....
Rijkaard är laid back. :D

Eller så gör man som en annan viss klubb och avverkar minst 2 tränare per säsong.

Frågan är väl mer hur säsongen avslutas för Barças del? Klappar man ihop i både ligan, cupen och CL så kanske revanschlustan vaknar till liv på allvar hos Rijkaard? Han har ju annars inget kvar att bevisa i den här klubben. En av få tränare som vunnit CL både som spelare och coach ger legendstatus.
Annons: