/spanien/barcelona/forum/23404.aspx/spanien/barcelona/forum/23404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-03 00:14
tarrak:

Jag tror det.
En klassiker. :D

Més que un club / Messi:

Ja du, han är svår att förstå sig på.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-03 00:08
Rambla.
Haha, hur kan man springa in i ett Formel 1 lopp, när bilar kör förbi i 200 km/h, en rolig människa och en levande legend.
Barcelona tarrak
2007-03-03 00:05
Rambla/Indeed! Ska man rusa in på planen så ska det göras med klass. :)

Ja det var fint av Jimmy att visa klubbhjärta och avstå från Camp Nou-rusningar. Håller han fortfarande till utanför arenan och säljer sina prylar?
Barcelona Rambla
2007-03-03 00:00
Ämne: Rambla/"Stenhår....
Hehe, nja. Jimmy Jump är ju en stor tradition, en levande legend och stor underhållning.

Jag garvade när han lovade Laporta att inte rusa in mer. Ja på Camp Nou alltså. :D
2007-03-03 00:00
RonaldinhoGaucho10.
Sånt är livet om man inte har någon svensk i laget.
2007-03-02 23:59
Rambla.
Och dessutom var det en brinnande, man undrar verkligen om de har något där uppe.
Barcelona tarrak
2007-03-02 23:57
Rambla/"Stenhårda straff om du ens rusar in på planen." Jimmy Jump undantaget, hoppas jag? :)
Barcelona Rambla
2007-03-02 23:55
Haha, jag vet. Ok, kanske inget att skratta åt, men hur fan är det ställt med människor som ska ha in mopeder på en fotbollsarena för att få utlopp för sina aggressioner.
2007-03-02 23:53
Rambla.
Oki kanske inte mynt, vet inte vart de, men någon hade lyckats ta med sig en omonterad moped in, det är ju en skam.
Barcelona Rambla
2007-03-02 23:50
Ämne: Tarrak.
Man kan bör....Ursäkta, men att söka igenom 50,000 åskådare efter bla mynt? När tror du matcher kommer igång? Eller rättare sagt, huvudparten av publiken lär sätta sig på sina platser när det är ca 5 minuter kvar av matchen. Hur ska det fungera, ska man inte få bära pengar längre? Om man nu vill handla inne på arenan då?

Det finns bara en lösning. Gör som i PL. Stenhårda straff om du ens rusar in på planen. Ännu värre om du kastar in föremål. Livstids avstängning från att ens besöka arenan eller tom fängelsestraff. Den enda vägen att gå enligt mig.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-03-02 23:46
helt otroligt att tv6 inte visar barcas match på tis, skit dåligt..
2007-03-02 23:46
Tarrak.
Man kan börja med att inte sälja skadliga saker inne i arenan, och att starkt förbjuda att ta in skadliga allt ifrån tändare till mynt, kan man inte bara söka igenom de som man brukar gör vid flygplatser osv.
Sen ta in fler övervakningskameror och vakter.
Att ta med id-kort till matcherna som registreras in i datorn, det blir väl för mycket men ska det sluta bör det tas till mycket hårdare krafter.
Barcelona tarrak
2007-03-02 23:44
Ämne: Tarrak.
Det är pers....
Jag kan hålla med dig om att om det skulle vara enskilda personer som någon enstaka gång beter sig dåligt, så behöver man inte straffa klubben. Skillnaden är att här pratar vi om en klubb där en stor del av publiken konsekvent missköter sig. Om klubben velat ta itu med dessa problem så hade de säkert kunnat göra det. Tyvärr, verkar viljan ha saknats och nu får man betala priset, jag har svårt att se något fel med det.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-03-02 23:39
Alltså, jag ser det som så att om man hellre vill vänta på att en domare, spelare, tränare eller funktionär ska dö innan man agerar med de riktiga hårdhandskarna så visst, men ta konsekvenserna av det då. Gå till dennes familj och be om ursäkt då. Varför kan inte människan som varelse med den avancerade hjärnan vi har inte ta tag i ett problem innan det värsta som kan hända händer?
Barcelona tarrak
2007-03-02 23:36
Més que un club / Messi/

Självklart kan man inte få bort alla rötägg, men det är knappast omöjligt att få bort merparten. Kamerövervakning, fler vakter och att publiken är medveten om vilka hårda straff det kan bli är bra instrument. Hittills har det spanska förbundet varit väldigt flata vad det gäller straffen och därför har inte heller klubbarna agerat. Jag tror att det här kan bli en väckarklocka för många.
2007-03-02 23:32
Tarrak.
Det är personerna som ska straffas, inte klubben.
Eller så kan man sluta sälja saker i arenan, och förbjuda att ta in saker.
Barcelona tarrak
2007-03-02 23:30
Nu bör det påpekas att det var bra mycket mer "än en colaflaska" som kastades in. Vad jag har hört så rörde det sig snarare om 100-tals föremål som kastades in och då derbyna i Sevilla har en tendens att spåra ur så är det på tiden att man sätter ner foten.
2007-03-02 23:29
Men klubben kan inte hjälpa sånt, det har tyvärr blivit en del av fotbollen, och så kommer tyvärr att förbli så.
Hur ska klubben veta vilka som är sjuka i huvudet, du förstår nog vad jag menar.
Visca el barca.
2007-03-02 23:21
Jag är inte dum nog att kasta något, jag vill inte ens riskera att döda en människa. Vem det än är. Sorry, kan bara inte sätta mig in i den situationen men jag förstår vad du menar. Det är dock inte upp till han som kastar flaskan vad det bör bli för straff. Klubben har ju faktiskt ansvar för sina fans, alla.
Barcelona #9
2007-03-02 23:16
håller med, det är bara kul att det komer in andra fans och säger vad dom tycker, själv hoppas jag ju verkligen att ni förlorar för att få en ohotad seger. föra veckan ville jag att real skulle kryssa mot atleticho för att dom itne heller ska hota oss. nötter karzan borde stängas av från forumet!

vem får starta tror ni guddy eller eto'o?? messi eller guily?
2007-03-02 23:16
Man kan ju inte ge klubben för mycket skit, pga av att det sitter en sjuk jävel i publiken.
Om vi vänder på detta och säget att till ex du kastar en cola flaska på capello i huvudet under El Clasico, vad tycker du då barcelona ska få för straff?
Visca el barca.
2007-03-02 23:09
Inget kommer sluta förrän antingen någon dör (tydligen räcker det inte med att en polis dör) eller att en klubb får dryyyyyyyyyyyyyga böter för den typ av skandal som skedde under Betis - Sevilla.
Tre matcher utan publiken och spela klart matchen, därmed ha chans att vinna samma match men spela på bortaplan. Ok, man får betala kostnaderna för att hyra Getafes stadio men herregud, hur dumma i hövvet är de som bestämmer straffen!?
Jag blir så jävla förbannad! (ursäkta svordommen)
2007-03-02 22:52
Karzan.
Ta det lugnt nu, hetsa inte upp dig i onödan, vad gjorde SergioRamos som var så fel?
Real Madrid ¤ sergioramos ¤
2007-03-02 22:51
Jag kom inte hit för att tjaffsa, så fort man kommer in i ert forum så blir ni galna ? väx upp lite !
Barcelona Karzan
2007-03-02 22:47
Du SergioRamos du har inget med barca och göra om att du hoppas attt vi fär kryss

Vi går till varje match för att vinna och vi e inte som ni real madrif som inte vågar spela oofensivt på borta plan du såg väll zaragoza vs barca
Barcelona _Giovanni_
2007-03-02 22:27
The 18 players to go to Sevilla are: Valdés, Jorquera, Puyol, Giuly, Xavi, Gio, Saviola, Zambrotta, Oleguer, Iniesta, Ronaldinho, Messi, Gudhjohnsen, Márquez, Edmílson, Sylvinho, Ezquerro and Eto'o.

Här är truppen som ska åka till Sevilla
2007-03-02 22:18
¤ sergioramos ¤.

Vi spelar faktist imorgon.
Visca el barca.
Real Madrid ¤ sergioramos ¤
2007-03-02 22:16
Tuff match för er på söndag, även för oss. Men jag hoppas på oavgjort för er så vi kan närma oss :P
2007-03-02 21:19
HLKINHO.
Och det va inga servitriser som helst, de servera med silverfat.
Barcelona HLKINHO
2007-03-02 21:12
Hejsan alla BarÇA Bröder och syskon. Det är inte ofta jag brukar skriva här inne, men idag tyckte jag att det var dags nu. Jag är så himla trött på alla som säger att Barca är ett skit lag enbart för vi förlora mot Liverpool på Camp Nou. Först vill jag börja med att säga det var Barca som bjöd Liverpool på båda målen. Valdes o Marquez var servitriser för Liverpool. Barcelona hade Näst intill hela matchen.

Jag längtar så otroligt mycket tills på tisdag, då ska Barca vissa att det är de som är bäst i världen. Jag är inte ett dug orolig för att vi ska förlora mot Liverpool på Anfield. Det har sett väldigt bra ut för Barca de senaste matcherna det spelar ingen roll vilket lag man mött. Gör man 3 mål i en halvlek mot ett lag så är det världsklass. Barca gjorde 2 mål på Zaragoza också i första halvlek. Det visar i vilken form Barca är i, Så är det några som ska vara oroliga så är det Rafael Benítez, Steven Gerard och alla Liverpool Fans. Och glöm inte hur mycket Barca vann över Chelsea med på Stamford bridge om Barca kan slå Englands bästa lag Chelsea på deras hemma plan så varför inte Liverpool.

Glöm inte att FC BARCELONA är Champions League mästare, man ska alltid respektera mästare. Och så har Barca Vunnit ligan 3 år i rad (07 räknas också).

Visca el BARÇA
Annons: