/spanien/barcelona/forum/23393.aspx/spanien/barcelona/forum/23393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoodie
2007-09-17 23:12
Ärligt talat, vad fan är det som händer??! Nu, när vårt barca har svårt att göra mål, är det ett våldsamt traggande om det. Att vi inte släppt in mer än 1 mål är tydligen skitsamma. Läste någonstans att "jag vinner hellre med 5-4 än spelar 0-0." Vad fan är det för jämförelse??! Det finns väl ingen som hellre spelar oavgjort än vinner? Hade du skrivit hellre 5-5 än 0-0 hade du i alla fall haft en poäng. Men jag inbillar mig att om vi hade lirat 5-5 så hade det varit ett våldsamt klagande på försvaret istället. Det är nog dags att alla kyler ner sig lite och ger både Mister Rijkaard och laget en chans. Att värva Henry var givetvis inget kasst beslut, den som tycker det har dålig koll. Så enkelt är det bara. Sen är det självklart så att Dos Santos och Bojan ska få sina chanser. Men jag har fullt förtroende för att Rijkaard matchar in dom perfekt, se bara på Messi. Någon som tror att han hade presterat så bra om klubben lagt för stor press på honom??!
Barcelona Tompa
2007-09-17 22:58
Holländaren:Lugna ner dig litte nu. Varför måste du tända på 12 cylindrar så fort det riktas någon kritik mot holländare i allmänhet och Rijkaard i synnerhet?

Jag vet att mycket väl att allt inte gick som "på räls" i den bemärkelsen att vi hade inte hade skadeproblem mm. Jag minns mycket väl skadorna på Henke mfl. Likväl fungerade lagets spel ändå, mycket bättre än det gör nu. Problem fanns som sagt men bortsett från den bedrövliga höstsäsongen 2003 gick det aldrig riktigt grus i maskineriet, vi hade så vitt jag minns aldrig sådana här problem med att göra mål och vi sumpade inte så många segrar som fallet var förra säsongen.

Jag kan försäkra dig att det finns personer i min umgängeskrets som också håller på Barca och är MYCKET mer kritiska mot Rijkaard än jag är. Jag har aldrig krävt Rijkaards huvud på ett fat, han kan fortfarande ge positiva svar på mina tvivel.

Men skulle det gå så illa att vi inte vinner något den här säsongen heller - ja då har han inte mitt förtroende och det backar jag inte från. Du har naturigtvis all rätt i världen att tycka annorlunda men med det spelarmaterial som Rijkaard förfogar över är det som jag ser det ett rent fiasko om vi nu inte vinner något den här säsongen heller. Men det kommer i så fall självfallet inte bara vara Rijkaards fel, har aldrig påstått något sådant. Deå blir det nödvändigt att även se över truppen och transferpolicy.

Jag tror naturligtvis fortfarande vi kommer ur den här svackan. Men ska vi inte tappa för mycket mot toppkonkurrenterna är det bäst att det lossnar snart.
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:51
Ronaldinhoismx3

Vem här är glad med 0-0? Självklart är alla här inne besvikna efter 0-0 mot Osasuna men man får ju försöka se positivt på vissa grejer. Visst, Barça har inte kommit igång medans Sevilla, Real har gjort de men deras tid kommer också. Vi reser oss!
Barcelona Ronaldinhoismx3
2007-09-17 22:49
by the way... henry kanske inte var ett nödvändigt nyförvärv men hellre ser jag honom i laget än tex gudjohnsen, giuly eller saviola
henry är en grym spelare och vi alla har sett vad han har gjort i arsenal, man kan inte lita på att etoo ska spela en hel säsong utan att gå sönder som han nu har gjort också, det var bra att värva en sådan stjärn spelare...med tiden kommer han ÖSA in mål
Barcelona Ronaldinhoismx3
2007-09-17 22:46
jag har alltid sagt att mister inte är tillräckligt bra nog, jag tror vi har fått det bekräftat. saknas kanske våran käre assisterande tränare? ni vet han som just nu befinner sig i ajax? kan det vara så enkelt?
jag kräver inte misters avgång låt han få lite tid till sen kanske vi kan diskutera.
någon långt ner sa att vi bara har släppt in 1 mål på 3 matcher, so what? vi har bara vunnit en match så det spelar väl f*n ingen roll, hellre vinner jag en match med 5-4 än spelar 0-0

på långsikt ser det väl bra ut med milito och abidal i backlinjen men hallå? när ska våra spelare göra mål? henry, dinho, messi, etoo, den fantastiska 4an har inte gjort så mycket eller har jag fel? nu är etoo tyvärr borta ett tag dessutom lär vi väl ha bland världens två största talangerna i laget också? så jag kan inte förstå hur folk kan sitta och vara glada över att vi spelar två 0-0 matcher i inledningen av säsongen.

fotboll går väl ut på att göra mer mål än motståndarlaget? exakt när vi tog våra titlar hade vi ett svagare försvar än nu men visst vann vi ligan och CL. när vi börjar vinna matcher med flera bollar och täpper till bakåt DÅ kan vi väl vara glada och skryta om vårat fina försvar.
som sagt barca vinn bara matcherna !!!

och allt tjaffs om bojans "fint", visst killen är hur duktig som helst, han gör debut vid 17 års ålder men vi behöver väl inte vara så kåta för det? någon kallade det för mästerverk? haha skojar ni med mig? det var en misslyckad klack som lurade alla inklusive bojan själv...men det kommer komma godbitar från han va så säkra

tack för mig mina blåröda bröder...

kan vara min besvikelse som tagit över mitt skrivande men jag hoppas ni har förståelse för det...
Las Palmas Pio pio
2007-09-17 22:32
Bojan är katalan, född i Linyola. Dock är hans far serb!
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:31
Jag skulle vilja säga att han är Katalan. Han är trots allt född i Lleida i Katalonien. Hans pappa är Serb och jobbar inom klubben.

el diablo

Du känner såklart inte till att han var borta från fotbollen i nästan ett halvår. Han kommer till en ny klubb, ny miljö och nya människor/spelare. Det är klart att han inte kommer in och dominerar. Nu när Eto'o skadades är nog värvningen av Henry mer ett genidrag än en dålig värvning.
Barcelona Lion-E
2007-09-17 22:28
han är serb..
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:23
Är Bojan katalan eller Serb eller både och?
Barcelona kungfurre
2007-09-17 22:16
Vilket mål det kunde ha blivit av Bojan! Riktigt snyggt var värt ett bättre öde. se slutet av sammandraget
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2007-09-17 22:14
Hur länge e Eto'o skadad?
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:13
Abbe/
Han har ju inte mäktat med ett enda mål än så längge och han var bedrövligt dålig än så länge´, nä fy fan vi har tillräckligt med anfallare i vårt lag och han behövs knappast i vårt lag.

Jag menar tänk på Giovani Dos Santos, Bojan egna produkter som har mer rättigheter än Henry egentligen att spela eller vad säger du? Egna produkter från det egna ledet går alltid i första hand anser jag även i en klubb som Barca. Mer katalanska eller egna produkter från Barca är vad vi behöver oavsett var de kommer i från.
Barcelona El Culé
2007-09-17 22:12
el diablo:

Du kommer få äta dina ord tids nog. Tro mig.
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:06
el diablo

Men herregud! När ska du inse att värvningen av Henry inte var ett kasst nyförvärv? Definera ordet "kasst nyförvärv" och berätta gärna varför du tycker så!
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:02
jamen fotboll går väl ut på att göra mål och inte täppa för mycket bakåt. Fan ja sa ju att Henry var ett kasst nyförvärv när ska folk fatta härinne.

Marc Crosas skulle jag vilja se och Bojan vilken fint han gjorde mot Osasuna målvakten.. Mästerverk.
Barcelona barca style
2007-09-17 21:55
Gaucho 10 håller med dig vi har bara släppt in ett mål och det bra. vi har blivit starkare där bak jämför med två år sen
Barcelona Gaucho 10
2007-09-17 21:35
Jag tycker nästan att man glömt bort att vi faktist bara släppt in 1 mål på 3 matcher. det är riktigt bra.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-17 21:02
Med tanke på att han har gett os två ligasegrar och den efterlängtade CL bucklan, så kan man inte annat än ge honom tid.

Visst blir man förbannad ibland under match på hans uppställningar och byten. Sånt brukar svalna av dock dagen efter. Måste dock säga att han får leverera nånting den här säsongen om han ska stanna.

Avslutningen på förra säsongen smakar fortfarande bittert och med tanke på lagmaterialet som står till förfogande måste vi kräva bländande spel.

Vi har väntat på gnistan att komma tillbaka ett bra tag nu. Det är ingen som kan garantera att den gör det. Jag tror iaf att den gör det. Allt som krävs är att Dinho ska hitta formen igen vilket jag tror han gör snart. Sedan ska det klicka för nykomlingarna också. Jag tror att vi inom ett par veckor hittar formen igen. I och med Puyols återkomst.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 20:53
Det positiva med Barca är att Milito fick spela hela matchen. Bra att han kommer in i Barcas spel. Han kommer säkert starta mot Lyon.
Barcelona Hoodie
2007-09-17 20:50
Rambla: Otroligt nyanserade och sakliga inlägg, alltid lika kul att läsa!

I övrig kan jag bara beklaga den ibland fåniga kritiken på Rijkaard. Visst, han har sin del i att det gått lite trögt i början på säsongen. Men allvarligt talat, det har gått 3 omgångar. Det är alldeles för tidigt att börja prata om avgångar och kriser. Nu väntar två tuffa matcher mot Lyon och Sevilla. Det är bara att bita ihop, hålla ihop försvarsspelet lika bra som tidigare. Det offensiva kommer garanterat, det kan inte annat med den offensiva kvalité som finns i Barca.
Barcelona Rambla
2007-09-17 20:12
När vi vann ligan säsongen 2005/06 så hade vi 10p efter de 7 första omgångarna.

Kritiken bestod oftast då i att:
- Vi var idefattiga
- Vi var förutsägbara
- Brist på motivation
- När vi vann, fick domaren höra att han skänkt oss 3 poäng

Samma säsong som vi vann ligan överlägset, har för mig det var med 12p, och CL.

Hm, kanske ska vi lugna oss lite med att kräva Rijkaards avgång mm? Ge laget lite tid?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-17 20:10
Ops dubbelpost.
2007-09-17 20:09
Är man bara 14 så vet man inget bättre eller?
Barcelona Rambla
2007-09-17 20:07
Andres_Palop_1:

Men snälla, sluta med dina fåniga försök till provokation. Ja ni har börjat säsongen bra. Kul för er.
Sevilla Andres_Palop_1
2007-09-17 20:06
kom igen försök slå oss. vi har gjort 21 mål på 7 matcher hitils i år.
2007-09-17 20:06
Rambla

Tack för kaffet it maid my day.:D
Barcelona Rambla
2007-09-17 19:58
Bojan Magic!

Herregud, tänk om han gjort mål där. Vilken debut det hade varit. Att avgöra matchen i sin debut med den grejen på övertid som 17-åring. :D

Nu var bollen bevisligen över linjen men trots det, tänk om?
2007-09-17 19:49
Tråkigt att tränarn ska få utsättas för all skit när det är spelarna som inte presterat hittils, kan vara massa faktorer men rörelsen är inte där just nu.

Några säger att det är för att spelarna är slitna några tycker inte laget är samspelta där fram, jag tror att spelschemat vi haft inledningen har varit relativt enkelt därav den slappa attetyden på plan.

Jag menar Bayern matchen så spelade laget outstanding på bortaplan deffensivt samt offensivt, nu klickar det inte så bra offensivt men jag tror efter Lyon matchen så kommer laget visa framfötterna.

Vi har Sevilla som jag välkomnar, jo för Sevilla är en av kandidaterna till ligaguld och ger Barca alltid en bra match.

2 svåra matcher har vi framför oss men jag tror bara detta gör laget bra, vissa kanske tycker mitt sätt är ologiskt men detta är då min åsikt. Vi behöver tuffa matcher för att komma till form, nu när deffensiven är rustad så välkomnar jag tuffast motstånd.

Deffensivt sätt så har det förövrigt sett skitbra ut, roligt att Milito visa vem som är boss med all sin Auktoritet, jag hann se några hårda tacklingar och kan inte vänta till sammarbetet mellan han och Puyol.

Alla lag har medgångsfans inget man kan göra åt saken men de här med att tvivla på tränaren kan ni ta och lägge ner, ta ut frustration är en sak men meningsläsa inlägg gör inget än att irretera och därmed startar det nåt som knappast vi bör lägga ner tid på.

Barcelona Vampíro
2007-09-17 19:43
Xaviiii//

Ja, fel av mig. Hursomhelst vill jag bara att laget ska börja spela så som vi vet att dem kan. Det har ifs bara gått tre omgångar men spelet har inte förändrats mycket från förra säsongen.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 19:36
Vampíro

Vi möter Zaragoza hemma.
Annons: