/spanien/barcelona/forum/23395.aspx/spanien/barcelona/forum/23395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2007-03-04 00:10
Nu ska jag ta mig tiden att klaga.
Vi kan börja med Oleguer. Idag står karln för ett rent ut sagt uselt positions spel då har blir uppsnurrad vart annat anfall av andaluser. Ser mycket loj och odiciplinerad ut, och när Olli går i nattmössan vet vi ju hur det brukar sluta.
Nåväl, vidare till Marquez som inte bara står på helt fel plats hela tiden, han står dessutom för fenomenalt dåliga rensningar som vi om inte annat såg i matchen mot Pool. Skärpning!

Nu kan vi väl "bara hoppas på det bästa" mot Liverpool på ett kokande Anfield.
Må alla gudar va med oss!
Barcelona Koeman!!
2007-03-04 00:09
Ämne: Att spelare som Oleg....
Riktigt usel domarinsats.
Oleguer ska skrotas och skickas till en soptipp och Marquez måste bli kvitt sina sociala/psykiska problem(antar att han har det just nu eftersom han är så usel för tillfället)
Barcelona Criff
2007-03-04 00:09
Var ska man börja? Riktigt bra match tills domaren fick flipp och ville visa vem som hade kommandot. Kostade oss en ytterback i matchen mot Real Madrid tyvärr. Giulys utvisning hoppas jag upphävs för det var den ruttnaste på väldigt länge. Jag förstår inte att vi har så svårt att hålla en ledning och ännu värre hålla den måt duktiga lag. Nånting stämmer inte. Och ärligt talat, vad gör Rijkard för byten? Tar ut båda kantspelarna och sätter in 2 målbox spelare? vem ska passa dem bollen? hehe. Ronaldhino o Eto vet alla passar varandra skitbra. Men inte Rijkard. Xavis passningspel försvann ganska snabbt i pressad situation det såg vi. Marquez vill jag inte ens nämna. Skönt att Thuram kör nästa match. Och som alla säger, vad är det med den spanska domarkåren? Ser ingen problemet? hehe. Kan räka röda kort på handen som varit helt befängda. Jaja svälj stoltheten vi fick stryk av Liga 2an i en bra match annars. Real Madrid får REM nästa helg o HÅRT! Pool vetifan.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-04 00:08
REDAKTIONEN/

Spärra Hoshiar!! Det måste vara ett jävla regelbrott att han är culé. Vad fan tänker du med, din medgångsupporter, du hyllade ronaldinho till skyarna förra veckan, nu sparka honom?

Cules som dig får mig att må illa
Real Madrid Real spanich
2007-03-04 00:08
Barça-fan//

Du ska inte tro att dom är bra där.
Barcelona marcus
2007-03-04 00:07
Skulle bli väldigt positivt överaskad om Barcelona faktiskt skulle stå som slutsegrare under sista omgången.

Det är långt ifrån det spelet laget visade upp under förra säsongen.

barcelona i all ära. Men det Sevilla visade upp idag visar att dom faktiskt är värda en segerplats.

Sevilla är ett lag jag gillar, mest på grund av Daniel Alves.

Sparka Frank?

Det är väl inte hans fel att Ronaldinho missade sin straff, och att Zambrotta inte lyckades hålla sig kall?

Förhoppningsvis vänder detta. Just nu känns det bara så enormt tungt!

Edit : Nej jag hejar inte på Sevilla. Jag är ett Barcafan sedan länge. Men den här säsongen har det varit långt ifrån stabilt.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
Visst skall man inte skylla på domaren när det gäller förluster. Men förlusten som denna har vi f*n befogenhet. Guilys utvisning är befängd. Zambrottas tackling är på gränsen men han får skylla sig själv om han pratar sig till det röda.

Sen för det andra kan jag fortfarande inte tro det är sant. Hur kan vi förlora en match som denna? 0-1 tidigt. Sen får dom 1 man utvisad och Ronaldinho får straff. Men han missar straffen på ett skamligt sätt, ärligt talat. Varför i hela friden inte sätta den säkert som han gjort så j*vla många gånger tidigare?

För att inte tala om Rijkaard taktik. Messi på vänsterkanten? Ronaldinho centralt hela matchen? Hur många gånger skall den mannen behöva se detta miserabla spel dom utför på dessa positioner?

Allt detta är en gåta.

Ta detta med en liten, väldigt liten nypa salt. Min besvikelse, som precis eran, är nått så oerhört stor. Större än efter både Real Madrid och Liverpool.

Men vi kommer igen!

Visca Barca!
Barcelona Myrran
Real Spanich
Men där tillåter dem iaf någon sorts av kroppskontakt... Som domarna absolut inte gör i Spanien, inte en chans. Om man backar in i en spelare som står still för att nicka en boll och får frispark för det så är något allvarligt fel...
Barcelona livoz
2007-03-04 00:06
SKANDAL! Den här domaren borde aldrig få döma någon fotbollsmatch någonsin igen!
Barcelona Barca Barca
Att spelare som Oleguer äns ska få spela i lag som Barcelona är nästan skämmit.

Våran backlinje är den sämsta ja någonsin har sätt. Van.B är totalt värdelös när det gället positionspel. Marquez? Var de milan som visade intresse för honom? Skicka dit honom genast. Så oerhört lidande att se honom i Barcatröjjan.
Barcelona Hoshiar
Tack för visat intresse. Fundera på ordvalet nästa gång!

/Redaktionen

Barcelona Barca__-
Lugna ner er nu!! Visst, jag förstår inte heller varför Guily får rött, men kanske Guily sa något ? aja, men att skylla på dommarn är det värsta vi kan göra. Borde istället fundera på varför aldrig R.E.M får återförnas, hmm ? ..
Barcelona kirtap
2007-03-04 00:05
Jag ser nu fram emot när vi vinner mot pool och äter upp Real Madrid.
Barcelona Barça-fan
Ämne: Myrran//

Domarna ....
Skämtar du med mig? Domarna i PL håller hundra gånger högre klass än la ligas. Minst.
Barcelona #9
domarna var dåliga men OLEGUER va FAN sämre, och barcas spel i slutet va oxå kast. mot zaragoza såg det ut som om liverpoolmathcen kunde bli en härrlig vändning nu ser det ut som om att barca nu får in ett mål så tappar vi endå mathcen för det har blivit lite av våran gräj!
Barcelona Ghazza
2007-03-04 00:04
Det var ett j-vla h-lvete också... Att vi skall vakna när det är 10 minuter kvar och skapa LITE tryck när vi är en man MINDRA är så jäkla dåligt... "Nej vi rullar i backlinjen och hoppas på det bästa."

Och herregud vad du var kass idag Oleguer...

Edit: Ljusglimtarna idag var det hårda jobb vi hade, speciellt i slutet när vi jagade kvittering.
Barcelona Rambla
2007-03-04 00:03
Bedrövligt att vi slarvar bort detta. 1-0 och straff, Sevilla med 10 man. Det får bara inte ske. Jag hade det dock på känn tack vare utvisningen. Som så många gånger förr, ett lag med 10 man lyfter sig. Vi såg det även mot Zaragoza i veckan.

Vill inte skylla på domaren, men detta var nog bland det mest bedrövliga jag sett. Stor komedi att ett ärkesvin som Alves får vara kvar på planen. Det måste vara den mest oärligaste spelare som existerar? Blir han värvad till Barça, så kommer då jag ha jävligt svårt att försvara honom.

Glöm detta, vi tar ligan ändå. Sevilla kommer att tappa och vi är på gång. Heroisk insats när vi väl var 9 man på plan och vi skapade några bra chanser.
Real Madrid Real spanich
Myrran//

Domarna är inte bättre i PL.
Spinbad
Visst var domaren inte bra men om Ronaldinho satt straffen hade matchen antagligen vunnits.

Men fortfarande, att vi förlorar mot alla bra lag är inte en tillfällighet som man kan skylla på olika utomstående saker. Laget är helt enkelt inte lika bra i år samtidigt som övriga topplag läst vad man ska göra för att hindra Barcelonas spel. Jag tror det kommer bli en hel del förändringar i sommar och det är nog nödvändigt. Stommen är fortfarande extremt bra men att vi förlorar ännu en toppmatch är inte en slump.
Barcelona EsCúle
2007-03-04 00:02
Domarn var inte bra på något håll, vilket lag som helst skulle kunnat vinna. Som ett spel på lotto.
Barcelona livoz
2007-03-04 00:01
Vilken jävla domare
Barcelona kirtap
Man kan tycka vad man vill om domaren. men det är bara att gratulera Sevilla till en kämpa insats, att ta ledningen med en man mindre är stort.
Barcelona Barça-fan
Ämne: Kan de inte skicka h....
Håller fullständigt med! Engelska domare håller överlägset bäst klass i världen.
Barcelona Andreas-3
Riktig DOMMARSKANDAL!!!
Barcelona Gaucho 10
2007-03-04 00:00
Ska jag vara ärlig tror jag att vi hade vunnit om den där pajasen inte hade dömt(eller vad han nu gjorde)
Barcelona Barça-fan
Jag kan inte förklara min ilska just nu. Den här domaren borde aldrig få döma någon fotbollsmatch någonsin igen! SKANDAL! Vart har jag whiskeyflaskan nu då...
Barcelona Myrran
Kan de inte skicka hela domarkåren till PL för ett studiebesök? Kanske de skulle lära sig att det finns någonting som heter kroppskontakt och nickdueller.
Barcelona EsCúle
2007-03-03 23:59
Jag börjar grina asså.
Barcelona jocke4
helt klart värsta matchen den här säsongen!!
Barcelona Dragan Okuka
Ämne: Håller helt och håll....Funderar på om det här med att inget görs åt domarnas brist på klass har att göra med att det finns en viss typ av ovisshet i hur matcherna slutar som inte finns i någon annan liga. Det blir helt enkelt lite mer spännande med godtyckliga utvisningar... ...och därigenom agerar inte förbundet.
Annons: