/spanien/barcelona/forum/23392.aspx/spanien/barcelona/forum/23392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona81
2007-07-10 19:54
alltså tro mig grabbar o tjejer... Saviola har ingenting att göra.. killen är beroende av fina passningar för att själv är han så liten att han blir mosad av vilken försvarare som helst.. Jag hoppas bara att publiken visar hur mycket vi hatar honom när det blir dags för El Clasico....
stisse10
2007-07-10 19:52
Med Abidal och förhoppningsvis Milito så kommer vi att ha ett kanonförsvar, ett av europas bästa.
Punkt slut.
Jag kommer iallafall att ta mig till Camp nou kommande säsong för det kommer att gå undan på plan med detta lag.
Ska bli kul att se vad de andra lagen kommer att ha för % i bollinnehav.
Kanske mellan 15-20,max.
Fan vilket lag vi har.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 19:47
Ni har långt ifrån världens bästa backuppsättning, men det är en annan diskussion.

Visst presterade Saviola bra, i cupen mot några lag från segundan och tom från lägre divisioner, när både Eto'o och Messi var skadade. Sen i ligan var han lika medioker som vanligt.
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 19:46
är Tevez lika bra som Saviola? hahaha

kollat nåt på Copa America på sistone? eller west ham kanske? de går inte ens att jämföra
Real Madrid obbe
2007-07-10 19:43
Tycker saviola är en bra värvning, han presterade ju bra för er, när han väl fick chansen.

Se så kommer han ju gratis, tevez hade ju kostat runt 300 miljoner, de är i stort sett lika bra..

Sen måste vi ha världens bästa back uppsätting.

Men det kan behövas när vi kommer ställas mot REHM, om det nu blir så, känns lite väl offensivt, vi har ju redan grymma kontringsspelare, sen får vi troligtvis Robben också..

2007-07-10 19:43
barçaroffe:

Det jag är mest upprörd över är alla hans lögner. Självklart är det annars hans fulla rätt att göra vad han vill, och jag tänker inte gå så långt att kalla honom för en judas. Däremot är han en girig liten lögnare, vars intelligens kan ifrågasättas.

Han har själv sagt att han inte kommer att gå till Madrid utav respekt till culés som alltid supportat honom. Han sparkade tom sin giriga agent, vilket gjorde att man trodde än mer på vad han sa. Nu går han till en klubb, som är bittraste rivalen. Där han knappast kommer att vara förstavalet, och kommer att få värma bänken även där. Om han ville bevisa en poäng, att han verkligen duger till, då borde han gått till en annan klubb där man satsat mer på honom. Vänta bara, han kommer att sitta av sitt 4-års kontrakt även hos marängerna.

Nu känns det mer som att de värvar honom bara för att han är gratis och just för att han kommer från Barcelona.
Barcelona barçaroffe
2007-07-10 19:40
Tycker det far lite for stora proportioner. Det hade inte blivit manga minuters speltid for Saviola kommande kommande sasong!
Killen ar fran Argentina och ar proffessionel fotbollsspelare. Ser man det fran hans perspektiv sa ar det ganska naturligt att han onskar personlig revansch, aven om det kanske inte blir sa mycket speltid i Madrid heller.

Sedan tror jag inte sa manga av er vet vad som verkligen sagts och inte sagts. Media vill garna vinkla och vrida till ord sa det passar dem.

Det ar en avgrundsstor skillnad om en Catalan som Puyol eller Iniesta skulle ta detta steg!

Jag simmar lugnt och ser detta som en liten, liten krydda till kommande sasong.

Jag sager detta trots att jag har en stor FCB-tatuering pa armen och ar betalande medlem i Futebol Club Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 19:37
Rambla

Om nu 2,2 miljoner Euro är för dåligt för dom du säger 7:e anfallaren.

Han lär inte göra succé i madrid heller. Men men... Judasmärket e mitt i hans panna.
Barcelona Crosas
2007-07-10 19:35
Haha ett skämt att Reöl äns är intresserade av han först tar det tid med tränaren sen värvar dom Saviola som att han skulle göra nån skillnad mer än att ta upp deras lönekonto!!! Fattar inte vad deras styrelse sysslar med när dom hade chans på Tevez t.ex????

Var i Barcelona samm sommar som Saviola kom och han hypades som fan... sen dess har han vart en liten favorit, men nu går han till Reöl för att sitta på bänken istället för att gå till ett lag som Napoli och fått spela konstant samt förmodligen bli älskad av supportrarna?? han gör ett nerköp nu!! förutom att öka på sitt lönekonto......
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 19:33
Paildo

Han fick nytt kontrakt men det tyckte han var lågt. Hur mycket ska en avbytare som hoppar in då å då få?

Hans flytt kommer att ge våra spelare mera motivation. Inte minst när El Clasico spelas. Och där sitter han, på bänken och skäms över hans tröja.

Cádiz Paildo
2007-07-10 19:32
Rambla, ok, note taken!
2007-07-10 19:29
Paildo:

Correction!
Madrid löste Figos utköpsklausul. Barça kan då inte hindra honom från att lämna.

Dessutom, Saviola erbjöds visst ett nytt kontrakt men det var mera en formalitet. Det var alldeles för dåligt enligt honom.
2007-07-10 19:27
Paco:

Just det jag var ute efter, blev ett ord för mycket där. Tack för info.

Nja, det är väl inte det som upprör, åtminstone inte mig. Utan citat som detta.

"No traicionaré a Barcelona, no puedo ir al Real Madrid. Si cambio de camiseta, será por otra experiencia en el exterior"

Dessutom så har han varit konstant bänkad i 2 säsonger. Hm, vi har ju tom spelat Ezquerro framför honom vissa gånger. Det säger väl allt. Han ingick inte i planerna, det visste han själv om någon.
Cádiz Paildo
2007-07-10 19:26
Mig veterligen så accepterade Barca ett ganska så fett bud på Figo(600 milj SEK eller liknande) av Real. Saviola erbjöds väl aldrig förnyat kontrakt och går således gratis. Klar skillnad!
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-10 19:24
Ämne: Ghazza:

Har för m....
Va,va säger du ronaldinho är den som kommer förnedra dem mest !!!.Och du räknar inte ens med han.
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 19:19
Real köper inte nu för att få oss att bli svagare. Det e bara att skratta åt dem att de har värvat en spelare som inte ens platsade på Barcas bänk.

Ännu en positiv sak är att Tevez inte kommer att spela för Real nu när Saviola e klar.

Vi har mer skräp om Real vill ha mera. Ta Ezquerro så blir Calderons cirkusreal ännu bättre. :D

Oleguers hjärta ska man lägga märke till nu. ´Saviola har judasblod i sig.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-10 19:18
Rambla:
Helt meningslöst från min sida. Är trött och vill gå hem.
Stämma i bäcken säger man.
Sorry.

Tack för att ni inte vet att uppskatta Saviola.
Vad har han gjort, 50 mål på drygt 120 matcher för Barça, eller något sånt?
2007-07-10 19:18
Ghazza:

Har för mig att det är 21:a juli. Bör var något sådant, då de spelar första träningsmatchen mot Dundee United i Skottland den 26:e.

Ordem:

Nja, han är ju för tjock. Han kan sitta och titta på förnedring från bänken. :D
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-10 19:16
Rambla

Du glömde Ronaldinho. :)
Barcelona Ghazza
2007-07-10 19:15
Rambla, du vet inte när de återupptar träningen?
2007-07-10 19:12
Ghazza:

Han lär inte träna mer på La Masia. Spelarna är på semester, hans kontrakt gick ut 30:e juni.

Förresten, hade jag varit maräng hade jag oroat mig mer över vad Henry, Eto'o och Messi kan göra med deras backlinje, än hur Saviola ska sänka oss. Eller Saviola kanske besitter större krafter än de tre tillsammans? ;)
Barcelona barçaroffe
2007-07-10 19:11
Saviola far ju inget kontraktoch har knappt spelat, da ar saken i ett helt annat lage. Da kan han fa skriva pa for Real bast faen han vill utan att bli fordomd av nagra svenskar langt borta. Barnsligt...inte ens har i Barcelona ar folk upprorda, man glads at de vi har istallet!
Barcelona Ghazza
2007-07-10 19:10
Jag hade gjort allt för att få se Saviolas nästa träning med laget. Mördarblickar från Oleguer och Puyol kan jag tänka mig. Jag vet att det är fel att önska någon skador, men en liten "avskedspresent" kan väl grabbarna ge honom?
2007-07-10 19:08
Paco Buyo:

Ja, haha. Är det inte så man säger när man ska bringa lite ordning och reda, eller har jag blandat ihop begreppen? :D
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 19:07
Hmmm.. Ska inte Nina skriva om Saviolas lögner lite också?

Saviola satt inte ens på bänken när vi hade skadefri trupp... Han skulle få det ännu svårare nu. Han tyckte att han var värd bättre kontrakt än vad de bjöd honom. Och det var han fan inte.
Han vill ha hög lön, inte speltid. Då skulle han inte byta bänk mot bänk. Han borde bara skämmas. Och det kommer han att göra när han kommer till Camp Nou. Han ska få ångra varenda jävla ord han har sagt om att han älskar klubben. Då sticker man inte till Real.

Pengar lockar honom till att sälja sin själ. Det säger allt om en människa.

Barcelona Ghazza
2007-07-10 19:05
Heh, det börjar redan snackas om hur Saviola ska sänka oss i El Clasico. Jomenvisst! Jag tror att Puyol har större chans att avgöra den matchen.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-10 19:04
Stämma av i bäcken?
2007-07-10 19:01
Stäm av i bäcken lite moderatorer. Könsord och annat trams hör inte hemma här.

Dags att lägga Saviola bakom oss. De som kritiserade honom hade rätt hela tiden. Vi andra hoppades på annat. Ok, jag kan förstå att han är besviken över att bara räknas som 7:e valet i Barça, men han hade kunnat skött det här lite smidigare själv och gått till en annan klubb när han ombads göra det.

Glädj er istället åt att snart kommer en ny stjärna att slå igenom, från den egna canteran, Bojan Krkic.
Barcelona PatrickKluivert
2007-07-10 18:58
I Y.Toures senaste inlägg stod det något klockrent: "det har kommit många stjärnspelare från real till oss, så ni måste tänka på det positiva oxo.
E.X, Eto'o utan honom så hadde vi knappt vunnit champions league o ligan, och saviola är absolut ingen sådan splare"

Håller med dig helt och hållet. Visst Saviola bytte klubb till en klubb det inte är acceptabelt att byta till. Men se det från den ljusa sidan. Vi har fyra anfallare i toppklass och dom är 10gånger så bra som Saviola. Släpp detta nu och se framemot en fin Barca säsong
Barcelona Ghazza
2007-07-10 18:55
Lugna ner er lite. "Må han brinna i helvetet" är lite att ta i.
Om sanningen ska fram så är han bara en "leftover" som lämnar för värsta konkurenten. Ett jävla svin är han såklart, men ett svin som inte platsar hos oss.
Annons: