/spanien/barcelona/forum/23406.aspx/spanien/barcelona/forum/23406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona röd/blå
2007-07-07 21:36
Är det någon som vet om Maxi är klar för Sporting?
Barcelona Huvudbävning
2007-07-07 21:25
Tja! Jag håller med Crosas att det är läge att banta truppen lite och se vad man kanske kan få i utbyte. Ezquerro och Motta har ju nämnts som växel till Milito...lite väl frikostigt med tanke på att det handlar om några millar vid sidan av också.

Drenthe är nog en bra värvning, speciellt till det priset. Jag är bara osäker på om det är rätt tidpunkt.

Min största önskan är att krkic och Dos Santos får speltid till hösten.
Barcelona PILMA
2007-07-07 21:14
Sorry Dubbelpost begrepp inte vrf det blir så alltid är det så också för er andra.

VISCA EL BARCA
Barcelona PILMA
2007-07-07 21:14
Alltså killen ser så lovande ut skulle vara enormt bra om killen skulle spöa Real/Röv Madrid.
syftar om han skulle föredra barca före än Reöl.

(*LÄNKEN*)

VISCA EL BARCA
Barcelona Evička
2007-07-07 21:10
Xaviiiiii

Jo, den var snygg.

Kan du lägga länkar i "Länktips" så 1) gör du det enklare för för dem som ska kolla eftersom länken öppnas automatiskt och 2)förstör du inte layouten på sidan.
Barcelona les culés
2007-07-07 21:02
Drenthe e en riktigt bra värvning, dels för att han vill till klubben,han e ung,han kan spela på flera platser, han e riktigt bra. in med Milito och Drenthe så har barca gort sitt på tansfermarknaden för i år.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 20:48
Hahaha kolla in den hära videon! Han gör en dinho. Man njuter!

http://www.youtube.com/watch?v=tR6ykshz72k&mode=related&search=
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 20:48
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-07 20:46
Crosas

Tror inte vi behöver oroa oss för att den nuvarande styrelsen skapar mer skulder än vad vi redan har.

Är helt övertygad om att skuldsaneringen går utmärkt, vilket vi kan märka på dem köpen vi redan har gjort.
Barcelona Crosas
2007-07-07 20:41
Ärligt talat grabbar den här killen liknar fan i mig Davids värsta kopian=) verkar vara grymt användbar med, kan använda han på flera platser, skulle ta upp en bra kamp med Abidal på kanten om han skulle komma??

E rädd för ekonomin dock vill inte vi skall ha skulder hängandes över oss men för d priset måste man nästan bara ta in han???

och sen måste man börja banta truppen ordentligt!!!
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 20:36
Ser ut som Boulahrouz från chelsea kommer gå till Sevilla. Dinho får möta han igen. Ska bli kul och se när dinho leker med han.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-07 20:22
Hittade en gammal artikel från U21 EM, låter lovande.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-07-07 20:06
Såg den här Drenthe i U21 Em där var han riktigt jävla bra! Han skulle ge abidal en match om vänsterbacken.
Real Madrid Hushh
2007-07-07 20:01
@ Rambla & Sölta

Ni har antagligen rätt. Ett riktigt kap (prismässigt) faktikst.

Sen har ni antagligen rätt, det är inte så mycket som har förändrats trots allt.

Men som sagt, för mycket förändringar i en trupp kan inte vara bra. Ni klarar er.

Håller också med om att det ska bli jävligt kul att följa dem två talangerna. Hoppas dem får någorlunda mycket speltid.
Barcelona Crosas
2007-07-07 19:54
länk
Barcelona Crosas
2007-07-07 19:52
Kan nog bli bra detta om man lyckas med värvningarna av Milito och drenthe som det ryktas om? Skulle vara perfekt att då skicka iväg sylvinho til en anan klubb och förmodligen så lämnar väl en till försvarare också ryktas om att Roma vill låna Beletti nu??

Märkligt att dom kommer med det efter att man inte är intressat av Chivu kan jag tycka dock.....
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-07 19:31
Glöm sen inte att klubbens två största talanger från canteran är nya i a-truppen för att se och lära. De är 16 och 18 år. Det är inte många toppklubbar mer än Arsenal som ger talanger chansen på samma sätt.
Barcelona r10_ronaldinho_ronnie
2007-07-07 19:28
Henry passar bra i barca från skadan till en nya klubb tror jag kommer att gå fnka truppen är grymmt bra i år milito och abhidal kommer också göra något nytta till laget men men messi och henry och ronaldinho tror jag kommer prestera mest i år
Barcelona sölta
Håller delvis med dig Hushh

Vid första anblick kan man tycka att det är en "real-värvning", men tänk på reapriset vi fick honom för, han är trots allt en av de bästa anfallarna under 2000-talet.

Sedan tänker du på att vi behövde en backup till anfallet, Gudjohnsen och Saviola räckte inte till förra året när Eto'o var skadad, och nu ska han iväg igen på Afrikanska mästerksapet.

Håller med Rambla som skrev för några dar sedan att det känns bättre att lägga 5 miljoner euro extra eller så, och få en av världens bästa spelare där, än att få en oprövad argentinare.. (eller varför inte 10 miljoner(?) extra och få Torres!)

Sedan är inte jag något fan av Henry varken som spelare eller person, men jag inser att det vore dumt att inte värva honom för det priset med de förutsättningar vi har inför säsongen
Barcelona sölta
sry dubbelpost
2007-07-07 19:27
Hushh:

Det är bara att instämma att Henry är en lyxvärvning, en crack. Nu var det ju så att tillfället dök upp, han ville verkligen hit och med tanke på att man ville ha honom redan förra säsongen så var det nog svårt att låta bli för Laporta. Dessutom, priset var överkomligt för en sådan spelare. Enligt alla rapporter så säljer tröjorna som smör och han är redan otroligt populär, så det köpet lär snart betala av sig.

Vi köper inte bara spelar för sakens skull, eller bara för att inte andra ska köpa dessa spelare. Man har kört runt på i stort sett samma trupp som när Rijkaard 2004 byggde sitt lag, året innan hade man bara råd med Ronaldinho. Det var dags nu att förnya på vissa positioner. Det är ju knappast så att stommen byts ut heller. Centrallinjen är den samma med Valdes i mål, Puyo i backlinjen, Xavi/Iniesta/Deco på mittfältet och så REM.
Barcelona les culés
2007-07-07 19:23
Hushh

joo det e sant, men henry värvningen är lite speciel så de e en av laportas favorit spelare och han har ända sen han komme till klubben viljat se henry i barca tröjan. men ja tror henry har mycket att ge för barcelona .
Real Madrid Hushh
2007-07-07 19:20
@ les culés

Delvis sant. Truppen kan inte förbli den samma föralltid. Dock så är jag fortfarande ganska skeptisk till vissa värvningar. Exempelvis Henry. Ni har REM som fungerar perfekt med varandra. Henry känns bara överflödigt. Lägg till att han är relativt gammal och det är plötsligt inte en barca-värvning. Henry är en av världens bästa anfallare, möjligen spelare också. Men fortfarande så känns det en aning överflödigt? Håller du inte med?

Om ni behöver en bättre inhoppare än Gudjohnsen så finns det många alternativ men just Henry känns lite överdriven.
Barcelona tarrak
2007-07-07 19:19
Holländaren:

Jag läste att Drenthe tidigare var nära att få sparken för en incident under en resa. Vet du vad det rörde sig om och om han brukar omgärdas av problem?
Barcelona les culés
2007-07-07 19:15
Hushh det är inte bara resutlaten som har fått styrelsen att köpa utan att truppen behövde för nyas. flera spelare hadde gort sitt i barca men spelade fortfarande, pluss att vi värvar inte på samma sätt som real gör.
Real Madrid Hushh
2007-07-07 19:10
Ville bara säga att man är inte som störst bara för att man har bäst spelare.

Förra sässongen då ni vann CL och ligan var ni möjligtvis större än någonsin.

Jag hoppas att ni inte värvar många fler spelare till klubben, varken nu eller nästa sommar. Ni är bättre än så, ni har talanger som ni vet hur ni ska satsa på och dessutom har ni ett sinne för marknaden.

Jag vet att ni inte brukar satsa så stor under Silly Season och jag hoppas att detta är sista gången. Risken är för stor att ni blir som Real Madrid och försöka köpa er till framgångar istället för att spela er till dem.

Visst, ni åkte ut ganska tidigt i CL och ni kom på en andra plats i ligan. So what? Okej, ni är vana vid att vinna men fortfarande ni vann CL och ligan förra sässongen. Dont worry!
Barcelona Holländaren
2007-07-07 19:07
Ämne: Holländaren:

Så v....
Jag har faktiskt ingen aning. Jag skulle tro att Drenthe hellre vill till Barcelona om han får välja själv, annat vore mycket osannolikt.
2007-07-07 19:02
Holländaren:

Så vad tror du? Ligger vi bra till?
Barcelona Evička
2007-07-07 19:01
Så sant!

156 366 fotbollsälskare kan inte ha fel!
Barcelona Holländaren
2007-07-07 19:00
Royston Drenthe är en spelare som slår fantastiskt bra inlägg med båda fötterna. Han kan spela vänsterback, vänstermittfältare, högerback, högermittfältare och även som ytteranfallare men där är det svårare att utnyttja hans defensiva kvaliteér.

Feyenoord har redan värvat en ersättare till honom så jag antar att han går nånstans.
Annons: