/spanien/barcelona/forum/2341.aspx/spanien/barcelona/forum/2341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2015-06-13 14:24
El Flaco
Skönt. Snart kan vi korka upp Champange flaskan. :P
Barcelona the cameroonians
2015-06-13 14:13
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Lee har spelat vänskapsmatcher/turneringar med sitt landslag under våren men har absolut fokus på att åter stå på plan iförd blaugrana den 1 januari 2016.
2015-06-13 14:12
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Beror ju på om det är VM eller EM, då kör de igång 10-14 dagar senare.

Som vanligt lär väl en del B-lagspelare fylla på de platser som Copa America-spelarna lämnar efter sig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-13 13:59
Föresten någon som har lite koll på hur det är med S.W Lee.

Vår lilla Messi som var tvungen att gå från La Masia p.g.a FIFA???

Någon som har koll på när han kommer tillbaka?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-13 13:58
@DM1982:

Brukar Barca börja så tidigt försäsongen ???

Jag minns inte riktigt...
Barcelona DM1982
2015-06-13 13:19
Official: Barcelona's pre-season will start on Monday 13 July #fcblive Copa America players (Bravo Mascherano Messi Alves Neymar) join later
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-06-13 12:23
Diar Shekha/

Nu har även Miguel Rico från MD skrivit att Laporta kan annonsera sin kandidatur nästa vecka antingen på onsdag eller torsdag.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-13 11:03
Enligt Xavi Torres(en av de mer trovärdigare journalisterna i Katalonien) kommer Laporta presentera sin kandidatur kommande vecka. Det ska bli oerhört spännande att se vilka han har i sitt team nu för det kommer med all sannolikhet att vara nya ansikten.

Barcelona 1.70-ligan
2015-06-13 11:01
@Yellow cake:

Grejen är att Real idag, till skillnad mot den gången, redan har ett väldigt bra och dessutom ungt lag. Att göra en sådan revolution igen känns inte särskilt genomtänkt. Men å andra sidan är inte genomtänkta beslut det man i första hand förknippar Perez med...
Barcelona Yellow cake
2015-06-13 09:07
Undra om Real Madrid kommer gå efter det absolut mest attraktiva på marknaden nu som typ när de bytte ut halva laget förra gången och köpte in Benzema, Ronaldo, Kaka, Alonso.

Känns som motsvarande nu är typ Reus, Pogba, Aguero, Veratti..kanske nån till
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-13 08:53
: papillon

Igen väljer du att feltolka folks argument och sedan hakar upp dig på det och skapar en halmstrå-argument efter det. Det känns som att din strategi i den här debatten är att tolka lite hursom så att du kan komma fram till något befängt som smutskastar eller idiotförklarar din motdebattör. Att det sedan är helt orelaterat till vad som diskuterats verkar inte vara något som prioriteras.
Barcelona papillon
2015-06-13 02:27
Coach Pep

Haa så man kan inte hålla på Barca enligt kriterier som du själv hittat på?

Guardiola, och nu även Xavi har rätt så starka band till Qatar. Men vad vet jag, du är större Cule än vad Guardiola och Xavi är tillsammans eftersom du föraktar allt som har med Qatar att göra.

Du kan förmodligen inte ens uttala en enkel mening på spanska men du är större Cule än Guardiola och Xavi, varför...jo för att du föraktar Qatar *suck*
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Junta Dimision
2015-06-13 02:07
Liunel Masse

De kommer att spela Gold Cup i sommar med och det är där Mexiko tar med sina bästa spelare till landslaget, lite tråkigt i mina ögon.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-13 02:03
Någon som vet varför spelare som Vela, Gio Dos Santos och Chicharito inte spelar för Mexico nu mot Bolivia? Bara Marquez jag känner igen i deras elva :P
Barcelona Coach Pep.
2015-06-13 00:25
@Kröjf:
Glömde detta. Det är möjligt att jag uttryckt mig slarvigt, speciellt om man har lätt för att övertolka saker och ting och inte kan skilja på araberNA (i PSG/City) och araber som kollektiv enhet. Man kan inte hålla på Barcelona - som har starka traditioner - strunta i att rätta sig efter dessa, och sedan anklaga folk för rasism när man försöker försvara klubbens moraliska integritet. Vad gäller mitt nick så bygger jag egentligen inte in någon större mening i det, men din markering är befogad. Jag stödjer Pep i hans fotbollsgärning, men att han har starka band till Qatar är inget jag kan hjälpa (Barcelona är däremot är min klubb, således min starka reaktion). För mig är Pep coachernas poet; en världsvan tränare som gillar filosofi, litteratur m.m. När det gäller hans band till Qatar så har jag därför inga bra svar. Pep är stödjer öppet katalanernas frihet, men det verkar finnas en annan sida hos den annars så fläckfria image han byggt upp. Hans relation till Qatar går dock ända tillbaka till hans sejour i Al-Ahli, så jag tror helt enkelt han har mycket personliga relationer där, vilket måste lett till någon form av kognitiv dissonans gällande Qatars etiska brister. Han har utefter vad jag läst t.o.m. uttalat sig positivt om landet. Det faktum att han inte uttalat sig om VM-slaveriet uppbådar helt klart tveksamheter kring hans moraliska integritet. Dock så kan man ju inte veta helt säkert hur det ligger till.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-06-12 23:45
Inget hemsida man kan se repris på champions league final med viasat?
Barcelona el Flaco
2015-06-12 23:10
SOMISEREM1899 & the cameroonians

Ok, tack för att ni lugnade ner mig. Även om det jag läste var på Sport och inte Mundo Deportivo. Tyckte att det var en väldigt märklig notis och med det ur vägen är jag all-in för Laporta den 18 juli. Hoppas bara han kan få ihop en bra grupp med direktörer. Det enda som fattas är bara att han annonserar sin kandidatur.
2015-06-12 23:05
el Flaco

Det där med Milton var ju vid förra valet, 2003.
Så drog Expressen till med en hel artikel för några dagar sedan, ringde upp Milton som sa att han inte visste något om något. Ursprungskällan var nån halvdan blaska som hette el triangle eller nåt i den stilen.

Tror inte Laporta är så dum att han lierar sig med någon som, precis som Barto, har problem med skatteverket...
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-12 23:04
@el Flaco:
Berth Milton-historierna är bara påhitt för att skada Laportas image. Exakt samma sak hände ju inför valet 2010, då Rosell har väldigt goda kontakter i Group Godó (Mundo Deportivo, La Vanguardia, RAC1). Förvånar mig inte om Bartomeu kör samma fulknep.
Barcelona el Flaco
2015-06-12 22:46
Barcelonistas & the cameroonians

Om jag hade varit soci hade min röst gått till Laporta. Han är den med mest erfarenhet, hans sportsliga resultat talar för sig själva, men mer än titlarna som vanns delar jag hans fotbollsfilosofi.Jag hade föredragit att ha en cruyffista som president som värderar vad klubben står för, vårdar La Masia och som har en solid sportsligt projekt.

Ända sedan Bartomeu annonserade att presidentvalet skulle bli av till sommaren har Laporta undvikit rampljuset och endast vid ett fåtal tillfällen gjort offentliga uttalanden. Allt för att inte skada laget eller ta fokus från resultaten.

Det enda som oroade mig och gjorde mig skeptiskt till en återkomst från den gode Jan var några kommentarer från Berth Milton Jr, förre detta ordförande för porrgruppen Private, där denne sa att om Laporta vinner valet kommer han bli en av vicepresidenterna. Det är inte direkt sånt jag vill höra med tanke på att jag vill att Laporta ska vinna. Att vara associerad med folk som tidigare jobbade i porrindustrin är minuspoäng.

Med det sagt hade jag inte gråtit om Benedito vinner till slut. Tycker han gör en bra och seriös intryck. Det faktumet att han tidigare var medlem i Elefant Blau tyder på att han inte har några kopplingar till Núñez. Snarare tvärtom. Benedito känns mer lagd åt Laporta/Cruyff hållet i det fotbollspolitiska spektrumet i Barcelona, men jag blev chockerad över hans dåliga siffror i det senaste mätningen på Sport.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-12 22:33
[QUOTE=Ali G]Här är en grym artikel om Benedito, tror det blir mellan honom och Laporta i presidentvalet. Att han även bryter kontraktet med Qatar om han blir vald gör inte saken sämre... [/QUOTE] Det tror jag tyvärr inte, dem senaste undersökningarna visar att det står mellan Laporta eller Bartomeu där den förstnämnda leder knappt..
2015-06-12 22:21
el Flaco

Mitt scenario:

Laporta och Bartomeus (smutsiga) krig leder till att Benedito eller Majo vinner :-)
Barcelona Barca4life98
2015-06-12 22:16
Liunil Masse Ja så är det du har rätt, men en Bale som har självförtroende och vågar ta för sig kommer automatiskt också ha lite flyt och lyckas även när ytor inte ges. Jag menar i Tottenham så gjorde han flera mål på små ytor så han har det i sig. Men jag håller Neymar högst av dom 3 sen Bale och Hazard på samma nivå.
Barcelona Ali G
2015-06-12 22:09
Här är en grym artikel om Benedito, tror det blir mellan honom och Laporta i presidentvalet. Att han även bryter kontraktet med Qatar om han blir vald gör inte saken sämre...
Barcelona Liunil Masse
2015-06-12 21:58
@Barca4life98:

Fortfarande en spelare som är totalt oduglig när ytor inte ges. Neymar och Hazard är bättre än honom helt klart.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-12 21:46
el Flaco - vem hade du valt mellan Laporta och Benedito?
Barcelona el Flaco
2015-06-12 21:33
Rambla/

Benedito gav ett bra intryck i förra valet och även häromdan när han presenterade sin kandidatur. Man kanske ville höra mer om hans valprogram, men att han inte vill ha något att göra med Qatar låter bra för mig. Att döma av hans diskurs lät han som någon som faktiskt vill ena el barcelonismo, även om hans jabb mot Bartomeu var skön.

Mätningen i Sport var dock förödande. Benedito fick endast 2% och det var nästan 40 000 som röstade. Även om vem som helst för delta i såna omröstningar och inte exklusivt medlemmar är det ändå inte uppmuntrande siffror för Benedito.
Barcelona Barca4life98
2015-06-12 21:28
Någon som kollar på Wales-Belgien? Av det jag har sett så kan man säga att när Bale känner trygghet och får vara den stora stjärnan så är han riktigt bra. Bra för oss att Real fortsätter att fokusera på Ronaldo, hoppas att dom säljer Bale. Tror inte att folk inser hur bra han verkligen är när han vågar, ödmjuk är han också det gillar jag.
Barcelona Rambla~
2015-06-12 21:22
el Flaco Inget förvånar mig längre. Jävla cirkus i den här klubben när det kommer till de som styr. Jag hoppas Benedito vinner efter en magisk slutspurt i valkampanjen. Klubben behöver något nytt och fräscht. Helt enkelt en nystart.
Barcelona Rambla~
2015-06-12 21:17
Rasistiska rop/ramsor från delar av publiken i förra hemmamatchen mot Norge i em-kvalet. Därför fick Kroatien straff av Uefa.
Annons: