/spanien/barcelona/forum/23418.aspx/spanien/barcelona/forum/23418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Warlei
2007-02-27 15:23
men hallo varför skulle ron lämna efter en sån här säsong? skulle va som om han flyde typ som ronaldo och det tror jag itne han har MYCKET kvar att bevisa för världen och jag tror nog han gör det i barcelona där han redan har börjat!
Deportivo fanatiker
2007-02-27 15:20
Verkar som ni vill värva Albelda :-) Kan bli en bra värvning tror jag. Men är ju trots allt 29 år...
Sano
2007-02-27 15:18
@Civello

Ok, tack hoppas jag kan lita på att "Ronnie" sa det.

PS Nice Civello Sänt: 2007-02-27 15:07:44
Rambla Sänt: 2007-02-27 15:07:44

Samma minut samma sekund!
Barcelona Rambla
2007-02-27 15:07
Ämne: Om det finns så mång....
Du kan få fortsätta att spekulera hur mycket du vill. Tills Ronaldinho själv går ut och säger att han föredrar att spela i Milan över Barcelona, så är åtminstone jag ganska så övertygad om att han stannar i Barça. Next...
Barcelona Civello
2007-02-27 15:07
"Every day that goes by I am surer that I will be here for many more years. The people love me and I am sure that things will work out well."

Räcker det? :)

Från presskonferensen efter matchen mot Bilbao.
Sano
2007-02-27 15:04
Om det finns så många är det väll inte så svårt att få tag på ngn? Och att han trivs i Barcelona vet jag :)
Barcelona Rambla
2007-02-27 15:02
Ämne: Om det är så att du ....
Haha, det finns hur många artiklar som helst där han sagt i intervjuer att han och framför allt hans familj trivs så bra i Barcelona. Det känns nästan som att bo i Brasilien och Porto Alegro. Jag orkar inte leta upp alla dessa artiklar för att motbevisa en sådan som dig.

Då kan väl du hitta en sida där han säger motsatsen? :D
Sano
2007-02-27 14:59
Om det är så att du är 110% så kan du väl lika gärna hitta någon vid där han säger det ? :)

Kanske Laporta har sagt det men har Ronaldinho officiellt sagt det till medierna? NEJ .
Barcelona Rambla
2007-02-27 14:56
Sano:

Ursäkta, men vad har inte sagt? Känner du honom eller?
Sano
2007-02-27 14:55
@Rambla

Han har aldrig sagt det där, och förresten "crilles" Ronaldinho-affären är som Kaka tros att Milan har sagt Nej så ger Real Madrid aldrig upp!

Barcelona Rambla
2007-02-27 14:48
Ämne: Berlusconi forsätter....
Det har ryktats konstant om Ronaldinho till Milan. De kan ju fortsätta med sitt eviga tjat i pressen om de vill, när han hela tiden själv säger att han inte vill spela någon annanstans än i Barcelona.
Barcelona crilles
2007-02-27 14:37
Berlusconi forsätter i sina våta drömmar. Att han aldrig ger upp :s
Barcelona BRC
2007-02-27 13:47
Tycker faktiskt att den gode fransosen Giuly. Ska ta chansen eller vad man ska kalla det och gå till Juve. Tycker han har gjort sitt för Barca. Tycker han förtjänar all respekt, han har inte varit given i elvan. Men han aldrig klagat. Har alltid gjort sitt bästa. (dock med blandade resultat). Men tycker faktiskt han förtjänar en ny chans i en storklubb. Och ska jag vara ärlig så hoppas jag faktiskt han rör på sig.

Ska bli spännande och se vad som händer med islänningen. Har enligt mitt tycke inte gjort mycket nytta. Dock är även han en lojal lagspelare. Men känns som det finns bättre, yngre och med spännande spelare. Den som lever får se.....
Barcelona Barca#1
2007-02-27 12:35
Vad tycker nii??
Barcelona J Ohoo
2007-02-27 11:29
Sano

Även om han er lite av en favorit hos mig (tänker mycket på det avgörande målet mot Milan) så är det nog bäst både för honom och Barça ifall han lämnar. Han lär ju få betydligt mycket mer speltid i Juve än i Barça nästa säsong där konkurrensen lär bli mycket mycket hårdare (anledningen stavas Giovani Dos Santos).
Sano
2007-02-27 11:22
Ludovic Giuly på väg till Juventus ... och till sin gamle tränare i Monaco, Didier Deschamps.

Vad tycker ni om det? Bör Giuly lämna Barca eller stanna kvar?
Barcelona Evička
2007-02-27 09:10
El Capitan

Yesterday's news. Det här var uppe till debatt igår så det är vi nog färdiga med här, åtminstone tills ytterligare bevis i ärendet kommer. Det finns ett foto på någon som kan vara Deco, men som lika gärna kan vara precis vem som helst.
Real Madrid Ike
2007-02-27 05:02
Kolla länken, va tror du själv.
Sett bilden?
man ser verkligen 0.
Sen ens om det är sant, vafan har det med oss att göra, inte så att vara otrogen är nånting jätte ovanligt.
Man tycker ju ni borde vara vana med beckham i laget, inte sett dig dra igång diskutiner om att han är skabbig, och att hans barn förtjänar någon bättre pappa, men å andra sidan tror jag inte du bryr dig ett skvatt om vad han gjort, eller om hans barn.
Du vill bara provisera. Bättre lycka nästa gång.

---------

GUD va skönt med Eto'o tillbaka!!
Skulle gråta blod om ja vore madrid fan, att dom släppte en sån klass spelare :D
Han lyfter hela laget.
Hans löpningar ger helt nya möjligheter för laget, och tillåter andra att briljera också.

VATTNAS i munnen.... Snart ser man REM igen :D
Real Madrid El Capitan
2007-02-27 03:33
Är detta värkligen sant?
I fall det är sant fyfan vad skabbigt. Stackars dom 3 barnen han har som förtjänar en bättre pappa.
Barcelona Lion0
2007-02-27 01:48
Mr Barca

Håller med dig till 100%.

Skönt att se Eto'o tillbaka. Matchen mot Bilbao va skön och en spelare som gjorde bra ifrån sig var: Giuly. När han presterar så får han inte så många fina kritiker. Men när han inte presterar så bra så tjatar många på han. Thuram är stabil som vanligt och borde få en ärlig chans men jag tror att det kommer bli Marquez som kommer spela från start mot Sevilla. Rijkaard lämnade Marquez utanför truppen säkert bara för att han inte ska få ett gult kort, vilket betyder att han är avstängd nästa match.

Edit: Fyller år :D. (27 Feb.)

Visca Barça !
Barcelona Juaníto
2007-02-27 00:45

Glömde en: Rijkaard skapade världens bästa fotbollsspelare.

Barcelona Mr Barca
2007-02-27 00:44
Kim:

Tycker inte alls bytet Messi-Eto´o på ngt sätt var egendomligt. Tvärtom. Eto´o hade gjort sitt och såg trött ut. Inget konstigt byte i det. Att Messi kom tror jag enbart beror på att få han matchtränad inför dem stora matcherna. Vi såg redan mot Liverpool att Messi inte orkade matchen ut. Både Saviola och Gudjohnsen vet vi vart vi har vid det här laget ( rent fysiskt ). Alltså tanken var att Messi skulle få speltid för att förhoppningsvis komma i form inför dem stora matcherna såsom Sevilla men framförallt mot Liverpool.

Jag anser att du har fel när du säger att Rijkaard haft svårt att få igång spelet när han inte haft ordinarie spelare. Men förra säsongen hade vi väl en del skador då med. El har jag fel? Han fick använda sig av bänken el kalla det rotation om du vill. Men inte spelade laget sämre för det?

Sen kan vi gå tillbaka till säsongen 2003/2004. Barca gick väldigt dåligt i början av säsongen. Hade inför den säsongen bl a gjort klart med Ronaldinho. Andra halvan av säsongen gör laget en kanonavslutning och slutar 2:a efter Valencia. Du vill inte ens göra en jämförelse med truppen då jämfört med idag.

Så jag tror inte riktigt din tes stämmer överens. Rijkaard har under en lång period visat att han är en mycket bra tränare ( bland dem bättre i världen idag ) både när han haft ett riktigt bra material såväl som mindre bra material. Dock går alla lag in i en svacka någongång under säsongen. Och detta har Barca gjort nu under ett tag.
Barcelona Juaníto
2007-02-27 00:39
1) Henk hade inte en massa spelare som var trötta efter VM och som inte hade en riktig försäsong.

2) Henk hade inte en skadad Eto'o och Messi nästan hela säsongen.

3) Henk hade Henke.

4) Henk var den som ville ha Van Bommel i CL-finalen medan Eusebio ville ha Iniesta. Som tur var så korrigerades detta och Puyol kunde lyfta "bigears".

5) Henk åkte ut mot Köpenhamn i CL-kvalet. Köpenhamn.

Däremot tycker jag att Frank, Henk och Eusebio kompletterar varandra perfekt. Och om du nu vill ha bort Frankie, Kim, så föreslå gärna en ersättare också. Fotboll är inte så enkelt, jag är glad att Rijkaard själv sagt att han stannar.
Barcelona Kim
2007-02-27 00:04
På vilket sätt stämde inte den krönika som skrevs igår? Rijkaard har på intet sätt motbevisat det jag skrev. Vad jag försökte få fram var att när han inte har tillgång till sina ordinarie spelare, så klaffar inte spelet. Nu var såväl Eto'o som Messi tillbaka i spel, och då fungerade det. Det är inte i gödtider som jag drar slutsatser om hur väl Rijkaards taktikkunskaper är goda eller inte, utan det är i stunder av nöd, när de ordinarie spelarna är borta, som Rijkaards taktiska kunnande och påhittighet sätts på prov. Barcelona har ingen dålig bänk, men ändå har det gått knackigt under hela hösten egentligen. Många matcher har man lyckats vinna genom mycket skicklighet, men i sanningens namn även en hel del tur också.

Tvärtom, så tycker jag, att gårdagens match bara bekräftade mina teorier. Rijkaard envisas fortfarande med att placera in Messi centralt i anfallet. Se bytet Eto'o mot Messi, så förstår ni vad jag menar. Sen att argentinaren fick kliva ut på kanten när Saviola väl kom in, det är självklart, men ett sånt byte ska inte komma, så länge det inte är frågan om ett experiment för att testa Messi på den positionen. Det kan det dock inte vara frågan om nu eftersom just detta positionsbyte för Messi har kommit fler gånger än vad fingrarna på mina händer kan räkna till.

Jag tycker egentligen inte att Rijkaard är en dålig ledare. Tvärtom så har han många gånger enat gruppen och låtit laget komma i första hand. Detta betyder inte att han är en bra taktiker för det, utan där tror jag att Henk Ten Cate spelade en väldigt stor roll. Tyvärr har inte Neeskens klarat av att fylla den rollen riktigt. Frank har vunnit allt med Barcelona, och jag tror faktiskt att det är läge att man tackar för tiden som varit, kramas lite grann och skiljs som vänner, medan Barcelonas supportrar fortfarande minns honom som tränaren som tog klubben från sex skadeskjutna år till minst två ligatitlar och även Champions League-segern.
Spanien Ragnar_1st
2007-02-27 00:00
Bråket
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-26 23:26
Det enda jag vet är att en frustrerad Toure blev förbannad på Mikel efter en kapning som domaren faktiskt blåste frispark på. Sedan kom Lampard och försökte hålla undan dem. Men plötsligt kommer Fabregas och drar Lampard i halsen och sedan uppstår tumult´. Nästan alla blir inblandade. Adebayor hoppade in och försökte sära på spelarna och domaren gjort EN TOTALT FEL BEDÖMNING och visade ut honom. Det var därför han var så förbannad och vägrade lämna plan. Egentligen skulle Fabregas fått det röda kortet annars var de övriga korten rätta.
Barcelona Warlei
2007-02-26 23:19
någon här som vet vat bråket i Chelsea - Arsenal matchen handlade om? är bara väldigt nyfiken. såg just på chelseatv där drogba blev intervjuad och fick titar frågor. mycket roande då han är exakt lika nonchalnt som Henke, men gör ettt tappert försök att värka road. :) men som sagt någong som vet va bråket va om?
Barcelona Ibbe Gbg
2007-02-26 23:17
Asså vi har nog den bästa mittfältaren i världen, pratar så klart om Iniesta, vilket spel igår, han var överallt..den bollbehandlingen han har, mycket lik xavi fast snabbare. även xavi e kung, dom dominerade mittfältet, det var faktiskt kul att se laget utan deco, inte min favorit precis, för slarvig tycker jag.. testa xavi o iniesta o en defensiv mot bra motstånd, kanske liverpool o så får vi se hur de går..
Barcelona _Giovanni_
2007-02-26 22:50
Asså är han inte grymm elr efter 2 matcher så gör han mål:D
Barcelona tarrak
2007-02-26 22:40
Här är ett tips om ni är konstintresserade och känner att ni har 200 000 kr att bränna:)
Annons: